Hop til indhold

Creme/Hvid han Chihuahua tilbydes til parring


Gæst Trashstar
 Share

Recommended Posts

Gæst Trashstar

Cornelius er frisk, med gåpåmod og bliver ikke bange af sig.

Et lille lider dyr, og han har altså prøvet det før.'

 

 

Jeg er studerende og har ikke mange penge, så gør det nogenlunde billigt bare for at lade det komme til køre rundt og for at det lykkedes får du en ekstra omgang GRATIS. Hvis din hun ikke bliver gravid.:hjerte:

 

Han er uden stamtavle, tjekket for alt og er rask fra inderst til yderst.

Bare med lidt for meget krudt og seksuelle hormoner.

Han er langhåret skal det siges. Rigtig smuk.

Vejer omkring 2,5 kg. Lidt større han. Men pelsen vejer cirka omkring 0,5 kg.

Redigeret af Trashstar
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Trashstar

Han koster 1200.

Det er så inklusiv omparring hvis hun ikke bliver gravid og at jeg har hende i så lang tid som det tager at gøre hende gravid hvis hun er krævende eller noget.

 

Jeg kan sende billed over mobil af hans hvalpe fra sidste kuld hvis du vil se dem.

 

Han plejer at give omkring 4-8 hvalpe pr. kuld hvilket tyder på meget sunde sædceller.

 

Skriv eller ring på 2291 8722 hvis du stadig er interesseret.

 

- Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Trashstar
hej jeg mangler en han nu med det samme til min pipi,men hvor bor i,jeg bor i midtjylland.pipi

 

 

Det står længere oppe. Ved min profil.

Bor i Albertslund, København. Desværre :) Held og lykke!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst Valishia

Hvad er han tjekket for! Der er jo flere forskellige sygdomme, som dyrlægen ikke tjekker for ved et almindeligt sundhedstjek??? Der står ikke noget om hans forældre eller hvad de kan bære af sygdomme, jeg undres.... Nogle sygdomme kan springe led over, derfor vigtigt med stamtavle!

Er det bare for at tjene lidt ekstra ved siden af SU'en?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er problemet lige???

Det er ikke alle der har hund for at gå op i stamtavler, udstillinger og præmie hunde!

Selvfølgelig skal hunden være rask, hvilket hun skriver den er, også bliver hun overfaldet...

Hvor har nogle mennesker dog travlt med at hakke og dømme andre, uden de stiller de nødvendige spørgsmål først.

Det er sku usmageligt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er problemet lige???

Det er ikke alle der har hund for at gå op i stamtavler, udstillinger og præmie hunde!

Selvfølgelig skal hunden være rask, hvilket hun skriver den er, også bliver hun overfaldet...

Hvor har nogle mennesker dog travlt med at hakke og dømme andre, uden de stiller de nødvendige spørgsmål først.

Det er sku usmageligt!!!

 

Nej selvfølgelig er det ikke alle der går op i stamtavler og præmiehunde, men alle går vel op i at have en sund, rask og fungerende hund?

 

Jeg tror det man forarges over er, at der ikke står, hvad hunden specifikt er testet for og resultaterne, og der skrives heller ikke ret meget om hans temperament? Hvordan de tidligere kuld udviklede sig?"

 

Ejeren skriver at han er et lider dyr og har mange seksuelle hormoner, hvilket jeg tolker som at han humper mangt og meget, og så tænker jeg, det kunne også være stress?

 

Der har været avlet "forkert" i mange år, og der er flere racer der døjer med dårligt temperament i linierne samt dårlig sundhed, så der er vel egentlig bare et håb om at racerne bliver sundere..

 

Der stod jo ikke specifikke detaljer i første indlæg, og dem der svarede på henvendelsen skrev heller ikke detaljer om deres hund, det er det jeg faldt over i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej selvfølgelig er det ikke alle der går op i stamtavler og præmiehunde, men alle går vel op i at have en sund, rask og fungerende hund?

 

Jeg tror det man forarges over er, at der ikke står, hvad hunden specifikt er testet for og resultaterne, og der skrives heller ikke ret meget om hans temperament? Hvordan de tidligere kuld udviklede sig?"

 

Ejeren skriver at han er et lider dyr og har mange seksuelle hormoner, hvilket jeg tolker som at han humper mangt og meget, og så tænker jeg, det kunne også være stress?

