Hop til indhold

Min Amstaff Hvalp Skriger nærmest .. hjælp


Gæst Tiba
 Share

Recommended Posts

:vinken: HEj, håber I virkelig kan hjælpe...

 

Jeg fik mig en dejlig hvalp, en pige på 13 uger gammel for 3 dage siden...

Og jeg snart skal starte på mit arbejde igen, vil jeg gerne lærer hende at være alene... startede igår med at forlade hende 5 min ad gangen... og fra sek. 1 hyler hun som jeg aldrig har hørt før... hun begynder nærmest Gø/skrige... man skulle tro hun var en ulv, den måde hun hyler... :)

 

Hvad skal jeg gør????? Kan I hjælpe?? Har ikke vild meget erfaring med dette, da jeg man anden amstaff aldrig hylede , og det var min kæreste der opdragede ham som hvalp... så jeg ved ikke hvordan man gør...

 

:megaked: Min pige må helst ikke græde, eller hyle..

 

Skal lige siges at jeg ikke må have hunde her hvor jeg bor pt. derfor må hun være helt stille... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen :-)

 

 

Det er alt for lang tid at starte med 5 min, du må ikke gå længere end at hun tager det roligt.

 

Dvs, du starter ud med lige at gå ud af døren og komme ind igen, 1 sek..

 

Når hun først er blevet så ulykkelig så er det meget vigtigt at du ikke går hurtigere frem end hun kan være med til.

 

Jeg ville ikke få ny hvalp uden at have mindst 3 ugers ferie til at intergrere den lille, det kan gå ind i mellem, men den lille her kræver mere hjælp.

 

Hun er bare en lille bitte baby og jeg kan godt forstå at du bliver ked af det.

 

Hvordan gjorde du da du gik tilbage til hende?

 

Du kan læse om alene hjemme træning her www.hundeliv.dk http://www.hundeliv.dk/artikler.htm , der er også andre gode artikler om hvalpe m.m..

 

Derudover vil jeg gerne anbefale dig nogle gode bøger, fx Christina Bruun, Hundeliv og hverdagstræning, Anders Hallgren, Forstår du din hund?, Lone Greva, Hvalpen, Lone Greva, Familiehunden :-)

 

Du kan bare kopiere teksten over i en mail du sender som reservering til dit blibliotek :-)

 

Der er også andre tråde om alene hjemme træning du kan læse i :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:vinken: HEj, håber I virkelig kan hjælpe...

 

Jeg fik mig en dejlig hvalp, en pige på 13 uger gammel for 3 dage siden...

Og jeg snart skal starte på mit arbejde igen, vil jeg gerne lærer hende at være alene... startede igår med at forlade hende 5 min ad gangen... og fra sek. 1 hyler hun som jeg aldrig har hørt før... hun begynder nærmest Gø/skrige... man skulle tro hun var en ulv, den måde hun hyler... :)

 

Hvad skal jeg gør????? Kan I hjælpe?? Har ikke vild meget erfaring med dette, da jeg man anden amstaff aldrig hylede , og det var min kæreste der opdragede ham som hvalp... så jeg ved ikke hvordan man gør...

 

:megaked: Min pige må helst ikke græde, eller hyle..

 

Skal lige siges at jeg ikke må have hunde her hvor jeg bor pt. derfor må hun være helt stille... :ae:

 

Uha.............

Det kan du ikke...

--Enten kommer du til at droppe jobbet;-), --eller osse må du finde en dagpleje til din lille baby:???:...

Sådan en kan man ikke lade være alene hjemme. SLET ikke, når naboerne ikke må høre hende.

 

Man burde have barselsorlov, når man får hvalp.. :oops:

 

Altså....... Det aller, allerbedste, du kan gøre for dig selv og for hende, det er at skynde dig at aflevere hende hvor du har fået hende.....:(

 

--Du skal nok finde ud af at få hund engang.

 

Men en lille hundehvalp har altså krav på både kærlighed OG... basal omsorg, --der indebærer det at blive passet, få mad hver dag og have tag over hovedet. Jo længere tid, du beholder hende, jo sværere vil det være for hende at finde lykken i en ny familie. Og jo større risiko er der for, at du selv ender på gaden....

 

Hvis du beholder hende... :roll: øh......

 

Du kan prøve at købe en DAP dispenser. Den indeholder beroligende stoffer, som ligner det, babys mor lugtede af. Det kan virke beroligende på nogle hvalpe.

http://dogcity.dk/pleje-46/beroligende-199/dap-spray-60-ml-1007.html

 

Ud over det, skal hun selvfølgelig være træt når du går fra hende. Hun skal have været ude og gå en tur, hvor hun har ledt efter ting og mad. Og hun skal også have mødt andre hunde.. Og så kan du altså kun være væk i få minutter i starten...

 

Hvordan lufter du hende, når naboerne ikke må vide, at du har hende??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
:vinken: HEj, håber I virkelig kan hjælpe...

 

Jeg fik mig en dejlig hvalp, en pige på 13 uger gammel for 3 dage siden...

Og jeg snart skal starte på mit arbejde igen, vil jeg gerne lærer hende at være alene... startede igår med at forlade hende 5 min ad gangen... og fra sek. 1 hyler hun som jeg aldrig har hørt før... hun begynder nærmest Gø/skrige... man skulle tro hun var en ulv, den måde hun hyler... :)

 

Hvad skal jeg gør????? Kan I hjælpe?? Har ikke vild meget erfaring med dette, da jeg man anden amstaff aldrig hylede , og det var min kæreste der opdragede ham som hvalp... så jeg ved ikke hvordan man gør...

 

:megaked: Min pige må helst ikke græde, eller hyle..

 

Skal lige siges at jeg ikke må have hunde her hvor jeg bor pt. derfor må hun være helt stille... :ae:

 

:ae: Det er meget arbejde at have en hvalp: den skal ud meget ofte for at tisse, da den ikke kan holde sig, den kan ikke være alene hjemme, den skal kun have små ture, osv osv

 

Min første tanke er også, at det bedste du kan gøre for den er at aflevere den tilbage til sælger.

 

Hvis ikke, er du nødt til at tage nogle uger fri fra arbejde (eller lign løsning) for den bør ikke være helt alene endnu i lang tid ad gangen. Husk, den har lige mistet sin 'verden' og skal forholde sig til en masse nyt - det kan være hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan god se, at det må være hårdt for dig at høre den lille hyle. Men du bliver simpelthen nødt til, som de andre også siger, enten at finde en passer, tage fra fra arbejde (MINDST 14 DAGE!!), eller aflevere hende der hvor du fik hende. Det er også en virkelig dårlig ide at holde hund et sted, hvor du ikke må, og politiet skal bare have det mindste nys om, at du har den, for at kunne tvangsfjerne den. google eventuelt lige på "hundeloven" og læs den.

 

Jeg håber, at du finder en god løsning, som OGSÅ kommer hunden til gode. Det er også synd for hende, hvis hun først bliver rigtig glad for at bo hos dig og knyttet til dig, hvis hun så skal fjernes fordi Jeres boligsituation er ulovlig :megaked:

 

Lykke til..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan god se, at det må være hårdt for dig at høre den lille hyle. Men du bliver simpelthen nødt til, som de andre også siger, enten at finde en passer, tage fra fra arbejde (MINDST 14 DAGE!!), eller aflevere hende der hvor du fik hende. Det er også en virkelig dårlig ide at holde hund et sted, hvor du ikke må, og politiet skal bare have det mindste nys om, at du har den, for at kunne tvangsfjerne den. google eventuelt lige på "hundeloven" og læs den.

 

Jeg håber, at du finder en god løsning, som OGSÅ kommer hunden til gode. Det er også synd for hende, hvis hun først bliver rigtig glad for at bo hos dig og knyttet til dig, hvis hun så skal fjernes fordi Jeres boligsituation er ulovlig :megaked:

 

Lykke til..

 

 

Tak for svaret... Jamen jeg er sgu villig til at holde al de fri dage der nu er nødvendig... Har også holdt fri i 4 dage nu... Jeg elsker hende allerede alt for højt til at jeg kan komme af med hende...

