Hop til indhold

Gåtur i sne og salt - Yorkshire T. vil ikke!


Gæst Bismuth
 Share

Recommended Posts

Jeg har to Yorkier - den ene 3 år gammel - den anden 9 mdr. Den 3 år gamle yorkie vejer 4 kg. og har intet problem med at gå i sne og kulde (når han har fået en foret jakke på). MEN den 9 mdr. gamle, og 2 kg. tunge ung-yorkie, vil 9 ud af 10 gange ikke gå nogen steder når der er sne/salt på vejene. Hun står stille og løfter på skift 1-3 poter helt op under maven. Dette sker både når vi har gået på ren sne, men også på salt. (og hun har også foret overfrakke på).

 

Jeg har prøvet med potevoks og at undgå salt - men lige meget hjælper det. Vi går kun korte ture, når der er koldt, men hun vil bare ikke gå. Måden hun kommer på tur på er, ved at bære hende fra punkt A til B, og så lade hende løbe hjem fra punkt B til A. Det vil hun cirka 50% af gangene. Ellers står hun igen og løfter poter.

Jeg bryder mig ikke om at trække hende efter mig, og det med at løfte hende fra A til B synes jeg bare er noget pjat (og udvikler dårlige vaner).

 

Hvad gør i andre, og hvad skal/bør jeg gøre?

 

Pote-luffer? (så er jeg 99% sikker på, at hun også bare vil æde lufferne og nægte at gå...)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ja... Sko eller en ordentlig gang potevoks.

Potevoks virker dog kun i begrænset omfang og flere der ellers havde påstået de ALDRIG skulle iføre deres hund nogen former for tøj, bruger nu sko, fordi saltet er for hårdt ved poterne.

Så hvis i bor i byen, hvor der ikke er mulighed for at bære hundene til et ikke saltet område - Så er sko nok den bedste løsning.

 

Sådan en gang salt i poterne kan gøre rigtig, rigtig ondt :cry:

 

Så tror ikke det er pga. dårlige vaner.... Det gør simpelthen ondt på din hund.

 

Med noget tilvænning kan sko være fantastiske og rigtig mange har positive erfaringer med PAWS hundesko - De er billige og fås i små størrelser.

Så det kunne være et forsøg værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det du har beskrevet der, er Rosita (2 kg) :genert: det er nøjagtig det samme. Hun går max 10 meter, hvis jeg er heldig. Ellers bærer jeg hende ned til det sted hvor hun normalt skider og nogle gange går hun selv hjem og andre gange bærer jeg hende hjem.

Har prøvet med sko, men så går hun slet ikke:damn:

 

Jeg har bare accepteret det nu:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange har god erfaring med paws til de små hunde i denne tid

 

Tak for linket - kunne ikke lige finde PawZ på google.

2 æsker engangs-hundesko er hermed bestilt til de to vovser. Håber det gør gåtur en større fornøjelse. Ellers synes jeg det er længe at vente for hunden, først at komme på en rigtig gåtur til marts/april når sneen sandsynligvis forsvinder.

 

Tak for de meget enstemmige råd om sko - det betyder jo, at er må være noget om det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...