Hop til indhold

Størrelse på stofbur til lab?

JeanetteH
 Share

Hvilken størrelse bur?  

8 stemmer

1. 1. Hvilken størrelse bur?

• Størrelse XXL 91x64x64 cm
      3
    • Størrelse XXXL 102x69x69 cm
      3
    • Størrelse XXXL 122x79x79 cm
      2

Recommended Posts

Luna sover i bur om natten og har et stofbur til låns. På sigt skal vi købe vores eget, men jeg skal lige høre jer. Hvilken størrelse ville I vælge til jeres lab (eller hund på samme størrelse), når den skal ligge der i ca 8 timer hver nat.

Luna er så gammel, at hun sover hele natten:mrgreen::lol:

Det er disse jeg har kig på:

Firkantet m/stålstel

Men jeg ved ikke om det jeg har til låns er stort nok.. Derfor et bette spørgsmål til jer:-D

Hov det sidste hedder jo så altså XXXXL

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså jeg har en str xxl til min Bamse og den kunne bølle også sagtens være i og det uden problemer, vil bestemt sige at det er den rigtige str.

Når buret ikke er lukket og hun bare ligger ned er der bestemt ingen grund til at købe en der er større.:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ny spurgte du jo selv, og til Artie (min bc der som voksen kommer til at veje 18-20 kg) bruger jeg et str. kæmpe ala grand danois :banan:

Hvorfor kommer det ikke som nogen overraskelse, Louise:mrgreen::lol::lol:

Vi har den midterste til skipper, det er kæmpe til ham lige nu :lol: men han mangler så også godt 10 kg før ham er udvokset :-D

Det midterste er egentlig også det jeg selv har tænkt på.

Hvor høj er Luna når hun sidder op? Vil sige at buret skal være sådan, at hun kan sidde normalt uden at skulle bukke hovedet.

Øhm ja.. Målte hende lige... ca 66 cm høj

Jeg har svaret det mindste, da jeg har den størrelse til Nana og det passede da udemærket til både Luna og Liva på dog camp'en :-D

Jeg tror til og med at Nana er længere og højere end Luna og hun kan både vende og dreje sig i det.

Ja, det jeg har til låns er også det mindste (af mine 3 valgmuligheder) og det er også schæfer/lab mix, der har brugt det før Luna

Hvorfor? Hun skal jo kun sove i det? og det er ikke lukket, så vidt jeg husker...?

Karla kan sidde duknakket i sit, men hun ligger jo ned, når hun er derinde...

Ja, hun sidder sjældent op, det er kun hvis katten beslutter sig for at ville derind (jeg havde "lemmen" vippet op en dag), det skal han så ikke, så derfor bliver "lemmen" vippet ned, men er ikke lynet, så hun kan gå ud og ind..

Altså jeg har en str xxl til min Bamse og den kunne bølle også sagtens være i og det uden problemer, vil bestemt sige at det er den rigtige str.

Når buret ikke er lukket og hun bare ligger ned er der bestemt ingen grund til at købe en der er større.:stupid:

XXL, det var den mindste af dem, ikke?

Dorte har købt det midterste til Liva, men igen Liva er også lidt længere end Luna.

Det er egentlig sikkert en latterlig detalje, men sårn er jeg:-D Jeg har jo villateltet (det største bur), men jeg vil gerne have at jeg kan række ind fra siden (det står ved siden af min seng), hvis Luna drømmer eller lignende, så jeg lige kan lægge en hånd på. Den gamle model har ikke lynlås i siden.

Så ejer af lånebur og jeg kom frem til, at vi kunne bytte, så hun får villateltet og jeg beholder låneburet. Hun har som sagt schæfer/lab mix og da hun kun bruger buret ved konkurrencer, har det ingen betydning om det kan åbnes fra siden.

Så derfor tænker jeg, om jeg så bare kan nøjes med det xxl og så spare pengene og købe hendes back on track dækken istedet for;-)

Jeg ville nok vælge villateltet, hvis nu det var en hvalp, der skulle være derinde alene hjemme f.eks, for så ville der være plads til vandskål også. Men det er kun om natten, og hun kan som sagt rende ud og ind som det passer hende, men gør det ikke:-D Underligt nok:mrgreen: Forleden nat har hun været inde og hente kødben i stuen, men det lå ude på tæppet ved min seng og ikke inde i buret, hvor hun lå:hmm::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja altså det (låneburet) var da ikke helt let at få med, da jeg hentede det i Hedehusene:mrgreen:

Det måtte stå lænet op af bagsiden af forsæderne og så kunne Luna ikke se ud mellem sæderne:mrgreen: Det plejer hun.. Men det gik da.. Men skal jeg have det med, så nej, så er der ikke plads til større:-D Ikke i min fars bil ihvertfald..

Hun lægger sig nogle gange på tværs.. Altså hun ligger jo meget sjældent strukket ud derinde. Har lige prøvet at måle hende mens hun lå i sofaen.. Hvis hun ligger sårn nogenlunde smask på siden og hovedet lidt frem, så er hun et par og 90.. Så burde godt kunne være i det lille..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har mulighed for at beholde det mindste så tror jeg også det er rigeligt stort, så ville jeg ikke bruge penge på et større.

Jeg tror skipper kunne have nøjedes med det mindste og han bliver noget større end Luna når først han er udvokset... :-D

Det har jeg. Vi har aftalt at Lonni, som hun hedder, får villateltet på lørdag, når hun skal til rallykonkurrence her i Køge:-D Ja jeg kalder det villateltet for det er dældylme stort:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor? Hun skal jo kun sove i det? og det er ikke lukket, så vidt jeg husker...?

Karla kan sidde duknakket i sit, men hun ligger jo ned, når hun er derinde...

Åh men jeg tænker bare, at hvis man bruger 4-500 kroner på et bur, er det da meget rart hvis man også ville kunne tage det med på tur, f.eks. Altså hvor hunden ikke partou skal ligge ned hele tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh men jeg tænker bare, at hvis man bruger 4-500 kroner på et bur, er det da meget rart hvis man også ville kunne tage det med på tur, f.eks. Altså hvor hunden ikke partou skal ligge ned hele tiden.

Og Jeanette skal så ikke have penge op af lommen. Man skal læse tråden færdig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og Jeanette skal så ikke have penge op af lommen. Man skal læse tråden færdig.

Jooh hvis jeg blev overbevist om at det lille er for lille, så skulle jeg:mrgreen: Og så ville jeg købe det i midten, der er 69 cm højt, for der kan hun sidde så..

Men det lyder som om det lille vil være fint nok:-D

Link til indlæg
Del på andre sites