 

JEg giver hende masser af tid og opmærksomhed.. :roll: Men det er bare nogen ting som jeg ved mindre end I gør... Og skulle naboerne gå hen og opdager det, eller de har jo set hende, men skulle de gå hen og klage, så er jeg villig til at flytte midlertidig et andet sted til jeg få mig en bolig med hunde tilladelse...

 

Har ønsket mig sådan en hund i meget lang tid... så.. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svaret... Jamen jeg er sgu villig til at holde al de fri dage der nu er nødvendig... Har også holdt fri i 4 dage nu... Jeg elsker hende allerede alt for højt til at jeg kan komme af med hende...

 

JEg giver hende masser af tid og opmærksomhed.. :roll: Men det er bare nogen ting som jeg ved mindre end I gør... Og skulle naboerne gå hen og opdager det, eller de har jo set hende, men skulle de gå hen og klage, så er jeg villig til at flytte midlertidig et andet sted til jeg få mig en bolig med hunde tilladelse...

 

Har ønsket mig sådan en hund i meget lang tid... så.. :vinken:

 

Så tror jeg at du skal få dig en MEGET sikker aftale med dine naboer om, at de kommer til dig FØR de klager til politiet, for finder politiet dig, så er det IKKE et eventyr længere. Hvis du virkelig er villig til at flytte for din hunds forgodtbefindende, ville jeg sådan ønske, at du straks begyndte at søge efter et sted, hvor det er lovligt at holde hund- og det er faktisk ikke helt nemt at finde, med mindre man køber et sted selv.

 

Jeg tror det ville være rigtig godt for dig og hvalpen at læse nogle bøger om hunde. Hvis du ikke gider læse tonsvis, så i det mindste "Hvalpen" af Lone Greva. Den er guld værd for en hvalpeejer, og man lærer simpelthen ting, som man vil være taknemmelig for at have vidst, og får stor glæde af fremover i hundens liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen :-)

 

 

Det er alt for lang tid at starte med 5 min, du må ikke gå længere end at hun tager det roligt.

 

Dvs, du starter ud med lige at gå ud af døren og komme ind igen, 1 sek..

 

Når hun først er blevet så ulykkelig så er det meget vigtigt at du ikke går hurtigere frem end hun kan være med til.

 

Jeg ville ikke få ny hvalp uden at have mindst 3 ugers ferie til at intergrere den lille, det kan gå ind i mellem, men den lille her kræver mere hjælp.

 

Hun er bare en lille bitte baby og jeg kan godt forstå at du bliver ked af det.

 

Hvordan gjorde du da du gik tilbage til hende?

 

Du kan læse om alene hjemme træning her www.hundeliv.dk http://www.hundeliv.dk/artikler.htm , der er også andre gode artikler om hvalpe m.m..

 

Derudover vil jeg gerne anbefale dig nogle gode bøger, fx Christina Bruun, Hundeliv og hverdagstræning, Anders Hallgren, Forstår du din hund?, Lone Greva, Hvalpen, Lone Greva, Familiehunden :-)

 

Du kan bare kopiere teksten over i en mail du sender som reservering til dit blibliotek :-)

 

Der er også andre tråde om alene hjemme træning du kan læse i :-)

 

HEj Anne-marie..

Mange tak for rådet...

Du har nok ret.. for eksempel, når jeg skal i bad eller på wc, siger jeg til hende vi ses o lukker døren og hun hyler en smule, o nogen gange meget.... også går hun og lægger sig på sofaen, men fordi hun ved jeg er der ind, men hun går amok hvis jeg er uden for lejligheden....

 

Jamen jeg holder 14 dage fri, så kan jeg også træne hende lidt... :)

Jeg har læst en del på nettet, men der står forskellige ting..

 

Når jeg kommer tilbage fra de 5 min. jeg har været væk, nusser jeg hende en smule, og går rolig og sætter mig på sofaen, for har hørt at man ikke må give dem FOR meget opmærksomhed når man kommer ind??!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha.............

Det kan du ikke...

--Enten kommer du til at droppe jobbet;-), --eller osse må du finde en dagpleje til din lille baby:???:...

