Hop til indhold

HJÆLP SKIDE KONGEN

Gæst kiacaroe
 Share

Recommended Posts

Gæst kiacaroe

SÅ spøger jeg om hjælp igen, llle valde er næsten 10 uger, og han skider 6 7 8 gange om dagen kan det passe ??? :stupid:

Har købt det mad han fik der hvor jeg købte ham det hedder.. versele lsga kender det ikke. :vedikke:

men skal jeg prøve og skifte han fodder?????:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

6-7-8 gange per dag, tjaaaeehh... Det er måske i overkanten, men hvalpe kan nu godt lave stort mange gange, uden at der er noget galt. Men ser afføringen ok ud, og ser hvalpen selv godt ud? Så ville jeg nok se tiden lidt mere an.

Kender heller ikke det foder, men et hurtigt tjek på deres hjemmeside viser at de samarbejder med Bento Kronen, som jeg fik med til min lille ny, og det var i hvert fald et helt ok foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Alle hunde fungere ikke lige godt på det samme foder :) Det kan være det foder bare ikke fungere så godt for din vaps :)

Så jeg vil foreslå du prøver noget andet..

Husk at kigge bag på pakken, 1. og 2. indgrediens skal helst være kød, ikke kød-mel, ben-mel, korn, frugter eller andet ikke-kød :)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak alle samme

hans afføring, er helt normal, men hold da op en skide konge,,,

men dygtig er han , har slet ikke haft skidt inde for en eneste gang.:klap::klap:

men hvad fodder skal jeg tag hvis jeg skal skifte????

Link til indlæg
Del på andre sites

tak alle samme

hans afføring, er helt normal, men hold da op en skide konge,,,

men dygtig er han , har slet ikke haft skidt inde for en eneste gang.:klap::klap:

men hvad fodder skal jeg tag hvis jeg skal skifte????

Kan kun citere:

Kigge bag på pakken, 1. og 2. indgrediens skal helst være kød,

(ikke kød-mel, ben-mel, korn, frugter eller andet ikke-kød)

I indholdsfortegnelsen på foderet står det, der er mest af, først - og så fremdeles...

Altså først KØD - ikke 'kød-produkter' - men KØD!

Rigtigt mange mærker har korn, majs eller lignende som første ingrediens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Nu er der nogle stykker der fraråder kødmel...hvorfor? :vedikke:

Ved I hvad det er og hvordan det bliver lavet? :blink:

I et tørfoder er kødmel mindst ligeså godt som kød...oftest er det faktisk bedre.

Tager man 100 gram kød og holder op mod 100 gram kødmel og tørrer begge dele, så vejer kødmelen stadig 100 gram, mens kødet måske kun vejer 20 gram... og tørfoder er jo tørt = at med rent kød, kan indholdet af kød godt snyde en del, da vandet jo bliver trukket ud af det.

Tørret kød, der bliver knust er kødmel - altså ikke nødvendigvis = et dårligt produkt... tværtimod :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der nogle stykker der fraråder kødmel...hvorfor? :vedikke:

Ved I hvad det er og hvordan det bliver lavet? :blink:

I et tørfoder er kødmel mindst ligeså godt som kød...oftest er det faktisk bedre.

Tager man 100 gram kød og holder op mod 100 gram kødmel og tørrer begge dele, så vejer kødmelen stadig 100 gram, mens kødet måske kun vejer 20 gram... og tørfoder er jo tørt = at med rent kød, kan indholdet af kød godt snyde en del, da vandet jo bliver trukket ud af det.

Tørret kød, der bliver knust er kødmel - altså ikke nødvendigvis = et dårligt produkt... tværtimod :-)

oftest, hvad jeg har fået fortalt og læst mig til, er kødmel da mest knuste knogler fra dyr. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites