Hop til indhold

ZZZZZZZZ?


Gæst Jullejep
 Share

Recommended Posts

Gæst Jullejep

Snorker jeres cavalier? Er det fuldstændig normalt, eller er det bare vores Molly der lyder som en trucker efter 20 timers non-stop kørsel?

Min mand har svært ved at sove når hun snoker aller værst, og så rykker han et andet sted hen for at få sovet, for Molly kan jo ikke sove alene:engel:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror også det har noget med hovedformen at gøre - (fladt bredt ansigt med kort næse). Selv om det ikke er så ekstremt som mopser/ bull dogs. Men det runde hovede er jo også det, der får dem til at se så søde ud (!).

 

 

Edit: Fandt det her (og der står også det med den bløde gane, som Louise J skriver):

 

''The snorting and snoring is a part of her genetics. The Cavalier King Charles Spaniel is a brachycephalic breed (literally: 'short head'). Other dogs like this include the bulldog, pug, pekinese, lhasa apso, and shih tzu, among others.

 

Brachycephalic dogs have a shortened muzzle in relation to the rest of the head as the bones of the nose don't grow as much as the rest of the skull. The problem is that sometimes the soft tissue structures of the head, e.g. The skin, tongue and soft palate, may grow as normal and end up being too big for the dog. The soft palate can overly the windpipe and make the dog snore when it's asleep or give it breathing difficulty during the day.

 

Most brachycephalic breeds show some degree of brachycephalic syndrome. This is a combination of narrowed nostrils, a long soft palate, laryngeal problems and a narrow windpipe, which can be hardly noticeable or very severe. Affected dogs have to make more of an effort to breathe and in some cases, so much effort is required that the dog can't walk very far before having to stop for a breather.

 

What does it mean for your dog? Likely not very much, as long as it doesn't bother her. It is possible to get the soft palate trimmed back to get it clear of the airway, but I think you'll agree that if snoring is her only problem, that would be an unnecessary surgery!

 

The lifespan of your dog, because of all the genetic traits she's inherited, is not that long, being between 10-14 years. ''

Link til indlæg
Del på andre sites

Af mine 11 cavaliere er der nogen der ikke snorker men også nogen der snorker lidt og en der virkelig trækker torsk i land.Det kan også ske hvis en bliver rigtig ophisset begynder han også lige som at snorke, og ikke kan få luft.Har snakket med andre i klubben , det er den bløde del af ganen der begynde at vibrere,Hold hunden for næsen og bøj hovedet ned mod brystet så holder den op.

Anders

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg har også forhørt mig hos min dyrlæge, og der er ganen og den korte næse der gør at de snorker, det er helt normalt og ikke farligt eller noget de gør med vilje... vores snorker også mere end min mand, men jeg elsker jo dem begge to alligevel...he he:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst mariannaa

Mimi snorker for sindsygt :shock:

 

Sidder tit og studere hende (kan jo alligevel ikke sove for den larm ;-)) og kan ikke lade være med at grine af, at sådan en yndig lille hund kan snorke lige så højt som et grandvoksent mandfolk (der med ikke sagt at kvinder ikke også kan snorke i gennem :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

i snakker om at jeres hunde først begyndte at snorke da de var lidt op i årene, men nin har gjort det siden han var ca. 1 år...:rolleyes: men han er en skøn hund... ønsker mig også en mere med tiden...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...