Lupus Skrevet December 16, 2010 Rapporter Share Skrevet December 16, 2010 Ja, jeg har eksamener indtil feb. og kæretsen er sygemeldt indtil marts, altså er vi begge hjemme lige pt, så Lupus er ikke rigtigt alene hjemme mere. Det er i sig selv jo dejligt, men der kommer en tid hvor vi skal afsted igen begge to. Skal man så starte forfra med træningen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 16, 2010 Rapporter Share Besvaret December 16, 2010 Det kommer nok lidt an på hvor gammel hunden er, og hvordan den har haft det med at være alene før..? Er det en voksen hund, der ikke har haft problemer før, så vil det nok ikke være nogle problemer. Men er det en yngre hund, eller en der har haft alene-hjemme-problemer, så kan det nok se anderledes ud... I så fald må man nok hellere ta' en lille "opbygnings-periode" før man skal begynde på arbejde igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret December 16, 2010 Rapporter Share Besvaret December 16, 2010 Ja, jeg har eksamener indtil feb. og kæretsen er sygemeldt indtil marts, altså er vi begge hjemme lige pt, så Lupus er ikke rigtigt alene hjemme mere. Det er i sig selv jo dejligt, men der kommer en tid hvor vi skal afsted igen begge to. Skal man så starte forfra med træningen? hvis han intet problem har med det normalt, og aldrig har haft, er der måske ikke så meget at bekymre sig om. men hvis det var mig, ville jeg nok holde det lidt ved lige. bare lade ham være alene lidt, hver eller hver anden dag - i skal vel også ud at handle osv. og så trappe lidt op den sidste uges tid frem til hverdag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret December 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 16, 2010 Det kommer nok lidt an på hvor gammel hunden er, og hvordan den har haft det med at være alene før..? Er det en voksen hund, der ikke har haft problemer før, så vil det nok ikke være nogle problemer. Men er det en yngre hund, eller en der har haft alene-hjemme-problemer, så kan det nok se anderledes ud... I så fald må man nok hellere ta' en lille "opbygnings-periode" før man skal begynde på arbejde igen. Han er 8 mrd og jeg har aldrig oplevet problemer med at han er alene hjemme... Men nu er vores nabo så også døv.... Hmmm Jeg tror at vi prøver at genopbygge lidt efter nytår... Tiden har vi jo Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret December 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 16, 2010 hvis han intet problem har med det normalt, og aldrig har haft, er der måske ikke så meget at bekymre sig om. men hvis det var mig, ville jeg nok holde det lidt ved lige. bare lade ham være alene lidt, hver eller hver anden dag - i skal vel også ud at handle osv. og så trappe lidt op den sidste uges tid frem til hverdag. Ja, det er nok en god idé, er faktisk lidt bange for at der nu kan opstå problmer, da vi faktisk trænede det fra første dag til 2 mdr senere hvor min ferie var slut. SÅ vedligeholdelse er nok vejen frem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Min sidste hund havde ingen alene hjemme problemer, men så holdt vi sommerferie i 3 uger hvor vi bare tullede rundt derhjemme, og herefter havde han så pludselig alene hjemme problemer Han var et år gammel på det tidspunkt, og det tog os ufatteligt langt tid at få ham vænnet til at være alene igen, fordi han havde fået lov at være bange for at være alene i et stykke tid før vi opdagede det. Så jeg ville helt klart lade jeres hund være alene et par gange om ugen, bare så I vedligeholder træningen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Ja- de kan få ændret deres dagrytme og vænne sig til selskab. Jeg fik selv problemet efter længere sygemelding og venten på operation. Så mine 4 ældste , hvoraf den ældste var ca 7 år , da jeg begyndte at gå hjemme er stadig kørt i det spor, at forlades huset ikke om morgenen , så hyler hun og de 5 andre en tid. Så mindst hver anden dag cykler jeg op for at købe lidt ind, så de stadig kan se det naturlige i at jeg forlader huset.Jeg er pensionist nu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lupus Besvaret December 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Min sidste hund havde ingen alene hjemme problemer, men så holdt vi sommerferie i 3 uger hvor vi bare tullede rundt derhjemme, og herefter havde han så pludselig alene hjemme problemer Han var et år gammel på det tidspunkt, og det tog os ufatteligt langt tid at få ham vænnet til at være alene igen, fordi han havde fået lov at være bange for at være alene i et stykke tid før vi opdagede det. Så jeg ville helt klart lade jeres hund være alene et par gange om ugen, bare så I vedligeholder træningen. Det lyder lige præcist som det jeg var bange for... Så det er nok en god idé at gå igang nu hvor han stadigt kan. Ja- de kan få ændret deres dagrytme og vænne sig til selskab.Jeg fik selv problemet efter længere sygemelding og venten på operation. Så mine 4 ældste , hvoraf den ældste var ca 7 år , da jeg begyndte at gå hjemme er stadig kørt i det spor, at forlades huset ikke om morgenen , så hyler hun og de 5 andre en tid. Så mindst hver anden dag cykler jeg op for at købe lidt ind, så de stadig kan se det naturlige i at jeg forlader huset.Jeg er pensionist nu. Og han er jo en selskabhund, så tror at han vender sig nok hurtigt til at vi er hjemme Mange tak alle sammen :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts