Hop til indhold

hanpuddel tilbyder parring


Gæst noa
 Share

Recommended Posts

Noa vores han er vist kommet til den den tid hvor der skal ske noget,,

Han er sort og hvid,, hans far er en hvid silkepuddel og moren er grå puddel,, noa er 1 år gammel.

hvis det har intresse skriv gerne. eller kontakt os,,,

martin 28431252

maria 28401251

 

ps han er en meget glad hund og børnevenlig....:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Noa vores han er vist kommet til den den tid hvor der skal ske noget,,

Han er sort og hvid,, hans far er en hvid silkepuddel og moren er grå puddel,, noa er 1 år gammel.

hvis det har intresse skriv gerne. eller kontakt os,,,

martin 28431252

maria 28401251

 

ps han er en meget glad hund og børnevenlig....:-)

1 år :shock: Hvad med liiiige at give hunden en chance for at blive færdigudviklet?

 

Synes 1 år er alt, alt for tidligt! Uanset om det er hanhund eller tæve. Ved de fleste racer vil jeg sige 2-2½ år. Nogle racer udvikles senere, og så skal det selvfølgelig være senere. Men som regl 2-2½ år!

 

Du kan højst sandsynligt heller ikke se jeres hunds rigtige temperament nu. Jeg ved fra min egen hund, at hun har udviklet sig (især i temperament) meget fra hun var 1 år til nu hvor hun er 1½ år. Og det er ikke et temperament jeg ville avle videre på! Desuden skal han jo også være helt færdigudviklet for at tjekke at han er HELT sund og rask. Hvis i absolut mener han har noget fantastisk at tilfører racen - men dét kan i altså ikke se før han er færdigudviklet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

okay, han viser bare alle former for ting der skal til.

dem vi kender syntes også han virker,,,,, hva kan man sige,rimeliig voksen.

og i følge vores dyrlæge fejler han ikke noget.

men det er jo altid rart med andres meninger´..... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Noa vores han er vist kommet til den den tid hvor der skal ske noget,,

Han er sort og hvid,, hans far er en hvid silkepuddel og moren er grå puddel,, noa er 1 år gammel.

hvis det har intresse skriv gerne. eller kontakt os,,,

martin 28431252

maria 28401251

 

ps han er en meget glad hund og børnevenlig....:-)

 

Det vil være dejligt med et billede af ham.

Hvordan ser en Silkepudel ud:confused:

 

Det er Gryn der spørger

Link til indlæg
Del på andre sites

han viser bare de ting at han gerne vil noget,, han har også næsten været på min søsters hund,, men hendes hund ville ikke gi ham lov

det er heller ikke noget vi SKAL, men når han viser alle symptomerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

han viser bare de ting at han gerne vil noget,, han har også næsten været på min søsters hund,, men hendes hund ville ikke gi ham lov

det er heller ikke noget vi SKAL, men når han viser alle symptomerne.

 

En hund viser altså ikke "symptomer" mht parring ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe okay jamn så blev jeg så klog..... :-):-)

men hvordan kan man så se på ham hvornår han er klar..

 

For mig er symptomer altså noget med sygdom at gøre :???:

 

Hvis du nu hørte efter de råd, der allerede er blevet givet. Ja så skal hunden altså være omkring de 2 år minimum ;-)

 

Og jeg tror altid en hanhund vil være "klar", men ikke mentalt ! Og derfor skal du vente.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
han viser bare de ting at han gerne vil noget,, han har også næsten været på min søsters hund,, men hendes hund ville ikke gi ham lov

det er heller ikke noget vi SKAL, men når han viser alle symptomerne.

Alle hanhunde vil gerne parre, forestil dig de alle fik lov:shock:

 

Når han er 1 år kan du ikke vurdere om hans temperament er godt nok til at give videre (eller om han fysisk er sund og ikke er bærer af arvelige sygsomme), mange mange hunde aflives hvert år, se på DBAs hjemmeside, ufatteligt mange hvalpe/hunde skal have nye hjem.

 

Jeg mener ikke man skal lave hvalpe bare fordi hundene gerne vil parre, det vil de nemlig allesammen :-D

 

Hvordan er hans hverdag?

 

Måske kunne du tilbyde ham noget mere aktivering, fx fodersøg, aktiverings legetøj, træning m.m., istedet for at han lige skal være far :-)

 

Velkommen iøvrigt, nu virker det måske lige lidt voldsomt, det her for dig, men her faktisk rigtigt hyggeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Bare fordi han selv giver udtryk for at han er "klar" betyder det ikke at han reelt er det. ALLE kønsmodne hanhunde ville hoppe på en villig tæve hvis de fik lov - men nu har de heldigvis os mennesker til at tøjle dem når der er behov for det. Der er ingen grund til at sætte for mange hvalpe til verden. Bare fordi hunden fysisk "kan" betyder det ikke at det er forsvarligt - som andre skriver er han ikke udvokset endnu - hverken fysisk eller psykisk.

 

Jeg vil også mene at 1 år er alt for ung en alder til parring. Min hund på 8 mdr. kan også finde på det, men han er altså stadig en hvalp. Og han er helt sikkert ikke voksen når han er et år gammel.

 

Jeg vil også gerne høre hvad en silkepudel er? Og hvor stor er han? (Pudlen findes jo i fire størrelser).

Er han tjekket for arvelige sygdomme? Hvis ikke, ville det nok være en god idé inden du tilbyder ham til avl - ligesom det ville være en god idé at få tjekket den "udkårne" inden evt. parring - når han er gammel nok! Jeg vil mene at to år er en passende alder.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay jeg siger mange tak for svaret,,

han har masser af legetøj og har to børn der også aktivere ham, damen og jeg gør jo også, er i haven med ham også og leger med ham.

ang hans temperament er der ikke noget og komme efter, han er god som dagen er lang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare fordi han selv giver udtryk for at han er "klar" betyder det ikke at han reelt er det. ALLE kønsmodne hanhunde ville hoppe på en villig tæve hvis de fik lov - men nu har de heldigvis os mennesker til at tøjle dem når der er behov for det. Der er ingen grund til at sætte for mange hvalpe til verden. Bare fordi hunden fysisk "kan" betyder det ikke at det er forsvarligt - som andre skriver er han ikke udvokset endnu - hverken fysisk eller psykisk.

 

Jeg vil også mene at 1 år er alt for ung en alder til parring. Min hund på 8 mdr. kan også finde på det, men han er altså stadig en hvalp. Og han er helt sikkert ikke voksen når han er et år gammel.

 

Jeg vil også gerne høre hvad en silkepudel er? Og hvor stor er han? (Pudlen findes jo i fire størrelser).

Er han tjekket for arvelige sygdomme? Hvis ikke, ville det nok være en god idé inden du tilbyder ham til avl - ligesom det ville være en god idé at få tjekket den "udkårne" inden evt. parring - når han er gammel nok! Jeg vil mene at to år er en passende alder.

 

 

det er først kommet inden for 1 måneds tid hvor han såkaldt gør tegn til det,

dyrlægen siger han ikke fejler noget,

moren er en grå puddel og faren en hvid silkepuddel, ved ikke lige hva blanding det så er....men han er rimelig stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Noa vores han er vist kommet til den den tid hvor der skal ske noget,,

Han er sort og hvid,, hans far er en hvid silkepuddel og moren er grå puddel,, noa er 1 år gammel.

hvis det har intresse skriv gerne. eller kontakt os,,,

martin 28431252

maria 28401251

 

ps han er en meget glad hund og børnevenlig....:-)

 

c008.gif

 

Du menerdaikk' at nogen skal lægge tæve til DEN beskrivelse?

 

...At fordi du har en hanhund med "lyster" så er der nok nogen, der vil have hvalpe med ham? :-D

Er du selv interesseret i at overtage den ene af hans eventuelle hvalpe?? For det er da som minimum en betingelse for at kaste sig ud i sådan et projekt.

Svangerskab og fødsel er en lige så stor belastning for en hund som det er for et menneske. Og for en LILLE hund er det en endnu større belastning og risiko. Der skal være rigtig gode grunde til at man lader sin tæve gennemgå det.

 

En anden sag er, at det lyder som om din lille fyr er ret sex-fixeret? Så må I enten aktivere ham på en anden måde end I gør nu, --eller det var måske en god ide at lade ham kastrere. Det skal ske snart, for overhovedet at have nogen gavnlig virkning på hans sex-adfærd.

 

En parring vil IKKE!!! afskaffe det problem. Tværtimod. Så ved han jo for alvor, hvad det drejer sig om....

 

Pudler er rigtig gode til lydighed eller agility. Hvis I ikke har gået på skole med ham endnu, så har I det bedste til gode. :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
okay jeg siger mange tak for svaret,,

han har masser af legetøj og har to børn der også aktivere ham, damen og jeg gør jo også, er i haven med ham også og leger med ham.

ang hans temperament er der ikke noget og komme efter, han er god som dagen er lang.

 

 

Får han nogle gåture udenfor haven?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
okay jeg siger mange tak for svaret,,

han har masser af legetøj og har to børn der også aktivere ham, damen og jeg gør jo også, er i haven med ham også og leger med ham.

ang hans temperament er der ikke noget og komme efter, han er god som dagen er lang.

 

Hvis det du mener med at han er parat er at han humper meget, altså parrer andre hunde, børn, ben, legetøj m.m..

 

Så er forklaringen sikkert en helt anden end at det skulle være sexualitet adfæd det handler om.

 

Hvordan leger i med ham?

 

Motionere i?

 

Hvad lægger du i ordet aktiveringen, hvad betyder det hjemme hos jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg sad også og undrede mig godt og grundigt om hvad hulan en silkepudel var - det havde jeg ikke hørt før

 

Når du siger han er lidt stor i det - mener du mellempudelstr eller større så? For er han én af de størrelser ville jég (hvis jeg havde en tæve jeg var interesseret i at smide ham på) rigtig gerne have tjekket hans albuer og hofter. Derudover vil jeg sige at det er et minimum at få ham øjenlyst

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk dig grundigt om inden du sender din hvalp på nakken af en villig tæve for at få dækket DINE "lyster" og stillet DIN nysgerrighed.

Vent til han er omkring 2 år og røntgenfotograferet m.m :!:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...