Hop til indhold

Juleskue i Næstved 12. december 2010


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg vil bare lige høre, om andre herfra kommer til vores lokale kreds' juleskue den 12. december i Næstved? Nelson og jeg kommer, og vi håber selvfølgelig at møde andre her fra HF.

 

/Mette

 

Ps. I kan evt. se mere på http://www.dkk-kreds10.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner med at komme :-D

 

Det kommer dog an på, om det falder sammen med juletræsfældning, som vi har tradition for :???:

 

Det kunne da være rigtig hyggeligt med bernerbesøg. Der plejer også at være nogle bernere til skuet, så I bliver ikke ensomme.

 

Andre der kommer?

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være jeg kommer og kigger, men det ved jeg slet slet ikke endnu... det er alt for tidligt at tænke på det:-D

 

men hvis du har brug for lift fra toget derud eller noget, så siger du bare til.

 

Så er Djæs og jeg tilmeldt :-)

 

Skønt med flere HF'ere. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg melder også til..

 

Skal bare lige 2 gange til sverige inden anmeldelsesfristen, og håber på at ku melde ham i Championklassen..

 

Vi mangler lige det berygtede sidste cert.

Så håber lykkens gudinde tilsmiler os i løbet af de næste 2½ uge

 

Jamen, han skal da ikke i championklassen, hvis han er svensk champion, skal han?

 

Mindes da, at en amerikansk champion blev stillet i åben klasse her i DK. Den fik så et Cert om lørdagen og blev derfor dansk champion, hvor den blev udstillet - hvilket gav lidt forvirring om, hvilken hund, der skulle have certet om søndagen, fordi den der stadig var i åben klasse :lol:

 

Og samme med en finsk champion, den blev også stillet i åben klasse.

 

Eller er det valgfrit? For kan se, at en anden hund fra samme opdrætter, er blevet stillet i championklasse, selvom den ikke var dansk champion :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, han skal da ikke i championklassen, hvis han er svensk champion, skal han?

 

Mindes da, at en amerikansk champion blev stillet i åben klasse her i DK. Den fik så et Cert om lørdagen og blev derfor dansk champion, hvor den blev udstillet - hvilket gav lidt forvirring om, hvilken hund, der skulle have certet om søndagen, fordi den der stadig var i åben klasse :lol:

 

Og samme med en finsk champion, den blev også stillet i åben klasse.

 

Eller er det valgfrit? For kan se, at en anden hund fra samme opdrætter, er blevet stillet i championklasse, selvom den ikke var dansk champion :genert:

 

Hvorfor ikke??? Hvis han er svensk champ, så kan du da stille ham hvor du vil, og på et skue kan man ikke få certer, så kan det jo være lidt ligemeget hvilken klasse han står i.

 

Er din hund WLCh (whereever lands champion), så må du (men skal ikke) stille i champklasse... Det er først det øjeblik din hund bliver DKCH at du SKAL stille i champklasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, han skal da ikke i championklassen, hvis han er svensk champion, skal han?

 

Mindes da, at en amerikansk champion blev stillet i åben klasse her i DK. Den fik så et Cert om lørdagen og blev derfor dansk champion, hvor den blev udstillet - hvilket gav lidt forvirring om, hvilken hund, der skulle have certet om søndagen, fordi den der stadig var i åben klasse :lol:

 

Og samme med en finsk champion, den blev også stillet i åben klasse.

 

Eller er det valgfrit? For kan se, at en anden hund fra samme opdrætter, er blevet stillet i championklasse, selvom den ikke var dansk champion :genert:

 

Hvis du er udenlandsk champion, skal du stille i åben eller brugs, for at få dansk cert, da champions og veteraner ikke konkurrerer om cert..

Men har du som udenlandsk champion allerede dansk cert, men ikke markprøvedel, kan de godt stå i championklassen, da de alligevel ikke skal bruge cert'et til noget..

 

Når Cody får sit sidste svenske cert (i år :slem:), kommer han til at stå i championklassen, da vi fik vores danske cert i lørdags. Men banditten bestod jo ikke sin prøve her i sensommeren, så vi må vente med vores DKCH til foråret.

 

DKK lavede jo deres regler om, med hensyn til at flytte klasse efter sidste anmeldelsesfrist, så hvis din hund bliver champion 2 uger inden næste udstilling, kan man ikke rykke klasse. Der er en lab-han der blev champ sidste år til en DRK udstilling. Ugen efter stod den i brugsklasse i Brøndby og fik et VERY GOOD uden placering i klassen.

 

I Sverige kan man stadig skifte klasse, hvis hunden er nået at blive champion. Noget vi håber på blir nødvendigt i Växjö den 6/11 :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Gizmo og jeg kommer også :-D

 

Det er første gang, at Gizmo skal stilles, og første gang at jeg skal udstille "In-DKK-Style" :shock: Så er ret så spændt... Så jeg er nok super forvirret og spændt på dagen ;-)

 

Hvordan og hvorledes med racer og klasser???

 

Bliver der raceopdelte klasser, eller klasser med blandede racer???

