Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan se, at man blev forarget over hans halsbånd metode her til aften. Jeg vil da håbe, at de der går tur med en kæmpe hund de ikke kan holde, og som er aggressiv som bare pokker, og bare helst vil over og æde andre hunde, har set programmet og putter halsbåndet derop bag ørerne.

 

Desuden er dette med halsbåndet ikke noget nyt at bruge herhjemme. Det bruges da flittigt ude på diverse træningspladser og især til de kæmpe store udstillinger herhjemme. Så hvis man ser folk gå rundt med sådan et halsbånd proppet op bag ørerne på deres hunde, er det altså ikke nødvendigvis pga. CM, men lige så meget pga udstillinger og træningspladser herhjemme.

 

At der så er mange andre måder at gøre det på, og at hans metoder generelt ikke særlige behagelige for hunden er en anden ting.

 

Nejnejnej på træningspladserne har jeg dog aldrig set et halsbånd brugt på den måde!

Det sidder jo lige begved ørene, er derfor han rykker lige ret op i snoren hele tiden... for at halsbåndet skal klemme på sidderne lide bagved ørene.

Prøv at trykke hårdt bagved ørerne på dig selv. Der sidder tonsvis af nervebaner så det gør afsindig ondt og samtidig kan du lukke af for blodet til hjernen ved at sætte halsbåndet hvor han gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Øhhhh er der nogen af jer der har været på en udstilling? Der bruger de halsbåndet sådan hele tiden, endda en udstillingsline som ofte er meget tyndere end et halsbånd.

 

Grunden til jeg håber, at der er nogle der vil bruge denne metode, selvom der er andre metoder, er at der e rmange derude, som ikke kan styre deres kæmpe store hunde, og hvorfor skal det gå ud over mig og min hund, at de ikke kan styre deres?

 

Jeg er helt klar over, at metoden kan være smertefuld for hunden, men helt ærligt, hvorfor går I så meget amok over det her og ikke over en ganske almindelig DKK udstilling? Det kan jeg ikke rigtig tage seriøs, er det blot fordi det er CM der bruger metoden?

 

Jeg tænker alt det modstand klage mails, demonstrationer osv. gør I også det ved udstillinger, for så forstår jeg det bedre :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Nejnejnej på træningspladserne har jeg dog aldrig set et halsbånd brugt på den måde!

Det sidder jo lige begved ørene, er derfor han rykker lige ret op i snoren hele tiden... for at halsbåndet skal klemme på sidderne lide bagved ørene.

Prøv at trykke hårdt bagved ørerne på dig selv. Der sidder tonsvis af nervebaner så det gør afsindig ondt og samtidig kan du lukke af for blodet til hjernen ved at sætte halsbåndet hvor han gør.

 

 

Set i lyset af at jeg bare brugte en fingerspids, synes jeg faktisk det gjorde ret nas at prikke mig bag øret....:shock:(ja ja, jeg skulle jo altså lige prøve efter)

Link til indlæg
Del på andre sites

Set i lyset af at jeg bare brugte en fingerspids, synes jeg faktisk det gjorde ret nas at prikke mig bag øret....:shock:(ja ja, jeg skulle jo altså lige prøve efter)

 

Hmmm måske jeg er lidt tungnem, jeg kan ikke rigtig mærke noget, og synes ikke det gør ondt, men jeg er ikke i tvivl om, at det er gør ondt på hundene, der er jo en grund til de pludseligt går pænt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

- og jeg har nu set det brugt på træningspladser, har selv fået det grundigt vist af en træner, men der var nu mange andre ting der var meget værre end lige denne metode.

 

Du er så gennemført pragteksemplaret på, at Milan er farlig - du har set noget meget værre, ergo er Milan ok!

 

Vi må have ham stoppet, han lokker naive folk ud på et skråplan!

 

Gør det slet ikke indtryk, når du hører hans dominans-teori?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhhhh er der nogen af jer der har været på en udstilling? Der bruger de halsbåndet sådan hele tiden, endda en udstillingsline som ofte er meget tyndere end et halsbånd.

 

Grunden til jeg håber, at der er nogle der vil bruge denne metode, selvom der er andre metoder, er at der e rmange derude, som ikke kan styre deres kæmpe store hunde, og hvorfor skal det gå ud over mig og min hund, at de ikke kan styre deres?

 

Jeg er helt klar over, at metoden kan være smertefuld for hunden, men helt ærligt, hvorfor går I så meget amok over det her og ikke over en ganske almindelig DKK udstilling? Det kan jeg ikke rigtig tage seriøs, er det blot fordi det er CM der bruger metoden?

 

Jeg tænker alt det modstand klage mails, demonstrationer osv. gør I også det ved udstillinger, for så forstår jeg det bedre :genert:

 

Jo jeg har da været på op til flere udstillinger og kan ikke rigtig se din sammenligning.

 

Til en udstilling har du trænet hunden i at gå med hovedet oppe - og til selve udstillingen bruges linen kun som støtte (altså hvis man gør det korrekt). Den bliver ikke brugt som kraftig korrektion på samme måde som CM gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hmmm måske jeg er lidt tungnem, jeg kan ikke rigtig mærke noget, og synes ikke det gør ondt, men jeg er ikke i tvivl om, at det er gør ondt på hundene, der er jo en grund til de pludseligt går pænt :blink:

 

Vi har sikkert prikket forskellige steder....:mrgreen:...eller også er jeg bare en blød mand...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Vi har sikkert prikket forskellige steder....:mrgreen:...eller også er jeg bare en blød mand...:engel:

 

Mænd har helt naturligt en lavere smertegrænse end kvinder, da de ikke skal føde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Vil da også lige sige, at det man ser på udstillinger skam også har været oppe at vende flere gange herinde. Det samme har forholdene for burhøns, tremmekalve, svin og børn i den 3. verden. Det er bare ikke specielt relevant i forbindelse med Cesar Millans Danmarksbesøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

De hunde jeg ser på udstilling er absolut ikke trænet i at gå med hovedet højt oppe, de hives op.

 

Petrine, jamen beklager, men jeg synes det er meget mærkeligt at I fokuserer så meget på Milan, som ikke er særlig udbredt herhjemme i stedet for forhold herhjemme som eks. udstillingerne.

 

Hvorfor bruger du så meget tid på ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan se, at man blev forarget over hans halsbånd metode her til aften. Jeg vil da håbe, at de der går tur med en kæmpe hund de ikke kan holde, og som er aggressiv som bare pokker, og bare helst vil over og æde andre hunde, har set programmet og putter halsbåndet derop bag ørerne.

 

Det mener du forhåbentlig ikke??? :shock:

 

Håber godt nok de mennesker, der har problemer med deres hund - Stor eller lille - Kontakter en adfærdsbehandler og får arbejdet med problemet i stedet!!

 

Det er da ved gud den eneste måde, både den pågældende hund og dens ejer, får et godt liv og hunden ikke er til fare for sine omgivelser.

 

Det kan godt være halsbåndet i nakken hjælper en periode, men det forudsætter sgu' stadig at man kan holde hunden og har trænet nok kontakt, til at kunne distrahere den tilstrækkeligt.

 

Det der i praksis sker ved at påføre en aggressiv eller usikker hund smerte eller ubehag, når den møder noget den ikke bryder sig om, er jo at den forbinder den smerte med det den i forvejen er sur på.

Så kan du vel selv tænke dig til, hvor det ender hvis man fortsætter ret længe på den måde?!

 

Desuden er dette med halsbåndet ikke noget nyt at bruge herhjemme. Det bruges da flittigt ude på diverse træningspladser og især til de kæmpe store udstillinger herhjemme.

 

Det er da heldigvis ikke en metode der bliver brugt overhovedet på vores træningsplads og den slags træning toleres ikke :vedikke:

 

Vi er heldigvis mange der kan finde finde ud af at lære en hund at gå pænt, uden at kvæle den.

 

Så hvis man ser folk gå rundt med sådan et halsbånd proppet op bag ørerne på deres hunde, er det altså ikke nødvendigvis pga. CM, men lige så meget pga udstillinger og træningspladser herhjemme.

Muligvis - Men derfor er det vel hverken acceptabelt eller hensigtsmæssigt at "træne" sin hund på den måde, at nogen gør det?

 

At der så er mange andre måder at gøre det på, og at hans metoder generelt ikke særlige behagelige for hunden er en anden ting.

 

Enig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor bruger du så meget tid på ham?

 

Fordi der findes rigtigt mange, med små-problemer, som ser ham på tv og tænker 'nå, hvad fanden, slagtesvinene får en tur med stød-staven, så kan min uopdragne køter også få et lille stød med elhalsbånd, det virker jo så fint for ham Milan og han siger det ikke er dyrplageri'

 

Fordi jeg er så gammel, at jeg gik til træning, da pighalsbånd var standard og jeg er SÅ glad for, at der er sket en udvikling, jeg ønsker mig ikke tilbage til 70'erne eller Mexico.

 

Jeg har ikke set ret meget Milan, har kun set enkelte små klip, hvor han sparker til hundene, diskret og mens han kagler, det virker effektivt og er så helt forkert!

 

Når selv DKK taler mod ham, så ryger dit udstillingsargument ret hurtigt - min søster udstiller med snoren oppe bag ørerne, men ikke DER, hvor det gør ondt, hendes hund er som Dogfather, en blød dreng, der skriger, når noget gør ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil da også lige sige, at det man ser på udstillinger skam også har været oppe at vende flere gange herinde. Det samme har forholdene for burhøns, tremmekalve, svin og børn i den 3. verden. Det er bare ikke specielt relevant i forbindelse med Cesar Millans Danmarksbesøg.

 

Måske ikke, men synes stadig det er ret utroligt, at den mand kan vække så utrolig meget vrede hos folk. Jeg ville nok tage det mere seriøs, hvis det ikke var alt ved ham, som blev udlagt som den rene død for hundene, for helt ærligt, så det han viste i dag i Go'aften Danmark er jo ikke jordens/hundenes undergang. Det betyder nok heller ikke, at hele DK's befolkning nu går tilbage i tid vedr. hundetrænings metoder.

 

Hmmm måske jeg bare har mere tiltro til den danske befolkning, jeg synes det er ganske fint han kommer til DK. Dem har der har lyst kan tage ind og se ham, dem der ikke har kan jo bare lade være. Måske man alligevel kan bruge noget fra ham, og måske ikke. Jeg tror på folk selv kan se hvad der er helt galt og hvad de kan bruge lidt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi der findes rigtigt mange, med små-problemer, som ser ham på tv og tænker 'nå, hvad fanden, slagtesvinene får en tur med stød-staven, så kan min uopdragne køter også få et lille stød med elhalsbånd, det virker jo så fint for ham Milan og han siger det ikke er dyrplageri'

 

Fordi jeg er så gammel, at jeg gik til træning, da pighalsbånd var standard og jeg er SÅ glad for, at der er sket en udvikling, jeg ønsker mig ikke tilbage til 70'erne eller Mexico.

 

Jeg har ikke set ret meget Milan, har kun set enkelte små klip, hvor han sparker til hundene, diskret og mens han kagler, det virker effektivt og er så helt forkert!

 

Når selv DKK taler mod ham, så ryger dit udstillingsargument ret hurtigt - min søster udstiller med snoren oppe bag ørerne, men ikke DER, hvor det gør ondt, hendes hund er som Dogfather, en blød dreng, der skriger, når noget gør ondt.

 

Altså jeg tror da ikke folk begynder at bruge elhalsbånd fordi han gør det, det er jo ulovligt herhjemme. Kald mig bare naiv, men jeg håber da, at folk selv kan se hvad der er helt hen i hegnet og hvad de måske kan bruge. Jeg tror da absolut ikke vi kommer tilbage rent træningsmæssigt i DK, blot fordi CM kommer til DK og holder foredrag, og det håber jeg da sørme heller ikke!

 

At DKK også taler imod ham, betyder da absolut ikke at der ikke udføres denne metode på udstillingerne. Jeg har selv udstillet og har været til en del, og har da set det utrolig mange gange. Det betyder jo ikke at alle gør det, som din søster, heldigvis for det da :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Alligevel kan du ikke se, hvad han gør galt :hmm:

 

Vil ikke slås med dig, men hans grundlæggende dominansteori er forkert fra starten, derfra bliver alt, hvad han foretager sig forkert.

 

Hvor har jeg skrevet han ikke gør noget galt? I mit første indlæg skriver jeg netop, at der findes mange andre metoder at gøre tingene på, men jeg er bare ikke så forskrækket og forarget over halsbåndet.

 

Jeg er enig i at hans teorier om dominans osv er langt ude, lige som at han generelt ikke siger mig en dyt og jeg bruger ingen af hans metoder. Hans grundsyn på hunde er generelt langt ude.

 

Generelt er jeg slet ikke uenig med de fleste af jer vedr. ham, men jeg kan slet ikke sætte mig ind i at flippe helt skråt over hans optræden og metoden med halsbåndet.

 

Vi behøver da heller ikke slås, jeg ligger lige så godt på sofaen med en lab dreng, der ikke har planer om at flytte sig......åhhh nej er han så ved at tage magten fra mig???

Link til indlæg
Del på andre sites

Naiv :5up: de findes, elhalsbånd sælges i Danmark (det er lovligt at sælge, bare ikke at bruge), næppe til at ligge hjemme i skuffen.

 

He he ved godt de findes, men altså så er folk jo dummere end dum hvis man pludselig giver sig i kast med dette, og det tror jeg simpelthen ikke folk gør. Kan godt lide at være naiv:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget meget meget meget uhyggeligt naiv :ae:

 

Tror du virkelig det?

 

Altså dem jeg har hørt, som f.eks. min morfar der synes han er fantastisk, han kunne aldrig drømme om at putte sådan noget på sin hund eller slå sin hund for den sags skyld.

 

Jeg tror simpelthen ikke, at folk begynder bruge det blot fordi han bruger det. Især fordi det jo altså er ulovligt herhjemme. Hvis nogle bruger det ( og der er der nogle der gør, det ved jeg ) så tror jeg de bruger det og det uanset hvad CM gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...