Hop til indhold

nylabone..??


korvis
 Share

Recommended Posts

Er det ikke meningen at hundene ikke skal kunne tygge nylabones i stykker..?? Jeg kom til at impuls-købe ét til hundene i går, men glemte alt om det da jeg fik lillemis hjem fra dyrlægen. Huskede det igen her til morgenen - og efter at Iso haft det i 2 minutter ser det sådan her ud:

 

IMG_0736b.jpg

 

Det er da ikke meningen, eller??? :hmm: :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smed mit ud, fordi de ikke kunne gnave det istykker :hmm: troede det skulle sådan...passere igennem uden at fede.

Hmm, ja det kan vel ikke være farligt for dem at spise i hvert fald. Ikke at Iso gør det - næ, her ligger små nylabone-stumper over hele gulvet... :roll:

Nej, det burde ikke være meningen.. :hmm::hmm:

Mente jeg heller ikke... Men selv Frostie flænser det nu, hende der elles ikke er en ret god tygger!

 

Jo, den type der (de bløde) har mine også altid tygget "ned" uden problemer - det er kun de hvide, der ikke bliver tygget i stykker her.

Ja, de er nemlig sådan lidt bløde i det, på overfladen. Må kigge efter hvide, hårde så... Border-venlige nylabones! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Løverne gnaver dem også i stykker..Blev enig med mig selv om at det nok var en form for dummy som man skulle smide, og altså ikke noget de skulle have bare sådan for hyggens skyld..Jeg smed mine ud

 

Tror sq også det her ryger ud... Har ikke prøvet nylabone før, og da Frostie netop ikke tygger ret godt, tænkte jeg at det kunne være noget for hende. Not!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sakset fra alttilhunden.dk

Vores eget kendskab til Nylabone går 8 år tilbage, hvor en amerikansk dyrlægeven sendte et par vareprøver til mig. Umiddelbart syntes vi, de så lidt kedelige ud, men hundene var af en ganske anden mening. De tog dem til sig og haler den dag i dag med glæde deres tudsegamle Nylabones og Gummabones frem fra bunden af legetøjskurven og tygger i dem.

Nylabone og Gumabone bideben er ikke produkter, som hunden uden videre kaster sig over, men det er et produkt, som de - når trangen til at tygge viser sig - igen og igen finder frem og lægger sig stille og roligt med.

Det er meget forskelligt, hvilken type ben, den enkelte hund synes om. Nogen hunde er helt klart mest til de stærke, hårde Nylabone, mens andre foretrækker den lidt mere bløde Gumabone. Andre igen synes bedst om de såkaldte Plaque Attackers med små dupper på.

Netop det, at Nylabone har så mange varianter at byde på, er noget af det, jeg synes er godt. Hunde er jo - ganske som vi mennesker - individualister. Og heldigvis for det!

Fordelene ved at bruge et Nylabone produkt i stedet for traditionelle kødben og bideben er som jeg ser det rigtig mange:

  • Nylabone er skånsomme mod maven (giver hverken diarré eller forstoppelse) og langt mere sikkert og hygiejnisk end almindelige kødben.

 

  • Nylabone fedter og sviner ikke og klister heller ikke fast i pelsen - og så kan et Nylabone koges samt vaskes igen og igen uden miste smag eller tage skade

 

  • Nylabone er perfekt til hvalpe og unghunde, der især omkring tandskiftet har et helt utroligt behov for at tygge.

 

  • Nylabone - især kylling- og levervarianterne - er velsmagende og holder på grund af den helt specielle fremstillingsform, hvor smagsstofferne presses ind i benet under tryk, sin smag og duft i hele sin levetid.

 

  • Så godt som alle hunde kan li' en eller flere typer Nylabone og bider gerne i det, men omvendt er Nylabone ikke så interessant, at fx vores hunde kommer op at slås om dem, som de ville gøre, hvis de fik almindelige kødben eller bideben

 

  • Et Nylabone der vælges efter hundens tyggelyst og størrelse holder i årevis.

 

  • Langt de fleste Nylabones er utrolig effektive mod tandsten. Vores gamle på 9 år har aldrig noget sinde haft behov for at få fjernet tandsten og hendes tænder er stadig lige så flotte og friske, som da hun var ung.

 

  • Nylabone legetøj er anderledes hundelegetøj - og det er holdbart.

 

  • Og sidst, men ikke mindst er vi 100% trygge ved at lade dem gnave i disse ben, fordi vi ved alle Nylabone produkter er testet forfra og bagfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sakset fra alttilhunden.dk

Nylabone legetøj er anderledes hundelegetøj - og det er holdbart

 

Holdbart er det på billedet i første indlæg, da ikke.. så burde der ikke kunne gnaves af det:vedikke::vedikke::vedikke:

 

Jeg kan godt se logikken i det til hvalpe og unghunde med kløende tænder, men tvivler godt nok på at Luna på 7½ år vil være imponeret:hmm:Hun er vant til kødben:-D..

Link til indlæg
Del på andre sites

Holdbart er det på billedet i første indlæg, da ikke.. så burde der ikke kunne gnaves af det:vedikke::vedikke::vedikke:

 

Jeg kan godt se logikken i det til hvalpe og unghunde med kløende tænder, men tvivler godt nok på at Luna på 7½ år vil være imponeret:hmm:Hun er vant til kødben:-D..

 

Det bed jeg også mærke i, for det lyder lidt dobbeltsigende, når der længere oppe står at det ikke gir hunden diarre og dårlig mave:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er forskellige varianter. De lidt bløde nylonben er nok lettere at tygge i end den faste variant.

Hos os er hundene meget glade for at tygge i nylonben, og de har haft dem i over et år nu, men de er nu gnavet ned til halv størrelse. De har i deres hundegård Igloer, og kanten på dem, er også et yndet "gnaveben", så de får selvfølge nye nylonben i julegave :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

De skriver jo, at det er testet i alle ender og kanter, men jeg ville alligevel ikke bryde mig om at lade mine hunde gnave og æde af dem.

 

Kan slet ikke forstå, hvordan man kan være sikker på, at det ikke afgiver skadelige stoffer på vej igennem systemet :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

De skriver jo, at det er testet i alle ender og kanter, men jeg ville alligevel ikke bryde mig om at lade mine hunde gnave og æde af dem.

 

Kan slet ikke forstå, hvordan man kan være sikker på, at det ikke afgiver skadelige stoffer på vej igennem systemet :confused:

Næ, jeg kan heller ikke li' det... Men heldigvis spytter de det hele ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...