Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli
Tror du virkelig det?

 

Altså dem jeg har hørt, som f.eks. min morfar der synes han er fantastisk, han kunne aldrig drømme om at putte sådan noget på sin hund eller slå sin hund for den sags skyld.

 

Jeg tror simpelthen ikke, at folk begynder bruge det blot fordi han bruger det. Især fordi det jo altså er ulovligt herhjemme. Hvis nogle bruger det ( og der er der nogle der gør, det ved jeg ) så tror jeg de bruger det og det uanset hvad CM gør.

 

Nu er det jo desværre heller ikke "kun" kvæl, pig og stødhalsbånd der opponeres mod.

 

Se på det sådan her:

Du har er af to valg:

 

1. En hund der er livsglad, tror på det bedste i alt og alle, arbejder det bedste den har lært fordi den ved der vanker belønning.

Den opføre sig pænt og er velopdragen, fordi det afføder en form for belønning og lære utrolig hurtigt nye ting og adfærds mønstre, fordi den er vant til at skulle tænke selv og den får ikke noget negativt ud af at lave fejl.

Når den så en gang imellem laver deciderede ulykker og får en skideballe, så ved den at dét var alvorligt det den gjorde.

 

2. En hund der opføre sig pænt, er velopdragen og den kan det samme som ovennævnte hund.

Men den opføre sig pænt fordi den er bange for at få irettesættelser - Ikke nødvendigvis slag, men anden form for ubehag eller skældud.

Den kan være svær at lære nye ting, fordi den ikke har lyst til at prøve sig frem med noget nyt, fordi den er bange for netop at blive irettesat.

Den går med en konstant frygt for hvornår den næste irettesættelse kommer og prøver konstant at behage sin herre, fordi alternativet er ubehag.

 

Hvilken hund vælger du?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg synes ikke det er udelukkende negativt at han kommer til dk, faktisk måske positivt:mrgreen:

 

Positivt må det være, hvis den debat det skaber kommer til at sætte fokus på hunde opdragelse i medierne, måske nogen som slet ikke viste at der fandtes andre metoder end dyppe-snuden-i-lort og at hive og slide i kvæler halsbånd, som i forbindelse med alt dette bliver opmærksom på at der findes andre måder.

 

Jeg er måske også lidt naiv, men har svært ved at forestille mig at nogen bevist tilvælger noget dårligt for deres hund, de fleste har den jo trods alt fordi de egentlig godt kan lide den og jeg er overbevist om at langt de fleste mennesker som bruger tvang og vold som opdragelse, gør det af ren uvidenhed (undtagen Milan, han er bare sadist:engel:), ellers må de jo have krav en form for diagnose/behandling..

 

Gad godt vide om grunden til at så mange går ind for han metoder, har noget at gøre med de ikke har set de samme klip som mig... For jeg FORSTÅR simpelthen ikke hvis man kan holde ud at holde hund, hvis man virkelig oprigtigt, tror på at den eneste måde til en velopdragen hund, er kvælning og reglmæssig brug af tortur instrumenter, det må da gøre en deprimeret :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke det er udelukkende negativt at han kommer til dk, faktisk måske positivt:mrgreen:

 

Positivt må det være, hvis den debat det skaber kommer til at sætte fokus på hunde opdragelse i medierne, måske nogen som slet ikke viste at der fandtes andre metoder end dyppe-snuden-i-lort og at hive og slide i kvæler halsbånd, som i forbindelse med alt dette bliver opmærksom på at der findes andre måder.

 

Jeg er måske også lidt naiv, men har svært ved at forestille mig at nogen bevist tilvælger noget dårligt for deres hund, de fleste har den jo trods alt fordi de egentlig godt kan lide den og jeg er overbevist om at langt de fleste mennesker som bruger tvang og vold som opdragelse, gør det af ren uvidenhed (undtagen Milan, han er bare sadist:engel:), ellers må de jo have krav en form for diagnose/behandling..

 

Gad godt vide om grunden til at så mange går ind for han metoder, har noget at gøre med de ikke har set de samme klip som mig... For jeg FORSTÅR simpelthen ikke hvis man kan holde ud at holde hund, hvis man virkelig oprigtigt, tror på at den eneste måde til en velopdragen hund, er kvælning og reglmæssig brug af tortur instrumenter, det må da gøre en deprimeret :cry:

 

Hvis de ikke ved det er dårligt for deres hund, fortsætter de jo..

 

du nævnte selv snude i lort, pighalsbånd, hive hårdt i snor ect.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo desværre heller ikke "kun" kvæl, pig og stødhalsbånd der opponeres mod.

 

Se på det sådan her:

Du har er af to valg:

 

1. En hund der er livsglad, tror på det bedste i alt og alle, arbejder det bedste den har lært fordi den ved der vanker belønning.

Den opføre sig pænt og er velopdragen, fordi det afføder en form for belønning og lære utrolig hurtigt nye ting og adfærds mønstre, fordi den er vant til at skulle tænke selv og den får ikke noget negativt ud af at lave fejl.

Når den så en gang imellem laver deciderede ulykker og får en skideballe, så ved den at dét var alvorligt det den gjorde.

 

2. En hund der opføre sig pænt, er velopdragen og den kan det samme som ovennævnte hund.

Men den opføre sig pænt fordi den er bange for at få irettesættelser - Ikke nødvendigvis slag, men anden form for ubehag eller skældud.

Den kan være svær at lære nye ting, fordi den ikke har lyst til at prøve sig frem med noget nyt, fordi den er bange for netop at blive irettesat.

Den går med en konstant frygt for hvornår den næste irettesættelse kommer og prøver konstant at behage sin herre, fordi alternativet er ubehag.

 

Hvilken hund vælger du?

 

Jeg er ikke CM fan :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du virkelig det?

 

Altså dem jeg har hørt, som f.eks. min morfar der synes han er fantastisk, han kunne aldrig drømme om at putte sådan noget på sin hund eller slå sin hund for den sags skyld.

 

Jeg tror simpelthen ikke, at folk begynder bruge det blot fordi han bruger det. Især fordi det jo altså er ulovligt herhjemme. Hvis nogle bruger det ( og der er der nogle der gør, det ved jeg ) så tror jeg de bruger det og det uanset hvad CM gør.

 

psykisk "totur" er tit værre end fysisk :-)

 

folk forveksler "tegene" på det med underdanighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du virkelig det?

 

Altså dem jeg har hørt, som f.eks. min morfar der synes han er fantastisk, han kunne aldrig drømme om at putte sådan noget på sin hund eller slå sin hund for den sags skyld.

 

Jeg tror simpelthen ikke, at folk begynder bruge det blot fordi han bruger det. Især fordi det jo altså er ulovligt herhjemme. Hvis nogle bruger det ( og der er der nogle der gør, det ved jeg ) så tror jeg de bruger det og det uanset hvad CM gør.

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=Qh9YOyM2TAk[/media]

 

Gad altså virkelig godt vide hvad folk godt kan lide ved ham:-)

I klippet i linket overfor, ved ikke om du har set det, men der bruges jo ingen ulovlige midler, ingen stød halsbånd, ingen pikke og han slår ikke hunden eller sparker den (nu ved jeg godt at lige netop det klip har været brugt meget som agument imod ham, men jeg har set mange lignende, gider bare ikke lige til at finde dem)...

Altså dyremishandling er jo ulovlig, og jeg tror faktisk at en person i dk ville blive anmeldt hvis han lagde sådan et klip ud på sin facebook, men når tv2 for eksempel laver interview med ham og Vi med hund annoncere for ham, så tror jeg godt at nogen mennesker kunne få den tanke at også "behandlingen" som i klippet ovenfor er ok, især hvis de står i en frustrerende situation med en hund som de har store problemer med, selvom det ikke lige er de klip som bliver vist på tv, for det er jo samme mand og samme grund idé :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: okay den forstod jeg ikke.

 

De hunde jeg ser som bukker sig for deres ejer eller viser andet tegn på de gør tingene fordi de frygter ejer og ikke respektere ejer, ser ikke glade ud i hovedet.

