Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Så tager Cecilie-trunten en snak med Hr. Milan om ikke så mange minutter, godt at TVet kan klikkes over på fx. DR1s Aftenshow uden Hr. Milan...

 

God fornøjelse derude, redaktionens svar er jo, at man bare kan lade være at se Go'aften i aften - jo-jooow, de tager deres seere seriøst!

 

Har de svaret dig? :shock: Jeg har ikke fået andet end deres autosvar. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst FrøkenWhipsy

Har BT eller ekstrabladet mon noget med tv2 at gøre?

Ellers kunne man skrive en "tude-artikel" til den ? Kan lige se forsiden for mig : "Hunde-elskere føler sig svigtet af TV2"..."Trods talrige henvendelser fra danske hundefolk samt hundeforeninger vælger TV2 at blæse stort på de danske hundes ve og vel..."

 

så kunne man nævne facebook gruppen og nogle af de udtalelser som "professionelle" har lavet om CM osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal se det nu, kender slet ikke til ham, men er da blevet mega nysgerrig med alt det der står herinde (Nej ikke fordi jeg vil dominere min hund, men vil gerne se hvad han er for en fætter).

Så gå ind på youtube og se nogle af de klip der ligger der. Sandsynligvis toner han sig selv ned i dansk fjernsyn, da meget af det han laver nok ikke lovligt i Danmark...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så gå ind på youtube og se nogle af de klip der ligger der. Sandsynligvis toner han sig selv ned i dansk fjernsyn, da meget af det han laver nok ikke lovligt i Danmark...

Men så gør det vel ikke noget de viser ham :vedikke:

Har ikke lyst til at se på youtube, jeg er sån en tudetøs så hvis jeg kan undgå at se noget dårligt selvom jeg ved det foregår vil jeg helst undgå:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal se det nu, kender slet ikke til ham, men er da blevet mega nysgerrig med alt det der står herinde (Nej ikke fordi jeg vil dominere min hund, men vil gerne se hvad han er for en fætter).

 

Jeg tror ikke, at du skal forvente noget sindsoprivende i aften. Han er jo rolig og høflig og virker sympatisk i interviews. :???: Og jeg tvivler på, at han viser nogen drastisk kvælning e.l. på Go' Aften Danmark... det kan du dog finde masser af klip på Youtube, hvor han gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var ikke så slemt, men tv2 sagde da han var mishandler næsten..

 

Næ, han var meget nedtonet, som forventet. Men han tilstod da at han bruger pig- og elhalsbånd, hvilket er forbudt i DK. Og gled meget professionelt udenom... Nu så man ham ikke rigtig bruge det halsbånd, men han sætter det meget højt oppe på halsen, hvor det stopper ilt og blodtilførsel. Læs evt. mere om det HER. Eksempler på hvordan Millan normalt gørdet ligger som sagt på youtube, masser af eksempler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det skulle da ses - Ellers så er det lidt svært at argumentere mod det manden siger, til hr. og fru. danmark der har set programmet i aften.

 

Men hans fjæs, da han fik at vide, at mange af hans metoder er ulovlige i danmark, var godt nok sjovt :mrgreen:

 

Han virkede meeeeget usikker og helt og aldeles hjælpeløs og fortalte en masse ævl om hvordan han var vokset op, og at han ikke synes det var mishandling at bruge stød og pighalsbånd - Han brugte jo bare det amerikanerne bruger i forvejen.

 

Cecelies ansigtsudtryk var heller ikke til at tage fejl af, da han svarede det ;-)

Hun brugte god tid på at fortælle at danskerne mildest talt ikke brød sig om hans metoder og prøve at få ham til at fortælle hvad der lå bag dem - Så de har bestemt opdaget de mails der er sendt!

 

Han påstod bla. at ingen hundejer han havde arbejdet med havde synes det var mishandling af deres hund og han snakkede fuldstændig udenom, da hun spurgte om det ikke gjorde ondt på hunden at få stød osv.

 

Men hvor havde det været meget bedre at han slet ikke havde været med :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Så tager Cecilie-trunten en snak med Hr. Milan om ikke så mange minutter, godt at TVet kan klikkes over på fx. DR1s Aftenshow uden Hr. Milan...

 

God fornøjelse derude, redaktionens svar er jo, at man bare kan lade være at se Go'aften i aften - jo-jooow, de tager deres seere seriøst!

 

 

EDIT: Det er Michelle som er vært i aften - og jeg bør ikke skrive trunte...

 

Hun var faktisk god, synes jeg. Kritiske spørgsmål og en meget afdæmpet Millan

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, han var meget nedtonet, som forventet. Men han tilstod da at han bruger pig- og elhalsbånd, hvilket er forbudt i DK. Og gled meget professionelt udenom... Nu så man ham ikke rigtig bruge det halsbånd, men han sætter det meget højt oppe på halsen, hvor det stopper ilt og blodtilførsel. Læs evt. mere om det HER. Eksempler på hvordan Millan normalt gørdet ligger som sagt på youtube, masser af eksempler...

 

Kan sagtens se hans metoder er hul i hovedet, bare det at bruge halsbånd istedet for sele når hunden trækker :stupid:

Mener bare. når nu han sku på tv, så var det da godt at tv2 ikke hyldede ham, men kom med factsene om hans ulovlige metoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Har BT eller ekstrabladet mon noget med tv2 at gøre?

Ellers kunne man skrive en "tude-artikel" til den ? Kan lige se forsiden for mig : "Hunde-elskere føler sig svigtet af TV2"..."Trods talrige henvendelser fra danske hundefolk samt hundeforeninger vælger TV2 at blæse stort på de danske hundes ve og vel..."

 

så kunne man nævne facebook gruppen og nogle af de udtalelser som "professionelle" har lavet om CM osv...

 

BT bringer et interview med ham i morgen. Deres plan var at promovere ham positivt, nu forlyder det fra pålidelig kilde, at de har ændret holdning efter massiv bearbejning fra en organisation.

Nu må vi se

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Dog glæder det mig, at hun var kritisk og stillede nogle af de "svære" spørgsmål. HUn nævnte jo også, at der var MANGE kritiske seere. Han kom da lidt under pres:genert:

 

Ja og det klarede han pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja det var jo nok ikke den "nemme" reklame for hans sjov, som han havde håbet/regnet med

 

Næh, men omvendt kan en masse mennesker nu sige:"Han er sgu da ikke slem!" hvilket kan være til hans fordel

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja og det klarede han pænt.

 

Synes du? :shock:

 

Jeg synes virkelig han tabte på det interview.

 

Ellers så er danskerne dummere og mere tåbelige end jeg havde regnet med.

Håber da ingen har noget tilovers for en mand, der offentlig indrømmer, at han ikke synes der er noget som helst galt i at bruge stød og pighalsbånd.

Og at Cecilie så påpeger at det er ulovligt i DK, burde få danskerne til at tage afstand fra ham.

 

Han kunne jo heller ikke forklare en hylende fis om hvad hans metoder var bygget på og alle de kritiske spørgsmål blev affejet med at han kom fra mexico....

 

Det burde være nok til, at de fleste kan se han er en klaphat :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg er lidt splittet mht. hvad jeg skal mene. På den ene side fik TV2 jo op til flere gange fortalt at hans metoder var kontroversielle og nogle af dem direkte ulovlige i Danmark, på den anden side fremstod manden jo så tilforladelig og venlig, at mange sikkert sidder tilbage og tænker at "så slemt kan det da umuligt være"

 

Det var meget interessant det han sagde med at hans klienter aldrig havde kaldt hans metoder for mishandling, at det altid var andre. Joh deet... Altså, en (ofte) inkompetent og uvidende hundeejer henvender sig selv til ham, forstår ikke hvad det er der sker med hunden, kun at det 'virker' og er derefter glad og tilfreds. "De andre", de der ikke er tilfredse, er såmænd bare dyreværnsforeninger, dyrlæger, adfærdsbehandlere og andre ligegyldige der "ikke har været til stede".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt splittet (ikke om CM - ham er jeg stadig imod), men omkring TV2. Vi blev ikke ignoreret, men det ville klæde dem at have en modargumentation i studiet meget snart, f.eks. DKK

 

Det du skriver beskriver meget godt hvordan også jeg har det med det.

 

De har helt klart hørt os, og jeg tror sikkert hun gik ham så meget på klingen som hun nu kunne, med de forudsætninger hun har. Dvs. sikkert ikke ret gode...

 

Millan tabte godt nok hagen da hun fortalte at nogle af hans metoder er ulovlige i DK, og begyndte at væve om sin mexikanske opvækst. Der håber og tror jeg at han mistede en del! Jeg synes i det hele taget at han var meget tam at høre på, jeg tror at det kom meget bag på ham at hun kom med kritiske spsm og synspunkter.

 

Det værste var dog at det lykkedes ham at vise lige præcis hvordan man skal bruge et halsbånd på den farlige måde - og det er noget lort! Hvor mange danske hundeejere går nu ud og prøver det på sine egne hunde imorgen? Og der er jo nok ret mange der har problemer med hunde der trækker! (:oops: :pift:) For nu har ham hundehviskeren jo vist hvordan man gør det, og den søde Michelle var jo så venlig at afslutte med at fortælle at efetr 30 minutters træning gik det meeeget bedre med den stakkels Cassie... :evil:

 

Det bør TV2 få at vide, og at de for god ordens skyld burde invitere en dansk instruktør der kan forklare om farerne ved Millans metoder. Snarest! Så igang ved tasterne igen, og send mails til go'aften danmark!

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...