Hop til indhold

vorstor og vad driver Hunde-Forum.dk --- nørd spørgsmål.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

jeg er alsår smader nyskerig må man ikke få let teknisk videm om den server som driver hunde-forum.dk.

 

alså bare sånden nogle tøre faks.

 

vor rmange pcere køre H-F ??.

 

CPU frekvens RAM størelse på pcerne ??.

 

hardisk størelse på maskinerne og vormange hardiske i ver pc ??.

 

vormeget fyller hele H-F i GB ??.

 

vad heder den forum typen som vi skriver på ??.

 

vilket operativsystem køre H-F ??.

 

eventuelt et lille belled af maskineriet.:klap:.

 

jeg kan selvfølig god forstå vis der er nogle ting som er hemlige.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er skide hemmeligt.

Men jeg har været ude med kameraet og fandt serveren.

Men sig det ikke til nogen. Det er jo trods alt ulovlig indtrængen.

 

ja ja latterligørelse er jo osse dejlig nemt :roll:.

 

jeg prøver sådan set bare at give det intryg at jeg respektere vis forum ejer

ikke syns den slags info skal lekke tilgengligt på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær opmærksom på at det kun er de færreste siteejere der rent faktisk har en server til at stå og snurre i eget hus.

Normalt træffer man en aftale med et webhosting firma som man mener kan levere den ydelse man har brug for, til den pris man vil betale.

Det er ikke engang sikkert at dette webhosting firma har egne servere. De kan have lejet sig ind hos en serverpark.

Dér kan ingen komme ind, og af sikkerhedsgrunde oplyser de kun det allermest nødvendige om hvad de har kørende, billeder får man ingen af.

 

Jeg har to hjemmesider kørende. Selv om jeg bor i Sønderborg, bor min webhost i Lille Skensved, og han har lejet sig ind på en virtuel server i Glostrup.

Der har han rådighed over en vis del af en større maskine som over for ham opfører sig som en server hvor han kan installere sit eget operativsystem, her Windows server 2008. Hvilket operativsystem den store server kører på er der ingen der ved. Jeg har installeret mine hjemmesider på hans virtuelle server, at han hen ad vejen har installeret et andet operativsystem har kun opdaget ved at det nu kører mere stabilt (og det var sq* også nødvendigt).

 

Vittigheden med den gamle regnemaskine var ligesom også for at give et praj om at den server som HF kører på ind imellem er ved at kløjs i det. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan selvfølig god forstå vis der er nogle ting som er hemlige.:5up:

 

Alt er superhemmeligt :-)

 

Forum er hosted på sin egen dedikerede server, og drives af et vbulletin software.

 

Forum fylder ca. 20 gigabyte med billeder og film, og databasen fylder ca. 600 mb, så i skriver nogle gode lange indlæg :5up:

 

Når forum indimellem kører langsomt, er det ofte pga. backup systemet der er igang, og det kan vi desværre ikke undvære.

 

Når vi dertil hvor systemet koger over, må der investeres i en dedikeret sql server og en backup webserver, men så snakker vi desværre over 3000 kroner månedligt i udgifter, så det venter vi lidt med!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne jo også vælge at ryde lidt op i de helt helt gamle tråde :engel:

 

Det er ikke de gamle tråde der er problemet, det er de aktive.

 

Hvis vi fjerne gamle tråde, som jeg har nævnt før, får det konsekvenser for blandt andet vores rangsystem, men igen er de ikke problemet, så det vil hjælpe ingenting. Jo hvis vi kun har tråde 30 dage tilbage i tiden, gir det sikkert noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt er superhemmeligt :-)

 

Forum er hosted på sin egen dedikerede server, og drives af et vbulletin software.

 

Forum fylder ca. 20 gigabyte med billeder og film, og databasen fylder ca. 600 mb, så i skriver nogle gode lange indlæg :5up:

 

Når forum indimellem kører langsomt, er det ofte pga. backup systemet der er igang, og det kan vi desværre ikke undvære.

 

Når vi dertil hvor systemet koger over, må der investeres i en dedikeret sql server og en backup webserver, men så snakker vi desværre over 3000 kroner månedligt i udgifter, så det venter vi lidt med!

 

så hundeforum kommer ikke fra en hjemme cerver det var jeg hellers ret sikker på forum virker sånden let hjemme gjort alsår på den godemåde.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...