Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Jeg tænker at hvis der nu er så mange der alligevel spreder budskabet på FB så ville det måske være smart med en gruppe hvor alle kan snakke sammen.

 

Jeg har forsøgt mig lidt, men syntes det er lidt langt ude måske det jeg har fået skrevet, men så er der måske nogle der kan omformulere, give lidt feedback og sige hvad der er for meget af og hvad der er for lidt af.

 

Here goes:

Gruppen mod Cesar Millan's metoder.

 

Dette er gruppen for os som er imod brug af Cesar Millans metoder.

 

Gruppens formål er at tage afstand fra Millans metoder, at informerer folk om andre metoder end Millans og at tage afstand fra

hans show i Danmark d.10/05-2011. Vi håber med tiden også at kunne få større organisationer som Dyrenes beskyttelse, DcH og DKK

til også at tage afstand fra hans show.

 

Hans metoder er meget voldsomme og kan i nogle tilfælde betegnes som dyremishandling.

Han anvender i nogle tilfælde stødhalsbånd, som med god grund er forbudt i Danmark.

Andre gange placerer han hundens halsbånd højt bag ørene og kvæler den. Ofte bringer han hundene i det han kalder for "calm submissive state",

men som ofte er en livstruende choktilstand for hunden.

Når Millans udsendelse bliver sendt på National Geographic bliver der inden udseendelsen skrevet "do not try this at home". Dette er ikke skrevet uden grund. Hans metoder er farlige og de skader hunden mere end de gavner.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Miss_menelli
Jeg tænker at hvis der nu er så mange der alligevel spreder budskabet på FB så ville det måske være smart med en gruppe hvor alle kan snakke sammen.

 

Jeg har forsøgt mig lidt, men syntes det er lidt langt ude måske det jeg har fået skrevet, men så er der måske nogle der kan omformulere, give lidt feedback og sige hvad der er for meget af og hvad der er for lidt af.

 

Here goes:

Gruppen mod Cesar Millan's metoder.

 

Dette er gruppen for os som er imod brug af Cesar Millans metoder.

 

Gruppens formål er at tage afstand fra Millans metoder, at informerer folk om andre metoder end Millans og at tage afstand fra

hans show i Danmark d.10/05-2011. Vi håber med tiden også at kunne få større organisationer som Dyrenes beskyttelse, DcH og DKK

til også at tage afstand fra hans show.

 

Hans metoder er meget voldsomme og kan i nogle tilfælde betegnes som dyremishandling.

Han anvender i nogle tilfælde stødhalsbånd, som med god grund er forbudt i Danmark.

Andre gange placerer han hundens halsbånd højt bag ørene og kvæler den. Ofte bringer han hundene i det han kalder for "calm submissive state",

men som ofte er en livstruende choktilstand for hunden.

Når Millans udsendelse bliver sendt på National Geographic bliver der inden udseendelsen skrevet "do not try this at home". Dette er ikke skrevet uden grund. Hans metoder er farlige og de skader hunden mere end de gavner.

 

Du kunne også tilføje pighalsbånd, som jeg så ham benytte i en udsendelse i sidste uge :evil:

 

Men eller rigtig fint - Send et link, når gruppen er oprettet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
God idé.

Syntes du? :shock: Jeg havde regnet med en masse der skulle laves om, men der kan vel også laves om i beskrivelsen løbende :vedikke:

Det gør jeg.

 

Synes det er fint :5up:

 

Og som du siger, så kan der jo bare rettes løbende, som folk kommer med input!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super initiativ, Dumle-mor :5up: Godt at du kunne tage ved, når vi andre ikke kunne finde ud af det :klap:

 

Jeg har kigget lidt på din tekst og nogle steder tilføjet noget og andre steder har jeg omformuleret noget (fx., hvis du havde gentaget en skrivemåde i to sætninger - synes det lyder klodset :genert: Fx. skrev du i hvert fald "i nogle tilfælde" i to sætninger i træk).

 

Men du bestemmer selvfølgelig helt selv om du vil bruge det :-D

 

Gruppen mod Cesar Millan's metoder.

 

Dette er gruppen for os som er imod brug af Cesar Millans metoder.

 

Gruppens formål er at tage afstand fra Millans metoder, at informerer folk om andre metoder end Millans og at tage afstand fra

hans show i Danmark d.10/05-2011. Vi håber med tiden også at kunne få større organisationer som Dyrenes beskyttelse, DcH og DKK

til også at tage afstand fra hans show.

 

Hans metoder er meget voldsomme og kan i nogle tilfælde betegnes som dyremishandling.

Han har gennem tiden anvendt aggregater, såsom stødhalsbånd og pighalsbånd, der ifølge Dansk Lovgivning betegnes som dyremishandling og derfor er blevet forbudte.

Andre gange placerer han hundens halsbånd højt oppe bag ørene, hvor hunden har flest nervebaner og derfor er mest øm. Hvis hunden ikke gør, som han ønsker, er konsekvensen tilstramning af kvælerhalsbåndet, indtil hunden overgiver sig - i visse tilfælde i så ekstrem grad, at hunden segner grundet luftmangel.

