Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
Jeg er lidt splittet mht. hvad jeg skal mene. På den ene side fik TV2 jo op til flere gange fortalt at hans metoder var kontroversielle og nogle af dem direkte ulovlige i Danmark, på den anden side fremstod manden jo så tilforladelig og venlig, at mange sikkert sidder tilbage og tænker at "så slemt kan det da umuligt være"

 

Det var meget interessant det han sagde med at hans klienter aldrig havde kaldt hans metoder for mishandling, at det altid var andre. Joh deet... Altså, en (ofte) inkompetent og uvidende hundeejer henvender sig selv til ham, forstår ikke hvad det er der sker med hunden, kun at det 'virker' og er derefter glad og tilfreds. "De andre", de der ikke er tilfredse, er såmænd bare dyreværnsforeninger, dyrlæger, adfærdsbehandlere og andre ligegyldige der "ikke har været til stede".

 

Det er jo også en stor fed løgn.

 

Hvis jeg nu kunne hitte ud af det der Youtube værk, så kan jeg finde mindst et klip, hvor hundeejeren står og græder og beder ham om at stoppe - Og bagefter siger at han aldrig skal i nærheden af hendes hund igen.

 

Folk vil vel også være pænt pinlige over, at stå frem og sige at Cesar metoder ikke virkede for dem - For så er det jo dem den er gal med ikke? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er jo også en stor fed løgn.

 

Hvis jeg nu kunne hitte ud af det der Youtube værk, så kan jeg finde mindst et klip, hvor hundeejeren står og græder og beder ham om at stoppe - Og bagefter siger at han aldrig skal i nærheden af hendes hund igen.

 

Folk vil vel også være pænt pinlige over, at stå frem og sige at Cesar metoder ikke virkede for dem - For så er det jo dem den er gal med ikke? :vedikke:

 

Så vidt jeg ved er han vel også blevet sagsøgt af en fhv. klient..? Skal se om jeg kan finde det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes hun var ultrablød, kunne sagtens have boret og holdt fast, er ikke imponeret - men er så heller ikke vant til go aften-journalistik :engel:

Ja hun kunne sagtens være skarpere, men hun stillede sig dog kritisk, hvilket jeg egentlig ikke havde forventet:genert:

 

Jeg er lidt splittet mht. hvad jeg skal mene. På den ene side fik TV2 jo op til flere gange fortalt at hans metoder var kontroversielle og nogle af dem direkte ulovlige i Danmark, på den anden side fremstod manden jo så tilforladelig og venlig, at mange sikkert sidder tilbage og tænker at "så slemt kan det da umuligt være"

 

Det var meget interessant det han sagde med at hans klienter aldrig havde kaldt hans metoder for mishandling, at det altid var andre. Joh deet... Altså, en (ofte) inkompetent og uvidende hundeejer henvender sig selv til ham, forstår ikke hvad det er der sker med hunden, kun at det 'virker' og er derefter glad og tilfreds. "De andre", de der ikke er tilfredse, er såmænd bare dyreværnsforeninger, dyrlæger, adfærdsbehandlere og andre ligegyldige der "ikke har været til stede".

 

:lol::lol: ja, det bed jeg også meget mærke i

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved er han vel også blevet sagsøgt af en fhv. klient..? Skal se om jeg kan finde det...

 

Det er vist sket flere gange.

 

Jeg synes også, at det er kedeligt, at Oprah bliver nævnt som en af hans klienter - hun er heldigvis blevet klogere og har bagefter anvendt Tamar Geller fra The Loved Dog The Loved World Foundation by Tamar Geller - Home

 

I hendes bog tager Tamar stærkt afstand fra hårde metoder

 

Every dog owner must make a choice: Do you want a fearful and submissive pet, or do you want a happy, joyful, and well-mannered member of the family?
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Så vidt jeg ved er han vel også blevet sagsøgt af en fhv. klient..? Skal se om jeg kan finde det...

 

Jeps... Tror faktisk det var den samme.

Mener det endte med andet hunden blev aflivet, fordi den var fuldstændig smadret efter hans "visit" :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Synes du? :shock:

 

Jeg synes virkelig han tabte på det interview.

 

Ellers så er danskerne dummere og mere tåbelige end jeg havde regnet med.

 

Jeg taler ikke om at han vandt mit hjerte, men om at han klarede presset pænt. Han lod sig ikke stresse, han bevarede sin rolige tone osv. osv.

 

Håber da ingen har noget tilovers for en mand, der offentlig indrømmer, at han ikke synes der er noget som helst galt i at bruge stød og pighalsbånd.

Og at Cecilie så påpeger at det er ulovligt i DK, burde få danskerne til at tage afstand fra ham.

 

Det håber jeg rigtig meget på at de gør.

 

Han kunne jo heller ikke forklare en hylende fis om hvad hans metoder var bygget på og alle de kritiske spørgsmål blev affejet med at han kom fra mexico....

 

Dum, dummere, Mexico??

Nej, spøg til side.

 

Jeg tror desværre at mange vil falde for hans ro

 

Det burde være nok til, at de fleste kan se han er:vedikke: en klaphat

 

Det ved vi jo af erfaring ikke er tilfældet. I så fald ville der ikke være nogle Millanforsvarere

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg er lidt splittet mht. hvad jeg skal mene. På den ene side fik TV2 jo op til flere gange fortalt at hans metoder var kontroversielle og nogle af dem direkte ulovlige i Danmark, på den anden side fremstod manden jo så tilforladelig og venlig, at mange sikkert sidder tilbage og tænker at "så slemt kan det da umuligt være"

 

Lige min pointe

 

Det var meget interessant det han sagde med at hans klienter aldrig havde kaldt hans metoder for mishandling, at det altid var andre. Joh deet... Altså, en (ofte) inkompetent og uvidende hundeejer henvender sig selv til ham, forstår ikke hvad det er der sker med hunden, kun at det 'virker' og er derefter glad og tilfreds. "De andre", de der ikke er tilfredse, er såmænd bare dyreværnsforeninger, dyrlæger, adfærdsbehandlere og andre ligegyldige der "ikke har været til stede".

 

Det er jo det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er jo også en stor fed løgn.

 

Hvis jeg nu kunne hitte ud af det der Youtube værk, så kan jeg finde mindst et klip, hvor hundeejeren står og græder og beder ham om at stoppe - Og bagefter siger at han aldrig skal i nærheden af hendes hund igen.

 

Folk vil vel også være pænt pinlige over, at stå frem og sige at Cesar metoder ikke virkede for dem - For så er det jo dem den er gal med ikke? :vedikke:

 

Der var faktisk i et af programmerne en ægtemand som ikke ville være med til Millans behandling af parrets hund(e?)

Konen fortsatte, men manden ville ikke deltage efter at have set Millan udfolde sig

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg frygter at rigtig mange liiiige skal prøve det der med at sætte halsbåndet så højt oppe...... Det virker jo og der er da ingen som vil vise den slags på dansk aften hygge TV hvis det var farligt, vel!

 

Jow, jeg kan både se og høre det for mig.

 

Nej det er ikke ok at han synes at bruge el-halsbånd - men det er jo garanteret kun i USA og de er jo selv ude om det - ikk - for de brugte det i forvejen og han har så hjulpet alle de mange hunde, ved at lære de amerikanere at bruge den slags mere blidt.

 

Han slår jo ikke hundene vel, han var da både afdæmpede og fornuftig der på Go'Tvet og han snakkede faktisk sødt til hunden og roste den...

 

Nu kommer han jo også fra en anden kultur, så man må jo forstå at han BLA-BLA-BLA

 

Joow, de få minutter og det at han kommer i BT, har hans helt eget show og promoveres af Vi Med Hund gør mere skade ude i det små, end jeg tror mange måske lige forstiller sig...

 

Jeg er trist, jeg er meget trist....Kun om Tv2 og Go'aften danmark tager en kendt og anerkendt person ind i morgen for at modsvare CM, kan der komme noget godt ud af det hele.... måske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps... Tror faktisk det var den samme.

Mener det endte med andet hunden blev aflivet, fordi den var fuldstændig smadret efter hans "visit" :megaked:

 

Tænker bare, hvis han fik fingrene i Petrine - sidste jul var vi til sammenkomst med en Milan-tilhænger, der ville trykke hende bag ørerne, når Petrine dominant (og ikke sport angst) knurrede ad hende :cry: pyha, stakkels hans klienter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Tænk hvis...

 

CM havde mødt en af sine modstandere i studiet, en professionel med argumenterne i orden. En der kunne henvise til alverdens kildemateriale, undersøgelser osv. - se DET kunne have været spændende! Metoderne 'mødes' jo aldrig face to face, det er altid noget med protester forud for eller efter udsendelser/shows. Det kunne være ekstremt interessant at høre, hvad han f.eks. havde at sige til at halsbåndsplaceringen oppe bag ørerne er skadelig og smertefuld.

