Hop til indhold

Så er der hund på DR1

Bankov
 Share

Recommended Posts

Jeg vælger altså at tro på at de "snyder" ligesom med så mange andre programmer. (Fx sporløs hvor folk godt ved på forhånd at tvholdet kommer og leder efter dem).

Så mon ikke der er tale om familier hvor forældrene har sagt ja til at de skal have en hund og er indstillet på at tage ansvaret når/hvis barnet mister interessen eller overblikket... Og de så bare lader som om de er imod for at skabe bedre fjernsyn...

Det håber jeg i hvert fald for ellers er det noget af det mest uansvarlige jeg længe har hørt om...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg syntes programmet var en ren gyser :skraek:

Herlig knægt og så velformuleret :5up:

Nu sidder der altså denne her lille dreng som ønsker sig en hund noget så brændende og så kommer hundetræneren ind fra vest med tre hunde fra internat, som drengen fik et øjeblik til at beslutte sig om.

Ungen laver en masse af de kropsmæssige handlinger, som er potentielt farlige overfor hunde og blev han korrigeret og forklaret hvordan han skal gøre i stedet? Næh...

Spørgsmålene han skulle overveje var bare om han gad gå tur med hunden, lege med den og iøvrigt troede han også gider gøre dette om et år! Det kan intet 10 års barn tage stilling til. Naturligvis vil barnet det, det er jo netop dette forældre er faldet for gennem tiderne.

Intet om aktivering af hunden, kropssprog og mimik.

Drengen opfordres tilmed til at kaste pind med hund nr to, som efterfølgende ligger fladmast og gispende efter denne aktivitet...

Træneren har en lang hundebaggrund med sig og er oveni uddannet instruktør og adfærdsbehandler, jeg ved det, for jeg har været ekstern underviser på hans hold samt censor ved hans eksamener, og dette er i alle fald ikke hvad han har lært på sin knap 5 år lange uddannelse. Så ham er jeg skuffet over :cry:

DR er jeg ikke skuffet over, programmet er lavet til underholdning og da ved vi, at TV kun går efter underholdningsværdien og er ligeglad med fagligheden.

Godt alle børn, gå I bare til jeres forældre og plag om få hund, nu ved vi hvor lidt der kræves for at holde hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst michelle150

Nu sidder der altså denne her lille dreng som ønsker sig en hund noget så brændende og så kommer hundetræneren ind fra vest med tre hunde fra internat, som drengen fik et øjeblik til at beslutte sig om.

Ungen laver en masse af de kropsmæssige handlinger, som er potentielt farlige overfor hunde og blev han korrigeret og forklaret hvordan han skal gøre i stedet? Næh...

Spørgsmålene han skulle overveje var bare om han gad gå tur med hunden, lege med den og iøvrigt troede han også gider gøre dette om et år! Det kan intet 10 års barn tage stilling til. Naturligvis vil barnet det, det er jo netop dette forældre er faldet for gennem tiderne.

Drengen opfordres tilmed til at kaste pind med hund nr to, som efterfølgende ligger fladmast og gispende efter denne aktivitet...

Træneren har en lang hundebaggrund med sig og er oveni uddannet instruktør og adfærdsbehandler, jeg ved det, for jeg har været ekstern underviser på hans hold samt censor ved hans eksamener, og dette er i alle fald ikke hvad han har lært på sin knap 5 år lange uddannelse. Så ham er jeg skuffet over :cry:

DR er jeg ikke skuffet over, programmet er lavet til underholdning og da ved vi, at TV kun går efter underholdningsværdien og er ligeglad med fagligheden.

Godt alle børn, gå I bare til jeres forældre og plag om få hund, nu ved vi hvor lidt der kræves for at holde hund...

Synes faktisk hende Lotte, der var med en af de sidste gange, var ret ok, selv om jeg tror hun vil miste interesseren. Men i hvert fald i forhold til ham her. Jeg lagde også med det samme mærke til alle de underlige bevægelser, han kom med. :S

Dog kunne han også være rolig og jeg tror altså hunden passer fint til ham. :-)

En af de andre hunde blev lidt utrygge ved ham i starten, så det ud til.

Men jeg er enig i, at det er meget uansvarligt. Moren var meget sådan "Nå lille hund, vil du gerne være Nils-Valdemars"? Altså meget talte som, at det i hvert fald ikke var hendes. Synes godt forældrene må gå lidt ind i det, hvilket jeg også synes de gjorde med hende Lotte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv om du ikke er skuffet over DR, burde de alligevel læse det du har skrevet. Vi betaler alle et betragtelig beløb til DR fordi Brian Makkelsen mente at de er så gode at de slet ikke kan undværes. DR har en public service forpligtelse som gør at man kan - eller burde kunne - forvente bedre journalistik og et vist fagligt niveau, mere end det som så mange private sendere kunne finde på at træke op af hatten.

