Hop til indhold

Hævelse under øjet


Adele
 Share

Recommended Posts

Sherlock har fået en hævelse under øjet... Det dukkede op lørdag, bare en lille smule svagt under øjet, som gjorde at øjet var lidt mere lukket end det andet. I dag mandag, er han pludselig også hævet til længere nede under øjet. Det er sådan en blød bule. Det ser også ud som om, at det samme øje har løbet en smule.

 

Mit kamera er pt. uden strøm, men i gang med at lade op, og så skal jeg nok tage et billede. Men indtil da, er der nogle der har oplevet noget i den dur før? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske det kan være øjenbetændelse??... betændelsen plejer jo godt nok at flyde ud ved øjenkrogen, men måske det af en eller anden grun bliver forhindret??..

 

Er selve øjet rødt??

 

Jeg har også tænkt over, om det kunne være det :hmm: Men det er lidt sært, for den bule der er kommet til i dag, er lidt længere ned af "kinden".

 

Øjet er ikke rødt, og det virker heller ikke til overhovedet at irritere ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg har også tænkt over, om det kunne være det :hmm: Men det er lidt sært, for den bule der er kommet til i dag, er lidt længere ned af "kinden".

 

Øjet er ikke rødt, og det virker heller ikke til overhovedet at irritere ham

 

hmmm... det lyder mærkeligt:hmm:... jeg ser frem til at se billedet - måske der dukker nogle idéer op så..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Minder det om det her? Skipper var meget plaget af bylder i hovedet i sommers :evil: det viste sig at det nok var startet som et insektstik hvor dyret har haft noget skidt siddende som så inficerede skipper da den stak ham...

 

Men der er selvfølgelig ikke så mange insekter lige nu :-D

 

Det kunne godt ligne lidt, men Sherlocks er meget meget mindre :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden skal til dyrlæge: Sandsynligvis en byld eller betændt tand.

Det er ikke spor ualmindeligt, men der skal evt en operation til at redde eller fjerne tanden. Vent ikke til evt betændelser spreder sig.

 

Nå ja havde glemt at det kunne være en tandbyld :stupid: det fik vi også at vide dengang og skyndte os derfor til dyrlæge, men det var heldigvis bare en byld.

 

Hvis de vil nøjes med antibiotika så sørg for at få til en ordentlig behandling, vi fik kun til 3 dage og det hjalp ikke, så vi endte med at få lagt dræn osv. det kunne muligvis have været undgået hvis han havde fået en lægere penicillinkur

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden skal til dyrlæge: Sandsynligvis en byld eller betændt tand.

Det er ikke spor ualmindeligt, men der skal evt en operation til at redde eller fjerne tanden. Vent ikke til evt betændelser spreder sig.

 

Men den sidder jo helt oppe på kinden, kan det godt gå så langt op, at det i første omgang er lige ved øjet, det er hævet? Og burde en tandbyld ikke gøre ondt på hunden? :eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er en tandbyld kommer hævelserne oppe under øjet, da det ofte er de bagerste tænder, den er gal med. Sådan en betændelse kan lave blodforgiftning med betændelse i hjerteklapperne.Måske er det en tandbyld der selv gik hul på. Kan måske også være en syg spytkirtel???

 

Jeg tror på det du siger. Men burde han ikke vise tegn på smerte, ved en tandbyld?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med smerter er forskellig. Min venindes flatter fik denne hævelser, og hun ringede straks fordi hun tænkte rådden eller knækket tand.Hun har arbejdet opå dyrehospital for ar tilbage. Hunden havde ikke ondt og spiste fint.

En anden næsten 14 årig jeg kendte fik også en sådan kindtand.Hans hjerte tålte ikke bedøvelsen så han døde.Men det er ikke spor ualmindelig, at de bagerste tænder bliver dårlige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...