Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

^Ved du hvad Bente? Det er lidt svært at kommunikere med dig, når du konstant beskylder folk for bare at brokke sig, når de giver udtryk for deres holdning. Samtidig er du en stor fortaler for rummelighed osv., men du generer dig ikke for at hakke på dem med fjällräv, lilla ble og de smukke damer samt flere af debattørerne herinde.

Det er lidt svært at debattere med dig, når du så åbenlyst ikke selv lever op til de krav, du stiller til andre.

 

Tror ikke jeg har nogle krav, hvis nogen opfatter en udtalelse som et krav, så er det jo deres fortolkning.

 

Måske skulle vi lige tage den med ro og bare slappe af? Tage tingene med et smil og en god portion humor?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tror ikke jeg har nogle krav, hvis nogen opfatter en udtalelse som et krav, så er det jo deres fortolkning.

 

Måske skulle vi lige tage den med ro og bare slappe af? Tage tingene med et smil og en god portion humor?

 

Jeg har VIRKELIG svært at se hvordan smil og humor har sin plads hér, når det gælder et så alvorligt emne som dette..??!! Tro det eller ej, vi har masser af humor - men hver ting har sq sin tid og sin plads!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bente, jeg synes du skal bruge lidt tid på at læse i de andre tråde der ligger her på forum. Så vil du se at det er som Ninjamor skriver - den absolutte majoritet af brugerne herinde ser ingen problemer i at vi alle har forskellige meninger om tingene.

 

Og så vil jeg endnu en gang påpege at der faktisk ikke er nogen af os "modstandere", der har et problem med at Millan har andre meninger end os. Det er ikke hans filosofier og udtalelser vi flyver op af stolene over - det er hans brug af vold! Nogle er uenige i alt Millan gør og siger, andre synes at han gør/siger både godt og skidt. Men det er faktisk ikke det der er det springende punkt i den her sag, det er volden.

 

Millan-protesterne har formået at forene hundefolk og -foreninger over hele Danmark. Foreninger og folk der aldrig før har samarbejdet, eller der ligefrem er kendt for at absolut ikke samarbejde. De har absolut ikke de samme meninger, og det er de selv godt klare over! Men de står sammen om at protestere mod Millans metoder, og det er som sagt de tilfælde af ren vold det meste koncentrerer sig om.

 

Så du kan godt droppe det snak om at "ikke kunne ta' at andre har andre meninger" - det er slet, slet ikke det det handler om i denne sag! Denne tråd handler meget specifikt om Millan og hans besøg i Forum - generelle betragtninger kan lægges i en anden tråd, hvis du har lyst til at debattere det. Lad os komme tilbage til trådens oprindelige emne.

 

@Ninjamor - jeg har kun læst om den demo der linkes til et sted her på forummet. Den der er arrangeret af nythjemtilhund, eller hvad de nu hedder... Jeg kender ikke meget til det, kan forstå at de er lidt omdiskuterede..? :vedikke: Men deres beskrivelse af demo'en svarer i hvert fald retmeget til det du beskriver - at man vil lægge fokus på at fortælle om andre metoder, frem for at buhe Millan ud... Hvilket jeg også synes lyder fornuftigst!

 

Jeg hverken sætter krav eller noget som helst andet til nogen som helst på forum, stop det fis.

 

Tror jeg vil give dig samme råd som jeg gav til Zarina. Prøv at slappe af og tage tingene med et smil og en god portion humor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har VIRKELIG svært at se hvordan smil og humor har sin plads hér, når det gælder et så alvorligt emne som dette..??!! Tro det eller ej, vi har masser af humor - men hver ting har sq sin tid og sin plads!

 

Jeg synes personligt at humor netop er utrolig vigtigt, når det drejer sig om alvorlige emner.

 

Det er meget lettere at modtage et budskab, når vi er godt tilpas og griner af det der er svært.

 

Mig bekendt er det også sådan de fleste af os træner vores hunde, med let humør og en afslappet indgangsvinkel til tingene, hvorfor burde vi glemme det, når det er mennesker istedet for hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke jeg har nogle krav, hvis nogen opfatter en udtalelse som et krav, så er det jo deres fortolkning.

 

Måske skulle vi lige tage den med ro og bare slappe af? Tage tingene med et smil og en god portion humor?

 

Så bare man kalder sig selv for åben og humoristisk kan man tillade sig at sige hvad som helst?

 

Kald det krav eller hvad du vil. Problemet med din argumentation er, at du selv konstant gør de ting, du kritiserer andre for. Dermed er der ingen logik i dialogen længere, og en debat bliver meningsløs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så bare man kalder sig selv for åben og humoristisk kan man tillade sig at sige hvad som helst?

 

Kald det krav eller hvad du vil. Problemet med din argumentation er, at du selv konstant gør de ting, du kritiserer andre for. Dermed er der ingen logik i dialogen længere, og en debat bliver meningsløs.

 

Vi mennesker taler rigtig meget og det er i orden at være i tvivl om de budskaber vi sender ud.

Det er derfor det, at kunne stille spørgsmål og bliver klogere er en genistreg, på den måde kan vi nærme os hinanden og blive klogere på, hvad vi mener hver især.

 

Hvis du mener at jeg kritiserer dig, så er du også meget velkommen til at fortælle mig, hvad kritikken går ud på.

 

Jeg har meninger og jeg leger med sproget, men jeg mindes ikke at have rettet nogen kritik som sådan.

 

Skulle det alligevel være sket, så er jeg vel også i min gode ret til at være kritisk?

Det er trods alt menneskeligt, at vi sætter spørgsmål til det vi ser og oplever.

Vi kan jo ændre meninger og holdninger efterhånden, som vi fordyber os i emner og bliver klogere.

 

Du må meget gerne stille spørgsmål og du må meget gerne uddybe hvad du mener, når du skriver:

Problemet med din argumentation er, at du selv konstant gør de ting, du kritiserer andre for.

 

Det er meget vel muligt, at jeg har gjort som du siger, det er ikke noget jeg specielt prøver at undgå.

Jeg prøver på at være så naturlig som muligt, at være reel og ærlig overfor mig selv, så jeg udtrykker de ord og meninger, som jeg rent faktisk har på et givent tidspunkt og jeg udtrykker dem på den måde, som falder mig mest naturligt at gøre det.

 

Om jeg så falder i unåde eller bliver betragtet med skepsis, det er enhver i sin gode ret til, jeg er bare et menneske ud af mange.

 

Jeg kan godt finde på at bruge ord som lilla stue og fjælrævs bevægelsen, men de bliver brugt med et glimt i øjet. Der er sikkert også ord, der kan fæstnes ved min måde at tænke og være på, men nu er det jo altså sådan at jeg selv har en fjælræv, jeg har ikke nænnet at skille mig af med den endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogslover

OMG, har lige fået en ny fjende :evil:

 

Vidste ikke hvem han var, men det gør jeg nu, og jeg kan IKKE lide ham.

 

:cry: På de hundes vegne. :megaked:

 

Han har da ingen forstand på hunde :stupid: dumme mand. :shock:

 

Gad vide om han nogensinde er blevet bidt, hvordan mon han reagerede, tænker bare, hvis jeg var en hund, så havde jeg bidt ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi mennesker taler rigtig meget og det er i orden at være i tvivl om de budskaber vi sender ud.

Det er derfor det, at kunne stille spørgsmål og bliver klogere er en genistreg, på den måde kan vi nærme os hinanden og blive klogere på, hvad vi mener hver især.

 

Det er vel derfor, der er en debat.

 

Hvis du mener at jeg kritiserer dig, så er du også meget velkommen til at fortælle mig, hvad kritikken går ud på.

 

Næ, ikke mig. Jeg har ikke været så aktiv i tråden her.

 

Jeg har meninger og jeg leger med sproget, men jeg mindes ikke at have rettet nogen kritik som sådan.

 

Skulle det alligevel være sket, så er jeg vel også i min gode ret til at være kritisk?

Det er trods alt menneskeligt, at vi sætter spørgsmål til det vi ser og oplever.

Vi kan jo ændre meninger og holdninger efterhånden, som vi fordyber os i emner og bliver klogere.

 

Du har kritiseret folk for at brokke sig og ikke gøre noget. På trods af at flere debattører herinde har gjort en del.

 

Du må meget gerne stille spørgsmål og du må meget gerne uddybe hvad du mener, når du skriver:

 

Det er meget vel muligt, at jeg har gjort som du siger, det er ikke noget jeg specielt prøver at undgå.

Jeg prøver på at være så naturlig som muligt, at være reel og ærlig overfor mig selv, så jeg udtrykker de ord og meninger, som jeg rent faktisk har på et givent tidspunkt og jeg udtrykker dem på den måde, som falder mig mest naturligt at gøre det.

 

F.eks. er du fortaler for åbenhed og rummelighed, men dømmer selv andre på deres udseende (de "smukke damer" osv.) og du kritiserer andre for at skrive herinde uden at gøre noget, samtidig med du selv skriver herinde og ikke har oplyst om, hvad du har gjort ude i "den virkelige verden" for at slå på tromme for dine synspunkter. Det virker meget selvimodsigende.

 

Om jeg så falder i unåde eller bliver betragtet med skepsis, det er enhver i sin gode ret til, jeg er bare et menneske ud af mange.

 

Jeg kan godt finde på at bruge ord som lilla stue og fjælrævs bevægelsen, men de bliver brugt med et glimt i øjet. Der er sikkert også ord, der kan fæstnes ved min måde at tænke og være på, men nu er det jo altså sådan at jeg selv har en fjælræv, jeg har ikke nænnet at skille mig af med den endnu.

 

Vi kan jo kun tage stilling til hinanden på baggrund af det skrevne ord herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg aner ikke hvor mange demoer der er varslet.

hvis du også har én, så ved jeg der er 2. Udovcer dét?

Og der$udover selvfølgelig også de typiske latterlige underskriftsindsamlinger der er startet af 117 forskellige personer, 38½ forskellige steder, og alle der underskriver ét sted, har også gjort det mindst 17 andre steder...... eller deromkring.

 

det sidste lyder, til en forandring i alt dét hér, faktisk slet ikke som en dum måde at gøre det på. Tror bare det kommer til at drukne i alt det andet.

 

 

Det tror jeg desværre du her ret i - Men nogen bliver jo nød til at gøre forsøget, og måske hjælpe de Millan modstandere der går over stregen, lidt på vej.

Så tager hatten af for dem der har mulighed og vil bakke op om den type "demonstration" - Som jeg egentlig synes bare er en videreformidling af alternative metoder

 

Se se.. helt uenige er vi ikke.

 

Næh, det regnede jeg nu heller ikke med ;-)

Men skriftsproget er nogle gange utaknemmelig og kan føre til misforståelse, når man nogle gange (som jeg selv) er bedre til at formulere mig i tale :engel:

 

Jeg har kun kigget begrænset på udsendelser med ham, og alle andre medie-personer, skal jeg gerne indrømme.

Men nøjes man med at høre hvad han siger, og iøvrigt filtrerer hans dominanshalløj, og alfa-halløj fra.......

Så er det sku egentligt slet ikke så dumt.

 

Enig, synes bare jeg har svært ved at sætte filteret op.

Så kunne han bare nøjes med at udbrede dét budskab og ikke vise alt det andet fis, så ville han såmænd ikke kunne få mig op af stolen.

 

 

Ja, det bliver vist på dansk tv....

Og ja. Meget af det han gør og bruger er fuldt lovligt at bruge og gøre i danmark.

Det ændrer stadig ikke på at vi pinedød er nødt til lige at huske på hvor han er fra, og hvem han har med at gøre, og hvad sædvanen ér i de "kredse" om man vil.

 

Hvorvidt det er lovligt i DK, kommer faktisk lidt an på hvordan man skal tolke hundeloven - Det er lidt svært for os alm. mennesker at bedømme.

Jeg kan godt se hvor manden er fra.

Men har bare intet behov for at metoderne skal udbredes igen, nu hvor rigtig, rigtig mange faktisk er begyndt at overveje om ´70'er metoderne mon ikke kan udskiftes med noget andet.

 

F.eks er DcH's træner uddannelse i min kreds, gennemgået noget af en udvikling de seneste år - Og de har ellers været notorisk kendt for at være hårdhændede med hundene.

 

Lidt som med den "pedigree dogs exposed" udsendelse, (som iøvrigt blev vist i en stærkt reduceret udgave herhjemme) som angiveligt viste at alle tavledyr var nogle skravl, og alle opdrættere nogle hensynsløse røvh*****...

Dén udsendelse viste bare ikke ret meget om dét den egentlig blev lagt ud til at gøre, når man kender til landet den kommer fra, såvel som de personer der medvirker i den, og ikke mindst hele det show der i bund og grund danner grundlag for udsendelsen.

 

Jeg fik ikke helt den samme opfattelse, men jeg var da noget påvirket af nogle af de scener der blev vist - Det skal jeg gerne indrømme.

Jeg kender ikke så meget til selve baggrunden for udsendelsen, så hvis det var meningen den skulle illustrere nogen baggrund, så fik de i hvertfald ikke videreformidlet det ;-)

Kan kun sige, at den fik mig til at tænke over, at jeg nok skulle lægge et ordentligt stykke arbejde i, at vælge den rigtige hund, fra den rigtige opdrætter, når engang jeg skal have en hund med tavle.

 

 

Det 'er nogen andre normer man arbejder under "derovre", og nogle andre værdier. Og selv hvis ikke det var dét, så er det imo lige lovlig helligt at fordømme én mand, og ét show, når man samtidig ikke er bevidst over, eller ganske enkelt ikke vil kendes ved, de ting der foregår i Danmark.

Vi er ikke et hak bedre selv. Men vi har så eveindeligt travlt med at fortælle at vi er det.

 

For mig, så er Millan ikke et ondt monster - Jeg fordømmer bestemt hans metoder og synes ikke de har nogle berettigelse indenfor hundetræning eller adfærdsbehandling.

Desværre er der områder, hvor vi sikkert er bagud og ikke behandler hundene ordentligt.

Men netop derfor har vi ikke brug for at nogle får den opfattelse, at det da er OK at fortsætte i samme stil, fordi Millan er et kvalitetsstempel af de metoder.

 

Slå skyklapperne fra, og tag ud og kig engang alle de der åh så hyg'lige steder vi alle elsker at færdes ifm. temaet "hund".

Det være sig udstillinger, prøver, konkurrencer, træf og lignende.

Så er det bare ikke et stødhalsbånd, eller et kvælerhalsbånd eller lignende.

Næh så er det en line, en hasselnød, en bredskygget hat, en sprayflaske med vand og mange andre ting.

 

Jeg ved med sikkerhed at du har ret - Der er skam ingen skyklapper der.

Men et sted skal man starte og det er dælme nemmere at tage fat i div. klubber som tillader ligene ting at ske i deres regi, når de selv har fordømt Millan.

Så har man i hvertfald et pænt solidt grundlag at arbejde ud fra - Millan er også meget et symbol på alt det vi ser i det daglige og frygtelig gerne vil have afskaffet.

 

Problemet er bare, at det er umuligt at tage det hele på én gang - Der er det nemmere at gå til Millan, fremfor at udpege bestemte typer på en udstilling og bede DKK skride ind overfor dem.

Tror bare Millan er startskuddet og der efterfølgende (forhåbentlig) vil fortsættes mod de mere dagligdagsting, som er lige så slemme.

 

Hans syn på at en hundesele er lavet til at trække i, ikke til at gå med, deler jeg. Hans andre redskaber dog ikke.

 

Hehe - Ja, den er sgu' blevet lidt nem, for dem der ikke kan lære sin hund at gå pænt.

Men bruger skam seler på mine hunde i forskellige situationer, men dælme ikke fordi de ikke kan gå pænt ;-)

Folk må for min skyld selvom de har sele eller halsbånd på - Og magter de ikke at få hunden til at gå pænt, så er det måske meget godt de ikke render rundt og påføre deres hund nakkeskader.

 

Jeg er ikke helt enig i at alle hans teorier er forkerte.

Men jeg er ret overbevist om at hans fortolkninger er forkerte.

 

Hans udlægning af teorierne er i hvertfald i vid udstrækning forkert, det er vi enige om.

Men nu er det også svært at vide præcis hvad han mener med f.eks dominans, da jeg endnu ikke har fundet et sted, hvor han dybdegående beskriver hvad han mener :vedikke:

Men har jo heller ikke læst hans bog, så deeet....;-)

 

Så skal jeg ud på klip-jagt, og eftersom jeg ikke, som skrevet tidligere, ser ret meget af den slags udsendelser, så kan det nok tage lidt tid at finde de klip jeg husker.

Men jeg skal da gøre forsøget senere i aften, eller i morgen. :-)

 

Det ville være dejligt - For det du ser som OK, er der med garanti også andre der ser. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt finde på at bruge ord som lilla stue og fjælrævs bevægelsen, men de bliver brugt med et glimt i øjet. Der er sikkert også ord, der kan fæstnes ved min måde at tænke og være på, men nu er det jo altså sådan at jeg selv har en fjælræv, jeg har ikke nænnet at skille mig af med den endnu.

 

Nu har du jo selv tidligere skrevet at du ikke er så meget internetbruger, så et velment råd herfra.

 

På et internetforum er det umuligt for dine meddebattører at vide om du bruger udtrykkene "lilla stue" og "fjällräv" med et glimt i øjet eller ej. Vi ser ikke dine øjne, kun det skrevne ord. Derfor er det vigtigt at overveje sine ord og formuleringer, nogle gange mere end bare én gang, før man trykker på "send svar". Det er også derfor der findes smileys. Har man skrevet noget der måske kan misforstås, er det nemt - og en god idé - at sætte en smiley for at understrege i hvilken mening man har skrevet som man har gjort. Ikke at en glad smiley kan bruges for at "neutralisere" hvad som helst, de er til for at tydeliggøre den mening man har med det skrevne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogslover
Jeg foreslog Bjørn at vi skulle tage derhen bare for at smide et par æg e.l. i hovedet på gutten.

Bjørn sagde "Nej, så bliver han jo bare aggressiv... og så bliver vi nødt til at have en snor med... som vi snor om halsen på ham og strammer mens han kæmper... og når han så ligger sig ned klapper vi ham og siger til det måbende publikum 'now he is in a submissive state, look! He is completely calm!'" :engel:

 

 

:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

OMG, har lige fået en ny fjende :evil:

 

Vidste ikke hvem han var, men det gør jeg nu, og jeg kan IKKE lide ham.

 

:cry: På de hundes vegne. :megaked:

 

Han har da ingen forstand på hunde :stupid: dumme mand. :shock:

 

Gad vide om han nogensinde er blevet bidt, hvordan mon han reagerede, tænker bare, hvis jeg var en hund, så havde jeg bidt ham.

 

 

Jojo, han er skam blevet bidt... Blandt andet af en lille blandingshund, som han forsøgte at fixere, mens hans børstede den, så den kunne lære, at det var ham, der bestemte... Han fortsatte arbejdet nærmest straks efter, den skulle jo ikke tro, at den skræmte ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har kritiseret folk for at brokke sig og ikke gøre noget. På trods af at flere debattører herinde har gjort en del.

 

Jeg har været villig til at komme med et alternativ eller noget der også kunne gøres, som jeg personligt mener er energi mæssigt mere hensigtsmæssigt, men det er ikke det samme, som at jeg mener, at det folk gør er "forkert".

 

Jeg kan godt personligt synes, at det er forkert prioritering og spild af tid, men det må jeg vel gerne mene?

 

Derudover tror jeg også nok, at jeg flere gange har understreget i debattens forløb, at det folk gør, er deres egen sag.

 

Jeg har bare tilføjet løsningsmodeller.

 

Som f.eks.:

Istedet for at fokuserer på Cesar og hans metoder, som jo et eller andet sted øger opmærksomheden på ham og hans arbejde og gør hans tilhængere mere opildnede, så har mit forslag været at glemme ham, ignorere ham og istedet finde .. tjaa.. måske en mandlig version af Irene Jarnved eller Lise Lotte, bare med en lidt mere fræk tone, lidt i stil med Mick Øghendal, hvis det skal være en ung, eller en BS. Christiansen hvis det skal være en der er lidt ældre.

 

 

 

F.eks. er du fortaler for åbenhed og rummelighed, men dømmer selv andre på deres udseende (de "smukke damer" osv.) og du kritiserer andre for at skrive herinde uden at gøre noget, samtidig med du selv skriver herinde og ikke har oplyst om, hvad du har gjort ude i "den virkelige verden" for at slå på tromme for dine synspunkter. Det virker meget selvimodsigende.

 

Jeg ved såmænd ikke om jeg dømmer folk på deres udseende. Men det gør jeg jo nok ligesom så mange andre mennesker gør det.

Der er bare nogle mennesker, der er mere interessante og som har lettere ved at lokke mig til end andre.

 

 

Vi kan jo kun tage stilling til hinanden på baggrund af det skrevne ord herinde.

 

Det kan vi gøre og vi kan også huske på, at vi hver især har brug for at blive behandlet godt, ligesom vores hunde.

Redigeret af Bente
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du jo selv tidligere skrevet at du ikke er så meget internetbruger, så et velment råd herfra.

 

På et internetforum er det umuligt for dine meddebattører at vide om du bruger udtrykkene "lilla stue" og "fjällräv" med et glimt i øjet eller ej. Vi ser ikke dine øjne, kun det skrevne ord. Derfor er det vigtigt at overveje sine ord og formuleringer, nogle gange mere end bare én gang, før man trykker på "send svar". Det er også derfor der findes smileys. Har man skrevet noget der måske kan misforstås, er det nemt - og en god idé - at sætte en smiley for at understrege i hvilken mening man har skrevet som man har gjort. Ikke at en glad smiley kan bruges for at "neutralisere" hvad som helst, de er til for at tydeliggøre den mening man har med det skrevne.

 

Det kan du godt have ret i, men jeg fornemmer, at jeg bedre kan lide min egen måde at skrive på.

Det tager tid at lære mennesker at kende og dem der udviser tålmodighed og viser at de kan tage tingene med humor, den type mennesker tiltaler mig meget.

Alle dem der hysser og hisser, dem skal jeg sådan set ikke rigtig bruge til noget, de må komme, når de har brugt den tid der skal til, for at opbygge en tro på, at jeg er ufarlig og helt almindelig, uanset hvordan jeg så vælger at bruge det skrevne ord. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

@Ninjamor - jeg har kun læst om den demo der linkes til et sted her på forummet. Den der er arrangeret af nythjemtilhund, eller hvad de nu hedder... Jeg kender ikke meget til det, kan forstå at de er lidt omdiskuterede..? :vedikke: Men deres beskrivelse af demo'en svarer i hvert fald retmeget til det du beskriver - at man vil lægge fokus på at fortælle om andre metoder, frem for at buhe Millan ud... Hvilket jeg også synes lyder fornuftigst!

 

OK.

 

Ja jeg vil ikke være med til at køre på personen Millan, det er ikke ham det skal dreje sig om, men de metoder han anvender

Link til indlæg
Del på andre sites

Heh du ville blive overrasket over for mange helt almindelige mennesker, lever i netop sådan en verden og ved tvang og magt, spydigheder og bagtalelse forsøger at få alt og alle til at indordne sig i netop den måde at se verden på.

 

Either its their way or the highway.

 

Men det kræver også en hel del reflektion og erfaring at opnå rummelighed, ikke bare livserfaring og år på bagen, men indadrettet arbejde og hvis vi skal være helt ærlige, så ville det dæleme godt nok også være så meget lettere, hvis alle bare gjorde og tænkte og talte, sådan som vi vil ha' det. :klap:

 

Lettere, bare ikke sjovere. :-D

Men det handler bare ikke om, at alle skal rette sig ind efter hinanden og gøre alting på den samme måde. Hvis alle gjorde tingene ens, ville der aldrig finde en udvikling sted og tingene ville aldrig have ændret sig, hvis der ikke var nogle, der gik i en anderledes retning og forsøgte sig med andre metoder end den traditionelle.

 

Og jeg har da al respekt for folk, der forsøger at udvide deres horisont og blive klogere.

 

Men jeg kan bare ikke have respekt for en mand, der tilnærmelsesvis kvæler hunde for at få dem til at makke ret. Han placerer dem lige midt i den situation, de er utrygge ved eller bange for, og når de så tillader sig at reagere, oplever de at det gør ondt og at de måske ikke kan få luft.

 

Forestil dig, at det skete for dig. Hvis det skete mange gange for dig, at dit forsøg på at fortælle omgivelserne, at du var bange, medførte at du ikke kunne få luft, ville du så ikke holde op med at reagere på et tidspunkt?

 

Det tror jeg du ville og jeg tror ikke hunde er så meget anderledes på det punkt. Så går de rundt og er bange, men de tør ikke vise det, fordi det gjorde ondt, da de gjorde det sidst.

Det kaldes symptombehandling og det må være en enorm stressfaktor for en hund.

Jeg kunne iøvrigt også forestille mig, at det skulle holdes ved lige. Så når hunden på et tidspunkt reagerer igen, skal de igennem samme behandling en gang til. Og sådan kommer det til at foregå resten af dens liv.

Må da være et tillidsbrud af dimensioner...

 

Nej, så er jeg mere tilhænger af at kigge på problemet og arbejde med det.

 

Og det handler overhovedet ikke om, at jeg ikke kan have forståelse for andres valg om at gøre tingene anderledes og at jeg ikke kan acceptere dette. Men når det drejer sig om dyremishandling i en eller anden form, så står jeg altså af..

Så kan det godt være, at vedkommende gør andre gode ting, men de bliver bare overskygget af det andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun kigget begrænset på udsendelser med ham, og alle andre medie-personer, skal jeg gerne indrømme.

Men nøjes man med at høre hvad han siger, og iøvrigt filtrerer hans dominanshalløj, og alfa-halløj fra.......

Så er det sku egentligt slet ikke så dumt.

 

Jeg bider mig lidt fast i denne her... IMØ kan det være lidt ligegyldigt om man er enig eller uenig i hans "dominanshalløj og alfa-halløj"...

 

Blandt Millan-modstanderne er der både dem der er helt uenige i alt han siger, dem der synes at han faktisk siger nogle fornuftige ting indimellem, og dem der synes at det han siger og skriver egentlig ikke er så forkert. Men det er ikke det springende punkt, sådan set.

 

Det der har formået at ene så mange forskellige hundefolk, og det der har fået disse hundefolk at reagere, er de måder han håndterer flere af sine "cases" på. At han bruger elhalsbånd, at han bruger en "halsbåndsteknik" der lukker af for ilt og blod til hjernen.

 

De ting er brug af unødig vold/magt/smerte, nogle kalder det dyremishandling - det er modstanderne enige i, selv om de kan være mere eller mindre enige i andre ting omkring Millan.

 

Hvad de også er enige i er, at uanset om Millan ellers gør/siger ting der er mere eller mindre i orden, så er de her tilfælde af vold/mishandling nok til at der skal oplyses og advares imod mandens metoder. At han siger/skriver nogle få ok ting retfærdiggør ikke at man behandler dyr på den måde. Man kan IMØ ikke filtrere så grove ting væk, selv om han måske også siger nogle få ting der ikke er helt hen i vejret...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
OMG, har lige fået en ny fjende :evil:

 

Vidste ikke hvem han var, men det gør jeg nu, og jeg kan IKKE lide ham.

 

:cry: På de hundes vegne. :megaked:

 

Han har da ingen forstand på hunde :stupid: dumme mand. :shock:

 

Gad vide om han nogensinde er blevet bidt, hvordan mon han reagerede, tænker bare, hvis jeg var en hund, så havde jeg bidt ham.

 

Jeg har set ham blive bidt og til hans ros skal siges at han ikke hidsede sig op eller lod det gå mere ud over hunden end den behandling den alligevel havde fået.

Hunden ejedes af en sygeplejerske så hun kunne tage sig af hans sår, heldigt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogslover
Jeg har set ham blive bidt og til hans ros skal siges at han ikke hidsede sig op eller lod det gå mere ud over hunden end den behandling den alligevel havde fået.

Hunden ejedes af en sygeplejerske så hun kunne tage sig af hans sår, heldigt nok.

 

Okay, det var godt det ikke gik mere ud over hunden, selvom jeg synes den behandling de hunde får er slem nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været villig til at komme med et alternativ eller noget der også kunne gøres, som jeg personligt mener er energi mæssigt mere hensigtsmæssigt, men det er ikke det samme, som at jeg mener, at det folk gør er "forkert".

 

Ok. Det kan bare godt se sådan ud, når du kalder det "hyggebrok". Det er ikke at vise respekt for andres holdninger.

 

Jeg kan godt personligt synes, at det er forkert prioritering og spild af tid, men det må jeg vel gerne mene?

 

Bestemt. Det hænger bare ikke sammen at beskylde folk for at spilde tiden, når mange faktisk har været aktive med div. tiltag.

 

 

Derudover tror jeg også nok, at jeg flere gange har understreget i debattens forløb, at det folk gør, er deres egen sag.

 

Det virker bare ikke sådan, når man samtidig skal belæres om humor og åbenhed.

 

Jeg har bare tilføjet løsningsmodeller.

 

Som f.eks.:

Istedet for at fokuserer på Cesar og hans metoder, som jo et eller andet sted øger opmærksomheden på ham og hans arbejde og gør hans tilhængere med opildnede, så har mit forslag været at glemme ham, ignorere ham og istedet finde .. tjaa.. måske en mandlig version af Irene Jarnved eller Lise Lotte, bare med en lidt mere fræk tone, lidt i stil med Mick Øghendal, hvis det skal være en ung, eller en BS. Christiansen hvis det skal være en der er lidt ældre.

 

Jeg ved såmænd ikke om jeg dømmer folk på deres udseende. Men det gør jeg jo nok ligesom så mange andre mennesker gør det.

Der er bare nogle mennesker, der er mere interessante og som har lettere ved at lokke mig til end andre.

 

 

Det er så dit behov. Med over 500.000 tusinde hunde i Danmark må man nok regne med, at hundeejerne ikke er nogen særlig homogen gruppe. Derfor er det nok umuligt at finde en hundeekspert, som alle føler sig fysisk tiltrukket af. Personligt er det nu heller ikke mit mål med at se hundefjernsyn. Jeg er ret ligeglad med indpakningen - bare personen er fornuftig at høre på.

 

Det kan vi gøre og vi kan også huske på, at vi hver især har brug for at blive behandlet godt, ligesom vores hunde.

 

Jeg har ikke set nogen gøre sig til fortaler for det modsatte.

Denneher tråd handler om, at vi er mange, der mener, at CM's metoder er direkte farlige for hunde. Jeg synes, det er meget sympatisk, at folk er så engagerede i deres omgivelser, at de vil bruge tid og energi på at advare imod skadelige ting i stedet for bare at se den anden vej og have nok i sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det handler bare ikke om, at alle skal rette sig ind efter hinanden og gøre alting på den samme måde. Hvis alle gjorde tingene ens, ville der aldrig finde en udvikling sted og tingene ville aldrig have ændret sig, hvis der ikke var nogle, der gik i en anderledes retning og forsøgte sig med andre metoder end den traditionelle.

 

Og jeg har da al respekt for folk, der forsøger at udvide deres horisont og blive klogere.

 

Men jeg kan bare ikke have respekt for en mand, der tilnærmelsesvis kvæler hunde for at få dem til at makke ret. Han placerer dem lige midt i den situation, de er utrygge ved eller bange for, og når de så tillader sig at reagere, oplever de at det gør ondt og at de måske ikke kan få luft.

 

Forestil dig, at det skete for dig. Hvis det skete mange gange for dig, at dit forsøg på at fortælle omgivelserne, at du var bange, medførte at du ikke kunne få luft, ville du så ikke holde op med at reagere på et tidspunkt?

 

Det tror jeg du ville og jeg tror ikke hunde er så meget anderledes på det punkt. Så går de rundt og er bange, men de tør ikke vise det, fordi det gjorde ondt, da de gjorde det sidst.

Det kaldes symptombehandling og det må være en enorm stressfaktor for en hund.

Jeg kunne iøvrigt også forestille mig, at det skulle holdes ved lige. Så når hunden på et tidspunkt reagerer igen, skal de igennem samme behandling en gang til. Og sådan kommer det til at foregå resten af dens liv.

Må da være et tillidsbrud af dimensioner...

 

Nej, så er jeg mere tilhænger af at kigge på problemet og arbejde med det.

 

Og det handler overhovedet ikke om, at jeg ikke kan have forståelse for andres valg om at gøre tingene anderledes og at jeg ikke kan acceptere dette. Men når det drejer sig om dyremishandling i en eller anden form, så står jeg altså af..

Så kan det godt være, at vedkommende gør andre gode ting, men de bliver bare overskygget af det andet.

 

Jeg er slet ikke uenig med dig. Tror vi er meget enige.

Det er bare hvordan problematikken skal takles, som jeg har et lidt andet forhold til og syn på.

 

Jeg har det med Cesar, som jeg har det med en hund, der opfører sig uacceptabelt, ignorer adfærden, afled, ny øvelse, ros.

 

Ja det er synd for nogle af de hunde han "behandler", men der er mange mange mange flere, der behandler deres hunde endnu værre i Danmark.

 

Dem burde vi finde et alternativ til, fremfor at fortælle dem hvor forkert de og deres "mentor" er.

 

Tryk avler modtryk.

Vi burde aflede, finde en god mand til posten på tv og rose folk, der træder i den ønskelige retning, som kunne være bare at møde op på et træningsplads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan du godt have ret i, men jeg fornemmer, at jeg bedre kan lide min egen måde at skrive på.

Det tager tid at lære mennesker at kende og dem der udviser tålmodighed og viser at de kan tage tingene med humor, den type mennesker tiltaler mig meget.

Alle dem der hysser og hisser, dem skal jeg sådan set ikke rigtig bruge til noget, de må komme, når de har brugt den tid der skal til, for at opbygge en tro på, at jeg er ufarlig og helt almindelig, uanset hvordan jeg så vælger at bruge det skrevne ord. :-D

 

Jamen selvfølgelig kan du bedst li' din egen måde at skrive på. Men hvis du er interesseret i at dine meddebattører skal forstå hvad du mener, så vil det nok være en god idé at tænke mindre på hvad du selv bedst kan li', og tænke mere på at udtrykke dig så dine meninger går klart frem.

 

Der er nok ingen der har fået det indtryk at du er farlig, men for at være helt ærlig så er det p***eirriterende at skulle sidde og gætte sig til hvad du mener, når du skriver så kryptisk, og du risikerer bare at dine indlæg til sidst bli'r sprunget over... Hvis du virkelig vil være med i debatten, så skriv så klart og enkelt som muligt, så tingene ikke kan bli' misforstået.

 

I en "seriøs" tråd som denne, hvor der virkelig bli'r diskuteret meninger og holdninger er det ekstra vigtigt. I de mere "løsslupne" tråde er sproget hlet anderledes, og her er både tid og plads til underfundigheder og kryptiske formuleringer.

 

Det er virkelig bare et velment råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...