Hop til indhold

Puha en forskrækkelse

Gæst spix
 Share

Recommended Posts

Jeg var ude på min aftentur i går aftes, han går løs og jeg er lige ved siden af da han pludselig stivner, det plejer at betyde fremmede hund, så jeg tager ham i snor og beder ham gå pænt......da der lyder en voldsom gøen bagved os..........ud af øjekrogen ser jeg en amerikansk bulldog i fuld firspring imod os, og den virker mildest talt ikke venlig.

Ejeren er ikke at se og i det splitsekund jeg har, inden den er henne ved min hvalp.....når jeg at blive så aldeles indstrængt rasende over det senario jeg forestiller mig......hvis den virkelig går planken ud og angriber min :hjerte:hund......

uden at tænke stiller jeg mig foran min hund, og bare - meget hårdt- siger "læg sig" (en kommando jeg aldrig bruger)-

et eller andet gjorde den stoppede op midt på vejen- om det var min kommando- jeg aner det ikke- ejeren var stadig ingen steder - der blev den så stående,bulldogen - indtil den luskede hjem - stadig uden en ejer i miles omkreds.

Men det har godt nok fået mig til at tænke hvad man skal gøre hvis man en anden gang møder en aggressiv løsløbende hund uden ejer- hvad vil i gøre...

hvis en anden hund bider sig fast i jeres hund??

jeg har tænkt mig at gå hen til huset og ringe på og tage en snak med husejeren- for hvis det er deres hund- skal det ikke ske igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores nye naboers hunde gjorde det samme, vi var ude og gå om aftenen, og pludselig ser jeg to sæt blinkende lys komme stormende imod os imens de gøede :shock:

Man bliver møg forskrækket, og heldigvis for mig, så har mine naboer herefter sørget for at de altid er ude sammen med deres hunde. Deres hunde er så overhovedet ikke aggressive, men de advarer selvfølelig om at her kommer der ubudne gæster. Men når man kommer gående og bliver overrasket på den måde, så er det altså svært at vide om hunden kan finde på at gøre noget, især når de kommer spænende imod en imens de gør :shock:

Så jeg håber for dig at ejeren af AB'en er lige så modtagelig for fornuft som mine naboer var :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

..........ud af øjekrogen ser jeg en amerikansk bulldog i fuld firspring imod os, og den virker mildest talt ikke venlig.

Føj for pokker for en forskrækkelse. Sådan en stor og stærk ambull er sgutte til at spøge med. Men jeg synes så afgjort, at du skulle tage kontakt til den mulige ejer.

Og hvis de ikke er ualmindeligt forskrækkede og brødebetyngede, så synes jeg, at du skulle melde det til politiet. Næste gang går det måske ikke så heldigt, enten det så bliver for dig igen eller en anden hundeejer.

Hvad man kan gøre som "almindelig" hundeejer? Tjah, det er jo forbudt at bevæbne sig mod sådanne overfald, men....det er nu alligevel en god ting. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores aftentur er gået den vej hver eneste aften igennem 5 måneder- så med mindre det er en ny hund- så sker det ikke jævnligt. Men ja,jeg tager kontakt.

Jeg forestiller mig- hvis det er en hanhund der har bidt sig fast i min hund, at gribe dens testikler og kvase dem til den slipper-med en tæve - jeg ved det simpelthen ikke,

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores nye naboers hunde gjorde det samme, vi var ude og gå om aftenen, og pludselig ser jeg to sæt blinkende lys komme stormende imod os imens de gøede :shock:

Man bliver møg forskrækket, og heldigvis for mig, så har mine naboer herefter sørget for at de altid er ude sammen med deres hunde. Deres hunde er så overhovedet ikke aggressive, men de advarer selvfølelig om at her kommer der ubudne gæster. Men når man kommer gående og bliver overrasket på den måde, så er det altså svært at vide om hunden kan finde på at gøre noget, især når de kommer spænende imod en imens de gør :shock:

Så jeg håber for dig at ejeren af AB'en er lige så modtagelig for fornuft som mine naboer var :x:

Ja, det håber jeg også.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da noget af en forskrækkelse. Men hvor godt at du bevarede roen og fik sendt hunden retur...:5up:

Jeg har også haft held med at brøle eller tale meget bestemt til andre ubudne hunde hvorefter de er lusket af..

