Hop til indhold

Betydningen af kærlig samvær og leg for hunden

Gæst solskin
 Share

Recommended Posts

Gæst solskin

Åh, jeg er lidt i tvivl hvor jeg skal poste denne tråd. Men...skidt-pyt.

For jeg har nemlig "nyt medlems-immunitet" Siger `Nollike`:blink:

(hvor længe mon den kan bruges?:vedikke:)

Jeg har nogle tanker som jeg gerne vil dele med jer. Og som I meget gerne må kommentere. Gerne sammen med en begrundelse for jeres mening:mrgreen:

Debatten kredser om dette:

(Kærlig) samvær og sjove lege/oplevelser = Loyal og samarbejdsvillig hund. En hund som har lyst til at være sammen med dig:lun:

En lille Historie fra det virkelige liv for at understøtte mit tese:

Som barn(7-8 år) måtte jeg ikke få en hund. Gik derfor rundt og spurgte naboer om jeg måtte lufte deres hund.

Derved mødte jeg Plet:lun:(sort Labrador). Hver dag efter skole gik jeg ned og hentede Plet og vi gik på opdagelse.

Hun gik rigtig dårligt i snor, så ejerne af plet(et ungt par, som var glade for min indsats) betalte for mit medlemsskab i en hundeklub.

Dengang havde jeg også en livlig fantasi, så Jeg fandt på sjove lege.

Det endte med at hver weekend åbnede det unge par døren for Plet om morgenen, hun løb så på egen hånd over marken og hjem til mig. Så sad hun udenfor lågen og gøede "luk mig ind" :lun:. Og så var vi sammen hele dagen(nogle gange hele weekenden) om aftenen gik jeg hjem med hende.

Jeg valgte Plet til at starte med, men det endte med at Plet valgte mig:lun:

- Så frem med legebarnet i dig :klap:og din hund vil :hjerte:dig.

Er jeg helt gak. Og tænker I :roll: ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vidste om du skulle poste emnet? :vedikke: troede det var et eller andet kontroversielt :lol:

Men det synes jeg da på ingen måder det er...

Jeg har en lille hund der synes jeg er månen og stjernerne og solen, som hendes jord kredser om, og jeg er da ret sikker på, at det i stor grad skyldes, at vi har leget / leger så meget sammen...

Vores lege er nogle gange baseret på noget reel træning, men ofte er det også bare fjollerier for at være sammen... Vi leger lege på hendes måde - hvor jeg er i legebuk, vi wrestler, trækker tov (hvor jeg har dimsen i munden og knurrer sammen med hende) osv. og vi leger på min måde, hvor vi løber sammen (så hun lærer at være obs på den mindste ændring i kropssprog, så vi skifter retning), indlærer fjollede tricks, apporterer ting og sager osv.

Og så bruger vi meget tid på bare at være tæt sammen. Vi sover sammen, vi hygger sammen i sofaen, vi ser tv sammen, med hende i min arm og vi "kysser" en hel masse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor sød en historie om ham der plet:hjerte:

Tjae.. Herhjemme er det tydeligt.

Det er altid mig, der den der laver noget sammen med Dexter.Går ture, går på opdagelse, træner sammen mm.

Så herhjemme er jeg totalt førsteprioritet og kæresten kan først rigtigt bruges, når jeg ikke er hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se forskellen mellem de hunde vi havde i de "gode" gamle dage og så den her nymodens opdraget og trænet hund som vi har nu. Vi har det bare sjovere med at have hund nu, han kan tusindefold mere end de andre vi har haft og jeg synes vi har et tættere forhold til ham.

Vi har selvfølgelig delt tingene så det er mig, der går tur, fodre, hjemmetræner osv med vaps, fordi jeg er mest hjemme og manden, der går med hunden i træningstimerne og udstiller ham. For os har det været vigtigt, at han lige meget blev vores begges hund ellers ville der ikke have været meget spøg ved projektet...synes vi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har selvfølgelig delt tingene så det er mig, der går tur, fodre, hjemmetræner osv med vaps, fordi jeg er mest hjemme og manden, der går med hunden i træningstimerne og udstiller ham. For os har det været vigtigt, at han lige meget blev vores begges hund ellers ville der ikke have været meget spøg ved projektet...synes vi.

Tjae.. Herhjemme ville min kæreste sådan set ikke have hund, det var mig. Min kæreste elsker al hyggen omkring det med hund:lun:, men hader al trælse som ifølge ham er alle de daglige gåture og træning. Så derfor er det delt på den måde mellem os.

