Hop til indhold

Fairdog - Til kamp mod den nye hundelov


Lonny
 Share

Recommended Posts

Alkohol og tobak var bare et par eksempler, men der er mange andre producenter der i givet fald ville kunne lægge sag an for tabt salg. Hvis man kunne vinde sådan en sag, ville det jo åbne op for en lang række retssager mod staten hver gang man f.eks. indført nye afgifter på et eller andet. Alene af den grund er det umuligt at vinde.

 

I og med at dette er et ekstremt følsomt og følelsesladet emne for rigtig mange mennesker, synes jeg, at det er super vigtigt, at vi debatterer emnet så nøgtern og faktuelt som muligt :oops:

 

Og at vi - når vi bruger eksempler - kommer med så direkte sammenlignelige eksempler som muligt - herunder at vi undlader at komme med generelle eksempler og bruge termer som f.eks. "alle og enhver ved" og "almen viden" :???:

 

For hvis "alle og enhver ved", og hvis det ér "almen viden", så er der ikke det store behov for at debatere ;-) og ved at undgå termer som disse undgår man en masse misforståelser og gisninger :???:

 

Jeg ved fx. genuint ikke, hvilke "mange andre producenter" du henviser til i dit indlæg :genert::vedikke: og vil faktisk gerne vide det :genert: så jeg har det bedste udgangspunkt for at forme mig en holdning baseret på fakts :!: til også dette emne ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen hund er til at stole på i alle situationer - jeg kender ihvertfald ingen (men de fleste er til at forudsige).

 

Jeg orker ikke selv starte et projekt mod den håbløse nye hundelov, synes det er alt for nemt at kritisere løs på fairdog - hvis man synes de er idioter, så start noget bedre selv :engel: jeg er imponeret over alle, der orker kæmpe mod loven, for jeg tror ikke, der er noget realistisk håb om en ændring lige med det samme :cry:

 

Har meldt mig ind, ikke for at gøre en forskel, men for at give opbakning, til dem der gider og orker og rent faktisk GØR noget :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøs?

 

Det er ikke min opgave at overbevise dig om at de er seriøse, jeg finder dem seriøse, hvad du så mener, det er helt op til dig selv.

 

Jeg syntes ikke at det er et dårligt mål at have, at undersøge hvorledes man kan få almindelige hunde til at reagerer hensigtsmæssigt i de fleste situationer. Og mål er jo næsten altid sat højt, således at man har noget at sigte imod.

 

Men jeg vil give dig ret i, at når der bare står 4 paragraffer uden nærmere beskrivelse af hvad man præcist mener og hvorledes man havde tænkt sig at opnå dette, så virker det ikke særligt seriøst, men dette er jo netop også grunden til at foreningen har taget kritikken til sig, og vil flytte dette uden for vedtægterne, samt komme med en uddybelse af hvad det egentlig går ud på. Og jeg nægter at dømme en hel forening som værende useriøs fordi at deres mål på nuværende tidspunkt er at komme af med forbuddet, og at de i opstarten derfor ikke har været helt dygtige nok til at definerer hvad foreningen senere hen skal bruges til.

 

Men igen, det er ikke min opgave at overbevise dig, jeg ønskede bare at dele oplysningen med andre, således at dem der var interesserede i at bakke op om at få afskaffet loven, havde muligheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været ude og spørge mig omkring og fik den her retur, så nu er der lidt kort nyt.

 

 

Fra medstifteren er denne meddelelse.

Der har været en del spørgsmål vedr. Fair Dogs formål omkring hundeloven, jeg vil snarest muligt præcisere det så alle kan forstå det, og der fremover er klare linjer og ingen misforståelser.

 

Men en ting vil jeg gerne slå fast her og nu, det handler om hundene, og hundenes fremtid i Danmark.

 

Derudover er der 3 ting i ...hundeloven som klart skal væk

 

1.: Raceforbud

 

2.: Omvendt bevisførelse

 

3.: Tilbagevirkende kraft

 

Med venlig hilsen

 

 

Ina

 

Synes lige, at jeg vil gøre opmærksom på, at Fairdog har skrevet yderligere under deres nyheder:

 

28/10-2010

Der har været en del spørgsmål omkring foreningens formål, og hvad præcist det er vi arbejder for mht ændring af hundeloven. Der er 3 ting som vi går efter;

 

1.: Fjernelse af race forbud.

2.: Fjernelse af omvendt bevisførelse

3.: Fjernelse af tilbagevirkende kraft

 

Vi går ind for den Skotske Model, og Calgary modellen, som har vist sig som succes historier, og har nedbragt bidepisoderne. Begge modeller har IKKE raceforbud.

Skotske Model:

Læs mere om "punish the deed not the breed" her.

Calgary modellen:

Læs mere om "Calgary modellen" her.

Læs Calgary årsrapporten her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...