Hop til indhold

10mdr hvalp - vil ikke vaere alene hjemme...


Gæst Varkhond
 Share

Recommended Posts

Gæst Varkhond

Min kaerestes hund har et mega dillema ved at vaere alene, pga. for meget lukket inde i et lille rum tid - og overgreb af andre slags af hendes gamle ejer... :( Den piver og goer naar vi ikke er hjemme, og igaar spiste den 2 doere stort set... Ved ikke helt hvad vi kan goere, vi kan jo ikke sige nej til den naar vi ikke er hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det for en hunderace?

 

Nogle racer egner sig ikke ret godt til at være alene.

 

Andre racer SKAL have et job for at være tilfredse, så de får lyst til at sove trygt og godt mens de er alene.

 

Og du omtaler "hendes gamle ejer" og at I går fra hende... Betyder det, at din kærestes hund er sammen med din hund når I går fra hende?

Og betyder det, at din kærestes hund har haft 3 forskellige ejere på 10 måneder? Eller flere?

Det er måske det, der gør hende utryg.. :cry:

 

Du må fortælle mere om hunden......

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Varkhond

Hunden er en amstaff/pitbull blanding, og har haft nogen uheldige ejere pga. racen.... Den er nu i kaerlig pleje ved mig og kaeresten, og kan hilse og sige den er noget af det soedeste paa jorden..

 

problemet er bare den piver saa snart vi er vaek i mere end 2sekunder... og den vil konstant have opmaerksomhed... Vi har en ide om den skal laere at blive lidt mere selvstaendig, men hvordan goer man lige det? :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden er en amstaff/pitbull blanding, og har haft nogen uheldige ejere pga. racen.... Den er nu i kaerlig pleje ved mig og kaeresten, og kan hilse og sige den er noget af det soedeste paa jorden..

 

problemet er bare den piver saa snart vi er vaek i mere end 2sekunder... og den vil konstant have opmaerksomhed... Vi har en ide om den skal laere at blive lidt mere selvstaendig, men hvordan goer man lige det? :banan:

 

Jeg er ikke politiet, men det måes man da ikke her i landet?

Men nu ved jeg jo ikke hvor du er fra.

 

Det er helt forfra med alene-hjemme træning - den har jo ikke lært det?

 

Du kan finde masser af gode råd og erfaringer her;

 

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det lyder som en hvalp, der er meget yngre end de 10 mdr... Måske fordi den er blevet svigtet af sine tidligere ejere... De fleste veltilpasse hunde i den alder har nok lært at have tillid til, at deres ejere kommer tilbage, når de er alene hjemme...

 

Det kunne være en raceblanding, der generelt har svært ved at være alene.. Jeg har lige været på besøg og siddet og hørt på naboens boerboel, der har jamret time efter time efter time, fordi hun var alene hjemme..... Nogle af de der M/K-hunde har det måske bedst med at være på en gård eller lignende, hvor der hele tiden er mennesker omkring dem... Hvis DET er årsagen så tror jeg egentlig ikke, at I kan gøre så meget....... Det skulle nok have været intenst trænet fra den var helt lille..

 

Men det kan også være, at hundens angst skyldes tidligere ejeres svigt og det ikke har noget med racen at gøre. Så kan I MÅSKE gøre noget ved at give den masser af tryghed. Ved at være hos den hele tiden i en LANG periode. Den stakkels hund har jo oplevet, at den ene ejer efter den anden er forsvundet ud af dens liv. Hvis den nu har knyttet sig endnu en gang --til JER-- så er den totalt afhængig af at I ikke svigter også.

 

I må nok beslutte om I vil yde det der skal til for at rette op på hunden. Det betyder, at I ikke begge to kan forlade hjemmet på én gang, -uden at tage hunden med.. Eller I skal have en hundesitter HVER gang I går fra hunden. Efter måneder på den måde, kan I forsigtigt begynde at vænne hunden til at være alene et lille øjeblik af gangen..

Hvis I ikke kan give hunden det, så tror jeg, at det mest kærlige I kan gøre for den stakkels hund er at lade den aflive. Det er IKKE en løsning at lede efter en ny familie. Både fordi hunden HAR været igennem nok af svigt, men også fordi det er ulovligt.

Og det er absolut synd bare at lade hunden hyle og skrige og spise døre mens I er hjemmefra.... Det er altså ikke noget den gør for sjov skyld...... Den er rigtig bange... Og I er der ikke..:cry:

 

Den bullterrier, du skriver på profilen at DU har, er den sammen med blandingshunden til hverdag? Eller:confused:..?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke politiet, men det måes man da ikke her i landet?

Men nu ved jeg jo ikke hvor du er fra.

 

Det er helt forfra med alene-hjemme træning - den har jo ikke lært det?

 

Du kan finde masser af gode råd og erfaringer her;

 

http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/2235-tysons-alene-hjemme-traening-og-p-p-peros-og-andre-der-har-lyst-til-deltage.html

 

 

Øh??:confused:

 

Nåeh, du tænker på den nye hundelov? Den... eksisterer vist kun på papiret. Den fungerer da ikke i virkeligheden:vedikke:...

 

Har du lyst til en Boerboel:mrgreen:?:

Hvalpe/Pups - Rathmann Boerboels

 

Er du mere til en yngre hvalp? :

Anasha Boerboels - Boerboel dog breeders - Vores hvalpe

 

Men selvfølgelig bliver det da MEGA dyrt for både opdrættere og ejere, hvis en eller anden ordensmagt kommer i tanker om den der hundelov......:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh??:confused:

 

Nåeh, du tænker på den nye hundelov? Den... eksisterer vist kun på papiret. Den fungerer da ikke i virkeligheden:vedikke:...

 

Nu stod der PITBULL - som jo er forbudt i Danmark og har været det længe?

 

men ja - jeg ved godt at det ikke holder i praksis..

 

Uanset hvad, er det jo synd for hunden at den ikke kan være alene hjemme..

 

Også for ejerne - men mest for hunden :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om du leder efter den hurtige, nemme og billige løsning på problemet. Det ærgerlige er, at den findes simpelthen ikke.

 

Hunden har haft flere ejere, har været spærret inde i et lille rum, og er blevet overgrebet af tidligere ejer, hvad det så end betyder.

 

Det er ikke overraskende, at den stakkels hund er utryg og snotforvirret. Den ANER simpelthen ikke hvad den kan forvente, og hvad der forventes af den. At få en tryg og afbalanceret hund ud af sådan en størrelse, er et kæmpestort projekt, som tager oceaner af tid.

 

Hvis I ikke har lyst/tid/vilje/mulighed for at give den hvad den behøver for at blive tryg, så synes jeg egentlig også det mest humane er at aflive den.

 

Ellers ender I med at meget ødelagt hjem og en endnu mere ødelagt hund.

 

Ved udmærket, at det ikke var hvad du ønskede at høre, og jeg synes, det er dejligt at I gerne ville forsøge at give hunden et godt hjem, men det lyder bare til at den har for meget baggage til at en arbejdende familie kan klare så stor en mundfuld.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Varkhond

Doberfan - ved det godt... men render aligevel rundt sygemeldt i et par mdr endnu, og haaber saadan vi kan faa den afrettet lidt inden vi begge starter paa job igen.. :( Har foer haft en gravhund som har haft et mega skod liv de foerste 5aar.. Den boede i et 1x1meter bur, og fik mad og vand 1-2gange om ugen... Det eneste motion den fik, var da idioterne lukkede den ud til boernene, saa de kunne lege med den som en anden dukke..

 

Tog mig meget tid foer den betroede sig 100% til mig, og 6mdr efter doede den af et hjertekar problem... Var kvaestet af sorg, da den var det mest hengivne vaesen man kan forestille sig, og dens fortid taget i betragtning gjorde det endnu mere utroligt... Derfor vil jeg sku gerne give den en skalde med min kaerestes hund, den er sku for ung til bare aflive.

Link til indlæg
Del på andre sites

Doberfan - ved det godt... men render aligevel rundt sygemeldt i et par mdr endnu, og haaber saadan vi kan faa den afrettet lidt inden vi begge starter paa job igen.. :( Har foer haft en gravhund som har haft et mega skod liv de foerste 5aar.. Den boede i et 1x1meter bur, og fik mad og vand 1-2gange om ugen... Det eneste motion den fik, var da idioterne lukkede den ud til boernene, saa de kunne lege med den som en anden dukke..

 

Tog mig meget tid foer den betroede sig 100% til mig, og 6mdr efter doede den af et hjertekar problem... Var kvaestet af sorg, da den var det mest hengivne vaesen man kan forestille sig, og dens fortid taget i betragtning gjorde det endnu mere utroligt... Derfor vil jeg sku gerne give den en skalde med min kaerestes hund, den er sku for ung til bare aflive.

 

Ja, det ændrer jo lidt på hvordan situationen er. Kender alt for godt at være kvæstet af sorg over en hund, der burde have kunnet få et fantastisk liv, men andre faktorer spillede ind.

