Gæst Buddha Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Jeg sad og fortalte Anders om en dame vi nogle gange møder, hun har en vildt sød labrador der er godt oppe i alderen, de tusser rundt på småture og man kan godt se, at hun ikke rigtigt har den store fysik mere Men når hun møder Motor, så går hun helt bananas, hopper rundt foran ham og laver vilde flakkende øjne, hopper ind i ham og danser i det hele taget bare en mærkelig dans. Motor ved aldrig helt hvad han lige skal stille op med det, men prøver da et eller andet Han har også en lille flok som MÅ slikke ham I munden (altså helst hele tungen ind i hans mund ), men jeg har faktisk aldrig set ham selv gøre det ved nogen. Han kan faktisk opføre sig direkte snobbet og totalt ignorere nogle af dem mens de står der og tungekysser med ham. Så er der så hannerne som åbenbart synes han er pænt provo, osse på afstand. Motor selv skaber sig gerne lidt tøset inden han skal hilse, kommer med hvinelyde og sådan, men så snart de mødes snude til snude eller snude til numse, bliver han mere vigtig og rolig i det. Hvis han er fri og langt væk fra den anden, sætter han i spurt indtil han er 1 meters penge væk fra den anden hund, før han lige laver høflighedsbuen - i det mindste er han da gået væk fra bare at tonse lige ind i bærret på den anden stakkels hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Jeg sad og fortalte Anders om en dame vi nogle gange møder, hun har en vildt sød labrador der er godt oppe i alderen, de tusser rundt på småture og man kan godt se, at hun ikke rigtigt har den store fysik mere Men når hun møder Motor, så går hun helt bananas, hopper rundt foran ham og laver vilde flakkende øjne, hopper ind i ham og danser i det hele taget bare en mærkelig dans. Motor ved aldrig helt hvad han lige skal stille op med det, men prøver da et eller andet Årh hun synes Motor er søøøøød:lun: Det er så den dans Luna laver, når hun har været i bad:mrgreen: Forestil dig det oppe i en lille lejlighed:lol: Hov sorry for off topic.. Mmm hvordan andre hunde reagerer på Luna:hmm: Har jeg egentlig aldrig tænkt over eller lagt mærke til.. Må jeg lige prøve at se på, til træning i dag (hvis jeg husker det:genert:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Årh hun synes Motor er søøøøød:lun: Det er så den dans Luna laver, når hun har været i bad:mrgreen: Forestil dig det oppe i en lille lejlighed:lol: Hov sorry for off topic.. Mmm hvordan andre hunde reagerer på Luna:hmm: Har jeg egentlig aldrig tænkt over eller lagt mærke til.. Må jeg lige prøve at se på, til træning i dag (hvis jeg husker det:genert:) :lol: Nåårh Luna! Da Motor havde været i bad kunne han ikke komme udenfor hurtigt nok, han skulle tørre snuden i græsset... vigtigt, meget vigtigt. Motor reagerede vist ret interesseret i Lunas numse Han syntes hun duftede MEGET spændende. Synes hun var smart, hun satte sig bare ned Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 generelt er andre hunde ret cool og nogle opdager hende slet ikke:genert: Hun gør jo så heller ikke væsen af sig og siger ingenting. Max stopper hun op, når vi skal forbi andre hunde. De samme hunde reagerede noget mere, da jeg gik med Cleo, men hun var jo også gømonster:damn: Mange store hunde lægger sig ned, når de skal hilse på hende:lun: Rosita hilser rigtig gerne, men når det så er gjort i 10-20 sekunder, så er hun relativ ligeglad med dem og nærmest ignorerer dem :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 :lol: Nåårh Luna! Da Motor havde været i bad kunne han ikke komme udenfor hurtigt nok, han skulle tørre snuden i græsset... vigtigt, meget vigtigt. Motor reagerede vist ret interesseret i Lunas numse Han syntes hun duftede MEGET spændende. Synes hun var smart, hun satte sig bare ned Hehehe ja, hun sætter sig bare ned. Det er meget sjældent at hun siger fra (desværre).. Men ja, de fleste hanhunde, synes Luna er lækker.. Sårn har det