Og mht det jeg har markeret med rødt - hvis det var min lærer eller censor der udtalte sig sådan om mig, ville jeg være meget flov. Det burde vedkommende faktisk læse.

Jeg er skuffet over at Dyrenes Beskyttelse åbenbart har medvirket til fremstillingen af denne film, men på den anden side undrer det mig heller ikke. De er blevet kommercielle, om nogen er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Synes faktisk hende Lotte, der var med en af de sidste gange, var ret ok, selv om jeg tror hun vil miste interesseren. Men i hvert fald i forhold til ham her. Jeg lagde også med det samme mærke til alle de underlige bevægelser, han kom med. :S

Dog kunne han også være rolig og jeg tror altså hunden passer fint til ham. :-)

En af de andre hunde blev lidt utrygge ved ham i starten, så det ud til.

Men jeg er enig i, at det er meget uansvarligt. Moren var meget sådan "Nå lille hund, vil du gerne være Nils-Valdemars"? Altså meget talte som, at det i hvert fald ikke var hendes. Synes godt forældrene må gå lidt ind i det, hvilket jeg også synes de gjorde med hende Lotte.

Lotte??? Var udsendelsen i går ikke den første?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Det er noget af det værste jeg til dato har set i TV..........:damn:

Nu ved jeg naturligvis ikke hvad der er aftalt på forhånd mellem DR og deltagerne inden kameraene bliver tændt, men den stakkels dreng havde jo ingen forudsætninger for at vælge den rigtige hund.

Jeg ville da aldrig som forældre lade mit barn vælge hund. Det er for mig en voksen opgave. Man kan snakke om det med barnet, men den endelige beslutning må tages af en voksen.

Det kort af det lange - jeg slukkede for udsendelsen - den gav mig intet.

/Bo

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Selv om du ikke er skuffet over DR, burde de alligevel læse det du har skrevet. Vi betaler alle et betragtelig beløb til DR fordi Brian Makkelsen mente at de er så gode at de slet ikke kan undværes. DR har en public service forpligtelse som gør at man kan - eller burde kunne - forvente bedre journalistik og et vist fagligt niveau, mere end det som så mange private sendere kunne finde på at træke op af hatten.

Og mht det jeg har markeret med rødt - hvis det var min lærer eller censor der udtalte sig sådan om mig, ville jeg være meget flov. Det burde vedkommende faktisk læse.

Jeg er skuffet over at Dyrenes Beskyttelse åbenbart har medvirket til fremstillingen af denne film, men på den anden side undrer det mig heller ikke. De er blevet kommercielle, om nogen er.

Jeg havde faktisk påbegyndt en mail til træneren, men fortrød. Det er jo kun min mening og jeg tror ikke den betyder noget i det store billede :lol:

DB er også med? Suk..

Så kom dog med noget brugbar info i stedet for alle disse progarmmer beregnet til at underholde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet med tv udsendelser (af en hver art), er at man ikke ved hvor meget der er skåret væk. Tv folkene kan jo få selv den bedste til at fremstå som en komplet idiot, med den rette klipning :cry:

Jeg skal på ingen måde forsvare træneren (han har selv indvilliget i at være med), men han kan jo godt have givet en bedre instruktion af hvordan et ordentligt hundeliv skal se ud, med aktivering, træning osv.- vi ser det bare ikke, for det sælger ikke så godt - åbenbart :evil: Og der er ikke plads i en, kun, 1/2 times udsendelse.

Og den korte tid drengen havde til at beslutte sig til hvilken hund det skulle være, ja, der har moren, kan vi jo håbe på, sikkert været inde over - og forhåbenlig også træneren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Problemet med tv udsendelser (af en hver art), er at man ikke ved hvor meget der er skåret væk. Tv folkene kan jo få selv den bedste til at fremstå som en komplet idiot, med den rette klipning :cry:

Jeg skal på ingen måde forsvare træneren (han har selv indvilliget i at være med), men han kan jo godt have givet en bedre instruktion af hvordan et ordentligt hundeliv skal se ud, med aktivering, træning osv.- vi ser det bare ikke, for det sælger ikke så godt - åbenbart :evil: Og der er ikke plads i en, kun, 1/2 times udsendelse.

Og den korte tid drengen havde til at beslutte sig til hvilken hund det skulle være, ja, der har moren, kan vi jo håbe på, sikkert været inde over - og forhåbenlig også træneren.

Jeg tænker mest på de børn som eventuelt bliver inspireret af sådan et program, for det så så let ud at få hund.

Det kunne være interessant, og forhåbentlig beroligende, at gense hund og ejer efter 3 måneder og se hvordan det så går.

Træneren fremtrådte meget sympatisk, syntes jeg, og jeg er sådan set ligeglad med hvad der evt er skåret fra af gode råd, det er det som ses på skærmen der tæller, især for børn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I forbindelse med noget andet har jeg medvirket i en radioudsendelse på DR og i en artikel i en gratisavis. Journalisten ved gratisavisen sendte mig udkastet til artiklen som den ville komme til at stå i bladet, sådan at artiklen fagligt set fik det indhold den skulle. Det gjorde man ikke ved DR, apropos kvaliteten af journalistik, men resultatet var dog acceptabelt.

Pågøldende træner burde, som den faglige kompetence (bob bob bob) i udsendelsen have et ord at skulle have sagt over hvad der ender med at tone frem på skærmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker mest på de børn som eventuelt bliver inspireret af sådan et program, for det så så let ud at få hund.

Sad netop og tænkte det samme, da jeg så programmet

Det kunne være interessant, og forhåbentlig beroligende, at gense hund og ejer efter 3 måneder og se hvordan det så går.

Præcis - jeg håbede at de ville gøre det, men nej.......

Træneren fremtrådte meget sympatisk, syntes jeg, og jeg er sådan set ligeglad med hvad der evt er skåret fra af gode råd, det er det som ses på skærmen der tæller, især for børn :-D

Det har du ret i, men man kan da håbe at knægten og moren har fået noget mere info end det vi så. At så seerene ikke får den, er bare så træls.

Link til indlæg
Del på andre sites

I forbindelse med noget andet har jeg medvirket i en radioudsendelse på DR og i en artikel i en gratisavis. Journalisten ved gratisavisen sendte mig udkastet til artiklen som den ville komme til at stå i bladet, sådan at artiklen fagligt set fik det indhold den skulle. Det gjorde man ikke ved DR, apropos kvaliteten af journalistik, men resultatet var dog acceptabelt.

Pågøldende træner burde, som den faglige kompetence (bob bob bob) i udsendelsen have et ord at skulle have sagt over hvad der ender med at tone frem på skærmen.

Ja, det ville være temmeligt ærgerligt at have sagt ja til, lad os sige, 6 programmer og så finde ud af at det man sagde blev twistet til ukendelighed.

Men hvis han virkelig har noget at skulle have sagt, så forstår jeg bare ikke at han ikke lagde mere vægt på, at hunden er den voksnes ansvar og fortalte mere om feks.mental aktivering. Det havde ikke taget mange minutter af programmet.

Link til indlæg
Del på andre sites

da jeg sad og så udsendelsen, tænkte jeg med det samme.:hmm:.......... den dreng minder om det aflastningsbarn vi har haft, hun havde føtal alkoholsyndrom og adhd, og jeg frygetde for hundens fremtid i denne familie, da jeg er bange for,at når tv er væk, så pepper han den op og gør hvad han syntes, når ingen ser det,:evil: men det kan være en frygtelig fremtid for hunden... jeg håber jeg tager fejl, for hundens skyld.... den var så kær:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på at der er sket meget mere bag kulisserne end den ½ time vi så i lørdags og jeg er endnu mere sikker på at træneren Jan, ikke bare har afleveret en hund til en dreng, uden at sikre sig at Mor er med 100 % og at de kan få hjælp og vejledning efterfølgende.

Men det er klart, at som hundeejer der ved hvor meget det kræver at have hund, er der mange ting som man kunne ønske der var med i programmet, men så skulle det være et 4 timers program:lol: desuden har vi jo alle været førstegangs hundeejer på et eller andet tidspunkt så mon ikke det også går hos denne familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Orrrrk.. Jeg optog det med henblik på at vise mine børnebørn noget om, hvordan man bør behandle en hund..:lol:.

Jeg ser ikke børnebørnene ret tit, og altid tre på én gang, så det kniber for mig at få stoppet dem hver gang de f.eks. overskrider Silkes grænser...

Så troede jeg -naivt nok- at det var et pædagogisk program, hvor man lærte noget om hundeadfærd contra menneskeadfærd.....

:hmm:Måske ville de tro mere på en tv-udsendelse end på mormor når jeg f.eks. siger at de ikke skal kramme Silke.......

Men drengen på TV krammede jo hunde hele tiden:roll:..

Jeg håber IKKE!!! at de har set den udsendelse.....:shock:

---Ellers må jeg jo forklare dem, at det program er ren underholdning. En eventyrserie om en dreng, der så forfærdelig gerne vil have en hund.

KORS, hvor er børneudsendelser ringe i dag. De må åbenbart endelig ikke være pædagogiske..

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites