Hop til indhold

2 små hunde, når der kommer et spædbarn til?


Rams
 Share

Recommended Posts

Jeg synes din veninde er så forkert på den! Jeg tror da de fleste fædre vil nyde at få 1-2 timer alene med den lille uden at der står en overbeskyttende mor og kigger ham over skulderen for at tjekke om han gør noget forkert :lol: selvfølgelig skal baby have mad men det er der jo veje udenom som i er inde på :-D

 

Jeg tror da også at jeg vil nyde at komme ud et par timer for mig selv hvis jeg ellers går hjemme med barnet 24 timer om dagen resten af ugen... og barnet lider nok ikke varig skade af at blive passet af sin far engang imellem :rolleyes: (ellers har man da valgt den helt forkerte far til barnet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne godt forestille mig, at have babyen med i barnevogn på udstilling og så have kæresten eller en anden til at se efter den lille skat, den halve til hele time hvor fokuset ligger helt på hundene og udstillingsringen. Men det var der en veninde, som helt flegnede over den tanke:shock: Hun sagde, at hun ville have mega dårlig samvittighed, hvis hun ikke kunne tage sig af sit barn hele tiden..

 

Okay, deeeet lyder så lidt... usundt. :genert:

 

Netop også sådan jeg tænker over det. Jeg synes da, at der er mange der har to hunde og børn.

Men dem som siger fra overfor for min drøm om to hunde, er netop dem som ikke engang har en hund og aldrig kunne drømme om to hunde. :vedikke:

 

I kan jo ikke leve jeres liv efter, hvad andre synes - specielt ikke dem, der ikke ved, hvad de taler om. :rolleyes: Jeg har også nogle veninder, der synes, at det var SÅ dumt af mig at få hund, for så kan jeg jo ikke bare tage en fredagsøl efter arbejde, skal skaffe pasning, når jeg skal på ferie osv. Og det er da bare helt håbløst at binde sig på den måde, mener de. Men nu er det jo ikke dem, der skal leve med det valg, og jeg er jo ganske godt tilfreds med det, jeg har fået i stedet, så dem om deres mening. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Søs, som du mødte til klippedagen/løvetræffet herovre, fik jo for øvrigt Maggie et par uger inden hun fødte nr. 2 barn. Hun har ikke et øjeblik fortrudt det, selvom alle hendes venner (undtagen mig :mrgreen:) og familie sagde, at det var dumt at få hund, mens hun var på barsel. De første par måneder gik meget tid selvfølgelig med baby, men som hun siger, er en löwchen jo ikke en meget krævende hund, og det gik fint med også at have Maggie. Efter et par måneder begyndte hun til hvalpemotivation med Maggie en gang om ugen, og senere mødtes hun med mig og en af de andre trænere i AG-klubben en aften om ugen for at træne (indtil sneen satte ind). Så passede hendes mand bare baby imens. Og til foråret skal hun starte til agility med Maggie, og samtidig underviser hun selv et agilityhold en gang om ugen. Såååå det kan altså godt lade sige gøre. :blink: Ja, det er kun én hund, men pointen er, at man godt kan få tid til andre ting end baby, hvis man vælger at prioritere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Jeg tror det er rigtig GODT for forholdet mellem mor og baby, hvis moren engang imellem kommer ud og får luft under vingerne UDEN baby! Og det er iøvrigt vildt godt for forholdet mellem FAR og baby, hvis de får lov til at være alene uden mors indblanding af og til. Selv har jeg gået hjemme med mine børn i 6 måneder - og så har farmand overtaget tjansen derhjemme. Og det var en utrolig dejlig måde at komme ud på arbejdsmarkedet igen - at det netop var farmand der var hjemme - i modsætning til hvis den lille skulle i dagpleje eller lignende.

 

Hund og baby har jeg ikke erfaringer med at have samtidig, men jeg kan da godt forestille mig, at det netop ville være godt for moderen at få nogle ture alene med hunden, mens farmand passede skansen derhjemme.

 

Iøvrigt er jeg enig i, at der er forskel på folk, og hvad de klarer. Nogle klarer 7 børn og 30 hunde. Og for andre (mig selv inklusiv) er et par børn og en til to hunde nok.

 

Og nu hvor jeg har prøvet både en og to hunde - så er der også fordele ved at have to hunde. Heika kræver i hvert fald MEGET mere opmærksomhed nu, hvor vi kun har hende, end da vi havde Zorro. Og hun bliver også sprængfyldt med energi, fordi hun ikke har nogen legekammerat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler vist mest om overskud og priotering.

Overskudet er jo svært at spå om, da alle er forskellige også små babyer, nogle er nemme andre har kolik det første år og så er det ikke sikkert at man har så meget overskud som forældre.

 

Priotering er jo noget man kan tænke lidt over, hvad synes "jeg" er rimeligt overfor barnet og hvad er rimeligt overfor hundene, det skal man finde ud af med sig selv.

Nu er jeg pædagog og oplever dagligt hvor forskelligt forældre priotere deres børn.

Jeg ved også at mange ikke har problemer med at deres hunde skal være alene hjemme flere gange i løbet af dagen og så ellers ligge i kurven når familien er hjemme, jeg er så den type der handler hurtigt ind den dag jeg har tidligst fri og styrter hjem til hunden med dårlig samvittighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Desuden tror jeg, at sådan en barnevogn er en drøngod anordning at have med på udstilling ... og jeg tror heller ikke der kommer til at mangle "Jeg holder baby"-hænder blandt dem du hænger ud med til udstilling :D

 

Jeg har også forstået at Petrine har barnevogn til de små, og jeg tvivler ikke på at mange vil både passe og nusse hendes babyer, kan dog ikke udelukke at nogen får beskeden, snitterne væk:drille: : )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...