Hop til indhold

H/L orm og fodersøg


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at lade mig terrorisere af sådan en lille snylter. Fortsætter med mine fodersøg og lader Thailo spise græs, jord og nedfaldsfrugt, præcis som han plejer. Tror man skal passe på med ikke at blive alt for hysterisk, men selvfølgelig tage truslen alvorligt og teste hunden 3-4 gange om året (så burde man minimere risikoen for sin hund).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu heller ikke tænkt mig at lade mig terrorisere af sådan en lille snylter. Fortsætter med mine fodersøg og lader Thailo spise græs, jord og nedfaldsfrugt, præcis som han plejer. Tror man skal passe på med ikke at blive alt for hysterisk, men selvfølgelig tage truslen alvorligt og teste hunden 3-4 gange om året (så burde man minimere risikoen for sin hund).

 

Jeg har det på præcis samme måde, lige da vi opdagede Baldur havde H/L gik jeg helt i panik, så jeg begyndte at opremse alle de ting han nu ikke måtte for at beskytte ham, men efterhånden som listen blev længere og længere, så indså jeg, at jeg lige så godt kunne pakke ham ind i bobleplast og nægte ham at leve...

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv om man bor i et område der er kendt H/L orm positivt, kan man gøre noget for at holde problemet nede lige der hvor man lader hunden søge. Har man frugttræer skal nedfaldsfrugt undgås, eller straks fjernes. Græsset og ukrudt skal holdes kort. Og man kan få noget mod snegle som er dyrt men effektivt, og ufarligt for hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...