Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uh, jeg fatter hat af svensk og den side... Er der noget man kan som almindelig ejer, for at vise, at man støtter op om det?

 

Svensk tekst:

Vi vill inte inte ha Cesar Millan till Sverige, Danmark, Norge eller Finland!

 

Sidans uppgift är att sammanföra människor som motsätter sig grymma, våldsamma och oetiska metoder vid utbildning och träning av hundar, vi välkomnar även de som ifrågasätter ledarskap, dominansteori, hund-är-varg och andra förlegade idéer.

 

Upptäck vad riktiga hundexperter, hundpsykologer, beteendevetare, etologer, veterinärer, hundtränare, forskare likväl som vanliga hundägare tycker om Cesar Millans metoder genom att klicka på länkarna till vänster.

 

Om du mot förmodan, utan din medverkan fått något citat eller artikel inlagt här på sidan och du inte vill ha med det här på sidan så kan du maila på nedanstående adress eller ringa 0765-921530 så kommer vi självklart att plocka bort det snarast.

 

Vi vill istället sprida kunskap och förståelse för positiva förstärkningsmetoder som respekterar hunden som individ!

 

Har du material du vill ha med på sidan? Maila till [email protected]

 

Omtrentlig dansk oversættelse:

 

Vi vil absolut ikke have Cesar Millan til Sverige, Danmark, Norge eller Finland!

 

Sidens opgave er at bringe mennesker som som modsætter sig onde, voldsomme og uetiske metoder ved uddannelse og træning af hunde sammen, vi byder også velkommen til de der sætter spørgsmålstegn ved lederskab, dominansteori, hunde-er-ulve og andre ligende idéer.

 

Find ud af hvad rigtige hundeeksperter, hundpsykologer, adfærdsbehandlere, etologer, dyrlæger, hundetrænere, forskere såvel som almindelige hundejere mener om Cesar Millans metoder ved at klikke på linkene til venstre.

 

Hvis du mod din vilje, uden din viden har fået et citat eller artikel lagt ind på denne side, og du ikke vil have det med på denne side, kan du maile til nedenstående adresse eller ringe 0765-921530 så fjerner vi det selvfølgelig hurtigst muligt.

 

Vi vil i stedet sprede viden og forståelse for positiv forstærkning som respekterer hunden som individ!

 

Har du materiale du vil have med på siden? Mail til [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, jeg fatter hat af svensk og den side... Er der noget man kan som almindelig ejer, for at vise, at man støtter op om det?

 

Hvis du ikke kan Svensk, kan du bare bladre lidt ned, så kommer det på Finsk.

 

Vi vill inte inte ha Cesar Millan till Sverige, Danmark, Norge eller Finland!

Sidans uppgift är att sammanföra människor som motsätter sig grymma, våldsamma och oetiska metoder vid utbildning och träning av hundar, vi välkomnar även de som ifrågasätter ledarskap, dominansteori, hund-är-varg och andra förlegade idéer.

 

Upptäck vad riktiga hundexperter, hundpsykologer, beteendevetare, etologer, veterinärer, hundtränare, forskare likväl som vanliga hundägare tycker om Cesar Millans metoder genom att klicka på länkarna till vänster.

 

Om du mot förmodan, utan din medverkan fått något citat eller artikel inlagt här på sidan och du inte vill ha med det här på sidan så kan du maila på nedanstående adress eller ringa 0765-921530 så kommer vi självklart att plocka bort det snarast.

 

Vi vill istället sprida kunskap och förståelse för positiva förstärkningsmetoder som respekterar hunden som individ!

 

Har du material du vill ha med på sidan? Maila till [email protected]

 

Her er min oversættelse: Hvis nogen her kender sidens ejer kan de godt maile min oversættelse til dem.

 

Vi vil ikke have Cesar Millan til Sverige, Danmark, Norge eller Finland!

 

Sidens opgave er at føre mennesker sammen som modsætter sig grimme, voldsomme og uetiske metoder under uddannelse og træning af hunde,

vi byder endda de velkommen som sætter spørgsmålstegn ved lederskab, dominansteori, hund-er-ulv og andre foreliggende idéer.

 

Se hvad rigtige hundeksperter, hundpsykologer, behaviourister, etologer, veterinärer, hundetrænare, forskere såvel som almindelige hundeejere synes om Cesar Millans metoder ved at klikke på linkene til venstre.

 

Om du mod forventning, og uden din medvidende har fået noget citeret eller en artikel lagt ind her på siden og du ikke vil have det med her på sidan så kan du maile på nedenstående adresse eller ringe 0765-921530 så vil vi selvfølgelig fjerne det snarest.

 

Vi vill istedet sprede kundskab og forståelse for positive forstærkningsmetoder som respekterer hunden som individ!

 

Har du materiale du vil have med på siden? Mail till [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, takker for oversættelser, så havde jeg forstået det meste af det sådan noooogenlunde rigtigt :mrgreen:

 

Men synes ikke at jeg får svar på, hvad jeg kan gøre på siden? Er der overhovedet noget jeg kan gøre, udover måske at bringe kloge mennesker jeg kender til den?

 

Det er der vel ikke? Synes i hvert fald ikke at jeg fandt nogen mens jeg klikkede rundt på siderne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle har måske allerede set det

http://go.tv2.dk/article.php/id-36272196:sæt-skik-på-din-hund-med-hundeviskeren.html

 

 

Her er hvad jeg skrev til TV2

 

Hej,

 

Jeg må indrømme, at det gjorde ondt dybt inde i mit hunde-elskende hjerte, at I nu giver muligheden for at vinde en lektion med Cesar Millan. I mine øjne er manden ikke andet end en dyremishandler, som gang på gang beviser, at han arbejder ud fra forældede metoder, som ingensteder hører hjemme i moderne hundetræning.

 

Det er ikke kun mig, der føler sådan. Bl.a. Dansk Kennel Klub har advaret mod ham http://www.dansk-kennel-klub.dk/Nyheder/Nyhed1077 og her en artikel skrevet af Irene Liljequist http://hundeliv.dk/?Artikler:%94Hundehviskeren%94_p%E5_TV2, forfatter af bogen "Sjov på tur med din hund".

 

I forbindelse med Cesar Millans besøg i Danmark i maj er der oprettet en protestgruppe på facebook http://www.facebook.com/home.php?sk=group_178071858880581&ap=1, som p.t. har 122 medlemmer.

 

Jeg håber af hele mit hjerte, at I genovervejer jeres samarbejde med Cesar Millan.[/Quote]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har også været der, tror nu ikke det hjælper noget:

 

Nej nu må det stoppe!!

Jeg er som sådan ikke imod at CM kommer til Danmark, det er et frit land. Hvis folk vil se ham så lad dem gøre det.

Det jeg er beklemt over, er den virkning Millan har på hundeejere. Han formår at rykke hundeejere 20 år eller mere bagud i tiden.

 

Jeg er imod hans metoder, hans forældede og autoritære "rehabiliterings" metoder, som udspringer af hans barndoms iagttagelser af en hundeflok hos hans morfar. Iagttagelser han gjorde i en alder af 6 - 7 år.

 

At noget er gammelt er ikke nødvendigvis skidt, men Millan har ikke taget ny forskning til sig. Han henviser frejdigt til hvordan hunde opdrager hinanden, hvordan der skal være en alfa, vel at mærke en alfa som ikke finder sig i noget og så er hans regime bygget op på den terror der ligger i, at den aktuelle hund ikke kan gøre ham tilpas - og dermed undgå repressalier - medmindre den viser totalt passiv underkastelse i den mængde Millan ønsker.

 

Millan har udtalt mindst to gange, at han elsker kampen med hunden. Den lader jeg lige stå et øjeblik...

 

 

 

Det er som regel Millan selv der bringer emnet "dominans" på banen. Ofte bliver han ved at gentage ordet til hundeejeren selv tager det i sin mund og så er Millan tilsyneladende tilfreds.

 

Der er andre og langt mere hundevenlige måder at "rette op på" hunde end de få metoder Millan råder over. Metoder som nok tager lidt længere tid før der er et synligt resultat, men til gengæld holder det og bygger ikke på frygt og frustration, men på samarbejde og forståelse for hundeadfærd og læringspsykologi.

 

Millan arbejder udelukkende på symptomet hundene udviser. Symptomer på at noget er galt.