 

Hvis du har nogle mdr. pga. sygemelding tror jeg du har en god chance for at vende situationen. Men igen, der er ingen lette løsningner. Hunden skal have tid til at få tillid og selvtillid. Hvis det var min hund ville alene-hjemme ikke være første prioritet, det ville være kontakt og aktivering, fysisk og mentalt. Ligesom hos mennesker er motion stress-dæmpende, men hunden skal også have mentale udfordringer, og det er vigtigt at den oplever succes. Når hunden kan slappe af efter fysisk udfoldelse og modtage mentale udfordringer, som burde slappe den endnu mere af vha godbidder, fodersøg osv, så kan man starte alene-hjemme træning som beskrevet i mange gode tråde her. Held og lykke til jer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om du leder efter den hurtige, nemme og billige løsning på problemet. Det ærgerlige er, at den findes simpelthen ikke.

 

Hunden har haft flere ejere, har været spærret inde i et lille rum, og er blevet overgrebet af tidligere ejer, hvad det så end betyder.

 

Det er ikke overraskende, at den stakkels hund er utryg og snotforvirret. Den ANER simpelthen ikke hvad den kan forvente, og hvad der forventes af den. At få en tryg og afbalanceret hund ud af sådan en størrelse, er et kæmpestort projekt, som tager oceaner af tid.

 

Hvis I ikke har lyst/tid/vilje/mulighed for at give den hvad den behøver for at blive tryg, så synes jeg egentlig også det mest humane er at aflive den.

 

Ellers ender I med at meget ødelagt hjem og en endnu mere ødelagt hund.

 

Ved udmærket, at det ikke var hvad du ønskede at høre, og jeg synes, det er dejligt at I gerne ville forsøge at give hunden et godt hjem, men det lyder bare til at den har for meget baggage til at en arbejdende familie kan klare så stor en mundfuld.

 

Ja, det ændrer jo lidt på hvordan situationen er. Kender alt for godt at være kvæstet af sorg over en hund, der burde have kunnet få et fantastisk liv, men andre faktorer spillede ind.

 

Hvis du har nogle mdr. pga. sygemelding tror jeg du har en god chance for at vende situationen. Men igen, der er ingen lette løsningner. Hunden skal have tid til at få tillid og selvtillid. Hvis det var min hund ville alene-hjemme ikke være første prioritet, det ville være kontakt og aktivering, fysisk og mentalt. Ligesom hos mennesker er motion stress-dæmpende, men hunden skal også have mentale udfordringer, og det er vigtigt at den oplever succes. Når hunden kan slappe af efter fysisk udfoldelse og modtage mentale udfordringer, som burde slappe den endnu mere af vha godbidder, fodersøg osv, så kan man starte alene-hjemme træning som beskrevet i mange gode tråde her. Held og lykke til jer!

 

:5up: gode indlæg.

 

Der skal megen positiv træning til, tillids opbyggende arbejde ect.

og i kan ikke forvente at få den "perfekte" hund ud af det bagefter.

Jeg mener det er en stor mundfuld at tage en hund ind med den historie og ikke mindst race. For selvom vi ikke ved det, så har ptt'en været ulovlig i mange år, så sandsynligheden for den er opvokset på en hvalpefarm i polen er temmelig stor.

 

Jeg synes i skal kontakte en professionel eller håbe nogle med mere erfaring med den type "sager" kommer med konkrete ideer til hvad i kan gøre her på siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu stod der PITBULL - som jo er forbudt i Danmark og har været det længe?

 

men ja - jeg ved godt at det ikke holder i praksis..

 

Uanset hvad, er det jo synd for hunden at den ikke kan være alene hjemme..

 

Også for ejerne - men mest for hunden :cry:

 

 

Åå, BassilBerner... Hvis den gamle hundelov havde fungeret, så havde der slet ikke været brug for en ny...

Ifølge den gamle hundelov kunne man jo GODT beslaglægge og aflive hunde, der bed andre.

Den gamle hundelov blev bare ikke brugt.

Nu er det så den NYE hundelov, der ikke bliver brugt:vedikke:..

Link til indlæg
Del på andre sites

Åå, BassilBerner... Hvis den gamle hundelov havde fungeret, så havde der slet ikke været brug for en ny...

Ifølge den gamle hundelov kunne man jo GODT beslaglægge og aflive hunde, der bed andre.

Den gamle hundelov blev bare ikke brugt.

Nu er det så den NYE hundelov, der ikke bliver brugt:vedikke:..

 

Kan kun erklære mig enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...