Hop til indhold

Dommersedler


Umulia
 Share

Recommended Posts

Jeg fandt lige en stak gamle dommersedler fra lydighedsprøver i en skuffe, og det er faktisk ret sjovt at læse de kommentarer man har fået. Der er også stor forskel på de enkelte dommere - nogle skriver bare "ok", medens andre skriver helt ud over feltet :lol:

 

Nogle af de kommentarer jeg har fået:

 

"H. snuser i langsom gang" (det var dog en fornuftig hund, der forstår at bruge tiden :engel:)

"F. berører H." (åh undskyld da! :fornaermet:)

"ingen øv" (det lyder jo umiddelbart meget positivt at der ikke var grund til at sige øv, men det er vist ikke det der menes ;-))

"stram line - flere ryk" (den er meget gammel :oops:)

 

Og så dem man bliver glad for:

 

"Godt førerarbejde - kan nå meget mere" (pæn måde at sige at det ikke helt var godt nok ;-))

og den bedste: "Dejlig glad hund - godt samarbejde" ( :5up:)

 

Må vi se jeres? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

De 2 jeg er mest glad for, må være Huckie's første lp prøve. Kommentarerne er sparsomme, men helhedsindtrykket taler for sig selv:

 

"Kan ikke gøres ret meget bedre"

 

Til DM i klasse 1 varmede helhedsindtrykket også:

 

"Super samarbejde mellem fører og hund, arbejdsglad hund, fører godt inde i programmet, en fornøjelse at se på"

 

Jeg er sådan set ligeglad med at få 0 point i en øvelse, det jeg "stræber" efter er et godt helhedsindtryk. Det er jo ensbetydende med at man kender programmet og hunden, og formår at arbejde med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

He he.... synes ofte det er standardkommentarer :genert:

 

Min første lydighedsprøve med terrier Robin:

 

Flot samarbejdende par trods små skønhedsfejl (vi fik 174,5 point ud af 180)

 

Vores første LP2 prøve er jeg ikke så stolt af :mrgreen::

 

Fører skal arbejde mere præcist og sikkert, Hund viser god forståele for programmet, men mangler hjælp fra sin fører....

 

Senere.... samme klasse, samme hund:

 

"Det var ikke dette pars dag i visse øvelser. Men et par med store muligheder, når hund holder sin koncentration :lol::lol::lol:" Det var dagen, hvor dommeren i vores stillingsskift vendte sig om mod publikum og sagde "Sådan skal det laves - man behøver ikke råbe og flagre med arme og ben"

 

"Herligt samarbejde, hvor fører viser stor forståelse for in herlige terrier :lun:"

Link til indlæg
Del på andre sites

Guldkorn fra Kimmis karriere :mrgreen:

 

Klasse 3:

 

"Glad og arbejdsvillig hund, som dog på dagen virker noget ukoncentreret. Synd at et par øvelser (pænt sagt - vi fik 3 nuller fordi Kimmi lavede sine egne fortolkninger af øvelserne - før dommeren sagde værsgo) kikser, fører arbejder pænt og støtter sin hund godt, men får desværre ikke udbytte af støtten :lol::lol::lol:" Efter prøven sagde dommeren, som var Erling Olsen, at det måtte være ærgerligt som fører at have en så ivrig og arbejdsglad hund, der lavede så meget lort :lol: Næh.... egentlig ikke - hvad skulle man ellers grine af?

 

"Et dejligt levende par på banen, der dog mangler lidt sikkerhed og præcision"

Redigeret af Splinten, mor og mig
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

hej

 

Da jeg havde gået til hvalpetræning med Mille, fik vi tilbud om at gå op til en prøve (hvilken?).

Jeg er aldrig blevet ydmyget så meget i hele mit liv.

 

Der var 2 dommere, de prøver med at gå, løbe osv gik forholdsvis ok. og dommeren var fair. MEN dommer nr 2, Vi kan sige at jeg havde følelsen af ikke at være egnet til hundeejer, jeg var dybt chokeret, og jeg var ikke den eneste.

 

Dommer nr 2 præsenterede redskaber min hvalp på dengang 4,5 mdr aldrig nogensinde havde set???, da jeg gjorde ham opmærksom på dette, sagde han koldt. det er dem der skal bruges, skal vi komme igang! ja jeg var lidt chokeret, og forsøgte at føre Mille frem, men hun anede ikke hvad hun skulle gøre, og der kom en hånende bemærkning fra dommeren.

Han sagde også løbende, at det var nogle elendige trænere jeg havde haft, og at de ikke duede til noget som helst??? at det var helt galt med hunden, at den intet fattede osv.

Idag er jeg rigtig ked af at jeg ikke gik, med det samme, når jeg inderst vidste at Mille på ingen måde havde chance for at udføre opgaverne, men istedet forsøgte mig frem, til ingen verdens nytte.

 

De trænere jeg havde 2 stk. er begge ansat af dommer nr 2, og det er ham der har modtaget betaling, for træningen, måske jeg skal have pengene retur??

 

når alt kommer til alt, så træner jeg Mille selv nu, ofte med en anden hundeejer, og der er ingen der kommer og skælder ud.

 

toppen var dog at prøven var delt over 2 dage, og da jeg opdagede at dem der var der dag 2, fik lov at udføre opgaverne, på de redskaber vi havde trænet på ja så blev jeg sgu så sur, at jeg lige måtte lufte nogle ord,

og da vi alle fik udleveret vores diplom med point, tog jeg det og hev det istykker, for det er jo ikke en potte p.. værd.

 

Tak fordi jeg lige måtte komme af med lidt vrede, dejligt at dette ikke eksisterer alle steder.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilya.... er kedelig :mrgreen:

 

Hun har været til 3 prøver - og de kommer her i rækkefølge... til DM får man desværre ikke kommentarer mere - men vi fik 10 i helhedsindtryk :mrgreen:

 

"Godt og sikkert førerarbejde, dejlig arbejdsvillig og glad hund, som kun mangler den sidste præcision i et par øvelser = 9,5"

 

"Glad og livlig hund. God kontakt. Fører arbejder fint og støtter sin hund godt = 9"

 

"Dejlig samarbejde, en fornøjelse at se på = 10"

Link til indlæg
Del på andre sites

De 2 jeg er mest glad for, må være Huckie's første lp prøve. Kommentarerne er sparsomme, men helhedsindtrykket taler for sig selv:

 

"Kan ikke gøres ret meget bedre"

 

Til DM i klasse 1 varmede helhedsindtrykket også:

 

"Super samarbejde mellem fører og hund, arbejdsglad hund, fører godt inde i programmet, en fornøjelse at se på"

 

Jeg er sådan set ligeglad med at få 0 point i en øvelse, det jeg "stræber" efter er et godt helhedsindtryk. Det er jo ensbetydende med at man kender programmet og hunden, og formår at arbejde med den.

 

Enig - kunne bare godt tænke mig, at de var lidt mere originale engang i mellem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig - kunne bare godt tænke mig, at de var lidt mere originale engang i mellem!

 

Her kommer 2 af de mere specielle:

 

Huckie i klasse 3 - stå/sit/dæk under gang

"Hunden drejer sig efter føreren da denne ikke kan gå ordentligt"

 

Hucie i klasse 3 - Indkald med stå:

"Hvis hundens pels blev skåret ud i strimler og lagt, stod hunden indenfor 3 længder"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Får først vores dommerseddel fra i går, på lørdag, da de liiige skulle renskrives på tørt papir :mrgreen:

Men er rigtig spændt på at se den, da vi kun blev trukket 4,7 point ud af de 80 mulige..... Men det må lige vente.

 

Fik dog en mundtlig kommentar med på vejen:

"Dejlig, dejlig hund og i arbejder rigtig godt sammen.

I er simpelthen en fornøjelse at se på, for det lyser ud af jer begge, at i synes det er sjovt og der er fuld kontakt - BEGGE veje! Dejligt, i skal nok nå langt - Videre, tak" :klap:

 

Kaia fik 67 ud af 90 mulige til hendes første bedømmelse i pis regnvejr, hvor vi sprang apport over, fordi jeg havde fået den forkerte apportbuk med, som Kaia ikke kan gabe over :oops:

 

Men med kommentarene:

"Fin kontakt, trods vejr"

"Nydelig"

"Ekstra indkald" (det var så ikke helt rigtig - Det var føreren ved siden af det kaldte på sin hund, men pyt ;-))

"Rigtig fin forståelse for indlæring og godt samarbejde - Dejligt at se"

 

Og så fik jeg en kommentar til kontakt, som jeg ikke forstår: "Når du kan klikke" - Karakteren var 9, så det kan jo ikke være negativt ment, men forstår det ikke helt :hmm::mrgreen:

 

Men helhedsindtrykket gav et 9 tal, så det kunne vi jo kun være tilfredse med.

 

De andres sedler var noget mere sparsomme og OK stod der ved HVERT 10 tal. Altså, vi er da godt nok jyder, men lidt mere opmuntring til hundeføren, i form af en pæn kommentar, ville da ikke skade :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe jeg har nok fået den værste kritik ever til en lydighedsprøve :evil:

 

Jeg var 9 år gammel, og sku op i klasse 1 i lydighed efter de gamle regler med min samojede Ziggy som var meget lidt lydig.. Men jeg glædede mig som et lille barn over den dag for vidste jeg havde lært kræet lidt :mrgreen:

 

Dommeren var ikke imponeret og skrev i helheds indtryk " h & F UROTINERET. MERE TRÆNING ØNSKES INDEN PRØVEDELTAGELSE"

 

vi fik 31 ud af 100 mulige :blink: men han kom til mig i indkald :5up:

 

Faktisk en lidt hård kritik synes jeg ikke fordi jeg ville ha særbehandling men jeg var 9 år gammel og første prøve lidt nogle hårde hård hehe...

 

Men hva vi har da fået pænere kritikker siden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilya.... er kedelig :mrgreen:

 

Hun har været til 3 prøver - og de kommer her i rækkefølge... til DM får man desværre ikke kommentarer mere - men vi fik 10 i helhedsindtryk :mrgreen:

 

"Godt og sikkert førerarbejde, dejlig arbejdsvillig og glad hund, som kun mangler den sidste præcision i et par øvelser = 9,5"

 

"Glad og livlig hund. God kontakt. Fører arbejder fint og støtter sin hund godt = 9"

 

"Dejlig samarbejde, en fornøjelse at se på = 10"

 

Hun er da ikke kedeligt - det er da lige præcis sådan den skal skæres:

 

"Dejlig arbejdsvillig og glad hund" - det lyder som sød musik i mine ører :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må vi se jeres? :-D

Jeg har ikke alle mine mere, men jeg husker specielt én fra DcH for Danny, min forrige airedale.

 

Jeg havde for sjov lært ham forskellige totalt "nytteløse" ting, såsom fx at vinke. For at få lidt ro på øvelsen, bad jeg ham altid lige sætte sig først.

 

Da jeg i en efterfølgende konkurrence gav ham en sid-kommando i øvelsen sid under gang, bølgede latteren pludselig over området. Jeg var nødt til at fortsætte ud til pinden, før jeg kunne vende omkring.

 

Danny sad pænt og artigt, men alligevel grinede folk stadig?!

 

Efter øvelsen fortalte dommeren mig, at Danny havde siddet og vinket efter mig, indtil jeg var nået ud til pinden, men at han var holdt op i samme sekund, jeg vendte mig.

 

Da jeg senere så dommersedlen, stod der et 10-tal og i kommentarfeltet "Her burde nok stå noget, men HVAD...?".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke alle mine mere, men jeg husker specielt én fra DcH for Danny, min forrige airedale.

 

Jeg havde for sjov lært ham forskellige totalt "nytteløse" ting, såsom fx at vinke. For at få lidt ro på øvelsen, bad jeg ham altid lige sætte sig først.

 

Da jeg i en efterfølgende konkurrence gav ham en sid-kommando i øvelsen sid under gang, bølgede latteren pludselig over området. Jeg var nødt til at fortsætte ud til pinden, før jeg kunne vende omkring.

 

Danny sad pænt og artigt, men alligevel grinede folk stadig?!

 

Efter øvelsen fortalte dommeren mig, at Danny havde siddet og vinket efter mig, indtil jeg var nået ud til pinden, men at han var holdt op i samme sekund, jeg vendte mig.

 

Da jeg senere så dommersedlen, stod der et 10-tal og i kommentarfeltet "Her burde nok stå noget, men HVAD...?".

 

Genialt :klap:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...