Sådan en kan man ikke lade være alene hjemme. SLET ikke, når naboerne ikke må høre hende.

 

Man burde have barselsorlov, når man får hvalp.. :oops:

 

Altså....... Det aller, allerbedste, du kan gøre for dig selv og for hende, det er at skynde dig at aflevere hende hvor du har fået hende.....:(

 

--Du skal nok finde ud af at få hund engang.

 

Men en lille hundehvalp har altså krav på både kærlighed OG... basal omsorg, --der indebærer det at blive passet, få mad hver dag og have tag over hovedet. Jo længere tid, du beholder hende, jo sværere vil det være for hende at finde lykken i en ny familie. Og jo større risiko er der for, at du selv ender på gaden....

 

Hvis du beholder hende... :roll: øh......

 

Du kan prøve at købe en DAP dispenser. Den indeholder beroligende stoffer, som ligner det, babys mor lugtede af. Det kan virke beroligende på nogle hvalpe.

http://dogcity.dk/pleje-46/beroligende-199/dap-spray-60-ml-1007.html

 

Ud over det, skal hun selvfølgelig være træt når du går fra hende. Hun skal have været ude og gå en tur, hvor hun har ledt efter ting og mad. Og hun skal også have mødt andre hunde.. Og så kan du altså kun være væk i få minutter i starten...

 

Hvordan lufter du hende, når naboerne ikke må vide, at du har hende??

 

JAmen de flest naboer har set da jeg også har leget med hende meget på vores græsplan... Har sagt det er min vens hund jeg passer....

 

Ellers går jeg med hende i en stor park tæt på hvor jeg bor og leger med hende der.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tror jeg at du skal få dig en MEGET sikker aftale med dine naboer om, at de kommer til dig FØR de klager til politiet, for finder politiet dig, så er det IKKE et eventyr længere. Hvis du virkelig er villig til at flytte for din hunds forgodtbefindende, ville jeg sådan ønske, at du straks begyndte at søge efter et sted, hvor det er lovligt at holde hund- og det er faktisk ikke helt nemt at finde, med mindre man køber et sted selv.

 

Jeg tror det ville være rigtig godt for dig og hvalpen at læse nogle bøger om hunde. Hvis du ikke gider læse tonsvis, så i det mindste "Hvalpen" af Lone Greva. Den er guld værd for en hvalpeejer, og man lærer simpelthen ting, som man vil være taknemmelig for at have vidst, og får stor glæde af fremover i hundens liv.

 

Jeg er fuld gang i at finde, og har også sagt ja til uden for københavn.. :)

 

Hvad så hvis de klager til politiet, og jeg så siger at jeg flytter med det samme til et andet sted hvor jeg må have hunde og jeg så beviser dem?? Vil de stadig fjerne hende fra mig?

 

Jeg skal prøve at købe bogen så...

 

Ved DU om det er for længe hvis jeg leger med hende ca. 20 min. ad gangen ?? eller 40 min. ca?? altså indtil hun selv stopper?? eller er det alt for meget?? FOr jeg er jo vant til min eks kærestes hund som var lidt ældre... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla_Olsen

Men hvor vil du flytte hen, hvis du bliver bedt om at flytte?

 

Der går jo viceværter osv rundt i lejeboligerne.

 

Hvor gammel er du? Har du råd til at købe noget?

Det er MEGET svært at finde en lejebolig, hvor du må have hund.

 

Du kan jo ikke blive ved med at sige du "passer" din vens hund ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sheela*star

Så vidt jeg kan se ud fra hundeloven, står der intet om at det er politiets ansvar at afhente/finde hunde der bor "ulovligt", altså i ejendomme hvor der ikke må holdes hund. - og efter den nye reform vil jeg ikke tro at de har tid eller overskud til det.

 

Jeg vil derimod mene at det er inspektøren af ejendommen der skal opsige din leje-kontrakt hvis han bliver gjort opmærksom på at du bryder reglerne.

 

Alt afhængig af din boligsituation og beliggenhed, vil det blive afgjort hvor vidt du kan beholde hunden eller ej. Hvis du bor i en stor opgang i københavn og bliver der indgivet klager, vil din lejekontrakt blive opsagt med det samme (plus x måneders opsigelse). Hvis du derimod bor på et kollegium/kollektiv, på landen fx, vil inspektøren nok først opsige din lejekontrakt hvis der bliver indgivet klager, alt afhængig om han er en glad/sur mand.

 

Hvis du derimod nægter at fjerne din hund, eller at flytte så vil politiet blive underrettet og de vil i den sag tage hunden fra dig begrundet med at "hun ikke længere har trygge rammer", og som sagt er dette intet problem for ordensmagten der også uden videre kan mistænke dig for besiddelse af diverse ulovligheder, for at komme i lommerne på dig.

 

I første omgang vil du nok kunne undskylde hundens tilstedeværelse med at du kun passer den. Men det er alt afhængig af ejendommens inspektør, beboere og om andre beboere i ejendommen har husdyr (uden tilladelse, eller med "uofficiel" tilladelse, hvor inspektøren ser igennem fingre med)

 

Men jeg tvivler meget kraftigt på at politiet gider beskæftige sig med "ulovligt-boende" hunde, medmindre at de kører razzia mod disse eller hvis det er i tæt-beboede ejendomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg vil vist bare stemme i - jeg måtte ud på ejermarkedet for at finde et sted jeg kunne betale, og hvor hunde var tilladt..

Fik Bitten 14 dage før jeg skulle flytte - så kunne have hende der så længe, man må passe en hund i 14 dage i alle boliger..

 

Er det rigtigt?? Er det tfølge loven som gælder for alle boliger?? At man godt må have en hund i 14 dage???

 

Dvs. hvis de opdager, eller hvis de klager til viceværten, eller kontoret, så kan jeg godt sige at jeg passer min vens hund, i "14 dage", uden at de siger at jeg ikke må????? :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det rigtigt?? Er det tfølge loven som gælder for alle boliger?? At man godt må have en hund i 14 dage???

 

Dvs. hvis de opdager, eller hvis de klager til viceværten, eller kontoret, så kan jeg godt sige at jeg passer min vens hund, i "14 dage", uden at de siger at jeg ikke må????? :roll:

 

Ja det mener jeg det stadig er, min far er gammel økonomichef for en boligforening.. Jeg meeener det er 14 dage, ihvertfald en uge. Men de vil med garanti holde øje med dig, og jeg vil IKKE føle mig sikke bare pga. det..

Men det vil give dig et par dage til at finde ud af hvad du gør..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Det er dejligt, du kan tage fri - så tiba kan få lidt tid til at finde ud af at hun har et nyt hjem og også, at det er ok at være alene.

 

Som sagt, er det en langsom process, hvor man simpelthen går ind og ud af døre mange gange (50-100) gange om dagen bare et sekund eller to uden at gøre noget ud af det, så det bare bliver en vane for hunden. Så bygger man på med et par sekunder. Men man bygger ikke for hurtigt (hvor hunden bliver utryg/urolig).

 

Samtidigt kan man kaste godbidder (eller tage fra foder rationen) når man går. hundeliv.dk siger gode ting om det ;)

 

Det er også fint at du får fat i den bog - du kan sikkert få den på biblioteket. Jeg lavede nogle sure fejl da jeg fik hvalp, selvom jeg synes jeg havde styr på det. Jeg ville gerne have læst den bog...

 

Det bedste du kan gøre er, at give din hvalp rolige oplevelser (ikke ting, som kører den op - som f.eks. en masse boldkast osv), små oplevelser (ikke for meget ad gangen, for som hvalp fylder det meget og man skal have tid til se verdenen og bare snuse lidt + have tid til en masse 'morfar' og snorken), og mange ture ud bare for at tisse (og ros når man tisser udenfor, og ingen kommentarer eller dybe suk, når man tisser inde), ....

 

Det er godt at tage hvalpen ud efter leg, søvn, mad/drikke, for at tisse. Den kan ikke selv fortælle eller finde ud af, at det skal ske udenfor.

 

Jeg håber du bliver ved med at besøge herinde, der er megen interessant og god information at hente fra erfarne hundeejere.

 

Jeg har kun haft hund i to år, og må indrømme, at jeg blev (er :oops:) urolig da jeg så din besked. Men jeg håber dig og Tiba finder ud af det sammen ;)

 

Så forresten din webside----hun ser godt nok dejlig ud ;)

Redigeret af Admin
Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvor vil du flytte hen, hvis du bliver bedt om at flytte?

 

Der går jo viceværter osv rundt i lejeboligerne.

 

Hvor gammel er du? Har du råd til at købe noget?

Det er MEGET svært at finde en lejebolig, hvor du må have hund.

 

Du kan jo ikke blive ved med at sige du "passer" din vens hund ;)

 

Hvor er I søde alle sammen, at I gider at svare .. Tak.

Jeg er 24 år gammel, og jeg har overvejet at købe et sted, men ved ikke om priserne stadig faldr eller ej. og ved at det ikke kan blive lige nu her, men jeg er kommet under den fleksibel ordning hvor vente listen går hurtigere, og jeg har sagt ja til næsten al steder, ballerup, tåstrup, og al de steder som jeg virkelig ikke ønsker normal.. Så derfor regner jeg med at få tilbudt noget meget snart.. :)

 

Og jeg tænker at jeg altid kan finde på enløsning når det kommer så langt..

Nu savner jeg sgu en kæreste pludselig som havde et kæmpe hus, som også kunne hjælpe mig med at passe hende den lille.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det mener jeg det stadig er, min far er gammel økonomichef for en boligforening.. Jeg meeener det er 14 dage, ihvertfald en uge. Men de vil med garanti holde øje med dig, og jeg vil IKKE føle mig sikke bare pga. det..

Men det vil give dig et par dage til at finde ud af hvad du gør..

 

 

JA lige præcis.. SUK.... :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er dejligt, du kan tage fri - så tiba kan få lidt tid til at finde ud af at hun har et nyt hjem og også, at det er ok at være alene.

 

Som sagt, er det en langsom process, hvor man simpelthen går ind og ud af døre mange gange (50-100) gange om dagen bare et sekund eller to uden at gøre noget ud af det, så det bare bliver en vane for hunden. Så bygger man på med et par sekunder. Men man bygger ikke for hurtigt (hvor hunden bliver utryg/urolig).

 

Samtidigt kan man kaste godbidder (eller tage fra foder rationen) når man går. www.hundeliv.dk siger gode ting om det ;)

 

Det er også fint at du får fat i den bog - du kan sikkert få den på biblioteket. Jeg lavede nogle sure fejl da jeg fik hvalp, selvom jeg synes jeg havde styr på det. Jeg ville gerne have læst den bog...

 

Det bedste du kan gøre er, at give din hvalp rolige oplevelser (ikke ting, som kører den op - som f.eks. en masse boldkast osv), små oplevelser (ikke for meget ad gangen, for som hvalp fylder det meget og man skal have tid til se verdenen og bare snuse lidt + have tid til en masse 'morfar' og snorken), og mange ture ud bare for at tisse (og ros når man tisser udenfor, og ingen kommentarer eller dybe suk, når man tisser inde), ....

 

Det er godt at tage hvalpen ud efter leg, søvn, mad/drikke, for at tisse. Den kan ikke selv fortælle eller finde ud af, at det skal ske udenfor.

 

Jeg håber du bliver ved med at besøge herinde, der er megen interessant og god information at hente fra erfarne hundeejere.

 

Jeg har kun haft hund i to år, og må indrømme, at jeg blev (er :oops:) urolig da jeg så din besked. Men jeg håber dig og Tiba finder ud af det sammen ;)

 

Så forresten din webside----hun ser godt nok dejlig ud ;)

 

Hvor er du bare sød, du kær.. JA hun er dejlig... Du skal se hvordan hun sover lige nu... Som en lille baby.. :mums:

 

JA jeg vil begynde fra imorgen og forlade hende mange gange.. :)

Mht. lege, vil hun selv lege for voldsom, hun henter bolde, eller tager fat på håndlæde eller det der er i nærheden og løber væk , og kommer tæt på og løber væk igen.. Altså "leg med mig mor, ... Kom nu og fang mig... :mrgreen:

 

Skal jeg så ignorere hende?? lidt?

 

Er det for meget hvis jeg allerede begynder at lærer hende at hun skal sidde, og komme når jeg kalder.. og give hånd osv???

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er du bare sød, du kær.. JA hun er dejlig... Du skal se hvordan hun sover lige nu... Som en lille baby.. :mums:

 

JA jeg vil begynde fra imorgen og forlade hende mange gange.. :)

Mht. lege, vil hun selv lege for voldsom, hun henter bolde, eller tager fat på håndlæde eller det der er i nærheden og løber væk , og kommer tæt på og løber væk igen.. Altså "leg med mig mor, ... Kom nu og fang mig... :mrgreen:

 

Skal jeg så ignorere hende?? lidt?

 

Er det for meget hvis jeg allerede begynder at lærer hende at hun skal sidde, og komme når jeg kalder.. og give hånd osv???

 

Nej man behøver ikke ignorere - bare finde på noget andet :-) Hvis hun kommer med et håndklæde, så tag det og pak godbidder ind i det - så kan hun bruge rigtig meget god energi på at søge efter det..

 

Jeg leger også fangeleg med mine, men ikke særlig meget fordi jeg ikke vil risikere stress - min hanhund har nemlig tendens til det..

Så når jeg siger stop, så får de noget andet.. en tyggeting eller noget - dette var især da de var små, indtil de forstod stop..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej man behøver ikke ignorere - bare finde på noget andet :-) Hvis hun kommer med et håndklæde, så tag det og pak godbidder ind i det - så kan hun bruge rigtig meget god energi på at søge efter det..

 

Jeg leger også fangeleg med mine, men ikke særlig meget fordi jeg ikke vil risikere stress - min hanhund har nemlig tendens til det..

Så når jeg siger stop, så får de noget andet.. en tyggeting eller noget - dette var især da de var små, indtil de forstod stop..

 

ok.. :)

Men det der med at gør dem mental træt kan jeg ikke få hende til... Selvom jeg kaster hendes mad på græsset, selvom de er tæt på hende.. altså omkring hende, kan hun ikke finde dem.. som om hun ikke kan dufte...

 

Hun er desværre ikke SÅ glad for mad.. Så det er lidt svært at træne hende også synes jeg... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
ok.. :)

Men det der med at gør dem mental træt kan jeg ikke få hende til... Selvom jeg kaster hendes mad på græsset, selvom de er tæt på hende.. altså omkring hende, kan hun ikke finde dem.. som om hun ikke kan dufte...

Hun er desværre ikke SÅ glad for mad.. Så det er lidt svært at træne hende også synes jeg... :blink:

Du kan f.eks. koge kylling og lave bitte små stykker (blåbær størrelse) til træning. Brug samtidigt hendes foder. Det er en god ting, hvis hun ikke kun bliver vandt til at søge og træne med kylling (eller lignende), da hvalpe maver kan være sarte mht at skifte foder + du kan ende med, at hun ikke gider sit foder.

Du kan bruge anden belønning: når hun er dygtig, så kan du lege med hende et par minutter, rose hende, nusse hende, finde et pivdyr frem (eller hvad hun kan lide) osv. Du kan hele tiden skifte mellem forskellige former for belønning - det kan nemt gøre det sjovere for hende og motivere hende.

Husk at rose hende roligt, så hun forholder sig roligt.

Nogle andre hvalpe ting, som jeg ville tænke på:

Ros den adfærd du ønsker (f.eks. at hun ligger fint og stille mens du har gæster) og ignorer/afled den adfærd du ikke ønsker (f.eks. det øjeblik hun kommer til at bide dig mens i leger, vender du dig og går lidt væk, og går så tilbage til legen igen uden nag).

Tag hende ud ca 1 gang hver anden time for at tisse - især efter hun har sovet, spist, og leget - der sker det tit, at hvalpen har brug for at lette sig. Ignorer og ryd op, hvis hun tisser inde. Ros ude.

Undgå for mange ting, der gør at hun hopper rundt og løber meget i leg. F.eks. boldkast og tovtræk. Det kan nemmere stresse hvalpen. Leg roligt.

Korte gåture er en god ting, hvor hvalpen får lov at se verdenen. Det handler ikke så meget om at gå en masse, mere at få en masse indtryk og snuse og kigge. Hvis hun bliver forskrækket, så forhold dig roligt og pyller ikke om hende.

Lad ikke andre hunde overrumple hende. Det er bedst at hvalpe leger med hvalpe. Unge hunde især, kan være for meget.

Korte trænings sessioner er bedst. Bare et par minutter ad gangen et par gange om dagen, hvor du ikke går hurtigt frem. Det handler om at hun synes, det er sjovt at træne og ikke at hun skal lære en masse. Igen, rolig, blid stemme og bevægelser fra dig.

Som sagt, er det godt for hunde at bruge hjernen - og det får de en sund træthed ud af. Du kan lave søg (f.eks. med kyllinge stykker og hendes foder, og som hun fanger ideen med det, kan du udelade kylling gradvist). Du kan gemme papkasser, hvor du putter noget godt i, samt al hendes legesager eller lign, og hun skal så komme igennem disse ting for at finde godbidden. Du kan bruge køkkenruller, mælkekartoner, osv, hvor du ligger godbidder i, som hun så kan arbejde med. Du kan få fat i nogle kong, som du fylder med (f.eks.) gennemkogt havre og lidt leverpostej, putter i fryseren, og så har hun det at arbejde med. Disse ting er også gode at bruge, når du træner at hun skal være alene.

Det er bare nogle ting, men bogen kan fortælle dig rigtigt meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla_Olsen
Hvor er I søde alle sammen, at I gider at svare .. Tak.

Jeg er 24 år gammel, og jeg har overvejet at købe et sted, men ved ikke om priserne stadig faldr eller ej. og ved at det ikke kan blive lige nu her, men jeg er kommet under den fleksibel ordning hvor vente listen går hurtigere, og jeg har sagt ja til næsten al steder, ballerup, tåstrup, og al de steder som jeg virkelig ikke ønsker normal.. Så derfor regner jeg med at få tilbudt noget meget snart.. :)

 

Og jeg tænker at jeg altid kan finde på enløsning når det kommer så langt..

Nu savner jeg sgu en kæreste pludselig som havde et kæmpe hus, som også kunne hjælpe mig med at passe hende den lille.. :)

 

Burde du så ikke overveje at købe en andel, hvor hundetilladelse er tilladt? Priserne falder nu her og det er muligt at finde en god lejlighed.

 

Er der ellers lejeboliger du er skrevet op til?

 

Jeg håber du finder noget, så du ikke skal vælge mellem hunden og bolig, for de er altså meget strikse med det i lejeboliger :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det aller første jeg ville gøre var at finde en bolig hvor man må holde hund.

 

Er godt klar over at jeg sparker til en der allerede ligger ned men jeg fatter ikke at man tager et levende væsen til sig når det ikke er tilladt at have husdyr, der hvor man bor. :megaked:

 

 

Jeg er fuldstændig enig.

 

Og nu er jeg måske en smule hård, men hvorfor anskaffer man sig et dyr når man ved det er ulovligt at have i sin lejlighed? Jeg forstår det simpelthen ikke. Så kan det godt være man tænker på at flytte, men det er jo ikke altid det lige lader sig gøre med det samme, og hvad gør man så?

 

Hvis du bor i en lejelejlighed kan du vel få opsagt din kontrakt pga kontraktbrud fra din side, politireform eller ej.

 

Jeg synes simpelthen det er så uansvarligt at du har taget en hvalp til dig pga din boligsituation. Hvis nu det ikke lykkes dig at finde en ny lejlighed inden for kort tid (og at sidde og vente på om priserne falder eller stiger, er da ikke særlig handlingsorienteret) hvad gør du så?

 

Jeg ved godt at det her indlæg heller ikke er særlig relevant for startindlægget, men det gør mig virkelig trist til mode at se en for mig ikke særlig gennemtænkt hundeanskaffelse.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...