altid været.. Mange hanhunde ejere, vi møder, spørger altid om hun er i løb.. Nææææh det kan man ikke just påstå.. Vi lufter med en lille coton, han er vist ved at blive immun.. Han render da ihvertfald ikke med snuden oppe i måsen på hende længere:mrgreen: Måske det er fordi hun en dag stoppede, så det sagde smak:rolleyes::lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 De fleste voksne hunde vælger at igorerer Luna, det gør de fordi hun virker lidt usikker kombineret med at hun er unghund og derfor ind i mellem kan virke lidt voldsom. Jeg er rigtig glad for at de vælger at håndtere hende på denne måde, det gør at hun får tid til at nærme sig dem på hendes egne præmisser, og samtidig lærer hun at være mindre voldsom hvis hun vil have dem til også at hilse på hende Hvis hun møder hunde på hendes egen alder, så er de som regel lidt voldsomme ved hende, de er jo også unghunde (:blink:), og Luna udsender så en masse dæmpende signaler eller smider sig ned på ryggen. Men 90% af dem er jo bare i gang med at opfordre til leg, og det finder Luna som regel ud af efter et lille minuts tid, og så er hun ellers klar :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Når Luna møder fremmede hunde ryger halen op og hårene på bagdelen rejser sig (det er først kommet efter overfaldet). Hun skal liiige se dem an først.. Hunde hun kender, render hun hen til, når altså hun lige har været omkring ejeren først. Enkelte hunde klynker hun af/til mens hun render hen til dem. Det er for det meste små hunde.. Jeg ved ikke hvad det er, der trigger det.. Hun gør det også nogle gange af katten, når vi kommer hjem fra tur:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Kaia prøver de fleste hanhunde at voldsnuse i bagdelen :stupid: Og lillepigen kan ikke selv sige fra, så der er vi meget opmærksomme på, at hun ikke får dårlige oplevelser og bliver tromlet ned. Især de unge hanhunde, som har ALT for mange hormoner i kroppen, kan ikke helt styre sig. De lidt ældre snuser meget mere behersket og er søde ved hende - Man for jo ikke noget ud af det andet De fleste hunde vil MEGET gerne hilse på hende og de fleste vrider sig rundt, for at komme til at snakke med hende - Alle elsker jo Kaia Jeg styre med hård hånd, hvem hun må hilse på og hvem hun ikke må, fordi hun er så lille og er utrolig underdanig. Og tror bestemt ikke hun synes det er sjovt at ligge på ryggen med halen mellem benene, selvom nogle har en tendens til at synes, at hun bare skal lære at sige fra Men heldigvis så kan næsten alle hunde lide hende og de fleste voksne hunde leger hun godt med. Usikre hunde er hun skide god til, fordi hun bare giver sig til at snuse og undersøge græstotter og lader den anden hund komme til hende - Som regel ender det med dejlig leg :5up: Hun har fået sig et par nye bedste venner i en blandingshund, der minder meget om Bamse og en labrador pige på 1½ år, som hun bare har de bedste løbelege med - Og den her skønne labrador har lært at styre sine poter og tromler ikke Kaia ned og er meget forsigtig med ikke hoppe ovenpå hende Det er skide godt til Kaia, at lære at store hunde ikke altid maser hende, men kan være søde og gode venner Bamse er jo lidt en anden historie. Damerne elsker ham - Altså, når han ikke gør af dem - hvor hanhundene aldrig rigtig har kunne lide ham. Kan faktisk ikke mindes han har hilst på en fuldvoksen intakt hanhund, uden at enten Bamse eller den anden hund, har været klar til en rask slåskamp Men de fleste damer kommer pænt hen til ham - Enten med en gang playbow eller med høflighedscirklen og så er de som regel klar på lege og tumlen. Det er bare de færreste Bamse rigtig gider lege med. Men han har en forkærlighed for goldens og har 3 golden damer, som han gladelig bruger flere timer sammen med Som regel er det et lidt stift hilse ritual, som damerne bløder op for, ved at gå i playbow eller starte leg på anden måde - Det er lige noget der