 

En tv-vært kan godt sige at h*n har hørt at sådan og sådan, men det er jo let at feje af bordet med "nå, har du hørt det? jamen det er en misforståelse for sådan hænger det slet ikke sammen." Noget helt andet er, hvis han direkte konfronteres med undersøgelser og studier, med fuld kildeangivelse osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke det var godt. Det var godt at værten trods alt nævnte at folk mente det var dyremishandling, men jeg synes ikke hans svar om at han hjalp folk til at bruge de redskaber de brugte i forvejen, i forbindelse med stød og pighalsbånd var aaaalt for let. Hvorfor ikke spørge ham, hvorfor han ikke hellere lære folk at undgå de redskaber, når nu han selv giver udtryk for det ikke er optimalt?

Og altså sorry hvis jeg fornærmer nogen, men hvis man har gigt og ikke evner at opdrage sin hund, hvad så med at få en lille hund man kan holde?!

Ikke et ord om at halsbånd (for ikke at tale om pighalsbånd), da FØRST er en skidt idé hvis hunden trækker:confused:

 

Jeg synes hellere end at lade den hund som trak komme i studiet (hvad regner de med at han kan nå på 20 sekunder, det var jo direkte pinligt...?), de skulle have brugt tiden på at vise nogen af de berømte klip fra youtube, hvor han rigtig går til den og få ham til at forklare hvordan det kan være sundt, eller spørge hvad den almindelige hundeejer kan bruge hans show til, når nu det direkte frarådes at bruge metoderne :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk hvis...

 

CM havde mødt en af sine modstandere i studiet, en professionel med argumenterne i orden. En der kunne henvise til alverdens kildemateriale, undersøgelser osv. - se DET kunne have været spændende! Metoderne 'mødes' jo aldrig face to face, det er altid noget med protester forud for eller efter udsendelser/shows. Det kunne være ekstremt interessant at høre, hvad han f.eks. havde at sige til at halsbåndsplaceringen oppe bag ørerne er skadelig og smertefuld.

 

En tv-vært kan godt sige at h*n har hørt at sådan og sådan, men det er jo let at feje af bordet med "nå, har du hørt det? jamen det er en misforståelse for sådan hænger det slet ikke sammen." Noget helt andet er, hvis han direkte konfronteres med undersøgelser og studier, med fuld kildeangivelse osv.

 

og en som kan argumentere på et ordentligt engelsk - altså hvis man ikke stiller ham op mod f.eks. Victoria Stilwell

 

Selvom hun også kan blive hidsig, når det gælder træningsmetoder

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

"Den verdensberømte Børnehvisker på Aftenshowet.

 

Børnehviskeren besøger forældre der har problemer med at få deres børn til at opføre sig ordentligt. I flere tilfælde har de fortvivlede forældre brændt deres børn med cigaretter for at få dem til at lystre. Børnehviskeren kunne naturligvis ikke stille sig til dommer overfor dette, men hjalp forældrene til at finde steder, hvor huden var relativt tyk, så metoderne blev lidt mere humane.

 

Andre piskede børnene med bælter og her hjalp børnehviskeren med at foreslå bælter af relativt blødt materiale så skaderne ikke blev så store."

 

Nej vel?

 

Det er simpelthen for 'vattet' ikke at sige fra, som såkaldt professionel, hvis man møder metoder der er skadelige. CM kunne, i kraft af sin 'autoritet' alene, så let som ingenting have sagt til hundeejere der brugte el og pigge, at den slags var han ikke med på, og så have fremført alternativer. At han bare har ladet folk blive ved med at bruge deres 'torturaggregater' beviser, at han ikke selv har noget mod disse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg taler ikke om at han vandt mit hjerte, men om at han klarede presset pænt. Han lod sig ikke stresse, han bevarede sin rolige tone osv. osv.

 

Det er måske jeg har set så mange af hans udsendelser, at jeg synes han virkede helt ude af fatning - Og synes hans svar var utrolig famlende og søgte hele vejen igennem :vedikke:

 

Det håber jeg rigtig meget på at de gør.

 

Det håber jeg dælme også!

 

Dum, dummere, Mexico??

Nej, spøg til side.

 

:5up::klap:

 

Jeg tror desværre at mange vil falde for hans ro

Man kan håbe, at mange rent faktisk hørte hvad manden sagde, og har set "det er mig eller hunden" og hørte at værten sagde mange af metoderne var ulovlige i DK og tager det til sig....

 

Det ved vi jo af erfaring ikke er tilfældet. I så fald ville der ikke være nogle Millanforsvarere

 

Tror på det bedste i folk, og at de kan omvendes - Om ikke andet, så er der måske nogen der får set nogle af de klip med ham, får set hvor mange der direkte advare mod ham og måske derudfra kan konkludere at han nok ikke er skide smart :vedikke:

 

Det der dog bekymre mig meget, er at de folk der sympatisere med ham, ofte bruger ligene metoder i forvejen og nu kan bruge ham til at legitimere deres overgreb på deres hunde :megaked:

 

Men tror nu ikke de folk var blevet omvendt uden ham... De "uddør" forhåbentlig af sig selv efterhånden som div. træningsklubber indføre de "nye" metoder.

 

Der var faktisk i et af programmerne en ægtemand som ikke ville være med til Millans behandling af parrets hund(e?)

Konen fortsatte, men manden ville ikke deltage efter at have set Millan udfolde sig

 

Ja - Det var godt nok ubehageligt :megaked:

En skam manden ikke tog hunden og gik sin vej....

 

Tænker bare, hvis han fik fingrene i Petrine - sidste jul var vi til sammenkomst med en Milan-tilhænger, der ville trykke hende bag ørerne, når Petrine dominant (og ikke sport angst) knurrede ad hende :cry: pyha, stakkels hans klienter.

 

Det er så én god ting der er kommet ud af, at manden har sat sine ben på dansk jord.

Der er kommet rigtig, rigtig, rigtig mange gode argumenter mod ham frem.

Disse kan man så heldigvis bruge, når folk ikke selv kan sortere og prøver at bruge hans metoder på egne eller andres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan se, at man blev forarget over hans halsbånd metode her til aften. Jeg vil da håbe, at de der går tur med en kæmpe hund de ikke kan holde, og som er aggressiv som bare pokker, og bare helst vil over og æde andre hunde, har set programmet og putter halsbåndet derop bag ørerne.

 

Desuden er dette med halsbåndet ikke noget nyt at bruge herhjemme. Det bruges da flittigt ude på diverse træningspladser og især til de kæmpe store udstillinger herhjemme. Så hvis man ser folk gå rundt med sådan et halsbånd proppet op bag ørerne på deres hunde, er det altså ikke nødvendigvis pga. CM, men lige så meget pga udstillinger og træningspladser herhjemme.

 

At der så er mange andre måder at gøre det på, og at hans metoder generelt ikke særlige behagelige for hunden er en anden ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan se, at man blev forarget over hans halsbånd metode her til aften. Jeg vil da håbe, at de der går tur med en kæmpe hund de ikke kan holde, og som er aggressiv som bare pokker, og bare helst vil over og æde andre hunde, har set programmet og putter halsbåndet derop bag ørerne.

 

At der så er mange andre måder at gøre det på, og at hans metoder generelt ikke særlige behagelige for hunden er en anden ting.

 

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du håber det der? når du selv nævner der er andre metoder :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil da håbe, at de der går tur med en kæmpe hund de ikke kan holde, og som er aggressiv som bare pokker, og bare helst vil over og æde andre hunde, har set programmet og putter halsbåndet derop bag ørerne.

 

Lige det modstanderne ville undgå, at give de desperate en tåbelig metode - INGEN hund bliver mindre aggresiv af at blive udsat for smerte :cry:

 

At der findes masser af folk, der tæsker deres unger, gør det ikke ok - at der findes masser af folk, der vanrøgter deres dyr, gør det ikke ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan se, at man blev forarget over hans halsbånd metode her til aften. Jeg vil da håbe, at de der går tur med en kæmpe hund de ikke kan holde, og som er aggressiv som bare pokker, og bare helst vil over og æde andre hunde, har set programmet og putter halsbåndet derop bag ørerne.

 

Desuden er dette med halsbåndet ikke noget nyt at bruge herhjemme. Det bruges da flittigt ude på diverse træningspladser og især til de kæmpe store udstillinger herhjemme. Så hvis man ser folk gå rundt med sådan et halsbånd proppet op bag ørerne på deres hunde, er det altså ikke nødvendigvis pga. CM, men lige så meget pga udstillinger og træningspladser herhjemme.

 

At der så er mange andre måder at gøre det på, og at hans metoder generelt ikke særlige behagelige for hunden er en anden ting.

 

Ja og hunden så ud til at falde MEGET mere til ro ved det... Den bed ikkke efter mandens hånd eller noget... Den var bare vild med det I.A.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...