Hop til indhold

Er hundeloven ok ??


Gæst Wippet-ejer
 Share

Recommended Posts

Gæst Wippet-ejer

Hej..

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at mennesker som jer, der opretter profiler for deres hunde osv. at i er dybt ansvarlige hundeejere.

Men prøv at se ud over følelser og accepter, at der er alt for mange "uheld" med muskelhunde, ikke kun i DK men i hele verden. Ofte efter et uheld, bliver ejeren interviewet og siger " det har den aldrig gjort før, har altid været en god familiehund osv.." Disse hunde er uberegnelige og farlige. Vi kan ikke som samfund ha' hunde som dem gående rundt blandt os.

 

Og det er ikke lige DIN hund jeg mener, men vi må af med dem. Loven er ikke optimal, men et skridt i den rigtige retning.

 

Ved godt jeg sikkert får mange "fjender" nu, men det er bare min mening.

Har og har altid selv haft hund og jeg elsker hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om den er okay?? Tja det ved jeg ikke.

 

Men den rammer jo desværre ikke dem, den skal ramme.

 

I Tivoli på Hundens Dag var der to unge gutter derinde med en pitblanding UDEN mundkurv og de kunne knapt holde den.. Hvorfor de overhovedet er blevet lukket ind, fatter man ikke..

 

På Hillerød kræmmermarked var der også en del listehunde, uden mundkurv. Den eneste, der havde mundkurv på, var en stor ambull, der lavede udfald. Desværre var det så bare en helt forkert mundkurv. En af dem i stof, hvor hunden ikke kunne have munden åben..

 

Jeg har ikke noget imod racerne, så længe det er folk, der ved, hvad de har mellem hænderne, der har dem. Og det er desværre disse fornuftige folk, der bliver ramt af denne lov.. Ikke dem, der burde..

 

Og ja, jeg har en hund, der sidste år blev overfaldet og bidt af en listehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at mennesker som jer, der opretter profiler for deres hunde osv. at i er dybt ansvarlige hundeejere..

Men prøv at se ud over følelser og accepter, at der er alt for mange "uheld" med muskelhunde, ikke kun i DK men i hele verden. Ofte efter et uheld, bliver ejeren interviewet og siger " det har den aldrig gjort før, har altid været en god familiehund osv.." Disse hunde er uberegnelige og farlige. Vi kan ikke som samfund ha' hunde som dem gående rundt blandt os.

 

Og det er ikke lige DIN hund jeg mener, men vi må af med dem. Loven er ikke optimal, men et skridt i den rigtige retning.

 

Ved godt jeg sikkert får mange "fjender" nu, men det er bare min mening.

Har og har altid selv haft hund og jeg elsker hunde.

 

Hmm... :hmm: har svært ved at forstå hva du vil med dette indlæg ?

Du lægger ud med at skriver at vi herinde er dybt ansvarlige hundeejere-- Netop og derfor undres jeg over dette indlæg for ingen herinde med m/K hunde har problemer med at styre deres hunde.. tværdigmod er de fortvivlet over den nye lov da den ikke rammer der hvor den burde.. i den anden ende af snoren.

 

"der er alt for mange "uheld" med muskelhunde"

ja og med alle andre hunde som ikke håndteres rigtigt. M/K hundene er blot dem som kommer på forsiden fordi medierne elsker at puste til ilden og imens de holder gløderne igang så bider alle de andre lystigt videre.

 

" det har den aldrig gjort før, har altid været en god familiehund osv.."

Hvis din hund bed et barn imorgen, ville du så ikke sige det samme ?? Jeg ville og af den simple grund.. fordi det er sandheden.

 

"Og det er ikke lige DIN hund jeg mener, men vi må af med dem."

Nææ det er ikke nogen af mine men hva med alle de andre herinde som har M/K hunde ?

 

"Ved godt jeg sikkert får mange "fjender" nu"

er sikker på at du ikke får nogen fjender, men du vil nok finde mange som er lidt uforstående overfor dit indlæg... prøv at søg på kamp og muskehunde herinde og gennelæs de debatter har har været her på HF. Der er helt sikkert ligeså mange der er for som der er imod.. men ingen tvivl.. debatten om disse racer er ikke slut endnu.

 

Jeg er en af dem som IKKE har en M/K hund men som indædt kæmper imod loven og forbudet, jeg mener at problemet kun er blevet større og kan se at der næsten ikke findes en M/K blanding mere... de hedder pludselig bokserblanding... :hmm: og er nu helt lovlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset emnet, så synes jeg ikke man fortjener svar når man kun er her for at svine en anden bruger til. Jeg synes faktisk at vedkommende burde smides ud, hellere nu end senere.

 

Jeg sad rent faktisk og overvejede om jeg bare skulle ignorere det, og hvis jeg vidste, hvad du åbenbart ved, så skulle jeg åbenbart have gjort det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at mennesker som jer, der opretter profiler for deres hunde osv. at i er dybt ansvarlige hundeejere.

Men prøv at se ud over følelser og accepter, at der er alt for mange "uheld" med muskelhunde, ikke kun i DK men i hele verden. Ofte efter et uheld, bliver ejeren interviewet og siger " det har den aldrig gjort før, har altid været en god familiehund osv.." Disse hunde er uberegnelige og farlige. Vi kan ikke som samfund ha' hunde som dem gående rundt blandt os.

 

Og det er ikke lige DIN hund jeg mener, men vi må af med dem. Loven er ikke optimal, men et skridt i den rigtige retning.

 

Ved godt jeg sikkert får mange "fjender" nu, men det er bare min mening.

Har og har altid selv haft hund og jeg elsker hunde.

 

Prøv selv. Det lyder jo som det rene kampråb, dit indlæg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

har givet tak, for du fik mig nu alligevel til at grine...

 

Jeg synes også vi skal sende alle indvandrere hjem...det er godt nok ikke lige dig jeg mener Muhammed, men alle de andre...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej..

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at mennesker som jer, der opretter profiler for deres hunde osv. at i er dybt ansvarlige hundeejere.

Men prøv at se ud over følelser og accepter, at der er alt for mange "uheld" med muskelhunde, ikke kun i DK men i hele verden. Ofte efter et uheld, bliver ejeren interviewet og siger " det har den aldrig gjort før, har altid været en god familiehund osv.." Disse hunde er uberegnelige og farlige. Vi kan ikke som samfund ha' hunde som dem gående rundt blandt os.

 

Og det er ikke lige DIN hund jeg mener, men vi må af med dem. Loven er ikke optimal, men et skridt i den rigtige retning.

 

Ved godt jeg sikkert får mange "fjender" nu, men det er bare min mening.

Har og har altid selv haft hund og jeg elsker hunde.

 

må jeg ligespøre om en ting vofer har du enlig melt dig in i hundeforum??.:hmm:

 

jeg syns den lov er symbolpoletik det er di elendige hundejere som skal afliver ikke hundene.:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Jeg sad rent faktisk og overvejede om jeg bare skulle ignorere det, og hvis jeg vidste, hvad du åbenbart ved, så skulle jeg åbenbart have gjort det...

 

Det er noget af det svære for en begynder som mig:stupid: det er Umulia at vide hvad Umulia ved, hun snuser ting op, så selv en:snusendehund: må se sig slået:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
må jeg ligespøre om en ting vofer har du enlig melt dig in i hundeforum??.:hmm:

 

jeg syns den lov er symbolpoletik det er di elendige hundejere som skal afliver ikke hundene.:evil:

 

 

:drille: Hvor er jeg heldig, jeg ikke ejer en hund, så er jeg vel uden for fare:hmm::vedikke::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:blink:Tænk hvis jeg blev en elendig hundeejer:skraek: jeg tør næsten ikke tænke tanken til ende, aflivning og det der:shock:

 

 

:mrgreen:

 

sånden syn jeg nu ikke man kan stelle det op.

 

men jeg syns ikke det skal gå ud over hundene det er jo ejerne som er det grunlæggene problem.

 

di hunde kan jo godt være fornuftige hunde vis di bliver behanlet på den hel rektige måde man må jo på en måde sikre sig at folk som anskaffer sig di her racer er i stand til holle dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Wippet-ejer
Jeg synes det er ærgerligt at nogle tager en bruger med sådan et navn seriøst :vedikke:

Det kan jeg godt forstå du mener, men når "de" sletter mig fra Deres side og Facebook-profil. Så må jeg jo oprette en profil et andet sted og fortælle om deres metoder. Jeg har intet gjort disse mennesker, andet end at være uenig med dem.

Synes selv at det er meget skidt, at jeg må gøre sådan her. Det ville være meget lettere med ganske almindelig kommunikation, men det er de åbenbart ikke interesseret i.

Mit motiv med det her er at andre dyr og mennesker ikke skal komme i deres klør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jeg godt forstå du mener, men når "de" sletter mig fra Deres side og Facebook-profil. Så må jeg jo oprette en profil et andet sted og fortælle om deres metoder. Jeg har intet gjort disse mennesker, andet end at være uenig med dem.

Synes selv at det er meget skidt, at jeg må gøre sådan her. Det ville være meget lettere med ganske almindelig kommunikation, men det er de åbenbart ikke interesseret i.

Mit motiv med det her er at andre dyr og mennesker ikke skal komme i deres klør.

 

Kommunikation er en god ting. Men begrebet "almindelig kommunikation" indebærer i mit hoved ikke, at man skal hænge andre navngivne personer ud på diverse debatsider.

 

I en debat er det altså ok at have en anden mening - ellers ville der jo ikke være nogen debat.

 

Og Nej, hundeloven er for mit vedkommende ikke ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Wippet-ejer
Jeg sad rent faktisk og overvejede om jeg bare skulle ignorere det, og hvis jeg vidste, hvad du åbenbart ved, så skulle jeg åbenbart have gjort det...

Jeg har intet gjort, men den her side "nythjemtildyr.dk" blokere alle mennesker som er uenige med dem. Det kunne jeg jo bare være ligeglad med, men det er jeg ikke når det går ud over hunde. Derfor har jeg oprettet denne profil; så jeg selv og mange andre kan komme til orde, for at dele deres oplevelser med nythjemtildyr.dk

Og jeg har ikke svinet nogen til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har intet gjort, men den her side "nythjemtildyr.dk" blokere alle mennesker som er uenige med dem. Det kunne jeg jo bare være ligeglad med, men det er jeg ikke når det går ud over hunde. Derfor har jeg oprettet denne profil; så jeg selv og mange andre kan komme til orde, for at dele deres oplevelser med nythjemtildyr.dk

Og jeg har ikke svinet nogen til..

 

det kan godt være at du ikke mener du har svinet nogen til, men din indgang på denne side har måske ikke været særlig positiv, dit første indlæg bruger du på at skælde ud over en navngiven side, det næste bruger du på at forsøge at gøre dig uvenner med alle folk med muskelhunde (du skriver ydermere i forummet for disse hunde og deres ejere), så jeg tror nu alligevel jeg vil vælge at ignorerer dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har intet gjort, men den her side "nythjemtildyr.dk" blokere alle mennesker som er uenige med dem.

 

Nyt hjem til dyr er ikke en debatside, det er en side for omplacering af hunde - forøvrigt har alle lov at afvise uønskede personer, det er ingen ret du har, til at deltage alle steder ;-)

 

Jeg er to gange blevet censureret på facebook, næste gang bliver jeg smidt ud :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Wippet-ejer
Uanset emnet, så synes jeg ikke man fortjener svar når man kun er her for at svine en anden bruger til. Jeg synes faktisk at vedkommende burde smides ud, hellere nu end senere.

Ved du hvad, jeg sletter selv profilen nu.... Jeg behøver ikke at gøre mere, Morten Spiegelhauer fra TV2 operation X, er ved at lave et program om muskelhunde, og der får nythjemtildyr.dk god dækning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...