Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Overhovedet ikke :kys:

 

Mere en generel betragtning :genert:

 

Okay, jeg vile bare gerne vide det hvis det var :-D

 

 

 

Men der er blevet talt om, hvad man kan stille op med CM, hvordan får man/vi han "neutraliseret" eller helst "undermineret" :engel: - og der skal der nok slås nogle andre og større brød op end et bitte lille

 

Det er ikke mit mål, Millan har sin berretigelse allerede i at han får denne debat i gang.

Jeg ønsker heller ikke hans show stoppet.

 

Faktisk fik jeg lidt medlidenhed med ham for det må være utrolig nedtur at være udråbt som den store "helt" og så stille op til det interview BT lavede med ham.

Han må i mildeste fald være blevet snotforvirret.

 

Men jeg vil meget gerne stoppe udbredelsen af hans grænseoverskridende metoder :5up:

 

- om end lækkert og sprødt :slem: - rundstykke

 

Arh - thebirkes i stedet?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Faktisk fik jeg lidt medlidenhed med ham for det må være utrolig nedtur at være udråbt som den store "helt" og så stille op til det interview BT lavede med ham.

Han må i mildeste fald være blevet snotforvirret.

 

Han havde vel fået at vide, at det ville blive et interview med en kritisk tilgang, tror du ikke?

 

Nej, jeg aner det ikke, men det er min umiddelbare tanke... Selvom han ja, ikke virkede voldsomt velforberedt ved nærmere eftertanke...Og hvis ikke, så var det i hvert fald ikke okay.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg har lært, så SKAL man gøre noget (kontakte politiet), hvis man overværer vold, ellers betragtes man som en slags "medskyldig".

 

Ok, fatter altså ikke, at du bare ville kunne "stå og se til" :confused: Det går ud over min fatteevne.... Og det er altså ærligt sagt, jeg kan simpelthen ikke forstå det.

 

Sådan har det heller ikke altid været, men nu er det heller ikke så tit jeg kommer ud for sådan nogle usædvanlige situationer.

Ja vi kan roligt sige aldrig i mit voksne liv. :blink:

 

Jeg arbejder sammen med unge til daglig og i sådan en flok opstår der fra tid til anden tumult og fnidder fnadder konflikter, men det er det tætteste jeg kommer på sådan noget. Det må siges at være i småtingsafdelingen.

 

Og man kan sige meget om unge mennesker i dag, men de er forbløffende gode til at administrere dem selv.

Verdensbilledet hvori administrationen foregår, det kan godt være meget ungdommeligt, men de kommer som regel frem til fornuftige resultater alligevel.

 

Jeg er jo nok bare ved at være det, man kan kalde en ældre hund, der ikke lige springer på alle konflikter, fordi jeg ofte vurderer at min indblanding ikke er nødvendig.

 

Men på en god dag gider jeg stadig godt at lege. ;-)

 

Så hvis naboen bankede konen, så ville jeg nok ikke blande mig nej, der ville hensynet til min familie og mig selv komme i første række.

 

Det har jeg erfaret kan virke egoistisk på mest unge mennesker, men for de fleste kommer der et tidspunkt i livet, hvor de begynder at forstå hvorfor.

 

Vi er jo ikke udødelige og vi har et ansvar overfor os selv og vores nærmeste, rækker vi ud over det, så går hensynet til netop de nærmeste ind imellem i vasken.

Såå deeet.

 

Og en kone eller en mand der bliver banket, har jo også selv et ansvar for at løse deres problem.

Det kan tage tid før et individ når der til, hvor det bryder fri af volden, men voksne mennesker er tit selv nødt til at nå dertil, hvor de beder om hjælp.

 

Edit tilføjet:

Lige nu kan man sige at der er en del af hundeverdnen, der råber om hjælp. - "Hjælp hjælp hjælp, Milan driller og han gør ting han ikke må!"

Og jeg tror der er masser af folk der vil hjælpe, men der er også dem, der træder et skridt væk fra kampen og bruger tid på at vurdere om deres egen indblanding er nødvendig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Han havde vel fået at vide, at det ville blive et interview med en kritisk tilgang, tror du ikke?

 

Nej, jeg aner det ikke, men det er min umiddelbare tanke... Selvom han ja, ikke virkede voldsomt velforberedt ved nærmere eftertanke...Og hvis ikke, så var det i hvert fald ikke okay.

 

Jeg aner det ikke. Jeg ved, at BTs oprindelige mening var at lave et positivt interview, så hvis han har vist det må det være i sidste øjeblik han er blevet informeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner det ikke. Jeg ved, at BTs oprindelige mening var at lave et positivt interview, så hvis han har vist det må det være i sidste øjeblik han er blevet informeret.

 

Jep.

 

Han tager sig i hvert fald virkelig dårligt ud i det interview, synes jeg. Så jeg gætter næsten på, at det har været sidste øjeblik-agtigt. Især at hans, ehm, kvinde (hvad er det nu man kalder hendes stilling?) afbryder det. Det sender virkelig et skidt signal, imo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jep.

 

Han tager sig i hvert fald virkelig dårligt ud i det interview, synes jeg. Så jeg gætter næsten på, at det har været sidste øjeblik-agtigt. Især at hans, ehm, kvinde (hvad er det nu man kalder hendes stilling?) afbryder det. Det sender virkelig et skidt signal, imo.

 

Åh ja.

 

Presseagent var vist titlen :-D

 

Men hvis han ikke har været forberedt, er det ikke pænt gjort

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja.

 

Presseagent var vist titlen :-D

 

Men hvis han ikke har været forberedt, er det ikke pænt gjort

 

den her tråd er blevet vældig lang så jeg har muligvis overset det :genert: men er der et link til det interview?

 

EDIT: jeg fandt det selv http://www.bt.dk/bttv/clip/1/15311

Redigeret af skipper-odense
Link til indlæg
Del på andre sites

Det her fra Dyreværnet er da super godt formuleret :5up:

 

Cesar Millan

 

Kan især godt lide det der citat der er med :blink:

 

Fint lille link du kom med der, god læsning.

 

Så mangler vi bare, at der er nogle der vil kæmpe ligeså meget for principperne i opdragelse af menneskebørn, så skulle der vist ikke være nogle hunde der bliver misforstået i fremtiden.:hmm::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de fleste forældre har vel efterhånden fundet ud af at det ikke nytter noget at forsøge at kvæle ungen med en snor hvis den ikke opfører sig ordentligt i et supermarked.

 

Man tager da ikke børn med i supermarkedet!, man parkerer dem hjemme foran fjernsynet eller computeren.

Det andet er da alt for besværligt. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Fint lille link du kom med der, god læsning.

 

Så mangler vi bare, at der er nogle der vil kæmpe ligeså meget for principperne i opdragelse af menneskebørn, så skulle der vist ikke være nogle hunde der bliver misforstået i fremtiden.:hmm::roll:

 

Altså vi arbejder jo med den anerkendende pædagogik i dag...vi er længe gået fra at give børnene hug med spanskrør eller isolere dem fra de andre hvis de ikke opfører sig pænt...

 

På den måde udvikler børnene en masse gode personlige sociale kompetencer...det betyder ikke at man ikke kan være konsekvent...men konsekvens behøver jo ikke være straf...

 

Men der vil altid være "dårlige" hundeejere...det er jo ikke noget man lærer i skolen eller af sine forældre...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså vi arbejder jo med den anerkendende pædagogik i dag...vi er længe gået fra at give børnene hug med spanskrør eller isolere dem fra de andre hvis de ikke opfører sig pænt...

 

På den måde udvikler børnene en masse gode personlige sociale kompetencer...det betyder ikke at man ikke kan være konsekvent...men konsekvens behøver jo ikke være straf...

 

Men der vil altid være "dårlige" hundeejere...det er jo ikke noget man lærer i skolen eller af sine forældre...:engel:

 

Faktisk lidt sjovt at du siger det.

Hele aftensmaden i går gik med at diskutere ordet konsekvens.

 

Det er nemlig rigtig, der er forskel, men man skal ikke bevæge sig ret langt udenfor hundeverdnen før end konsekvens netop bliver kædet sammen med straf.

 

På samme måde kom vi omkring ordet Nej. - Igen i hundeverdnen er det en neutral kommando, der såmænd ligeså godt kan hedde stop.

En hund trænet i kommandoen nej med de positive medtoder, vil ikke forbinde ordet med noget negativt, men istedet bare glad og fro stoppe sit forhavende når den hører kommandoen. - (Det gør vores egne hunde i hvert fald, men de tror vist også, at de hedder nej ind imellem, så kommer de som ved indkald og forventer en godbid, wops :oops:).

 

Og bevæger vi os igen bare lidt udenfor den trænede hundeverden, så er ordet nej ofte ladet med noget negativt og giver mange mennesker ubehag.

Jeg ved ikke om du kender det, men mange børn og unge kan jo ligefrem tabe kæben på bordet når de får et nej og med dyb inderlighed spørge hvad de har gjort forkert, hvorfor man er sur på dem? - trods ordet nej og konteksten hvori det blev sagt, blev sagt helt neutralt.

 

Min argumentation var at deri ligger en del af misforståelserne der opstår imellem de forskellige opdragelsesmetoder.

For jeg tror ærligt, at de fleste mennesker opdrager deres hunde indenfor anstændige rammer med kun meget små nuanceforskelle.

 

Når folk så alligevel bliver uenige, er det oftere ords assosiationer, der kradser folk imod pelsen og ikke fordi at folk, som sådan, opdrager deres hunde forskelligt.

 

Så det er rigtig nok, at de fleste børn i dag bliver opdraget med en basis der tager hensyn til deres fysiske tarv, men psykisk bliver en del af dem ofte misforstået/ ikke mødt på præmisser de kan følge med til og præget negativt på ord og kontekster.

Det fylder dem igen med en afmagt, som de ind imellem ikke rigtig ved hvordan de skal kanalisere og forholde sig til.

Om det så er følelsesmæssigt indadvendt afmagt eller om det er en afmagt der kan munde ud i fysiske udfald, det er lidt forskelligt.

 

Så jo vi er nået langt, men i den daglige virkelighed kan en del mennesker ikke børnesprog, sådan som nogle mennesker ikke har indsigt i hundesprog.

 

Ligeså vel som der er folk der tror, at der er hunde der vil tage magten, hvis ikke de bliver kontrolleret og så at sige holdt i ave, - på samme måde opdrager folk også deres børn.

Børnene vil tage magten, hvis de får lov til det.

Den filosofi er vi ikke kommet til livs indenfor børneopdragelse.

 

Og sikkert og vist er det, at for hvert barn, der desperat forsøger at kommunikere og signalere sine problematikker via unoder eller voldsomt sprogbrug, jo oftere ser man forældre der bare strammer grebet i det mentale halsbånd og det er ikke bare helt oppe ved ørerne, det er dissideret mental kvælning vi er ude i.:badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man tager da ikke børn med i supermarkedet!, man parkerer dem hjemme foran fjernsynet eller computeren.

Det andet er da alt for besværligt. :stupid:

Tror du kan få procenter hos din lokale ejendomsmægler hvis du fortæller hvor du bor henne. :lol: Heromkring lader forældre ihvertfald ikke deres afkom blive hjemme. Nej da,..... de bliver slæbt med ind, overtrætte osv., og bliver hurtigst muligt udstyret med de der forbandede små indkøbsvogne som får oplevelsen, at handle ind, til at minde om en tur i radiobilerne. :???::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Men der vil altid være "dårlige" hundeejere...det er jo ikke noget man lærer i skolen eller af sine forældre...:engel:

 

Jeg er ikke helt enig, børn bruger jo forældrene som rollemodeller både hvad opdragelse af egne børn og hunde angår, medmindre de kan slå sig fri og gå egne vegne.

 

På DcH's ungdomslejr ser vi ganske tydeligt, hvor barnets opførsel overfor hunden kommer fra.

Vi bruger en uge på at lære børnene at behandle deres hund med respektfuld omsorg og i flere tilfælde når forældrene henter børnene tager far eller mor over og rykker og råber :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke helt enig, børn bruger jo forældrene som rollemodeller både hvad opdragelse af egne børn og hunde angår, medmindre de kan slå sig fri og gå egne vegne.

 

På DcH's ungdomslejr ser vi ganske tydeligt, hvor barnets opførsel overfor hunden kommer fra.

Vi bruger en uge på at lære børnene at behandle deres hund med respektfuld omsorg og i flere tilfælde når forældrene henter børnene tager far eller mor over og rykker og råber :cry:

 

Har aldrig opført mig overfor hunde som fx min far :damn: Så tror godt "børn" kan gennemskue hvad der er rigtigt og forkert, hvis ellers deres resterende opdragelse er nogenlunde normal :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Har aldrig opført mig overfor hunde som fx min far :damn: Så tror godt "børn" kan gennemskue hvad der er rigtigt og forkert, hvis ellers deres resterende opdragelse er nogenlunde normal :vedikke:

 

Heldigvis kan mange det ellers blev verden jo aldrig bedre :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Åh nej... :damn: Hvad skal vi nu få at se? Små børn med fjernbetjening til elhalsbånd? For børnene er vel for lave til at kunne løfte hundene i halsbåndet... :roll:

 

De skal være mellem 8 og 10 år! Jeg får helt ondt i maven...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja, det så jeg... Lad os :pray: og :x: for at han måske har lært noget af de fornuftige hundefolk han åbenbart har haft inde over sin sidste bog, og at ungerne bare skal lave lidt almindelig træning med normale hunde... Men tillad mig tvivle...

 

Altså han kan ikke forsvare at lære små børn (og hvorfor mon de skal være så små?) de fysiske metoder han anvender og det har de jo heller ikke selv fysik til. Så forhåbentlig er det mere fredeligt, men hvor mange flere udbredere af "dominans" teorien kommer der så ikke?

 

Han advarer nu i det mindste mod brug af sit halsbånd på bestemte hundetyper og hunde med bestemte fysiske træk. Men det er måske bare noget forsikringsnoget

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...