Hop til indhold

VIP karma, til de bærende medlemmer?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Håber ikke dette bliver opfattet som en tudetråd, eller en mangel på respekt over at folk bruger tid herinde med at hygge sig uden at snakke hund, men som noget der kan styrke hvad jeg formoder Admin havde tænkt sig med HF. Nemlig at folk kunne få råd og hjælp til-/ eller bare snakke om hunde.

 

På det sidste er siden blevet lidt a´la facebook bare med et karmasystem koplet til, og det synes jeg bliver brugt på en måde der er lidt misvisende. Hvis jeg skulle forestille mig hvad man tænker om takker og karma, når man første gang kommer herinde, ville det nok være at folk der har meget karma og mange takker, er de personer der viser engagement, støtter op om folk med spørgsmål eller problemer og generelt bruger tid herinde på at bidrage med ting vedr. hunde. Sådan et billede synes jeg ikke at der er tegnet i øjeblikket.

 

For et stykke tid siden var der en bruger der nævnte at det primært var i løst og fast tråden at takker og karma blev uddelt, og det virker altså helt skævt imo, når det nu ikke er facebook, men en hunde-debat-side. Det burde derimod være ude i trådene der handler om folks store eller små spørgsmål at karmaen og takkerne burde uddeles,... hvis I altså spørger mig.

 

Derfor har jeg besluttet mig for at lave en top 3 hver måned, hvor jeg vil tildele karma (med teksten: VIP) til de 3 brugere der imo, gør mest for at HF skal være et godt "hundeværested", for både nyt som gammelt medlem. Håber at I vil være med på min idè og sende denne VIP karma til de 3 brugere som efter jeres vurdering bidrager mest med viden, råd og generel interesse for hunde. Og selvfølgelig vil det være rart hvis I gad skrive i denne tråd, hvem I sender til.

 

I oktober er mine udvalgte, i uvilkårlig rækkefølge:

 

Slettet, da det vist var for provokerende (der er maaaange flere, men når det nu kun skal være 3). :vedikke:

Redigeret af Ascha
Slettet et par navne for ikke at støde andre.
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 123
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Renésj

Min første tanke

 

Siger folk ikke tak for hjælpen, enten på den ene eller anden måde i de forskellige tråde ?

 

Måske bare mig der er lidt lala med sådan noget her hvor enkle brugere skal fremhæves fremfor andre ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Har du så tænkt dig at læse samtlige hunderealterede tråde hver måned, lave et regnskab udfra det og så give dit VIP karma?

 

Jeg syntes det lyder lidt som et fuldtidsarbejde :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går overhovedet ikke op i karma eller tak eller hvormange gange det er givet. Ej heller er jeg på Facebook - så ved ikke hvordan den fungerer.

 

Men ligefrem at oprette en tråd om, hvem der svarer/hjælper mest og så give dem karma, der siger jeg nej tak. Hvorfor skal nogen fremhæves frem for andre ??

 

Jeg har svaret på "råb om hjælp" - bla. da JeanetteH var skadet i knæet, kørte jeg til Køge og hjalp hende med at få Luna motioneret - og da Lonny skulle bruge figuranter til Baldur, der startede jeg bilen tog manden med og hjalp - det er det der gør hunde-forum så fantastisk, hjælpen er ikke særlig langt væk, men kompetancerne er ikke ens herinde. Men også "sludre-trådene" er rigtig gode - for det er derigennem man lærer folkene bag at kende.

 

Så ingen bliver fremhævet frem for andre af mig :mrgreen:

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg heller ikke går ret meget op i tak og karma, men det er da en 'sjov' funktion

Hvis jeg selv opretter en tråd med spørgsmål både om hunde og andet, giver jeg tak til alle der ulejliger sig ved at svare mig, hvadenten jeg kan bruge deres svar eller ej. De har vist interese for at hjælpe mig, og det skal de have tak for uanset hvad.

Karma uddeler jeg kun til dem der har kommet med særligt gode råd og synespunkter jeg ikke lige selv havde tænkt på, eller hvis brugeren på anden måde har gjort en forskel for mig på den positive måde.

Derudover giver jeg også tak til dem der har skrevet et sjovt indlæg, indsat gode billeder eller givet en anden bruger et råd som jeg tilslutter mig. Jeg takker også dem der skamroser min hund ;-) og dem der er enige med mig i det jeg skriver. ja, det er nok lidt FB-agtigt, men sådan har jeg altså tænkt mig at fortsætte.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg heller ikke går ret meget op i tak og karma, men det er da en 'sjov' funktion

Hvis jeg selv opretter en tråd med spørgsmål både om hunde og andet, giver jeg tak til alle der ulejliger sig ved at svare mig, hvadenten jeg kan bruge deres svar eller ej. De har vist interese for at hjælpe mig, og det skal de have tak for uanset hvad.

Karma uddeler jeg kun til dem der har kommet med særligt gode råd og synespunkter jeg ikke lige selv havde tænkt på, eller hvis brugeren på anden måde har gjort en forskel for mig på den positive måde.

Derudover giver jeg også tak til dem der har skrevet et sjovt indlæg, indsat gode billeder eller givet en anden bruger et råd som jeg tilslutter mig. Jeg takker også dem der skamroser min hund ;-) og dem der er enige med mig i det jeg skriver. ja, det er nok lidt FB-agtigt, men sådan har jeg altså tænkt mig at fortsætte.:-)

What she said :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er fint at folk uddeler vip karma, men jeg syntes det er synd for de resterende som også deltager aktivt i de vigtige tråde, at de så ikke får vip/sat navn på/bliver enerkendt.

Her tænker jeg lidt på at det bliver offentliggjort.

 

Og jeg håber ikke det kan få folk til at stoppe med at skrive fordi de føler sig mindre værdsat eller andet. Ej heller håber jeg at dem som nogen gange føler sig overset, føler det endnu værre nu.

 

 

Jeg er glad for alle posts, for det er dem der holder gang i HF :5up:

Redigeret af Aslan
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg heller ikke går ret meget op i tak og karma, men det er da en 'sjov' funktion

Hvis jeg selv opretter en tråd med spørgsmål både om hunde og andet, giver jeg tak til alle der ulejliger sig ved at svare mig, hvadenten jeg kan bruge deres svar eller ej. De har vist interese for at hjælpe mig, og det skal de have tak for uanset hvad.

Karma uddeler jeg kun til dem der har kommet med særligt gode råd og synespunkter jeg ikke lige selv havde tænkt på, eller hvis brugeren på anden måde har gjort en forskel for mig på den positive måde.

Derudover giver jeg også tak til dem der har skrevet et sjovt indlæg, indsat gode billeder eller givet en anden bruger et råd som jeg tilslutter mig. Jeg takker også dem der skamroser min hund ;-) og dem der er enige med mig i det jeg skriver. ja, det er nok lidt FB-agtigt, men sådan har jeg altså tænkt mig at fortsætte.:-)

 

Jeg bruger det på præcist samme måde, men jeg sidder så heller ikke og holder øje med om nogen har mere i karma eller flere "tak" end jeg har :blink:

 

Jeg ved f.eks. at jeg har rigtige mange "tak", men jeg ved også at det skyldes tiden med Baldurs lange sygdom, hvor folk valgte at takke for alle mine indlæg for at vise deres sympati og at tilkendegive at de havde læst mit indlæg selvom de ikke havde noget brugbart at sige. Og for mig betød de "tak" rigtig meget, men det er jo på ingen måde noget der kan bruges i en statistik over hvem der er mest populær eller lignende, det var bare en rar ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, kan jo godt høre at det ikke var noget godt forslag. :hmm::lol:

 

Jeg valgte at skrive hvem jeg har givet karma, fordi jeg ikke er er ked af at tilkendegive offentligt hvem der har haft en adfærd herinde (den sidste måned) som jeg synes er vigtig for et hundeforum. Ville det ændre noget hvis jeg ikke opfordrede til at skrive navne på?.

 

Løs snak tråden er ikke en torn i øjet på mig, men jeg synes ikke den bør være omdrejningspunktet herinde, og synes det er ærgerligt at der er medlemmer der stort set aldrig bevæger sig ud i de øvrige tråde,... og det var så det jeg troede at mit forslag måske kunne ændre lidt på. Godt nok siger mange at de er ligeglade med karma og tak, men jeg tror ikke der ville være stemning for at de funktioner blev fjernet,... så lidt betydning har det nok alligevel.

 

Anyway, jeg har ihvertfald tænkt mig at gøre det til en vane,... måske bare med lidt kortere interval (nu hvor jeg er den eneste der synes det ville give et mere reelt billede af hvad folk står for, på et hundeforum) men nu ved I så hvad det betyder hvis jeg giver jer karma hvor der bare står VIP.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er fint at folk uddeler vip karma, men jeg syntes det er synd for de resterende som også deltager aktivt i de vigtige tråde, at de så ikke får vip/sat navn på/bliver enerkendt.

Her tænker jeg lidt på at det bliver offentliggjort.

 

Og jeg håber ikke det kan få folk til at stoppe med at skrive fordi de føler sig mindre værdsat eller andet. Ej heller håber jeg at dem som nogen gange føler sig overset, føler det endnu værre nu.

Og jeg skal så indrømme at jeg ikke lige havde tænkt den tanke, fordi jeg syntes det fremgik at det ikke bare var viden, men også en generel interesse der blev udvist,.... eller det havde jeg i hovedet ihvertfald. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karma betyder noget for mig kvalitativt og ikke kvantitativt - dvs. jeg bliver glad over at læse de små beskeder der følger med, men selve mængden af karma, jeg eller andre får, er ikke noget jeg tænker over.

Jeg ser heller ikke på hvor meget karma eller tak andre har stående ved deres brugernavn. Derfor er jeg ligeglad med om der holdes "karmafest" i løst snak. Hvis folk er glade for at samle karma på den måde, så gerne for mig.

Selv giver jeg karma af mange forskellige årsager, men nok ikke så ofte som jeg burde...

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Karma betyder noget for mig kvalitativt og ikke kvantitativt - dvs. jeg bliver glad over at læse de små beskeder der følger med, men selve mængden af karma, jeg eller andre får, er ikke noget jeg tænker over.

enig.

Selv giver jeg karma af mange forskellige årsager, men nok ikke så ofte som jeg burde...

:cry: kan ikke huske jeg har fået af dig :megaked: nu er min søndag ødelagt...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Karma betyder noget for mig kvalitativt og ikke kvantitativt - dvs. jeg bliver glad over at læse de små beskeder der følger med, men selve mængden af karma, jeg eller andre får, er ikke noget jeg tænker over.

Jeg ser heller ikke på hvor meget karma eller tak andre har stående ved deres brugernavn. Derfor er jeg ligeglad med om der holdes "karmafest" i løst snak. Hvis folk er glade for at samle karma på den måde, så gerne for mig.

Selv giver jeg karma af mange forskellige årsager, men nok ikke så ofte som jeg burde...

 

Og jeg har så givet Umulia karma OG tak for dette indlæg, fordi det meget fint illustrerer min holdning til emnet også.

 

Tak er en god funktion, fordi jeg ikke behøver at oprette en besked for bare at sige: jeg er enig, eller skidemormsomt indlæg, eller tak for opdateringen eller......., og karma er en funktion jeg bruger når jeg vil understrege dette.

 

Det er IKKE noget jeg bruger til at vurdere om en bruger er "god nok" eller "klog nok" eller andet. Hvis man bruger lidt tid herinde, finder man alligevel hurtigt ud af hvem det er man som regel kan forvente at se i de forskellige tråde....og fred være med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Personligt deltager jeg stort set kun i "hundesnakken". Tråde om andre emnerr har ikke min interesse, så derfor så jeg da gerne at snakken om sidens egentlige emne Hunde blev udvidet.

Jeg har "slukket for min karma",i første omgang fordi jeg ikke viste hvad det betød og siden fordi jeg ikke synes det gav nogen mening.

Derfor uddeler jeg heller aldrig karma til andre.

At give tak, bruger jeg selv, men mest som et: Jeg er helt enig signal.

 

Løs snak generer mig ikke, medmindre den giver klikkedannelser som generer andre tråde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg giver sjældent karma og når jeg gør er det fordi jeg synes her er et indlæg som giver noget (viden) enten generelt eller til mig.

 

Ind imellem har jeg fået karma med en lille besked fra giveren om at vedkommende håber på en returnering. Sådan fungerer det ikke hos mig.

 

Tak bruger jeg oftest som en tilkendegivelse af at jeg er enig, men en "enig" knap var nok mere reel i den henseende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Som det kan ses så har jeg takket Ninjamor og det er primært det jeg gør. Enten fordi jeg er enig helt eller delvist eller der er en der har skrevet henvendt til mig og jeg synes det er på sin plads at markere om man har set det ,er enig eller blot takker for hjælp m.m.(føsdags tråd eks) :genert:

 

Hvad der ligger til grund for hvad den ene eller den anden har af belæg for eller grund til at dele Karma ud kan jeg ikke vide noget om og forstår ikke at nogen overhovedet kan udtale sig om hvorfor andre giver karma.

 

Hvis jeg aldrig fik karma ville jeg nok lige tænke over hvordan og hvad jeg skrev.

 

Jeg ser ideén m,ed VIP karma som blot endnu en måde at tilkende give at man er enig uden at gide skrive selv. Og endnu en ting som vi kan debatere i een uendelighed, på linje med "tak" og "karma"

Link til indlæg
Del på andre sites

personligt mener jeg bare at hvis man kan gå højt op i takker og karma, så har man vist for meget at gå op i, men hvis nogen skal have vip-karma, eller mega-bling karma eller multi-ultra-diamant-champion karma, så for min skyld ingen alarm.

 

Personligt er jeg fløjtende ligeglad.

 

Jeg takker dem jeg vil og karmaer, dem jeg vil, om det er seriøst indlæg, sjovt indlæg eller sarkastisk indlæg, gør mindre. Den slags magter jeg ikke lige at holde styr på.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
personligt mener jeg bare at hvis man kan gå højt op i takker og karma, så har man vist for meget at gå op i, men hvis nogen skal have vip-karma, eller mega-bling karma eller multi-ultra-diamant-champion karma, så for min skyld ingen alarm.

 

Personligt er jeg fløjtende ligeglad.

 

Jeg takker dem jeg vil og karmaer, dem jeg vil, om det er seriøst indlæg, sjovt indlæg eller sarkastisk indlæg, gør mindre. Den slags magter jeg ikke lige at holde styr på.

 

 

multi-ultra-diamant-champion karma :5up: Så kan det vel næsten ikke blive større og mere fænomenastisk. Så er man da virkelig inde i varmen eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...