Men hvis en hun bed sig fast i en af mine og jeg ikke havde vand i nærheden ville jeg nok sparke den i dens ømme punkter som på siden af maven. Jeg har en gang måtte sparke Jensen der hvor han havde fat i en anden hund :cry: Forhåbentligt første, eneste og sidste gang jeg bliver nødt til at gøre den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Puh ha :(

Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre i sådan en situation..

Jeg har selv prøvet at sidde hvor en rottweiler og en amstaff komme styrtende i mod mig, dog begge med logrende hale (og mig uden hund) jeg sad lidt skjult og pludselig kom ejeren også løbende og så ud til at være chokeret over at begge hunde var sat i løb..

Heldigvis er jeg ikke bange for den størrelse hunde :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg i første omgang ville kaste noget efter den (nøgler fx), virkede det ikke ville jeg også brøle af min lungers fulde kraft og virkede det ikke ville jeg losse den lige i synet - ja undskyld, men det ville jeg sgu. INGEN skal angribe min hund fuldstændig ud af det blå..

Og jeg var gået fuldstændig i selvsving overfor ejerne - ikke at det havde hjulpet noget, men i bar forskrækkelse ville det være min umiddelbare reaktion.. :hmm:

Tænk hvis sådan en møgkøter skulle bide mit arme pus til blod eller det der er værre.. Uhhhh får gåsehud ved tanken...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes din reaktion var helt rigtig :5up:.

Jeg håber jeg ville kunne reagere på samme måde, men jeg ved overhovedet ikke hvad jeg selv ville gøre i samme situation :vedikke:.

Super ide at tage en snak med hundeejer, jeg håber de er til at snakke med!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude på min aftentur i går aftes, han går løs og jeg er lige ved siden af da han pludselig stivner, det plejer at betyde fremmede hund, så jeg tager ham i snor og beder ham gå pænt......da der lyder en voldsom gøen bagved os..........ud af øjekrogen ser jeg en amerikansk bulldog i fuld firspring imod os, og den virker mildest talt ikke venlig.

Ejeren er ikke at se og i det splitsekund jeg har, inden den er henne ved min hvalp.....når jeg at blive så aldeles indstrængt rasende over det senario jeg forestiller mig......hvis den virkelig går planken ud og angriber min :hjerte:hund......

uden at tænke stiller jeg mig foran min hund, og bare - meget hårdt- siger "læg sig" (en kommando jeg aldrig bruger)-

et eller andet gjorde den stoppede op midt på vejen- om det var min kommando- jeg aner det ikke- ejeren var stadig ingen steder - der blev den så stående,bulldogen - indtil den luskede hjem - stadig uden en ejer i miles omkreds.

Men det har godt nok fået mig til at tænke hvad man skal gøre hvis man en anden gang møder en aggressiv løsløbende hund uden ejer- hvad vil i gøre...

jeg har tænkt mig at gå hen til huset og ringe på og tage en snak med husejeren- for hvis det er deres hund- skal det ikke ske igen.

Først: super god reaktion :5up:

Hvis (når) jeg møder en løsgående (aggressiv?) hund, gør jeg ligesom dig. Sætter mine hunde af, går frem, med rank holdning, puster mig lidt op, siger med dyb stemme det som lige falder mig ind. Dette har oftest en positiv udgang. De fleste hunde ønske ikke en konflikt med en oppustet "kælling" :blink:.

Er det en hund som virkelig bare VIL i konflikt, med mine hunde (og mig), prøver jeg, så vidt muligt, at skåne min hunde ved at holde mig imellem den fremmede og dem, medens jeg klargør en løkke ud af hunderemmen, som jeg kan få listet over hovedet på den fremmede.

Jeg har aldrig prøvet, at mine hunde er blevet overfaldet(bidt) af andre hunde. Så jeg kan kun tænke mig til hvad jeg vil gøre.

Jeg ville få fat i dens halsbånd(hvis sådan findes) og vride rundt. Jeg ville gøre alt, også selv om jeg blev bidt. Jeg tror at jeg vill gå "amok", -så kom bare an. Det er måske denne atityde, som afholder andre hunde, til at ville i en konflikt med mig :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Jeg tro det er umuligt at svar på hvordan man vil reagere før man står

i situationen - men muligheden for at jeg vil s.... i bukserne er bestemt til stede. :genert::megaked:

Men du tacklede det super fint :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svar.:-D

For mig handler det om at jeg blev så rasende over, det der kunne ske- at jeg blev fuldkommen klarhjernet og effektiv.

Men jeg har tænkt en del over , hvad man kan gøre hvis en fremmede hund har bidt sig fast????

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv for en oplevelse. Godt du nåede at reagere hurtigt :ae:

Vi møder desværre en del aggressive hunde uden ejer der bruser frem mod os med enorme mængder lyd på. Jeg bliver som regel overmega rasende og adrenalinet når ekstreme mængder i de situationer, så jeg er i stand til at råbe "AAAY! KA DO SÅ KOMME HJEM!" med en ekstrem mandestemme :lol:

Det skræmmer de fleste hunde. Jeg syntes faktisk ofte det virker som om de hunde der kommer stormende ikke har tanke for at der er en ejer med, lige indtil jeg råber altså.

En enkelt gang har jeg prøvet hvor det ikke virkede så godt på en labrador. Den stoppede op, men blev ved med at fare frem imod os. Skulle det en dag ske at det ikke virker og en hund springer på min, har jeg nu en ekstra snor med til at kvæle den med så den forhåbentlig slipper taget. Om det virker aner jeg ikke, men jeg håber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

For mig handler det om at jeg blev så rasende over, det der kunne ske- at jeg blev fuldkommen klarhjernet og effektiv.

Men jeg har tænkt en del over , hvad man kan gøre hvis en fremmede hund har bidt sig fast????

Jeg tro det er 100,000 kr spørgsmålet du stiller der.

Når først der er bidt fast tro jeg kun det er bøllen der bider der bestemmer hvornår det slutter.

Der er formentligt lukket af til den øverste etage så der kun reageres på at det der er i munden bliver helt stille.

En skræmmende tanke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tro det er umuligt at svar på hvordan man vil reagere før man står

i situationen - men muligheden for at jeg vil s.... i bukserne er bestemt til stede. :genert::megaked:

Men du tacklede det super fint :klap:

Nej, man kan aldrig vide præcis hvad man vil gøre, men jeg tror det er godt at gøre sig tanker over. Så er det faktisk nemmere at gøre i situationen end hvis man ikke har.

Jeg har aldrig råbt en fremmed hund væk før jeg fik nok af løse hunde der overrumpler min hund midt inde i byen og besluttede mig for at næste gang ville jeg prøve det. Den næste gang der kom en løs hund stormende gjorde jeg det uden at tænke... og det virkede over alt forventning.

Jeg kan dog stadig godt frygte den dag det ikke virker eller hunden ligefrem bliver provokeret af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tro det er 100,000 kr spørgsmålet du stiller der.

Når først der er bidt fast tro jeg kun det er bøllen der bider der bestemmer hvornår det slutter.

Der er formentligt lukket af til den øverste etage så der kun reageres på at det der er i munden bliver helt stille.

En skræmmende tanke.

Eller at hunden ikke kan få luft.

Link til indlæg
Del på andre sites

Grim situation at komme ud for, selvom du fik afværget. Tror dog ikke hunden har haft til hensigt at angribe, for så havde den gjort det uanset hvor meget du havde råbt og skreget og mange hunde har en lidt "bisset" måde at møde andre på, hvor det bare er show off, for at være den er har bukserne på hvis der skulle ske noget.