passer Bamse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Interessant vinkel:) Sheila tiltrækker sig næsten altid opmærksomhed, i hanhundes øjne er hun "pretty woman" der svanser ned af gaden i nyt tøj:slem: Tæver har så enten den der, wow, hun er godt nok sej, eller hun skal ikke tro hun er noget så jeg banker hende eller lader som om hun er luft. Ved nærkontakt kan sheila godt virke lige frembrusende og har store øjne, så en del hunde trykker sig lidt og smisker en del for hende. Hvalpe kaster sig så derefter om halsen af hende og har fundet deres nye mor:lol: Mysla ignoreres faktisk ofte af andre hunde, ofre hende ikke meget opmærksomhed. Hilser kort, men jeg tror at mysla sender så mange dæmpende signaler at de fleste hunde høfligt nok holder afstand. Hun er sådan en hund der meget nemt kan blive en flue på væggen i en forsamling af hunde. Hun er blevet bedre til hvalpe, meget tålmodig, så de falder ret hurtigt for hende og synes hun er gud og har sjov pels at bide i:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Interessant vinkel:) Sheila tiltrækker sig næsten altid opmærksomhed, i hanhundes øjne er hun "pretty woman" der svanser ned af gaden i nyt tøj:slem: Tæver har så enten den der, wow, hun er godt nok sej, eller hun skal ikke tro hun er noget så jeg banker hende eller lader som om hun er luft. Ved nærkontakt kan sheila godt virke lige frembrusende og har store øjne, så en del hunde trykker sig lidt og smisker en del for hende. Hvalpe kaster sig så derefter om halsen af hende og har fundet deres nye mor:lol: Mysla ignoreres faktisk ofte af andre hunde, ofre hende ikke meget opmærksomhed. Hilser kort, men jeg tror at mysla sender så mange dæmpende signaler at de fleste hunde høfligt nok holder afstand. Hun er sådan en hund der meget nemt kan blive en flue på væggen i en forsamling af hunde. Hun er blevet bedre til hvalpe, meget tålmodig, så de falder ret hurtigt for hende og synes hun er gud og har sjov pels at bide i:lol: Så jason er bare undtagelsen der bekræfter reglen - for i hans verden kan man vidst ikke sige at Mysla bare er luft :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Det kommer jo an på hunden! De fleste hunde reagerer rigtig godt på Basse.. Men jeg vil også mene at hun gør alt for ikke at virke som en der er ude på ballade, og hun ER aldrig ude på ballade.. Ser vi en dominerende fremmede hund (altså, en hund med egetkønsaggressioner eller andre problemer) kan jeg altid se det længe inden ejeren når inden for hørevidde og kan fortælle det, for Basse lægger sig fladt ned.. Møder vi dominerende hunde som vi kender men som alligevel er lidt usikre, kan jeg også se det. Her er f.eks en asthan som ikke kan med så mange, hun har hilst på ham en del gange. Alligevel er han sådan en type som spænder op når han ser en hund, så det er først når hun kommer tæt på han er glad og frisk og vil lege. Så når Basse ser ham gør hun sig så lav som muligt, og går stille hen til ham.. So udgangspunkt kan alle lide hende.. Hun er klassens populære pige og vil gerne i kontakt med alle.. Min overbo har en lille cavalier-agtig hund, som efter en del overfald ikke bryder sig om andre hunde (og ejerne er heller ikke så trygge ved dem). Den eeeeeeelsker Basse, og vil altid snakke med hende, og gider slet slet ikke gå forbi hende. Og når de skal op og ned i opgangen stopper den altid foran min hoveddør og venter optimistisk indtil de altså må tvinge den til at gå videre hehe.. det er total kært.. Den reagerer på samme måde når den ser mig uden hund, for HVIS nu jeg tryllede hende frem.