 

Der har været avlet "forkert" i mange år, og der er flere racer der døjer med dårligt temperament i linierne samt dårlig sundhed, så der er vel egentlig bare et håb om at racerne bliver sundere..

 

Der stod jo ikke specifikke detaljer i første indlæg, og dem der svarede på henvendelsen skrev heller ikke detaljer om deres hund, det er det jeg faldt over i hvert fald.[/QUO

 

 

Det vil jeg give dig helt ret i. Men den snak tænker jeg man tager, når kontakten er oprettet og man ser selvfølgelig hunden an, før man hopper ud i den slags projekter. ;-)

Synes bare folk var grove i filten, uden at have noget at have det i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Nej selvfølgelig er det ikke alle der går op i stamtavler og præmiehunde, men alle går vel op i at have en sund, rask og fungerende hund?

 

Jeg tror det man forarges over er, at der ikke står, hvad hunden specifikt er testet for og resultaterne, og der skrives heller ikke ret meget om hans temperament? Hvordan de tidligere kuld udviklede sig?"

 

Ejeren skriver at han er et lider dyr og har mange seksuelle hormoner, hvilket jeg tolker som at han humper mangt og meget, og så tænker jeg, det kunne også være stress?

 

Der har været avlet "forkert" i mange år, og der er flere racer der døjer med dårligt temperament i linierne samt dårlig sundhed, så der er vel egentlig bare et håb om at racerne bliver sundere..

 

Der stod jo ikke specifikke detaljer i første indlæg, og dem der svarede på henvendelsen skrev heller ikke detaljer om deres hund, det er det jeg faldt over i hvert fald.[/QUO

 

 

Det vil jeg give dig helt ret i. Men den snak tænker jeg man tager, når kontakten er oprettet og man ser selvfølgelig hunden an, før man hopper ud i den slags projekter. ;-)

Synes bare folk var grove i filten, uden at have noget at have det i.

Jeg umdskylder, hvis mit lød groft? Jeg føler bare lidt manglen af detaljer, og spørger derfor til forældre med mere. Jeg har selv en tavleløs hund, intet ondt om dem, det er bare vigtigt man kender til de forskellige linjer uanset tavle eller ej ;-) Jeg spørger også til det med SU'en fordi man har skrevet at man er på su, hvilket jeg synes er en fuldstændig ligegyldig oplysning i forhold til avl af hunden...

som minibillen skriver, så er min mistanke faktisk også lidt en stresset hanhund, når der skrives på den måde, som man gør. Men det var ikke for at træde over tæerne på nogen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg umdskylder, hvis mit lød groft? Jeg føler bare lidt manglen af detaljer, og spørger derfor til forældre med mere. Jeg har selv en tavleløs hund, intet ondt om dem, det er bare vigtigt man kender til de forskellige linjer uanset tavle eller ej ;-) Jeg spørger også til det med SU'en fordi man har skrevet at man er på su, hvilket jeg synes er en fuldstændig ligegyldig oplysning i forhold til avl af hunden...

som minibillen skriver, så er min mistanke faktisk også lidt en stresset hanhund, når der skrives på den måde, som man gør. Men det var ikke for at træde over tæerne på nogen :genert:

 

Og så er det altså osse temmelig usmageligt, den måde som nogle tæveejere fuldstændig ukritisk bare vil have tæven parret NU!

 

I øvrigt - et halvt kilo pels?

Hvordan regner man lige det ud :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er problemet lige???

Det er ikke alle der har hund for at gå op i stamtavler, udstillinger og præmie hunde!

Selvfølgelig skal hunden være rask, hvilket hun skriver den er, også bliver hun overfaldet...

Hvor har nogle mennesker dog travlt med at hakke og dømme andre, uden de stiller de nødvendige spørgsmål først.

Det er sku usmageligt!!!

Men Randi... Forestil dig, at det var dig, der stod og skulle til at købe en ny hund... Du kigger hos to opdrættere... Den ene har gjort sig en masse overvejelser omkring hendes hanhunds temperament, hans fejl og mangler og hans gode sider.. Hun har dannet sig et realistisk, nogenlunde objektivt billede af hvem hendes hund er for at kunne finde en tæve, der matcher ham bedst.. Og hvis det går op for hende, at hendes hund måske ikke er den bedste repræsentant for racen, så afblæser hun "projektet."

