Hop til indhold

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

En eller anden måde skal jeg jo starte en tråd, og overskriften røber vel ikke for meget vel:slem::hmm::lol:...

 

Vi er kommet hjem fra udstilling i Kassel, og Freya var mors dygtige pige i den her weekend.:lun:

 

Lørdag: Åbenklasse, Excellent, 1.vinder, VDH Cert, DCNH Cert, Bedste tæve og BIM:klap:

 

Søndag: Åbenklasse, Excellent, 1. vinder, VDH Cert, Res. DCNH Cert, Res. CACIB, 2. bedste tæve

 

Freya har nu fået alle de 5 VDH certer som kræves og min lille pige er nu........

 

TYSK CHAMPION

Jeg er SINDSYGT stolt!! at hun har kun gøre det på 5 ud af 5 mulige er helt vildt!!.. og derudaf er hun blevet bedste tæve på 4 ud af de 5!!:lun::hjerte::klap::banan:

 

Jeg er bare... ja lykkelig:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Wauv - flot! Tillykke :klap:

 

Skal du så ikke til Tyskland mere? Det er næsten helt trist :lol:

 

Tusind tak:engel::kys:

 

Mht. tyskerland... jooo mon ikke vi tager derned igen på et tidspunkt:mrgreen:.. Neumunster ihvertfald hvis dommeren passer.. og evt. nogle af de store.. dortmund eks..:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Lidt billeder:engel:...

 

Nogle er bedre end andre, og ja, en hal og uden blitz på kameraet er ikke den heeelt store succes... men lidt billeder er der da..:engel:

 

I kan kende dagene fra hinaden på, at jeg om lørdagen havde nederdel på og vi løb på grå gulvtæppe.. om søndagen havde jeg bukser på og vi løb på blå gulvtæppe..:mrgreen:

 

På det sidste billede kommer dommeren og giver hånd, og Freya ved godt at hun har været døøøøgtig.:engel::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Dejlige billeder! Og så fedt at se, at hun tydeligvis elsker det :lun:

 

Hun synes det er FEST at være i ringen:klap:... til tider tror jeg dog bare at hun tror hun er til en fest hvor det gælder om at råbe højst.... vrrrruuuf:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ooooj, tillykke! :klap2:

 

Hvor FLOT! Selvom jeg ikke forsstår særlig meget ud over Cert og BIM :lol::lol: Og Tysk Champion, selvføli! Men forstår jo ligesom essensen :mrgreen:

 

Sådan har jeg det næsten også, jeg forstår så bare heller ikke Cert og BIM :blink:

 

Men jeg forstår Tysk Champion, og hold da op hvor er det flot gået :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan har jeg det næsten også, jeg forstår så bare heller ikke Cert og BIM :blink:

 

Men jeg forstår Tysk Champion, og hold da op hvor er det flot gået :klap:

 

Cert = første skridt på vejen af tre mod at blive champion (tre cert'er er lig at man bliver champion i en del lande).

 

BIM står for "Bedst i Modsat Køn" (åndssvag betegnelse). Det betyder, at Freya er den bedste tæve på dagen, men hun vandt ikke over den bedste hanhund. Så hun er den bedste hund i racen af det modsatte køn af BIR'en (sammyen, der blev "Bedst i Racen). Giver jeg mening?

 

Men som sagt - så forstår jeg heller ikke mere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Cert = første skridt på vejen af tre mod at blive champion (tre cert'er er lig at man bliver champion i en del lande).

 

BIM står for "Bedst i Modsat Køn" (åndssvag betegnelse). Det betyder, at Freya er den bedste tæve på dagen, men hun vandt ikke over den bedste hanhund. Så hun er den bedste hund i racen af det modsatte køn af BIR'en (sammyen, der blev "Bedst i Racen). Giver jeg mening?

 

Men som sagt - så forstår jeg heller ikke mere :mrgreen:

 

i tyskerland skal man have 5 VDH certer:5up:.. så man skal afsted maaaange gange.

 

Det andet cert som jeg omtaler er et klub cert, som man også skal have 5 af + brugsprøve før man bliver tysk klubchamp.. men Freya har ikke taget brugsprøven.. endnu.;-)

 

Forresten så er VDH forkortelsen for den tyske kennel klub. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

i tyskerland skal man have 5 VDH certer:5up:.. så man skal afsted maaaange gange.

 

Det andet cert som jeg omtaler er et klub cert, som man også skal have 5 af + brugsprøve før man bliver tysk klubchamp.. men Freya har ikke taget brugsprøven.. endnu.;-)

 

Forresten så er VDH forkortelsen for den tyske kennel klub. :-)

 

De der klub titler er SÅ indviklede at det halve kunne være nok. Hver klub sætter nemlig sine egne regler. Så hos spaniels - hvor vi har både Spaniel Club Deutschland, Jagdspaniel Klub Deutschland og Cocker Club Deutschland - er det virkelig svært at blive klog på.

 

Har nu taget konsekvensen - efter flere forsøg på at få CHR til at forklare mig konceptet - og dropper alt om klubtitel, og vil bare have VDH i hus. Så er jeg glad og tilfreds. Og tager på jagt efter certer i andre lande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg sidder og funderer lidt over hvordan den ikke ekssisterende tyske championat rosette ville se ud hvis den fandtes:blink::hmm:..

 

Ville den mon være rød og grøn eller ville den have farverne på det tyske flag:hmm:

 

Hvis jeg skulle få lavet en, kan jeg jo også bare få lavet en i lilla:lol:

 

Hvordan tror i farverne ville være??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...