Hop til indhold

Hjemmelavet "flyverdragt" til Sille og Molly


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Jeg synes lige jeg ville smide et par billeder ind af den "flyverdragt" (det kalder min mand den, hehe), som jeg har syet til Sille. Mollys er også undervejs. Vi har nemlig tilmeldt os vintertræning og så må de hellere være godt pakket ind. Den er syet i bæver nylon, med refleks tittebånd og foret er af uld, ikke noget der kradser, faktisk noget jeg skulle have lavet en frakke i til mig selv... meeen hundepigerne først :-D

 

Jeg synes faktisk at jeg er sluppet godt afsted med den :-D

Jeg har broderet navn i den, ellers bliver det svært at kende dem fra hinanden, når Mollys er færdig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak igen :oops:

 

Det er en pfaff 2058 jeg har. Det er ikke en broderimaskine, men den kan alligevel sy 4 forskellige alfabeter, bare ikke i de store størrelser som en broderi maskine kan.

 

Jeg har en Bernina med broderimodul, men den kan vistnok også det der uden broderimodul..? Synes nemlig jeg genkender det. Broderimodul er sjovt at lege med - men det er temmelig besværligt... Så det kunne være jeg skulle udforske det selve maskinen kan, det ser sgi godt ud... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville super gerne have en broderi maskine, men synes ikke jeg har haft råd til én. Men til gengæld har jeg lavet en prøveklud, hvor jeg har syet alle de forskellige sting den kan. Det tog godt nok lang tid og er blevet et meeega stykke stof, men så kan jeg bedre se hvordan stingene ser ud. Jeg ville bestemt udforske sådan en lækker broderi maskine hvis jeg havde én.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville super gerne have en broderi maskine, men synes ikke jeg har haft råd til én. Men til gengæld har jeg lavet en prøveklud, hvor jeg har syet alle de forskellige sting den kan. Det tog godt nok lang tid og er blevet et meeega stykke stof, men så kan jeg bedre se hvordan stingene ser ud. Jeg ville bestemt udforske sådan en lækker broderi maskine hvis jeg havde én.

 

Jeg købte min på tilbud, hvor jeg også lige havde solgt et hus og havde lidt tilovers... Jeg er sådan set glad for den, men den er ikke helt nem at bruge. Der skal også bruges software til den, og jeg er sq for nærig til at købe det helt store, hvor alle de rigtig sjove ting findes... :oops: Det koster også flere tusinde kr. - bare for opgraderingen!! :shock:

 

Det allerværste er dog at den ikke kører sammen med Mac, som jeg bruger, og jeg var derfor nødt til at også købe en bærbar - kun til det formål! :stupid: Og lige nu er det pc-skrammel selvfølgelig brudt mere eller mindre sammen, og så er der nul broderi. :damn: Jeg er nu endnu mere overbevist Mac-fan... ;-)

 

Jeg har også været rigtig dårlig til at gennemprøve selve symaskinedelen - det med at teste alle sømme lyder jo som en god idé! :5up: Jeg ved at min har 2-3 alfabet, har prøvet noget af dem sådan lidt hurtigt, men det vil jeg da bestemt gøre mere ud af, efter at ha' set din kreation! :klap:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Der gik også det meste af gåturen før Sille fik sat sig ned og tissede. Hun kan sagtens bevæge sig, men den vil gerne kravle af bagbenene, så jeg tror lige jeg laver en lille ændring. Noget med at sætte velcro uden om ribben, så hun ikke kan trække foden til sig uden at dragten følger med.

 

Ja, jeg ved godt at de der moduler og opdateringer er dyre. Der er producentenerne desværre lidt for smarte. Køb maskinen for rigtig mange penge og få en "almindelig" symaskine. Brug så endnu flere penge og få så en broderimaskine ud af din symaskine.

Jeg kender ikke Beninas broderimaskiner særlig godt, men husqvarnas og PFAFF´s gør jeg og de er bestemt ikke billige... heller ikke med tilbehør.

 

Men jeg er SÅ glad for min symaskine og jeg har også en masse forskellige fødder til den, så den kan rynke stoffet, plissér, sy tittebånd i, sætte elastik i, lave bieser, sy op til 7 tråde fast som pynt, sætte pyntebånd på nemt osv. Der er rigtig mange gode fødder på markedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Den flyverdragt er superflot :-D Den ville være genial at putte Jessie (löwchenhvalp) i, for hun filtrer samt fryser her i sneen :oops: Hvad med at producere og videresælge her på HF? :slem::-D:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...