Hop til indhold

Billebjerg eller skrylle?


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det kan ikke strammes mere ind om brystkassen?

 

Ellers så prøv at send billederne til hende fra hundenshelse/hestenshelse - de er vist efter sigende vældig hjælpsomme.

 

Han ser altså meget meget fin ud med dækkenet - også selvom hans ansigtsudtryk lidt afslører at han ikke er helt enig i, hvor flot han er:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan ikke strammes mere ind om brystkassen?

 

Ellers så prøv at send billederne til hende fra hundenshelse/hestenshelse - de er vist efter sigende vældig hjælpsomme.

 

Han ser altså meget meget fin ud med dækkenet - også selvom hans ansigtsudtryk lidt afslører at han ikke er helt enig i, hvor flot han er:mrgreen:

 

Jo, måske... Det må jeg lige prøve om jeg kan finde ud af..

 

Jeg har skrevet og spurgt om vi må komme forbi i morgen eftermiddag.. Så må de lige kigge på det...

 

Han er overhovedet ikke enig... hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv dækkener fra "Buster" til mine to, de sidder super godt, og jeg er virkelig tilfreds med dem :5up: ;-)

 

Dog har jeg besluttet, at Gizmo skal have et dækken fra Obtrack, til at have på i bilen, efter svømning, jagt, etc. når han er våd/kold.

 

Tror I ikke at, et Rogle vil være det bedste valg til dette formål???

 

Men jeg køber det først når han er færdig med at vokse... Og overvejer at tage et smut til Sabro når det er, så jeg er helt sikker på at det sidder som det skal :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rogle findes kun i grøn, så det giver sig selv. Altså den brune farve er der, men den er ikke hjemme og kommer heller ikke foreløbig. Så jeg må leve med den grønne farve:)

 

Jeg snakkede med Kirsten i går fra butikken og skal man bruge dækkenet til bil og efter svømning (som jeg netop skal) så er Rogle super.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh men jeg kom jo hjem med et Billebjerg efter besøg i Sabro og det er bare sååå meget bedre til ham.. :-D

 

Og Siri, hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge et Rogle i brunt til Otto fremfor den den "grønne" for den er ikke så flot i virkeligheden... :genert:

 

 

Men hvorfor er det bedre? Er pasformen ikke den samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så fik jeg mine dækkener. Her er Carla med sit Skrylle - hold nu op, det er bare lækkert!!

Beklager den ringe kvalitet - sidder på arbejde, så det blev lige mobilkameraet:)

 

 

Hvor er det bare smart!

Det ser tæskegodt ud :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Orv en god tråd! :5up:

 

Jeg håber det er ok at jeg spørger her i den, men hvorfor vælger i disse dækkner frem for fx. Hurrtas? :vedikke:

 

Jeg skal nemlig bruge til Misja, men det skal kunne holde til en lang gå-tur i regnvejr for hun bliver gennemblødt og kold :cry:

 

Jeg har valgt BOT udfra deres egenskaber mht led og skader + at pasformen er god... de Hurtta jeg har ser på lidt større hunde har haft en elendig pasform og har gledet rundt på hunden :-)

 

Har også kigget en del på Skrylle, men kan bedre lide prisen på BOT - især hvis man køber i Sverige :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare smart!

Det ser tæskegodt ud :5up:

 

Hun er superlækker.. synes jeg. Min mening deles dog ikke af damen, der synes det er fesent at lege påklædningsmodel!

 

Karina, jeg synes pasformen er super god på både Obtrack og BOT og har valgt dem frem for Hurtta af denne årsag. Har også et Hurtta til Carla, som jeg er glad for, men ved de større størrelser synes jeg ikke pasformen er som jeg gerne vil have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt BOT udfra deres egenskaber mht led og skader + at pasformen er god... de Hurtta jeg har ser på lidt større hunde har haft en elendig pasform og har gledet rundt på hunden :-)

 

Har også kigget en del på Skrylle, men kan bedre lide prisen på BOT - især hvis man køber i Sverige :-D

 

Hun er superlækker.. synes jeg. Min mening deles dog ikke af damen, der synes det er fesent at lege påklædningsmodel!

 

Karina, jeg synes pasformen er super god på både Obtrack og BOT og har valgt dem frem for Hurtta af denne årsag. Har også et Hurtta til Carla, som jeg er glad for, men ved de større størrelser synes jeg ikke pasformen er som jeg gerne vil have.

Okay tak for jeres feedback :-D

 

Det med pasform er hammer vigtigt for mig, for ellers vil Misja aldrig acceptere det under fx. træning :cry:

 

Men jeg kan ikke rigtig greje inde på Obtrack siden, om de er regntætte nok til fx. 1-2 timer ude i silene regn :vedikke: Ved nogen af jer om de kan holde til det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men jeg ringede da lige til den søde dame og spurgte om nogen af dem kunne holde til 2 timers regnskyl og det kan Skrylle dæknet garanterede hun, så nu skal der måles hund og så - hmmm - strammes ind på livremmen :oops: og tømmes en pengepung! :genert:

 

Hun er simpelthen bare så sød, hende Kirsten.

Det er dyrt, ja - men helt ærligt så er det ikke meget dyrere end Hurttas - og man kan virkelig mærke at det er super kvalitet. Og det er ovenikøbet pænt. I hvert tilfælde pænere end Carlas flyverdragt.. men når hun har den på ligner hun altså også en hund i våddragt.. det ser tosset ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er simpelthen bare så sød, hende Kirsten.

Det er dyrt, ja - men helt ærligt så er det ikke meget dyrere end Hurttas - og man kan virkelig mærke at det er super kvalitet. Og det er ovenikøbet pænt. I hvert tilfælde pænere end Carlas flyverdragt.. men når hun har den på ligner hun altså også en hund i våddragt.. det ser tosset ud!

Ja hun var rigtig sød, men havde desværre også lidt små travlt for de stod og gjorde klar til en eller anden messe :lol:

 

Nej de er faktisk slet ikke så meget dyrere i Misjas størrelse, som jeg så er lidt i tvivl om :damn:

 

På hjemmesiden står der "der hvor halsbåndet begynder" men hun sagde så lidt af halsen med som muligt og Misjas halsbånd, sidder altså midt på halsen pga al hendes ekstra hud + pelskrave! :vedikke:

 

Det ene mål er ca. 55 cm og det andet nærmere de 61 cm. og det er jo en stor forskel :???:

 

EDIT: Jeg ringede til hende igen, super sød og venlig at snakke med - hun sagde at hun faktisk efter at have snakket med mig, ville gå ind på hjemmesiden og ændre deres anbefaling af mål for, som hun havde tænkt over, så kan der jo være alt for stor forskel på hvor en hunds halsbånd sidder :-D

 

Men nu fandt vi frem til en størrelse vi begge tror passer tøsen, så nu skal der bestilles og rives et dankort! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har både Skrylle og BoT netdækken - og til "aktivt" brug er Skrylle langt bedre! Det sidder godt, glider ikke og mine hunde lader sig slet ikke mærke med, at de har dem på.... men nu er de så heller ikke så sarte - de vil til en hver tid vælge aktivitet, uanset hvad jeg har iklædt dem :mrgreen:

 

Derudover er Skrylle stort set vedligeholdelsesfrit, vandtæt, varmt men ikke for varmt og pænt, synes jeg :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har både Skrylle og BoT netdækken - og til "aktivt" brug er Skrylle langt bedre! Det sidder godt, glider ikke og mine hunde lader sig slet ikke mærke med, at de har dem på.... men nu er de så heller ikke så sarte - de vil til en hver tid vælge aktivitet, uanset hvad jeg har iklædt dem :mrgreen:

 

Derudover er Skrylle stort set vedligeholdelsesfrit, vandtæt, varmt men ikke for varmt og pænt, synes jeg :genert:

Ja jeg må stemme i her og sige at jeg ELSKER mit Skrylle :lun: Asta er så også en utroligt sensitiv hund når det kommer til fremmede ting på hendes krop, så jeg priser mig lykkelig for at have fundet et dækken der så lidt generende, at hun rent faktisk kan fungere med det på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder helt og tænker om Chili og Caia bør have sådan noget også:confused:

 

Det lyder til at MANGE hunde har sådan et på hen over vinteren.

 

Hmmm.

 

Altså du skal ikke føle dig tvunget til at købe et, hvis ikke det er nødvendigt:mrgreen:

Otto har altså heller ikke fået det dyre Skrylle, men et Rogle i stedet, da det mest er til bilen.. og jeg er lidt nærig;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv dækkener fra "Buster" til mine to, de sidder super godt, og jeg er virkelig tilfreds med dem :5up: ;-)

 

Dog har jeg besluttet, at Gizmo skal have et dækken fra Obtrack, til at have på i bilen, efter svømning, jagt, etc. når han er våd/kold.

 

Tror I ikke at, et Rogle vil være det bedste valg til dette formål???

 

Men jeg køber det først når han er færdig med at vokse... Og overvejer at tage et smut til Sabro når det er, så jeg er helt sikker på at det sidder som det skal :blink:

 

Ja, så vil Rogle passe bedst til dit behov :-D

 

Men hvorfor er det bedre? Er pasformen ikke den samme?

 

Det er ligesom om det er lidt tungere, så det ikke glider så meget rundt på ham... Kirsten så dem begge på og mente også at Billebjerg'en sad langt bedre... :hmm::-D

 

Jeg prøvede faktisk ikke Skylle dæknet på ham, men det skyldes nok mest jeg er lidt underlig og synes det er lidt et pige dækken med den røde farve :oops: Hvilke en underlig undskylding, I know..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sidder helt og tænker om Chili og Caia bør have sådan noget også:confused:

 

Det lyder til at MANGE hunde har sådan et på hen over vinteren.

 

Hmmm.

Altså hvis din hund ikke bliver gennem våd og gennem kold, så ville jeg da ikke bruge dækken på hende sådan generalt.

 

Misja har aldrig haft brug for det før hendes pels blev ødelagt pga. sterilisering, hendes dækhår dækker intet længere men er blevet bløde og finere i det.

 

Så både sidste, men faktisk også forrige vinter, kunne jeg se at hun frøs og sidste vinter var det meget voldsomt - jeg havde bare svært ved at forstå det :oops: kva. at hun ind til da nærmest ikke kunne få det koldt nok!

 

Jeg synes så at med hendes alder og mine ønsker om lange ude-ture og træning, at hun fortjæner at have det så godt som muligt også når det tis-øs-regner og kun er 2-3 grader varmt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Altså hvis din hund ikke bliver gennem våd og gennem kold, så ville jeg da ikke bruge dækken på hende sådan generalt.

 

Misja har aldrig haft brug for det før hendes pels blev ødelagt pga. sterilisering, hendes dækhår dækker intet længere men er blevet bløde og finere i det.

 

Så både sidste, men faktisk også forrige vinter, kunne jeg se at hun frøs og sidste vinter var det meget voldsomt - jeg havde bare svært ved at forstå det :oops: kva. at hun ind til da nærmest ikke kunne få det koldt nok!

 

Tja, hverken Chili eller Caia virker til at fryse hen over vinteren:-)

Så det er nok ikke et must her hjemme hos os:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...