Jeg har stået i situationen hvor en amerikansk bulldog havde til hensigt at æde min springer (bare fordi han tilfældigvis havde 4 ben). Jeg gik ud foran den med mit ene ben og den ramte så hårdt at jeg fik blå mærker efter den, uden at den ændrede sit forehavende. Den torpederede Thailo og begyndte at tygge i ham men nåede heldigvis ikke at få ordentligt fat før jeg fik løftet den op fra jorden ved at tage fat i huden bag dens forben (den havde ikke halsbånd på). Tror det vigtigste er at få hunden ud af balance inden den type hund får fat for alvor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg tror faktisk hunden er nødt til at slippe,hvis man har en snor om halsen og bare drejer,indtil den mister ilt. Men det er ikke det nemmeste på en meget ophidset hund- altså at få en snøre rundt en fremmede hunds hals. Men Jeg ville heller ikke have nogle problemer med at kværke den- hvis den havde min hund i gabet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Jeg ville heller ikke have nogle problemer med at kværke den- hvis den havde min hund i gabet.

Heller ikke jeg, men det er måske noget andet hvis ejeren er i nærheden. Nu udstiller jeg lige en af mine fordomme (andre kan måske overtales til at kalde det erfaring) :lol: men jeg er nu ofte pænt bange for de dèr skaldede/ tatoverede muskelmænds (der ofte har en ambull) reaktion. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heller ikke jeg, men det er måske noget andet hvis ejeren er i nærheden. Nu udstiller jeg lige en af mine fordomme (andre kan måske overtales til at kalde det erfaring) :lol: men jeg er nu ofte pænt bange for de dèr skaldede/ tatoverede muskelmænds (der ofte har en ambull) reaktion. :genert:

Det ville jeg også være i teorien- men hvis jeg stod i situationen ville jeg blive så vred, at jeg ville være ligeglad -Så må han (muskelmanden)tage sin fængselsstraf - for jeg ville gå hele vejen for at få ham og hund af gadebilledet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville jeg også være i teorien- men hvis jeg stod i situationen ville jeg blive så vred, at jeg ville være ligeglad -Så må han (muskelmanden)tage sin fængselsstraf - for jeg ville gå hele vejen for at få ham og hund af gadebilledet.

Jeg kan godt se hvad du mener men jeg har oplevet præcis hvor aggressive og truende disse "mennesker" kan være, bare fordi man kalder deres hund for møjkøter (når hunden går i hovedet på en anden, der forsøger at afværge en konflikt, er dèt nemlig hvad de er, imo). Tænker bare hvad de er i stand til at gøre hvis man forsøger kvæle deres potensforlænger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Muskelmennesker...hvad er det næste? Muskelfugle? :mrgreen:

Ja undskyld...luft i jeres fordomme alt det i vil...jeg er selv 180cm høj, 100kg. tung og for det meste skaldet...så jeg passer perfekt ind i jeres sterotype billede af en kamphundeejer...:engel:

Edit: hehe...og det kan i selvfølgelig ik bruge til en skid...havde bare ikke andet at bidrage med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Muskelmennesker...hvad er det næste? Muskelfugle? :mrgreen:

Ja undskyld...luft i jeres fordomme alt det i vil...jeg er selv 180cm høj, 100kg. tung og for det meste skaldet...så jeg passer perfekt ind i jeres sterotype billede af en kamphundeejer...:engel:

Edit: hehe...og det kan i selvfølgelig ik bruge til en skid...havde bare ikke andet at bidrage med...

dogfather, du har da fordomme om hvad vi har af fordomme. Jeg skriver at såfremt, en hundeejer er truende ,i en sådan konflikt (at hunden allerede har kæberne om min hvalp) så vil jeg ikke vige og jeg vil gå hele vejen for at truslen vil få konsekvenser.

Det er ikke en fordom- det er et faktum, truer man andre mennesker, begår man noget ulovligt- den er ikke længere.

Link til indlæg
Del på andre sites