 

Har jo aldrig prøvet det før, og tvivler på, at der kommer særlig mange andre vizsla´er ;-):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gizmo og jeg kommer også :-D

 

Det er første gang, at Gizmo skal stilles, og første gang at jeg skal udstille "In-DKK-Style" :shock: Så er ret så spændt... Så jeg er nok super forvirret og spændt på dagen ;-)

 

Hvordan og hvorledes med racer og klasser???

 

Bliver der raceopdelte klasser, eller klasser med blandede racer???

 

Har jo aldrig prøvet det før, og tvivler på, at der kommer særlig mange andre vizsla´er ;-):-D

 

Du har heldigvis masser af materiale at se på, hvis du laver et hurtigt søg på youtube - hvis du er i tvivl om hvordan vizslaer bedst giver den gas...

 

Man har stadig hundene opdelt i racer og klasser som på en officiel udstilling. Der er ofte ikke så mange af hver race med (nogle racer naturligvis større end andre), så man an have en hvis forhåbning om et rigtig fint resultat.

 

Har du ikke udstillet med schæferne? Udstillinger i specialklub under DKK?

 

Jeg okser til Tyskland med tøseholdet den weekend, så må høre jeres gode beretninger herinde efterfølgende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har heldigvis masser af materiale at se på, hvis du laver et hurtigt søg på youtube - hvis du er i tvivl om hvordan vizslaer bedst giver den gas...

 

Man har stadig hundene opdelt i racer og klasser som på en officiel udstilling. Der er ofte ikke så mange af hver race med (nogle racer naturligvis større end andre), så man an have en hvis forhåbning om et rigtig fint resultat.

 

Har du ikke udstillet med schæferne? Udstillinger i specialklub under DKK?

 

Jeg okser til Tyskland med tøseholdet den weekend, så må høre jeres gode beretninger herinde efterfølgende.

 

Har udstillet Kimba og Ninja et par gange. Caisar var kryptorkid, så det blev meget tidligt besluttet at han ikke skulle bruges til avl - og derfor gad jeg ikke bruge tid på udstilling med ham.

De fik faktisk begge SL (Særdeles Lovende) :blink:

 

Men udstilling og skuer er MEGET anderledes i schæferklubben i forhold til DKK udstillinger/skuer.

 

Så jeg er ikke sådan vildt nervøs, men spændt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det foregår ligesom en udstilling på den måde, at racerne bedømmes hver for sig.

Men det er jo desværre sådan, at vi med de lidt mere 'specielle' racer ofte er den eneste i klassen/racen.

Bedste hund i klassen (baby, hvalp, junior osv.) går videre til store ring om eftermiddagen, hvor der kæmpes om titlen 'bedste hvalp', 'bedste junior' osv. Vinderne går herfra videre til best in show konkurrencen.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Har udstillet Kimba og Ninja et par gange. Caisar var kryptorkid, så det blev meget tidligt besluttet at han ikke skulle bruges til avl - og derfor gad jeg ikke bruge tid på udstilling med ham.

De fik faktisk begge SL (Særdeles Lovende) :blink:

 

Men udstilling og skuer er MEGET anderledes i schæferklubben i forhold til DKK udstillinger/skuer.

 

Så jeg er ikke sådan vildt nervøs, men spændt :blink:

 

Tænkte at du så måske havde været reglerne i gennem en gang før, for de adskiller sig ikke. Men det er der så meget der gør i forhold til handling og så videre. Altid godt at starte på et skue, for så er der tid til det hele. Og i Næstved lyder det til, at I får en masse god hygge ud af dagen, og du kan tage en masse gode fifs med hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte at du så måske havde været reglerne i gennem en gang før, for de adskiller sig ikke. Men det er der så meget der gør i forhold til handling og så videre. Altid godt at starte på et skue, for så er der tid til det hele. Og i Næstved lyder det til, at I får en masse god hygge ud af dagen, og du kan tage en masse gode fifs med hjem.

 

Der er f.eks. ikke Store Ring til Schæferklubbens udstillinger... Og BIR, BIM og hvad der ellers er af forkortelser...

 

Mener heller ikke Schæferklubben bruger certer.

 

Så det er en lidt ny verden at sætte sig ind i, mht. DKK-udstillinger ;-)

 

Men suger til mig som en svamp, af alle fif og gode råd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Bailey-bøllen
Det kunne da være rigtig hyggeligt med bernerbesøg. Der plejer også at være nogle bernere til skuet, så I bliver ikke ensomme.

 

Andre der kommer?

 

/Mette

 

 

Bailey -Bøllen og jeg er klar til skuet :lol::lol:...

 

Vi glæder os til at se jer derude :banan::vinken:....

 

/Birthe ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sender de egentlig oplysningerne til en på mail, post eller???

 

Eller skal man bare dukke op på dagen, og så får man nr. osv. der???

 

Og hvad tid starter det???

 

Sorry, er lige totalt spørge-Jørgen :genert:

 

Der bliver sendt PM og numre ud ca. en uge før skuet. Bedømmelserne starter kl. 10 (og der plejer at være frokost fra 12-13). Normalt kan du se i PMen, om du skal i ringen inden eller efter froskost. Det de skriver overholder de, også selvom de evt. er foran eller bagud med bedømmelserne.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...