Ofte bringer han hundene i det han kalder for "calm submissive state",

der kendetegnes ved, at hunden viser alle former for dæmpende og underkastende signaler. Dette er ofte er en livstruende choktilstand for hunden, også kaldet indlært hjælpeløshed.

Når Millans udsendelse bliver sendt på National Geographic bliver der inden udseendelsen skrevet "do not try this at home". Dette er ikke skrevet uden grund. Hans metoder er farlige for ejeren og de skader hunden mere end de gavner.

 

Jeg har godt nok aldrig hørt om indlært hjælpeløs beskrevet som livstruende, men jeg kan ikke forestille mig andet, da det er jo er stressende for hunden og går ud fra, at det var det fænomen du tænkte på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fint initiativ Dumlemor.

 

Jeg vil dog foreslå at du sletter det med rødt eller ændrer det: Ofte bringer han hundene i det, han kalder for "calm submissive state",

men som ofte er en livstruende choktilstand for hunden.

 

Det er lidt overdrevet at kalde det for en livstruende choktilstand.

Livstruende chok kendetegnes ved fysiske ændringer vi ikke har set beviser på, såsom blege slimhinder, nedsat hjertefrekvens mv.

 

Jeg vil foreslå noget i retning af:

 

Ofte bringer han hundene i det, han kalder for "calm submissive state",

hvilket er passiv underkastelse, som er den ultimative underkastelse og dermed det stærkeste en hund kan vise. Dette er at kræve en adfærd som er voldsomt overdrevet i forhold til hundens "forseelse" der i virkeligheden altid er manglende opdragelse og dermed ejerens ansvar, som hunden må lide for.

 

Altså indikere at Millan "skyder gråspurve med kanoner"

 

Jeg kunne også finde på at tilføje at Millan i et program udtaler at han "elsker kampen med hunde" Dette gentager han ordret senere i samme program.

Men det er din tekst :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke læst hele denne tråd med Hallgren har skrevet dette indlæg i en svensk avis

"Han använder tortyrmetoder" - KVP.se - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

 

Det kan evt. sættes ind på FB-gruppes side. Det er altid godt med ekspertudtalelser.

CM kommer også til Norge og Sverige i maj - han er rigtigt på turne.

Men det er han også nødt til. Det forlyder at han er ude i kulden hjemme i USA:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super initiativ, Dumle-mor :5up: Godt at du kunne tage ved, når vi andre ikke kunne finde ud af det :klap:

 

Jeg har kigget lidt på din tekst og nogle steder tilføjet noget og andre steder har jeg omformuleret noget (fx., hvis du havde gentaget en skrivemåde i to sætninger - synes det lyder klodset :genert: Fx. skrev du i hvert fald "i nogle tilfælde" i to sætninger i træk).

 

Men du bestemmer selvfølgelig helt selv om du vil bruge det :-D

 

 

 

Jeg har godt nok aldrig hørt om indlært hjælpeløs beskrevet som livstruende, men jeg kan ikke forestille mig andet, da det er jo er stressende for hunden og går ud fra, at det var det fænomen du tænkte på?

 

Jeg skriver om, men aggregater skriver jeg altså ikke. Min svigerfar skal også kunne forstå hvad der står :lol:

 

Nej, kan heller ikke lige huske hvor jeg læste det, må hellere få slettet det igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, wauw... Blev jeg lige medlem af gruppen uden at give mit samtykke :confused: Nå, well, I don't care, ønskede jo netop alligevel at blive medlem :mrgreen:

 

Kan jeg nøjes med at invitere folk, og i så fald hvordan? Ehm øh... Er facebook-idiot... :oops:

 

Dem jeg har inviteret er vist bare blevet tilføjet som medlemmer og det er åbenbart ikke noget jeg kan gå ind og lave om. :vedikke:

Så må man åbenbart selv melde sig ud hvis ikke man er enig :lol:

 

Fint initiativ Dumlemor.

 

Jeg vil dog foreslå at du sletter det med rødt eller ændrer det: Ofte bringer han hundene i det, han kalder for "calm submissive state",

men som ofte er en livstruende choktilstand for hunden.

 

Det er lidt overdrevet at kalde det for en livstruende choktilstand.

Livstruende chok kendetegnes ved fysiske ændringer vi ikke har set beviser på, såsom blege slimhinder, nedsat hjertefrekvens mv.

 

Jeg vil foreslå noget i retning af:

 

Ofte bringer han hundene i det, han kalder for "calm submissive state",

hvilket er passiv underkastelse, som er den ultimative underkastelse og dermed det stærkeste en hund kan vise. Dette er at kræve en adfærd som er voldsomt overdrevet i forhold til hundens "forseelse" der i virkeligheden altid er manglende opdragelse og dermed ejerens ansvar, som hunden må lide for.

 

Altså indikere at Millan "skyder gråspurve med kanoner"

 

Jeg kunne også finde på at tilføje at Millan i et program udtaler at han "elsker kampen med hunde" Dette gentager han ordret senere i samme program.

Men det er din tekst :lol:

 

Så er teksten ændret lidt.

Ved du i hvilket program/hvornår han udtaler det og om det er til at finde et link til? Det kunne måske være godt at sætte ind med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem jeg har inviteret er vist bare blevet tilføjet som medlemmer og det er åbenbart ikke noget jeg kan gå ind og lave om. :vedikke:

Så må man åbenbart selv melde sig ud hvis ikke man er enig :lol:

 

 

 

Så er teksten ændret lidt.

Ved du i hvilket program/hvornår han udtaler det og om det er til at finde et link til? Det kunne måske være godt at sætte ind med.

 

Jeg har efterhåndet set Millan over forskellige TV stationer, så jeg kan ikke huske det. Det var dette efterår, det er det nærmeste jeg kan komme. Jeg kan desværre ikke engang huske hvilken hund det var :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg skrevet en klage-mail til Vi med hund. Har desværre ikke abonnement, ellers havde jeg opsagt det.

 

Selv om Vi med hund som sådan ikke har noget med selve arrangementet at gøre, så promoverer de det i stor stil - og det er skammeligt!

 

Vi med hund kan ikke stoppe arrangementet, det er jeg godt klar over. Men ved at sende mails, opsige abonnementer m.m. kan man måske få dem at ændre holdning, i det mindste. Det optimale ville jo være at få dem at vende 180°, men det er nok ikke sandsynligt...

 

Skriver nok videre, og får sendt noget til koncertbureauet også, selv om det helt sikkert er totalt meningsløst. Men hellere det end ingenting!

 

Er der nogen der er interesseret i at komme videre med idéen om en gruppe på Facebook..?? Man har jo før set, at Facebookgrupper faktisk bli'r taget ret seriøst, så tror altså det er en god idé...

 

MVH Korvis

 

jeg havde abonnement før, jeg har opsagt og skrevet CM på som begrundelse!

jeg har intet svar fået:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Fint initiativ Dumlemor.

 

Jeg vil dog foreslå at du sletter det med rødt eller ændrer det: Ofte bringer han hundene i det, han kalder for "calm submissive state",

men som ofte er en livstruende choktilstand for hunden.

 

Det er lidt overdrevet at kalde det for en livstruende choktilstand.

Livstruende chok kendetegnes ved fysiske ændringer vi ikke har set beviser på, såsom blege slimhinder, nedsat hjertefrekvens mv.

 

Jeg vil foreslå noget i retning af:

 

Ofte bringer han hundene i det, han kalder for "calm submissive state",

hvilket er passiv underkastelse, som er den ultimative underkastelse og dermed det stærkeste en hund kan vise. Dette er at kræve en adfærd som er voldsomt overdrevet i forhold til hundens "forseelse" der i virkeligheden altid er manglende opdragelse og dermed ejerens ansvar, som hunden må lide for.

 

Altså indikere at Millan "skyder gråspurve med kanoner"

 

Jeg kunne også finde på at tilføje at Millan i et program udtaler at han "elsker kampen med hunde" Dette gentager han ordret senere i samme program.

Men det er din tekst :lol:

 

Vil lige sige, at calm, submissive state ikke er det samme som passiv underkastelse.

 

Det kan være passiv underkastelse, men han kalder det jo "calm, submissive state", bare hunden er totalt underkuet (alle tegn på dæmpende signaler, øjenglippere, undgåelse af øjenkontakt, tilbagelagte ører, skuttende kropsholdning osv.)

 

Nu har jeg ikke læst hele denne tråd med Hallgren har skrevet dette indlæg i en svensk avis

"Han använder tortyrmetoder" - KVP.se - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

 

Det kan evt. sættes ind på FB-gruppes side. Det er altid godt med ekspertudtalelser.

CM kommer også til Norge og Sverige i maj - han er rigtigt på turne.

Men det er han også nødt til. Det forlyder at han er ude i kulden hjemme i USA:banan:

 

Ja?! Yes! Det håber jeg virkelig virkelig passer! :banan:

 

Jeg skriver om, men aggregater skriver jeg altså ikke. Min svigerfar skal også kunne forstå hvad der står :lol:

 

Nej, kan heller ikke lige huske hvor jeg læste det, må hellere få slettet det igen :-D

 

Det er ok :lol: Det er bare mig, når jeg synes, det skal lyde lidt 'klogt' (og det skal det jo for at få andre med på bølgen :oops: ).

 

Jeg har efterhåndet set Millan over forskellige TV stationer, så jeg kan ikke huske det. Det var dette efterår, det er det nærmeste jeg kan komme. Jeg kan desværre ikke engang huske hvilken hund det var :cry:

 

Du nævnte det herinde, dengang du så det... Hmm... Orker ikke at finde det, kan se, at de debatter jo bliver kæmpe lange :shock: Og synes det er længere tid siden end efteråret :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...