Det resulterer så bare i, at Dexter altid vælger mig.. Så det må kæresten finde sig i:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjae.. Herhjemme ville min kæreste sådan set ikke have hund, det var mig. Min kæreste elsker al hyggen omkring det med hund:lun:, men hader al trælse som ifølge ham er alle de daglige gåture og træning. Så derfor er det delt på den måde mellem os.

Det resulterer så bare i, at Dexter altid vælger mig.. Så det må kæresten finde sig i:rolleyes:

Jeg siger skam heller ikke der er noget i vejen med jeres måde at gøre det på. Jeg siger bare hvordan vi har gjort det og det er jo så egentlig modsat. Det havde jeg ikke lige lagt mærke til. Men altså ingen kritik :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har jo intet fattet. :stupid: Ture og træning er slet ikke træls, det er hyggeligt. :lun:

Selvom jeg da godt ind imellem kunne ønske mig en kæreste til at tage aftenturen. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke vidste om du skulle poste emnet? :vedikke: troede det var et eller andet kontroversielt :lol:

Men det synes jeg da på ingen måder det er...

Jeg har en lille hund der synes jeg er månen og stjernerne og solen, som hendes jord kredser om, og jeg er da ret sikker på, at det i stor grad skyldes, at vi har leget / leger så meget sammen...

Vores lege er nogle gange baseret på noget reel træning, men ofte er det også bare fjollerier for at være sammen... Vi leger lege på hendes måde - hvor jeg er i legebuk, vi wrestler, trækker tov (hvor jeg har dimsen i munden og knurrer sammen med hende) osv. og vi leger på min måde, hvor vi løber sammen (så hun lærer at være obs på den mindste ændring i kropssprog, så vi skifter retning), indlærer fjollede tricks, apporterer ting og sager osv.

Og så bruger vi meget tid på bare at være tæt sammen. Vi sover sammen, vi hygger sammen i sofaen, vi ser tv sammen, med hende i min arm og vi "kysser" en hel masse :-D

Det lyder ligesom hos os :klap:

Vi elsker også at kysse:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor sød en historie om ham der plet:hjerte:

Tjae.. Herhjemme er det tydeligt.

Det er altid mig, der den der laver noget sammen med Dexter.Går ture, går på opdagelse, træner sammen mm.

Så herhjemme er jeg totalt førsteprioritet og kæresten kan først rigtigt bruges, når jeg ikke er hjemme.

Søren er også anden priotet hjemme hos os. Han kan ikke forstå at jeg skal have både Qiwi og Selma i min side :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se forskellen mellem de hunde vi havde i de "gode" gamle dage og så den her nymodens opdraget og trænet hund som vi har nu. Vi har det bare sjovere med at have hund nu, han kan tusindefold mere end de andre vi har haft og jeg synes vi har et tættere forhold til ham.

Ja det er klart meget sjovere nu :klap:Jeg kan også mærke på mine nuværende, at de er meget mere motiveret:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har jo intet fattet. :stupid: Ture og træning er slet ikke træls, det er hyggeligt. :lun:

Selvom jeg da godt ind imellem kunne ønske mig en kæreste til at tage aftenturen. :mrgreen:

Synes jeg også:mrgreen:

Ja, jeg ville jo selvfølgelig ikke have noget imod, hvis han stod for morgengåturerne:engel: Men han er ligeså meget B-menneske som mig, så det ville ALDRIG ske! Til gengæld hævner jeg mig ved, at sende en morgenfrisk hund ind i sengen, efter Dexters og min morgengåtur:slem::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herhjemme er det klart mig der er første prioritet, men det er også mig der gør det meste - går tur, giver for det meste mad, træner, tager til dyrlægen mm.

Bamse er ikke så meget til det tætte, forstået på den måde at han stort set altid har det for varmt indendørs. Han er ellers en kæmpe kælepotte :lun: og vi møsser meget :-D

Nana er derimod helt med på at ligge tæt og vil helsy være i nærheden af mig, undtagen når der er huller der skal graves eller mus der skal fanges :mrgreen:.

Vi møsser også en hel del.

Begge hunde vil gerne lege og vi gør det gerne dagligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skæg tråd :)

Herhjemme har det altid været min kæreste og bror der har leget med Ninja. Trækkelege, brydelege osv.

Tilgengæld er det altid mig der har nusset, krammet og kysset hende på en anden, lidt mere tryghedsagtig måde (det var f.eks også mig der sad med hende i bilen hjem dengang vi hentede hende) - og når vi er ude på ture er det også altid mig der pludselig laver noget spændende eller uventet som straks skal undersøges (min kæreste har stadig lidt at skulle overvinde før han forsøger sig med den lyse glade barnestemme:slem:)

Så jeg er tryghed, og min kæreste er leg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites