Hop til indhold

Ord bliver til reklamelinks


Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

Hvorfor er nogle ord begyndt at blive til reklamelinks helt automatisk?

 

Nu skrev jeg lige "hjemmeside" til en - og så fik jeg da samtidig lige reklameret for 123hjemmesider.dk. I går så jeg et indlæg, hvor en skrev noget med et halsbånd og så blev det også lige automatisk til et link til en webshop. Det sker dog ikke nu, så det må være blevet ændret :hmm:

 

Men mystisk er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er nogle ord begyndt at blive til reklamelinks helt automatisk?

 

Nu skrev jeg lige "hjemmeside" til en - og så fik jeg da samtidig lige reklameret for 123hjemmesider.dk. I går så jeg et indlæg, hvor en skrev noget med et halsbånd og så blev det også lige automatisk til et link til en webshop. Det sker dog ikke nu, så det må være blevet ændret :hmm:

 

Men mystisk er det.

 

Ja det er noget jeg har testet på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaalt andet ;)

 

Ej, seriøst, det virker bare lidt mærkeligt at man skriver et indlæg/pb og så reklamerer man lige pludselig for noget, man overhovedet ikke kan stå indenfor.

 

Hvis det er fordi, du f.eks gerne vil have, at det primært er Petdreams.dk som får reklame herinde eller 123hjemmesider, så kan du jo ligesom på nogle andre fora, jeg er på, lave den regel, at der kun må linkes til Petdreams.dk's produkter og ingen andre i indlæg. Jo, det er træls, at der ikke er mulighed for at fortælle andre om et godt tilbud, men sådan er reglerne så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaalt andet ;)

 

Ej, seriøst, det virker bare lidt mærkeligt at man skriver et indlæg/pb og så reklamerer man lige pludselig for noget, man overhovedet ikke kan stå indenfor.

 

Hvis det er fordi, du f.eks gerne vil have, at det primært er Petdreams.dk som får reklame herinde eller 123hjemmesider, så kan du jo ligesom på nogle andre fora, jeg er på, lave den regel, at der kun må linkes til Petdreams.dk's produkter og ingen andre i indlæg. Jo, det er træls, at der ikke er mulighed for at fortælle andre om et godt tilbud, men sådan er reglerne så.

 

Ja jeg ser helst at man kommer til 123hjemmeside eller petdreams via links her fra forum, men det er alene af den årsag at de er partnere, og støtter forum.

 

Det lyder som en rigtig god ide du kommer med, men det har jeg desværre ikke held med at indføre her på forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan da huske, at der er en eller anden webshop, vi ikke kan linke til herinde, for så bliver url'en lavet om til *****. Så hvis du turde kaste dig ud i projektet, så kan du jo blokere for andre links til webshops på den måde :)

 

Jeg vil foretrække, at jeg IKKE må reklamere for andre webshops, fremfor at jeg i mine helt uskyldige indlæg pludselig reklamerer for et produkt, jeg ikke kender noget til. Hvis du forstår?

 

Men ja, jeg er godt klar over, at du ikke har det helt let :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at ord i teksten bliver lavet til reklamelinks findes snart på rigtig mange fora, og det er åbenbart den vej udviklingen går. Derfor må H-F vel også følge med, hvis det er det, sponsorerne ønsker.

 

Folk brokker sig altid når det indføres på et forum, men efter få uger har man vænnet sig til det.

 

Jeg vil personligt foretrække det fremfor censur, hvor man ikke må linke til hvad man har lyst til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med at ord i teksten bliver lavet til reklamelinks findes snart på rigtig mange fora, og det er åbenbart den vej udviklingen går. Derfor må H-F vel også følge med, hvis det er det, sponsorerne ønsker.

 

Folk brokker sig altid når det indføres på et forum, men efter få uger har man vænnet sig til det.

 

Jeg vil personligt foretrække det fremfor censur, hvor man ikke må linke til hvad man har lyst til.

 

Helt enig :5up:

 

Hvis det er muligt, at sponsor links er én farve og bruger indsatte links en anden - vænner man sig ekstra hurtigt til ændringen :-D

 

Eller for at tage en diskussion fra en anden tråd med over, kunne det måske gøres sådan, at sponsorer undgår sponsor links, mens den består ved "almindelige" brugere :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dvs. at hvis min web biks, lægger nogle reklamepenge herinde, så vil der blive linket rigtig meget til den?

 

Nej sådan hænger det ikke sammen. Petdreams og 123hjemmeside har affiliate systemer som HF er tilmeldt, derfor giver deres links provision.

 

Andre annoncører som ikke har dette system, skal købe alm. annoncering som banner eller andet vi aftaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...