 

Jeg har set mange hunde, som har fået utrolig hårdhændet behandling, en har blandt andet fået en fod bag i, klap på hovedet ( et av klap) mega ryk i snoren, så mit hoved ville være revet af og meget andet. Når denne hund tages ud af bilen, hopper og springer og danser den om sin ejer og logre med halen, trækker i snoren og den vil bare i gang. Der er knald på og den ligner ikke en lydig hund til at starte med, den ligner bare en hund der er glad i låget, og hvis man ikke vidste det, ville du aldrig gætte hvordan den hund havde fået sin træning.

 

Dens glæde ved at nu skal vi træne ligner fuldstændig de andres, dem der er trænet med nogle helt andre og bløde metoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de ikke ved det er dårligt for deres hund, fortsætter de jo..

 

du nævnte selv snude i lort, pighalsbånd, hive hårdt i snor ect.

 

Nej det er rigtigt, men mit håb er så at de måske ville blive oplyst om det forkerte i de metoder og alternertiverne, hvis der kommer lidt fokus på det i medierne i forbindelse med hans besøg. Nu er det jo f.eks. nævnt i programmet her til aften, at mange kalder hans metoder for mishandling og at han bruger midler som er ulovlige i Danmark, det kan jo godt være det får nogen til at tænke en ekstra gang, i forhold til hvis de bare ser det helt ukritisk på tv..

Link til indlæg
Del på andre sites

[media]http://www.youtube.com/watch?v=Qh9YOyM2TAk[/media]

 

Gad altså virkelig godt vide hvad folk godt kan lide ved ham:-)

I klippet i linket overfor, ved ikke om du har set det, men der bruges jo ingen ulovlige midler, ingen stød halsbånd, ingen pikke og han slår ikke hunden eller sparker den (nu ved jeg godt at lige netop det klip har været brugt meget som agument imod ham, men jeg har set mange lignende, gider bare ikke lige til at finde dem)...

Altså dyremishandling er jo ulovlig, og jeg tror faktisk at en person i dk ville blive anmeldt hvis han lagde sådan et klip ud på sin facebook, men når tv2 for eksempel laver interview med ham og Vi med hund annoncere for ham, så tror jeg godt at nogen mennesker kunne få den tanke at også "behandlingen" som i klippet ovenfor er ok, især hvis de står i en frustrerende situation med en hund som de har store problemer med, selvom det ikke lige er de klip som bliver vist på tv, for det er jo samme mand og samme grund idé :-(

 

 

Min morfar synes han har et godt tag på hunde, og at han udviser en meget stor ro, som han altid selv har gjort meget i. Der er også mange af de ting han gør, som han ikek kunne drømme om at gøre, men han synes også rigtig godt og VS :blink:

 

Jeg har set mange klip med CM, og kender ikke særlig mange der synes godt om ham, udover min morfar. Derfor synes jeg det er svært at svare på, men der må jo være mange der synes om ham, siden han sælger så godt i udlandet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg er ikke CM fan :-D

 

Den er jeg med på ;-)

 

Men dit svar vil nok være præcis det samme, som dem der vælger hans ide om træning, som udgangspunkt for deres egen.

 

Problemet er bare, at selvom alt han laver ikke er direkte skadeligt, så er det man får ud af hans metoder, hund nr. 2.

Der er ingen belønning i NOGET af det han gør - Kun ubehag.

 

Og når folk så argumentere, at han da også bruger godbidder en gang imellem, så svare det til at sige til et barn:

 

Du får tæsk hvis du ikke slår græsplænen, men hvis du gør det får du en 20'er.

Det er sgu' ikke belønningen barnet husker og det samme gælder for hundene.

 

Derfor er hans metoder noget skidt, selvom det ikke nødvendigvis indebære kvælning af hunde og div. andre sindssyge ting og netop derfor reagere vi alle så stærkt mod ham.

 

Håber det giver lidt mening ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den er jeg med på ;-)

 

Men dit svar vil nok være præcis det samme, som dem der vælger hans ide om træning, som udgangspunkt for deres egen.

 

Problemet er bare, at selvom alt han laver ikke er direkte skadeligt, så er det man får ud af hans metoder, hund nr. 2.

Der er ingen belønning i NOGET af det han gør - Kun ubehag.

 

Og når folk så argumentere, at han da også bruger godbidder en gang imellem, så svare det til at sige til et barn:

 

Du får tæsk hvis du ikke slår græsplænen, men hvis du gør det får du en 20'er.

Det er sgu' ikke belønningen barnet husker og det samme gælder for hundene.

 

Derfor er hans metoder noget skidt, selvom det ikke nødvendigvis indebære kvælning af hunde og div. andre sindssyge ting og netop derfor reagere vi alle så stærkt mod ham.

 

Håber det giver lidt mening ;-)

 

Det giver fint mening, jeg synes dog det er ok han kommer til DK, og håber på, at folk selv kan vrage og vælge i hans metoder, og evt. stille ham kritiske spørgsmål.

 

Tak for din forklaring :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan se, at man blev forarget over hans halsbånd metode her til aften. Jeg vil da håbe, at de der går tur med en kæmpe hund de ikke kan holde, og som er aggressiv som bare pokker, og bare helst vil over og æde andre hunde, har set programmet og putter halsbåndet derop bag ørerne.

 

Nej tak! :shock:

 

Skulle den hund slippe fri anyways, så er helvedet løs x2, fordi den lige har nået at hidse sig ekstra op på baggrund af smerte!

 

Mundkurv på, tak. Og gerne træning også. Men ikke den metode med halsbåndet, nej tak :???: Alle hunde kan rive sig ud af et kvælerhalsbånd, hvis de bare er stædige og stærke nok og ejeren ikke har fundet teknikken til at forhindre hunden (hvilket CM har).

Link til indlæg
Del på andre sites

He he ved godt de findes, men altså så er folk jo dummere end dum hvis man pludselig giver sig i kast med dette, og det tror jeg simpelthen ikke folk gør. Kan godt lide at være naiv:oops:

 

Meget meget meget meget uhyggeligt naiv :ae:

 

Det bliver desværre stadig brugt en del. Bare i min lille by kender jeg til 3 hunde, som bliver holdt inde på grunden på den måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
De hunde jeg ser på udstilling er absolut ikke trænet i at gå med hovedet højt oppe, de hives op.

 

Petrine, jamen beklager, men jeg synes det er meget mærkeligt at I fokuserer så meget på Milan, som ikke er særlig udbredt herhjemme i stedet for forhold herhjemme som eks. udstillingerne.

 

Hvorfor bruger du så meget tid på ham?

 

Det er jo netop for at undgå "Millanforhold" herhjemme vi råber op!

 

At nogle mennesker opfører sig ukorrekt på udstillinger udelukker jo ikke at man behøver lukke øjnene for andre ting.

Nogle af os kan sagtens være imod flere ting på en gang.

 

Millan vises i TV hvor hans metoder kan inspirere hundeejere. Hundeudstillinger dækkes ikke på samme måde af TV.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har set mange hunde, som har fået utrolig hårdhændet behandling, en har blandt andet fået en fod bag i, klap på hovedet ( et av klap) mega ryk i snoren, så mit hoved ville være revet af og meget andet. Når denne hund tages ud af bilen, hopper og springer og danser den om sin ejer og logre med halen, trækker i snoren og den vil bare i gang. Der er knald på og den ligner ikke en lydig hund til at starte med, den ligner bare en hund der er glad i låget, og hvis man ikke vidste det, ville du aldrig gætte hvordan den hund havde fået sin træning.

 

Dens glæde ved at nu skal vi træne ligner fuldstændig de andres, dem der er trænet med nogle helt andre og bløde metoder.

 

Uden på nogen måde at ville forklejne dine evner til at gennemskue hundeadfærd, jeg kender dem jo ikke, så vil jeg indvie dig i en lille sand historie:

 

Som hvalp gennemgik min hund nogle smertefulde undersøgelser og ubehagelige behandlinger hos dyrlægen.

For hver gang vi kom viste han større og større "glæde": Peb, trak mig ind i venteværelset hvor han gjorde sit bedste for højlydt og med hele kroppen at indynde sig hos personalet, som smilede og grinede højlydt over den "glade" hvalp.

 

For Pelles vedkommende var det bare ikke glæde, selvom det kunne se sådan ud. Det var situationsbestemt stress. Stress grundet frygt over hvad der nu skulle ske og han kunne bare ikke hurtigt nok komme ind og forsøge at dæmpe vet. sygeplejersker og dyrlæger!

Hans tilsyneladende glæde have mange elementer af aktiv underkastelse over sig.

Min lille hund var skideræd for hvad der nu skulle ske med ham!

Jeg siger ikke det er sådan for den hund du nævner, men muligheden er der.

 

Bortset fra det, hvis den hund du nævner ikke længere bliver behandlet hårdt så vil den med tiden komme over det. Dette berettiger naturligvis ikke dårlig behandling af hunde eller andre dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden på nogen måde at ville forklejne dine evner til at gennemskue hundeadfærd, jeg kender dem jo ikke, så vil jeg indvie dig i en lille sand historie:

 

Som hvalp gennemgik min hund nogle smertefulde undersøgelser og ubehagelige behandlinger hos dyrlægen.

For hver gang vi kom viste han større og større "glæde": Peb, trak mig ind i venteværelset hvor han gjorde sit bedste for højlydt og med hele kroppen at indynde sig hos personalet, som smilede og grinede højlydt over den "glade" hvalp.

 

For Pelles vedkommende var det bare ikke glæde, selvom det kunne se sådan ud. Det var situationsbestemt stress. Stress grundet frygt over hvad der nu skulle ske og han kunne bare ikke hurtigt nok komme ind og forsøge at dæmpe vet. sygeplejersker og dyrlæger!

Hans tilsyneladende glæde have mange elementer af aktiv underkastelse over sig.

Min lille hund var skideræd for hvad der nu skulle ske med ham!

Jeg siger ikke det er sådan for den hund du nævner, men muligheden er der.

 

Bortset fra det, hvis den hund du nævner ikke længere bliver behandlet hårdt så vil den med tiden komme over det. Dette berettiger naturligvis ikke dårlig behandling af hunde eller andre dyr.

OT

 

Åhhh.. Jeg får bare så dårlig samvittighed når Lexus skal til dr. dyr. Han bliver SÅ usikker og gør ALT for at dæmpe og undgå hvad der nu måtte komme:cry: Han vil bare ikke ind i konsutationsrummet

Link til indlæg
Del på andre sites

OT

 

Åhhh.. Jeg får bare så dårlig samvittighed når Lexus skal til dr. dyr. Han bliver SÅ usikker og gør ALT for at dæmpe og undgå hvad der nu måtte komme:cry: Han vil bare ikke ind i konsutationsrummet

 

Skal du ikke få :ae:

 

vi har jo problemet med cujo når vi for gæster, hvad der ligner glæde er stress og usikkerhed.

 

D.A.P. har hjulpet lidt så vi nu kan træne gæster med ham.

 

Har i overvejet sådan en spray eller halsbånd til lexus? for at se om det ville hjælpe ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

jeg blir bare så UENDELIGT livstræt af at læse nationens kommentarer nedenunder - åhakogve, at læse nationen er altid den direkte vej til akut livslede. er der ikke nogle mere tålmodige og velformulerede typer end mig, der lige kan forklare de der tosser nogle ting?

 

men dejligt, at han ikke behandles ukritisk af de danske medier, det er da altid noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg blir bare så UENDELIGT livstræt af at læse nationens kommentarer nedenunder - åhakogve, at læse nationen er altid den direkte vej til akut livslede. er der ikke nogle mere tålmodige og velformulerede typer end mig, der lige kan forklare de der tosser nogle ting?

 

men dejligt, at han ikke behandles ukritisk af de danske medier, det er da altid noget.

 

jeg scroller aldrig ned og læser kommentarerne, det har mit blodtryk vist ikke godt af :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...