Hop til indhold

Alene hjemme, men hvor?


Gæst Cambrinus
 Share

Recommended Posts

Gæst Cambrinus

Hej alle,

 

Min dejlige tæve på lige om snart et år, er alene hjemme, når jeg er på arbejde. Hun har entre og badeværelse til sin rådighed og vi har aldrig haft problemer. Det er helt fantastisk. Derfor mener min kæreste, at hun nu snart godt kan være alene hjemme i hele lejligheden. Jeg har en stuelejlighed med en dejlig have til. Jeg er lidt i tvivl, om hvad der gavner hunden bedst. Jeg kunne i princippet også have hang til at lade hende være alene hjemme i hele lejligheden, dog har andres erfaringer fortalt mig, at man ikke ved, hvilke idéer de kære hunde kan få uagtet deres hidtige fine opførsel. Måske er jeg også tilhænger af, at der er en forskel på alene hjemme og på fri sammen med os. (Hvis jeg bare skal i Brugsen et smut kommer hun ikke i sine alene-rum og der er heller aldrig sket noget). Jeg tænker også, at hun meget nemmere kan blive forstyrret af, hvad hun kan se ud af terassedøren i stuen og kan måske bare ikke forstå, hvorfor hun dog ikke kan komme ud. Hvad gør I og ved nogen om det ligegyldigt om hunden altid er i de samme rum uanset alene eller ej? På forhånd mange tak for et herligt forum :-)

 

Venlige hilsner

Dorte & Phili

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund er alene i hele huset, når vi er af sted. Det samme har hans to forgængere være uden problemer, så det er ikke derfor jeg spørger, men altså, hvorfor skal jeres hund have hele lejligheden, når den er vant til kun at have noget af lejligheden ? Det virker jo upåklageligt som det er nu, skriver du, så hvorfor i alverden ændre på det ?!?

 

Sådan lidt: If it works, why fix it ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør på samme måde som TS - min unge hund på 13 måneder er i køkkenet når jeg er på arbejde. Skal jeg et smut i Brugsen er hun i hele huset, sammen med min ældre hund. Og jeg påtænker ikke at ændre det foreløbig, da jeg ikke stoler helt på hende endnu! Omkring 1 års alder kan der hos nogle komme en "periode" (og det gjorde der så... :damn:), hvor man måske skal lidt "back to basics" med nogle ting, og der vil jeg ikke risikere noget med alene-hjemme...

 

Så min mening - hvis det funker fint som det er nu, lad det forblive sådan i hvert fald et stykke tid endnu. Hundene har ikke brug for masser af plads når vi er væk, de skal jo helst bare sove.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla fik adgang til hele huset da hun var omkring halvandet / knap 2 år. Før da havde hun kun været i køkkenet.

 

Hun var i køkkenet, da hun ikke kunne overskue at have hele huset som lille - hun stressede... Men omkring de halvandet år begyndte hun at ændre adfærd. Gad ikke gå i køkkenet når vi skulle afsted, men blev liggende i sofaen - ikke som en "nej i må ikke gå", mere som en "jaja, smut bare, jeg ligger lige så godt"...

 

Så vi prøvede og det gik fint....

 

Men hvis alting virker upåklageligt nu og hunden heller ikke har noget at udsætte, hvorfor så ændre det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Cambrinus

Hej alle :-)

 

Mange tak for jeres svar. Jeg er helt sikkert blevet klogere på, at det er en ok model, jeg kører efter og nej, I har ret. Der er jo i princippet ikke nogen grund til at lave noget om, når det fungerer ;o)

 

Venlige hilsner

Dorte & Phili

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hunde har bedst af at være i et rum.

Når hunden er alene hjemme, er det jo den der beskytter huset og de fleste stresser hvis de skal passe flere rum.

 

Siger som de andre

 

If it aint broke, don't fix it :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...