Symptombehandling holder ikke i længden, men skal gentages og vedligeholdes på jævnlig basis. Dette fordi det egentlige problem ikke er blevet addresseret, så hundens grund til at vise problematisk adfærd ligger der stadig og vil få problemadfærden til at poppe op fra tid til anden uden vedligeholdelse af symptombehandlingen.

Cesar Millan har én metode at få hunde til at makke ret på og det er en ubehagelig, tynd line påsat lige bag hundens øren. Her er hunden meget ømfindtlig og reagerer derfor med tydelige underkastelsessignaler, når der rykkes i linen.

Er dette ikke nok, introduceres et par hug i hundens hals med stive fingre. Efter sigende skulle dette efterligne hundenes måde at irettesætte hinanden på og dermed sælges metoden som naturlig for hunde, hvilket forskning viser ikke er tilfældet.

Oveni dette skal lægges nogle spark med foden mod hundens bagpart og en schhhh lyd som hunden hurtigt lærer at associere med huggene i halsen.

Denne metode er den han anvender på alle hunde uanset problemstilling gennem de år hans programmer har været vist på TV.

I dansk adfærdsterapi er vi kommet så meget længere end det Millan står for. Her arbejder vi
med
hunden og ikke
imod
den udelukkende med det formål at få den til at underkaste sig.

 

Millan har flere gange vist at han faktisk kender til hundens sprog, han har forklaret at hunde i showet viste frygt, men det afholdt ham ikke fra fortsat at kvæle dem, småsparke dem på bagparten og hugge til dem med stive fingre i halsregionen ledsaget af den særvanlige schhhh lyd.

Jeg er 100% med ham når han taler om hundeejerens rolle i de fleste problemer vi har set og når det gælder den fysiske attitude han vil have hundeejerne til at vise - vise at de har selvtilliden i orden.

Men når det kommer til at gæster hos hans hundeflok ikke må vise "svaghed" ved at synke sammen i ryggen og ikke må tage øjenkontakt med hundene "for så vil de angribe" så er jeg stået af og tænker mit.

 

For mig er det ikke et argument for Millans metoder at han redder hunde. Det er ikke nødvendigt at anvende vold for at gøre dette, men det er unægteligt hurtigere end at skulle bruge tid på at opbygge gensidig tillid og respekt.

Jeg vil indtrængende bede jer genoverveje at lade Cesar Millan optræde TV med en hund mellem hænderne.

DKK, jeg selv om flere af mine kolleger her i landet advarer mod hans metoder, som kan være yderst skadelige for hundene og som lader hånt om hundenes mentale som fysiske velfærd.

Cesar Millan er dygtig til at tale for sig og sine metoder og kender man ikke til hundeadfærd, kan man nemt blive solgt af tilsyneladende nemme og hurtige resultater, der dels ikke er varige dels er voldsomme og meget belastende for de involverede hunde.

Hundepsykolog Anders Hallgren samt biolog Freddy Worm Christiansen har begge skrevet bøger, hvor de afliver myterne om ulves og hundes hårdhændede behandling af hinanden. De selv samme myter Millan bygger sin træning på.

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg syntes ærligtalt det er ret dobbeltmoralsk..

 

FØrst så siger de "Okay det er måske ike så godt at sende det her program"

 

Og så opfordre de til at man skal sende sin hund ind til ham :shock:

 

Desuden så bliver min hund trænet på dansk, med danske ord, så hvis han skal have fingrene i den, så skal man enten selv til at give engelske "ordre" eller så skal hunden lærer det forfra :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er der dælme skrevet til Tv2....

 

De kan da i hvertfald ikke være i tvivl om, at de ikke er populære ved at invitere ham i programmet, med alle de mails de får.

 

Føj, hvor jeg bare træt af at medierne ukritisk hopper med på hans promotion vogn :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Blot til info - nu her snart begynder National Geographic at sende hans programmer.

 

Jeg kender ikke hans programmer, kun hvad jeg lige umiddelbart har læst mig frem til i denne tråd. Så ved ikke om det er genudsendelser?!

 

Men måske man burde kontakte/klage til NG?

 

Kan ikke lige umiddelbart finde en mailadresse, men kontaktoplysninger er:

 

National Geographic Channel

Købmagergade 54

1150 København K

Tlf: +45 7026 2001

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle har måske allerede set det

 

Her er hvad jeg skrev til TV2

Jeg vil også skrive til TV2 i morgen - har nemlig lige opdaget hvad klokken er :genert: Håber det er okay jeg låner dine links, men formulerer naturligvis mit eget brev.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil også skrive til TV2 i morgen - har nemlig lige opdaget hvad klokken er :genert: Håber det er okay jeg låner dine links, men formulerer naturligvis mit eget brev.

 

Lån du bare løs - linket fra Hundeliv.dk har jeg tyvstjålet fra Ninjamor, men var så fræk at gå ud fra, at det havde hun ikke noget imod :genert:

 

Jeg har også sendt en mail til tv2. jeg ville godt være fluen på væggen i morgen når go aften danmark møder ind

 

Enig - man kunne håbe, at deres inbox er fyldt op og der er et par redaktionssekretærer, der får røde ører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Lån du bare løs - linket fra Hundeliv.dk har jeg tyvstjålet fra Ninjamor, men var så fræk at gå ud fra, at det havde hun ikke noget imod :genert:

 

 

 

Enig - man kunne håbe, at deres inbox er fyldt op og der er et par redaktionssekretærer, der får røde ører.

 

 

Det tror jeg bare ikke de gør - får røde ørebasser. Uden at jeg vil virke nedladende, så ved de ikke bedre end at manden er en verdenskendt hunderåber, han kommer til landet og er derfor interessant nyhedsstof.

 

Jeg håber at rigtig mange vil protestere med nogenlunde saglige argumenter.

 

De gange jeg har protesteret til TV og avis har svaret bare været at den danske hundeejer selv må vælge hvordan h*n opdrager sin hund og det er jo korrekt.

Engang fik jeg bare at vide at rønnebærrene vist var sure!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det tror jeg bare ikke de gør - får røde ørebasser. Uden at jeg vil virke nedladende, så ved de ikke bedre end at manden er en verdenskendt hunderåber, han kommer til landet og er derfor interessant nyhedsstof.

 

Jeg håber at rigtig mange vil protestere med nogenlunde saglige argumenter.

 

De gange jeg har protesteret til TV og avis har svaret bare været at den danske hundeejer selv må vælge hvordan h*n opdrager sin hund og det er jo korrekt.

Engang fik jeg bare at vide at rønnebærrene vist var sure!

 

Det markerede er jo bare så typisk.... For du MÅ da have en økonomisk eller anden "lysky" interesse i, hvem der kommer i medierne ikke?

 

For det er da fuldstændig utænkeligt, at en der lever af at arbejde med hunde og som rent faktisk har den uddannelsesmæssige baggrund i orden, bare vil danskernes hunde det bedste. :vedikke:

 

At du så måske rent faktisk får mere arbejde med fuldstændig ødelagte hunde, ved at folk som Cesar Millan bliver promoveret og hans metoder bliver udbredt, er der jo ikke nogen der tager med i deres overvejelser :roll:

 

Det er i hvertfald ikke i din egen økonomiske interesse, at han bliver væk, tværtimod....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg bare ikke de gør - får røde ørebasser. Uden at jeg vil virke nedladende, så ved de ikke bedre end at manden er en verdenskendt hunderåber, han kommer til landet og er derfor interessant nyhedsstof.

 

Jeg håber at rigtig mange vil protestere med nogenlunde saglige argumenter.

 

De gange jeg har protesteret til TV og avis har svaret bare været at den danske hundeejer selv må vælge hvordan h*n opdrager sin hund og det er jo korrekt.

Engang fik jeg bare at vide at rønnebærrene vist var sure!

 

Typisk :damn:

 

Jeg er så naiv, så jeg håber, at det at både alm. hundeejere + professionelle giver lyd fra sig ikke giver samme reaktion.

 

Men jeg tvivler nu på om jeg får et svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Typisk :damn:

 

Jeg er så naiv, så jeg håber, at det at både alm. hundeejere + professionelle giver lyd fra sig ikke giver samme reaktion.

 

Men jeg tvivler nu på om jeg får et svar.

 

Jeg har også skrevet og der er efterhånden en del der har skrevet med argumenter til hvorfor det er en dårlig idé at vise Millan opdrage hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg bare ikke de gør - får røde ørebasser. Uden at jeg vil virke nedladende, så ved de ikke bedre end at manden er en verdenskendt hunderåber, han kommer til landet og er derfor interessant nyhedsstof.

 

Jeg håber at rigtig mange vil protestere med nogenlunde saglige argumenter.

 

De gange jeg har protesteret til TV og avis har svaret bare været at den danske hundeejer selv må vælge hvordan h*n opdrager sin hund og det er jo korrekt.

Engang fik jeg bare at vide at rønnebærrene vist var sure!

 

Det tror jeg desværre du har fuldstændigt ret i. Det er ikke hundefolk der sidder og vurderer det her. Men folk der skal "sælge varen": nyheds/aftenunderholdning. Og næsten alt er jo tilladt i ytringsfrihedens navn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at dette indlæg skal opfattes som værende fortaler for hverken den ene eller den anden metode, så forstår jeg altså ikke al den energi der lægges i dette emne.

Demonstrationer, mails til TV kanaler og indlæg efter indlæg, som vel nærmest har til formål at skræmme folk væk.

 

Hvorfor lader I ikke bare være med at købe en billet, eller hvis Jeres Tv ikke kan slukkes, så sæt det på en anden kanal.

 

Den her tråd virker jo nærmest latterlig.

 

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at dette indlæg skal opfattes som værende fortaler for hverken den ene eller den anden metode, så forstår jeg altså ikke al den energi der lægges i dette emne.

Demonstrationer, mails til TV kanaler og indlæg efter indlæg, som vel nærmest har til formål at skræmme folk væk.

 

Hvorfor lader I ikke bare være med at købe en billet, eller hvis Jeres Tv ikke kan slukkes, så sæt det på en anden kanal.

 

Den her tråd virker jo nærmest latterlig.

 

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

 

Nu har vi i Danmark altid haft tradition for at give vores mening til kende - også direkte overfor dem, vi er uenige med - helt tilbage fra avisernes begyndelse med læserbreve. Så det at klage til TV2, arrangøren m.v. ser jeg som en naturlighed.

 

Jeg kan ærligt sige, at jo jeg skal da se det - og jeg ser også hans alm. udsendelser. Det ser jeg som en nødvendighed for at kunne udtale mig om og mod ham.

 

Jeg bruger hans udsendelser som et studie i hvad man IKKE skal gøre og prøve selv at tænke over, hvad jeg ville gøre i en given situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

 

Jeg kan - med hånden på hjertet - sige, at TV'et bliver sat på anden kanal eller slukket, så snart jeg ser den mand tone frem - jeg har slet ikke psyken til at se på :genert:

 

Jeg har set nogle meget få klip med manden, men det var da jeg endnu ikke selv havde hund. Efter jeg har fået hund, kan jeg slet ikke holde ud til at se på ham mere :genert: Jeg ser ej heller andre programmer, hvor jeg kan risikere at støde på billeder at dyr - og især hunde - der har været udsat for den ene eller anden type mishandling/neglegt, igen min psyke er for svag :genert:

 

At ondskab (mod mennesker og dyr) findes er et faktum, jeg gør gerne, hvad jeg kan for at være med til at bekæmpe det, men at være vidne til det, skal jeg altså ikke være, hvis jeg vil beholde min forstand :oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Uden at dette indlæg skal opfattes som værende fortaler for hverken den ene eller den anden metode, så forstår jeg altså ikke al den energi der lægges i dette emne.

Demonstrationer, mails til TV kanaler og indlæg efter indlæg, som vel nærmest har til formål at skræmme folk væk.

 

Hvorfor lader I ikke bare være med at købe en billet, eller hvis Jeres Tv ikke kan slukkes, så sæt det på en anden kanal.

 

Den her tråd virker jo nærmest latterlig.

 

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

 

Det handler (for mig) ikke bare om den lille dumme billet og de pr. dollars han tjener på den. Det handler om at CM (mener jeg) direkte skader hunden i hans "opdragelsesmetoder" og giver disse metoder videre til folk der tror de gør det rigtige. Og det er helt forfærdeligt!

Jeg synes på ingen måde at det er latterligt at slå et slag for dyrevelfærd.

Så selvfølgelig skal man råbe op ! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...