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Uh uh, og så er der Skipper! En deeejlig kommodeformet labbedelle som bare altid er et stort smil Når han ser Basse laver han det største smil og sætter i løøøøb hen til hende!.. Basse gør det samme. En gang kom jeg ud af min hoveddør, da hun gennem vinduet i opgangen så ham ude på græsset og så blev jeg ellers slæbt ned og ud og hen!.. Så hilser de, danser tre gange rundt om hinanden i leg, og så smutter han hen og letter ben af noget.. Så er hilseseancen slut, og vi kan gå tur sammen, men "der er snor på, så jeg gider ikke lege".. Og westien Rosa som ellers kan med alle, men eksploderer når hun ser Basse.. Hun er vist ti år, og ejeren aner ikke hvordan han skal håndtere det, fordi adfærden kun kommer ved min hund. Og den kom pludseligt fra den ene dag til den anden... Basse glor bare dumt på hende når hun skaber sig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Jeg aner ikke om der er forskel sådan rent mentalt på hvide og de der brunsorte schæfere... Men jeg har sådan en følelse af at de sortbrune ikke rigtigt kan lide Pablo, eller også er dem her i området bare hidsige...til gengæld har han en hvid schæferveninde...han har siden han var hvalp leget lidt med Sarahs smukke hvide schæfer Walle...men hun bor jo laaangt væk...heldigvis har Walle en tvilling i Kolding åbenbart, og når den ser Pablo så løber den lige op til ham, og udstråler "wee...det er dig...vi skal lege!"...og så går det ellers bare over stok og sten mens de to skiftevis har en pind... Sorte lab-tingester(ved jo ikke hvad de reelt er) kan ikke lide Pablo, og han kan ikke lide dem, med undtagelse af hvalpene, som er et mega hit i Pablos verden... Her bor også en lille hidsig terrierting to gader herfra, og den er altså lidt sjov...nogle gange glemmer jeg at den bor der...så går vi forbi og den kan lige klemme sig ud under hegnet, og så skaber den sig ellers efter alle kunstens regler, gøen og poteslag...Pablo kigger på den sådan lidt "nå ja" og giver sig til at tisse opad hegnet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Walle er altså også dejlig ja hun er så!... Det er de hvide schæfere generelt.. Og JA, der er stur stur forskel på de hvide og de gule/grå, de er avlet i hver sin retning længe så der er mærkbar forskel.. (jeg vil til hver en tid helst møde en hvid) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Oktober 31, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2010 Nemlig...hun er skøn.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 1, 2010 Rapporter Share Besvaret November 1, 2010 Så jason er bare undtagelsen der bekræfter reglen - for i hans verden kan man vidst ikke sige at Mysla bare er luft :stupid: ja det må han være. Mysla har præsteret at være til træning i løbetid og sidde få meter fra hanhunde uden at de opdagede at hun var løbsk:lol: Har du husket at fortælle jason at nu er sheila steriliseret, så hun er ekstra lækker:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret November 1, 2010 Rapporter Share Besvaret November 1, 2010 ja det må han være. Mysla har præsteret at være til træning i løbetid og sidde få meter fra hanhunde uden at de opdagede at hun var løbsk:lol: Har du husket at fortælle jason at nu er sheila steriliseret, så hun er ekstra lækker:slem: arh nej det har jeg ikke! steriliserede/kastrerede hunde slår altså tæver i løbetid :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 1, 2010 Rapporter Share Besvaret November 1, 2010 Flipsedyret er jo lidt en drillepind, så han kan få nogle bestemte hunde op i det røde felt - og han elsker det tydeligvis men selvom at han er sådan, så er de fleste hunde med på den og hilser gerne på ham :blink: men der er alligevel et par der skiller sig ud... Ærkefjenden; to som elsker at hade hinanden og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan det er blevet sådan :stupid: også er der den lille westie som bare er totalt charmerende!! :hjerte: når vi, på lang afstand, får øje på den lille fyr så begynder Flipsedyret at pive - og det samme gør den lille westie, når de så mødes snudedutter de lige hinanden, letter ben synkront og fortsætter så dagens dont de er nogle skøre små terrier-fyre :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts