Hop til indhold

Tilbage fra hyggeligt Juleskue i Næstved


Recommended Posts

By the way - nogen der kan anbefalde nogle gode trimme-/udtyndingssakse?

 

Jeg forsøgte at "skjule" Møffes ujævnhed i mavsen, som han jo har, fordi han blev opereret og der fandt jeg altså min udtyndingssaks begrænsninger. Det var så også en billig udgave fra Maxi Zoo. Ørerne kunne den klare, alt andet kniber det med.

 

Derudover har den det heller ikke så godt, efter at være blevet badet i ørerens :pift: Så lærte man ikke at smide sit groominggrej i samme pose som ørerensen :stupid:

 

Så nu vil jeg have en ordentlig en, når jeg skal ud og købe :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

By the way - nogen der kan anbefalde nogle gode trimme-/udtyndingssakse?

 

Jeg forsøgte at "skjule" Møffes ujævnhed i mavsen, som han jo har, fordi han blev opereret og der fandt jeg altså min udtyndingssaks begrænsninger. Det var så også en billig udgave fra Maxi Zoo. Ørerne kunne den klare, alt andet kniber det med.

 

Derudover har den det heller ikke så godt, efter at være blevet badet i ørerens :pift: Så lærte man ikke at smide sit groominggrej i samme pose som ørerensen :stupid:

 

Så nu vil jeg have en ordentlig en, når jeg skal ud og købe :engel:

 

Hende, der klipper Simba sværger til mærket RoseLine. Dyrt, men efter hendes mening rigtig gode sakse. Spørg ikke mig. Jeg har ikke noget, jeg skal have klippet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hende, der klipper Simba sværger til mærket RoseLine. Dyrt, men efter hendes mening rigtig gode sakse. Spørg ikke mig. Jeg har ikke noget, jeg skal have klippet :-)

 

Ja, det var det, der fik mig til at købe saksen i Maxi Zoo den gang, jeg fik et CHOK da jeg så priserne på de sakse :shock: Og kan godt se, at jeg ikke så forkert - der skal vist spares lidt sammen herhjemme :mrgreen:

 

Må undersøge markedet lidt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle være et stort plus. Man kan både se det bliver gjort ved mange af vinderne og det anbefaldes også både af professionelle handlere og bernereksperter :vedikke:

 

Okay, troede bare at bernere havde glat pels :-D Og at det var meningen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay - lol, bruger du en hundebørste til dit eget hår? :mrgreen: Nice. Men ok, den er jo faktisk også opbygget på samme måde :lol:

 

 

ja sgu da.... når mit hår filtrer rigtigt pga vejr eller jeg har leget for meget med cement, så får manden da også lov til at sidde med karte og udredningsspray til hunde :mrgreen:

 

Når du køber en Mason Pearson børste, så står der faktisk på æsken at det er for "human hair only" :lol::lol::lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja sgu da.... når mit hår filtrer rigtigt pga vejr eller jeg har leget for meget med cement, så får manden da også lov til at sidde med karte og udredningsspray til hunde :mrgreen:

 

Haha, nice! :mrgreen: Hvis ikke du joker :genert:

 

Når du køber en Mason Pearson børste, så står der faktisk på æsken at det er for "human hair only" :lol::lol::lol::lol::lol:

 

LOL! Og så er den til salg på en hundehjemmeside :klap::klap::klap:

 

 

Og PS. Her havde jeg da regnet med at du kom løbende med råd om de der udtyndingssakse :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, nice! :mrgreen: Hvis ikke du joker :genert:

 

 

 

LOL! Og så er den til salg på en hundehjemmeside :klap::klap::klap:

 

 

Og PS. Her havde jeg da regnet med at du kom løbende med råd om de der udtyndingssakse :engel:

 

 

:lol::lol::lol::lol::lol:

 

Jeg joker sgu ikke..... :mrgreen:

 

Hvis hundene kan bruge det, så kan jeg også. Tror da nok lige at de hunde har for flere penge frisørgrej/shampoo/hårpleje osv. end jeg har.

 

Og ja, når jeg er løbet tør for shampoo eller balsam, så virker hundeshampoo og balsam altså fint på menneskehår. :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Oka, så gjorde du det lige imens jeg skrev mit indlæg :genert: Taak!

 

Og det vil sige denne her agtish?

 

Witte Rose-line Eff-saks 6 1/2

514.big.jpg

 

Når jeg skal købe en saks, så skal jeg have den i hånden og høre at den lyder rigtigt. Det vil jeg også anbefale dig at gøre. Kør ud til Østrand og lyt og føl dig frem til hvad der føles rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol::lol::lol:

 

Jeg joker sgu ikke..... :mrgreen:

 

Hvis hundene kan bruge det, så kan jeg også. Tror da nok lige at de hunde har for flere penge frisørgrej/shampoo/hårpleje osv. end jeg har.

 

Og ja, når jeg er løbet tør for shampoo eller balsam, så virker hundeshampoo og balsam altså fint på menneskehår. :mrgreen:

 

Nice! Jeg er totalt mærkelig på det punkt, har det sådan: Hundeting er hundeting - mennesketing er mennesketing :genert: Så tanken om at bruge hundeshampoo und alles lyder mærkeligt, selvom jeg godt et eller andet sted kan se, at det ikke er farligt for mennesker :mrgreen:

 

Når jeg skal købe en saks, så skal jeg have den i hånden og høre at den lyder rigtigt. Det vil jeg også anbefale dig at gøre. Kør ud til Østrand og lyt og føl dig frem til hvad der føles rigtigt.

 

Det har du jo nok ret i :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

BernerRikke...... En blower virker skam også fantastisk på menneskehår - mit tager-6-timer-om-at-tørre hår var knastørt på et kvarter :mrgreen:

 

Vildt! Mit tager 10min. at tørre med en menneskehårtørrer :mrgreen:

 

Møffe ville tilgengæld tage en krig med sådan én..! Det tog kun næsten en time med bloweren, trods alt - og han var ikke engang gennemtør (det sagde bernerbogen at man ikke skulle, hunden skulle stadig være meget let fugtig, så holdt det bedst) og så havde jeg ikke tørret ham oppe ved hovedet :lol:

 

Vi forsøgte lidt i sommers med menneskehårtørreren og Møffe - umuligt, simpelthen umuligt! Vi kunne stå i en time og han var nærmest ikke blevet den mindste smule mere tør :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nice! Jeg er totalt mærkelig på det punkt, har det sådan: Hundeting er hundeting - mennesketing er mennesketing :genert: Så tanken om at bruge hundeshampoo und alles lyder mærkeligt, selvom jeg godt et eller andet sted kan se, at det ikke er farligt for mennesker :mrgreen:

 

 

 

Det har du jo nok ret i :lol:

 

 

Hvis jeg skal proppe gøgl i pelsen på mine hunde, skal jeg jo være sikker på det er ufarligt, derfor er jeg jo nødt til at teste på mig selv.

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til efilleringssaks, så er Roseline absolut at anbefale. Men så vidt jeg husker, har Roseline selv introduceret et "kopiprodukt", der produceres samme sted som deres dye linje, og som kun adskiller sig ved at være billigere.

 

Det er ikke sjældent at en virksomhed selv producerer et billigere - men ligeså godt - alternativ, sådan at de kan holde flere markedsandele.

 

For at være sikker på kvalitet, er det at anbefale at gå efter sakse produceret i Solingen.

 

Kan ikke huske hvad jeg har af sakse (udover de par gamle stykker jeg har fra KW), men købte nogle stykker på Crufts for snart tre-fire år siden, og de fungerer fint og er i absolut toplasse. Der blev jeg faktisk anbefalet at købe et billigere alternativ til Roseline, og mener sælger fortalte den historie jeg startede ud med.

 

Forresten: den korte hals kan meget vel have noget at gøre med, at du har blowet med pelsen hele vejen. Så har der været for stor fylde ved overgangen fra skulder til hals, og det har givet indtrykket af en kortere hals.

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til efilleringssaks, så er Roseline absolut at anbefale. Men så vidt jeg husker, har Roseline selv introduceret et "kopiprodukt", der produceres samme sted som deres dye linje, og som kun adskiller sig ved at være billigere.

 

Det er ikke sjældent at en virksomhed selv producerer et billigere - men ligeså godt - alternativ, sådan at de kan holde flere markedsandele.

 

For at være sikker på kvalitet, er det at anbefale at gå efter sakse produceret i Solingen.

 

Kan ikke huske hvad jeg har af sakse (udover de par gamle stykker jeg har fra KW), men købte nogle stykker på Crufts for snart tre-fire år siden, og de fungerer fint og er i absolut toplasse. Der blev jeg faktisk anbefalet at købe et billigere alternativ til Roseline, og mener sælger fortalte den historie jeg startede ud med.

 

Nu forvirrer du mig :genert:

 

Roseline er at anbefalde, siger du, men du mener at Solingen er en tand eller to bedre?

 

Men skal nok også selv "mærke", men er jo helt grøn, så rart at have noget ekspertise med :mrgreen:

 

Forresten: den korte hals kan meget vel have noget at gøre med, at du har blowet med pelsen hele vejen. Så har der været for stor fylde ved overgangen fra skulder til hals, og det har givet indtrykket af en kortere hals.

 

Jeg har blowet mod pelsen og ikke med - men var det det du mente?

 

Så jeg skal måske forsøge at blowe med pelsen hen over ryggen - eller kun ved skulderen måske? :genert:

 

Hvis jeg skal proppe gøgl i pelsen på mine hunde, skal jeg jo være sikker på det er ufarligt, derfor er jeg jo nødt til at teste på mig selv.

:mrgreen:

 

Haha, ja, sådan kan man også se på det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo ikke set et billede af dyret i blowet tilstand, så skal ikke kunne sige om det er det.

 

Men hvis jeg skulle blowe en hund med pels der skulle blive fluffy, ville jeg tage mig meget i agt for, at jeg ikke bare blower på livet løs, men rent faktisk blower form ind i dyret. Det gør jeg også på mine egne. Her blowes hurtigt mod pels, for at få tørre rødder - hvorefter der blowes og kartes med pels for at få den glat og tætliggende. Behæng tørres glatte ved brug af karte.

 

Der er så meget der optisk kan snyde, så hvis du har givet for meget fylde ved overgangen mellem skulder og hals, så vil halsen se kort ud. Hvis han samtidig har for meget pels der (jeg ville ikke se mig for fin til at tynde ud i det i så fald), så vil halsen se plump ud oveni hatten.

 

Solingen er en by i Tyskland, der er kendt for fremstilling af knive, sakse, barberblade og kirurgiske instrumenter, og bynavnet er et kvalitetsmærke, beskyttet af en lov fra 1938.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...