Hop til indhold

Formel 1 eller ikke formel 1


Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

Jeg har adopteret en skøn lab fra dyrenes internat. Der er ikke papirer på hende men i hendes sundhedsbog har dyrelægen anført, at hun er formel 1. Hun vejede 29 kg. da jeg fik hende med en idealvægt på 24-26 som anført af dyrelægen i sundhedsbogen.

 

Hvilke kriterier afgøres vægt ud fra? Synes nemlig hun ser sund og slank ud med talje. Kunne dog godt tabe ca. 1-1,5 kg for at få lidt mere markeret talje, men synes ned til 24 f.eks. lyder af meget. VIl dog være meget obs på dette pga sundhed, trivsel m.v.

 

Og hvordan mon dyrelægen vurderer, hvilke linjer hunden er avlet på? HUn er ikke så høj, men med en del "luft" under benene,men...

 

Ja, jeg ved ikke hvad jeg ville med denne post. Undrede mig blot lidt...

 

Ha en skøn weekend :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

En formel 1 lab er en lab af engelske / irske blodlinier, så det er din lab næppe...

 

Vægten handler om hunden - hvad der er ideelt for den ene er ikke for den anden. Men hellere at hun er til den tynde side end den runde....

 

Nu kan jeg se i en anden tråd at du har et ønske om agility, i så fald bør hun under ingen omstændigheder være for tyk - desto mere sul på kroppen, desto mere vægt skal hives over forhindringerne og absorberes i forbenene på nedslaget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har adopteret en skøn lab fra dyrenes internat. Der er ikke papirer på hende men i hendes sundhedsbog har dyrelægen anført, at hun er formel 1. Hun vejede 29 kg. da jeg fik hende med en idealvægt på 24-26 som anført af dyrelægen i sundhedsbogen.

 

Hvilke kriterier afgøres vægt ud fra? Synes nemlig hun ser sund og slank ud med talje. Kunne dog godt tabe ca. 1-1,5 kg for at få lidt mere markeret talje, men synes ned til 24 f.eks. lyder af meget. VIl dog være meget obs på dette pga sundhed, trivsel m.v.

 

Og hvordan mon dyrelægen vurderer, hvilke linjer hunden er avlet på? HUn er ikke så høj, men med en del "luft" under benene,men...

 

Ja, jeg ved ikke hvad jeg ville med denne post. Undrede mig blot lidt...

 

Ha en skøn weekend :vinken:

 

Dyrlægen kan ikke sige, at hun er en Formel 1. En formel 1 er baseret på engelske og irske blodliner. Så det er simpelthen noget pjat, det din dyrlæge har skrevet. Han har garanteret sagt det fordi hun virker lille i det, men det kan de "gammeldags" labber også være. Vægt er vægt.. Min Luna vejer pt 25.5 kg og skal ikke veje mere. En anden lab kan veje 30 kg og se lige så fin ud.

 

Så du kan ikke rigtig gå ud fra andet end, hvad du selv synes ser fint ud:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

tak for jeres mange og hurtige svar. Undrede mig bestemt også selv - efter hånden som jeg læser mere og mere om labberne. Synes blot det er en besynderlig bemærkning dyrelængen foretog. Omvendt betyder det intet for mig.

 

Tak for jeres input vedr. vægt, som vi er meget obs på. Hun skal ikke fordres for "vores" skyld (fordi vi synes det er hyggeligt) men for hendes egen skyld.

 

Det er korrekt. Jeg ser mig om efter flere muligheder for "sport"/sjov og ballade med hunden. Dog kun på "fornøjelsesplan" - for at prøve noget forskelligt og for hunden skal opleve noget forskelligt og bruges. Men selvf. på den rigtige måde.

 

Hvor er det skønt med et sted med så mange hundeentusiaster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...