Hop til indhold

Nala brokker sig, what to do?


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Når jeg er alene hjemme, og jeg går i seng, får Nala et kys og der bliver sagt godnat... Og så går tøsen bare ind i stuen og lægger sig til at sove...

 

MEN når brandmanden er her (ingen :slem:-kommentar, tak!) og skal sove, så gør hun altid mellem 3 og 15 gange, når der er sagt godnat. Jeg har prøvet at ignorere hende, men det hjælper SLET ikke overhovedet... Hun har også fået et NEJ og GÅ IND OG LÆG DIG, men intet hjælper...

 

 

Om morgenen kan hun også finde på at sætte sirenen igang, men det er også kun når brandmanden overnatter....

 

Jeg synes ikke hun får mindre opmærksomhed eller stimuli når han er her, så kan ikke forstå denne reaktion...

 

 

Nogen der kan give gode råd???

 

 

 

-Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Hun sover normalt i stuen.... ENKELTE gange har hun sovet inde ved mig, men hun sover ellers alle 7 dage i ugen i stuen, så der er ikk noget ændret når brandmanden sover her eller ej...

 

Kan hun ikke komme ind ved siden af sengen når han er der? Så hun ikke føler sig udenfor flokken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan hun ikke komme ind ved siden af sengen når han er der? Så hun ikke føler sig udenfor flokken?

 

 

 

Tror ikk hun føler sig udenfor, for hun gøer jo ikk når han ikk er der... :vedikke:.... Men der er INGEN plads i soveværelset... Der er kun en lille sti ind til sengen og der kan hun ikke være... Der er et børnegitter foran den åbne soveværelsedør, så hun netop ikke skulle føle sig alene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Tror ikk hun føler sig udenfor, for hun gøer jo ikk når han ikk er der... :vedikke:.... Men der er INGEN plads i soveværelset... Der er kun en lille sti ind til sengen og der kan hun ikke være... Der er et børnegitter foran den åbne soveværelsedør, så hun netop ikke skulle føle sig alene...

 

Okay :) Så har jeg desværre ikke andre forslag :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg kan desværre ikke hjælpe - men tænkte at Søster Lagkage måske kunne... hun har vist fået en del erfaring i nogenlunde den retning :mrgreen:

 

Der er også en god lang tråd herinde omkring nogenlunde det emne :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke hjælpe - men tænkte at Søster Lagkage måske kunne... hun har vist fået en del erfaring i nogenlunde den retning :mrgreen:

 

Der er også en god lang tråd herinde omkring nogenlunde det emne :engel:

 

 

 

Kan godt huske den :lol: Men er ikke sikker på jeg kommer i kridthuset, hvis jeg bringer den på bane igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt huske den :lol: Men er ikke sikker på jeg kommer i kridthuset, hvis jeg bringer den på bane igen :lol:

 

Do it! :klap:

På et tidspunkt da den var væk, hev jeg den frem med en kommentar ala om det ikke var synd at den forsvandt?! :mrgreen: Men okay okay, tror måske ikke Søster Lagkage var SÅ begejstreret over mit initiativ til at holde tråden kørende! :lol::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne det hjælpe, hvis brandmanden brugte noget kvalitetstid med Nala alene? Så kunne hun se at han er en del af flokken. Ved det ikke, måske prøver hun bare at beskytte dig og skal lige høre om du er ok?

 

 

 

Høre om jeg er ok?? :shock::slem:

 

 

Nala er helt vild med ham :lun:, og gider nærmest ikk mig når han er her, så tror ikk rigtig det ville have noget effekt... desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Høre om jeg er ok?? :shock::slem:

 

 

Nala er helt vild med ham :lun:, og gider nærmest ikk mig når han er her, så tror ikk rigtig det ville have noget effekt... desværre...

 

Måske hun er misundelig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg er alene hjemme, og jeg går i seng, får Nala et kys og der bliver sagt godnat... Og så går tøsen bare ind i stuen og lægger sig til at sove...

 

MEN når brandmanden er her (ingen :slem:-kommentar, tak!) og skal sove, så gør hun altid mellem 3 og 15 gange, når der er sagt godnat. Jeg har prøvet at ignorere hende, men det hjælper SLET ikke overhovedet... Hun har også fået et NEJ og GÅ IND OG LÆG DIG, men intet hjælper...

 

 

Om morgenen kan hun også finde på at sætte sirenen igang, men det er også kun når brandmanden overnatter....

 

Jeg synes ikke hun får mindre opmærksomhed eller stimuli når han er her, så kan ikke forstå denne reaktion...

 

 

Nogen der kan give gode råd???

 

 

 

-Marie

 

Måske du kunne have et marvben eller kong med frossen leverpostej. Som Nala kunne få, når du siger godnat (de nætter hvor Brandander "sover" hos dig). Så begynder hun måske at forbinde evt. lyde og roden rundt med noget lækkert (ligesom dig :slem:). Igen om morgenen kan du have en foderbold med morgenmad, som du kan give hende inden hun begynder at gø.

 

Hun reagerer nok på at der er en forandring. Og så skal du jo bare kode hende til, at hun syntes, at det er en lækker forandring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du kunne have et marvben eller kong med frossen leverpostej. Som Nala kunne få, når du siger godnat (de nætter hvor Brandander "sover" hos dig). Så begynder hun måske at forbinde evt. lyde og roden rundt med noget lækkert (ligesom dig :slem:). Igen om morgenen kan du have en foderbold med morgenmad, som du kan give hende inden hun begynder at gø.

 

Hun reagerer nok på at der er en forandring. Og så skal du jo bare kode hende til, at hun syntes, at det er en lækker forandring.

 

:sjov:

 

:bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du kunne have et marvben eller kong med frossen leverpostej. Som Nala kunne få, når du siger godnat (de nætter hvor Brandander "sover" hos dig). Så begynder hun måske at forbinde evt. lyde og roden rundt med noget lækkert (ligesom dig :slem:). Igen om morgenen kan du have en foderbold med morgenmad, som du kan give hende inden hun begynder at gø.

 

Hun reagerer nok på at der er en forandring. Og så skal du jo bare kode hende til, at hun syntes, at det er en lækker forandring.

 

 

Jamen jeg tænker bare, at hun jo skal lægge sig til at sove, når jeg siger godnat, hun skal ikk blive en natteroder... :hmm:...

Hmm... men mon ikk jeg skal prøve det af... :5up:

 

 

 

:sjov:

 

:bigsmile:

 

 

 

:fornaermet:

 

 

:slem:

 

 

 

:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...