 

Hun har også gjort sig nogle overvejelser ift. hvalpene. Hvordan hun ønsker at de skal bo i de 8-10 uger de er ved opdrætteren... Og vurderet om en evt. tæveejer kan leve op til de krav og undladt at lade hendes hanhund parre med den tæve, hvis svaret er nej.

 

Hun får lavet de nødvendige sundhedstjek på hendes hanhund, så hun i hvert ved, at HAN er sund og rask. Og hun forlanger selvfølgelig det samme af tæven. Hun forsøger efter bedste evne at lave nogle sunde hvalpe, som køberne kan nyde og holde af i mange år. Og hun glemmer ikke bare hvalpene, når parringen er overstået og hun har modtaget sine penge.

 

Den anden opdrætter har ikke gjort sig nogen som helst overvejelser. Hun har fundet en tæve så hurtigt som muligt uden at være kritisk ift. hvad der kommer ud af det. Og det er sådan set den indsats hun har lagt i det...

 

Jeg ved godt, hvilken opdrætter jeg ville vælge - hvad ville du vælge?

 

Og så kan det godt være, at jeg nu bliver beskyldt for at konkludere noget uden at have min baggrundsviden i orden - og det gør jeg nok også.. Men ærlig talt... Med den beskrivelse i starten, kan jeg simpelthen ikke tro andet end at denne her beslutning er taget med kæmpe dollartegn i øjnene på TS. Og dét synes jeg er usmageligt. Hvis man skal avle, kan man da i det mindste gøre det ordentligt! Og så er jeg da ligeglad med om der er tavle på dyrene eller ej... Men af hensyn til tæven, hanhunden, hvalpene og de kommende hundeejere, så burde nogle mennesker virkelig få hovedet ud af... ja røven for at sige det på godt dansk... og bruge deres sunde fornuft, sætte sig lidt ind i tingene og lade være med at avle på alting, der har en snude, fire ben og en hale...

 

Vil du virkelig lægge tæve til sådan et hovedløst projekt? Hånden på hjertet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at denne diskussion dukker op, hver gang, der bliver oprettet et nyt indlæg i denne tråd.

Kan godt forstå, hvis folk som TS og andre der reflektere på indlægget taber modet, for de bliver jo, på det nærmeste overfaldet, som om de var kriminelle.

 

Og problemet ved dét er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at denne diskussion dukker op, hver gang, der bliver oprettet et nyt indlæg i denne tråd.

Kan godt forstå, hvis folk som TS og andre der reflektere på indlægget taber modet, for de bliver jo, på det nærmeste overfaldet, som om de var kriminelle.

Jeg har ikke til hensigt at overfalde nogen... Men jeg synes det er en skam, når mennesker (som burde være den kloge art) vælger at foretage et valg, som slet ikke er i hundens interesse.. Jeg holder rigtig meget af dyr generelt og jeg hader at se dyr, der lider fordi nogle mennesker af en eller anden grund ikke har sat sig grundigt nok ind i tingene..

Så mit indlæg er udelukkende blevet skrevet, fordi jeg tænker på hundene, hvalpene der kommer ud af det og de mennesker, der kommer til at købe de hvalpe. Hvis det så har fået nogle mennesker til at stoppe op og tænke sig om en ekstra gang - eller miste modet, som du kalder det - så ser jeg det faktisk ikke som noget dårligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil til hver en tid undersøge ejerne, hjemmet og hunden før jeg gjorde mere!

På nøjagtig sammen måde, som da jeg fandt min egen hvalp i tidernes morgen.

 

Man er dog nødt til at starte med en kontakt også tage den der fra.

Aldrig ville jeg lade min tæve blive parret med en hund hvilket tempement ikke falder i min smag, eller med en hund som ikke er sund og rask. Men nu er det sådan at 9 ud af 10 annoncer jeg finder er mangel fulde, så hvis jeg skal gøre mig nogen forhåbning om at finde en god hund, må jeg tage kontakt til flere og ikke straks overfalde folk eller vrage dem, fordi de ikke får de rigtige og vigtige detaljer med i deres første annonce.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og problemet ved dét er?

 

Problemet er, at de bliver jo dømt med det samme, hvis der ikke lige står dèt folk ønsker, at læse.

Så er det at tavlefolket kommer efter dem, med pegefingeren løftet.

Jeg er egentlig ligeglad med hvad TS har skrevet i sit indlæg, da jeg godt tror, at folk der reflektere på indlægget godt selv kan tænke og dermed også selv kan vælge til eller fra.

Desuden er indlægget ikke postet under debat, så derfor undre det mig, at det næsten hvergang udvikler sig til en debat, og det må da kun være for, at skræmme folk væk fra, at oprette tråde i denne kategori.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil til hver en tid undersøge ejerne, hjemmet og hunden før jeg gjorde mere!

På nøjagtig sammen måde, som da jeg fandt min egen hvalp i tidernes morgen.

 

Man er dog nødt til at starte med en kontakt også tage den der fra.

Aldrig ville jeg lade min tæve blive parret med en hund hvilket tempement ikke falder i min smag, eller med en hund som ikke er sund og rask. Men nu er det sådan at 9 ud af 10 annoncer jeg finder er mangel fulde, så hvis jeg skal gøre mig nogen forhåbning om at finde en god hund, må jeg tage kontakt til flere og ikke straks overfalde folk eller vrage dem, fordi de ikke får de rigtige og vigtige detaljer med i deres første annonce.

For mit vedkommende handler det ikke om at alle informationer ikke er med i første indlæg, men mere om at det på mig lyder som om det er for at få nogle hurtige, lettjente penge.

 

Men et eller andet sted er det jo også fint, at TS skriver det - så ved man da hvad man har at forholde sig til og kan vælge at gå udenom..

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er, at de bliver jo dømt med det samme, hvis der ikke lige står dèt folk ønsker, at læse.

Så er det at tavlefolket kommer efter dem, med pegefingeren løftet.

Jeg er egentlig ligeglad med hvad TS har skrevet i sit indlæg, da jeg godt tror, at folk der reflektere på indlægget godt selv kan tænke og dermed også selv kan vælge til eller fra.

Desuden er indlægget ikke postet under debat, så derfor undre det mig, at det næsten hvergang udvikler sig til en debat, og det må da kun være for, at skræmme folk væk fra, at oprette tråde i denne kategori.

Man behøver altså ikke have tavlehunde for at have en holdning til avl. Jeg har fx. kigget på mange blandingshunde, men jeg kan også godt love dig for, at de ikke bliver købt et sted, hvor opdrætteren ikke har gjort det godt nok efter min smag.

 

Og så handler det jo ikke om at skræmme folk væk fra at oprette tråde omkring deres avlshunde... Det handler om at få folk til at tænke sig om, inden de vælger at lade deres hund parre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Man behøver altså ikke have tavlehunde for at have en holdning til avl. Jeg har fx. kigget på mange blandingshunde, men jeg kan også godt love dig for, at de ikke bliver købt et sted, hvor opdrætteren ikke har gjort det godt nok efter min smag.

 

Og så handler det jo ikke om at skræmme folk væk fra at oprette tråde omkring deres avlshunde... Det handler om at få folk til at tænke sig om, inden de vælger at lade deres hund parre...

 

Nej, det ved jeg godt Therese :-), og jeg har da også selv en holdning til avl. Men jeg synes bare, at det hurtigt udvikler sig til en hetz engang imellem. Og det synes jeg så heller ikke er til gavn for HF, som jo ellers er et godt sted, at være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil til hver en tid undersøge ejerne, hjemmet og hunden før jeg gjorde mere!

På nøjagtig sammen måde, som da jeg fandt min egen hvalp i tidernes morgen.

 

Man er dog nødt til at starte med en kontakt også tage den der fra.

Aldrig ville jeg lade min tæve blive parret med en hund hvilket tempement ikke falder i min smag, eller med en hund som ikke er sund og rask. Men nu er det sådan at 9 ud af 10 annoncer jeg finder er mangel fulde, så hvis jeg skal gøre mig nogen forhåbning om at finde en god hund, må jeg tage kontakt til flere og ikke straks overfalde folk eller vrage dem, fordi de ikke får de rigtige og vigtige detaljer med i deres første annonce.

 

Desværre er denne slags annoncer bare ikke lige den slags, der tiltrækker seriøse opdrættere. Der er ikke skrevet noget som helst brugbart omkring hanhunden, andet end at han er liderlig og har god sædkvalitet.

 

Hvorfor ikke bare stille krav til tæven med det samme ? Så er der en masse der sparer deres tid, fordi de alligevel ikke har hverken stamtavle eller fået undersøgt deres hund for de sygdomme racen nu døjer med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...