Hop til indhold

Underligt

Gæst spix
 Share

Recommended Posts

Hundeluftning!

Jeg har vanen tro været ude på en lang morgentur med guldklumpen i skoven. Og det er som altid et privillegium at have den tid sammen.

Men her mellem jul og nytår, kan man godt mærke at årets øvrige 50 ugers dårlige samvittighed skal udbedres- så vi møder mange ukendte hundeejere der er ude og lufte hunde.

Vores skov er på omkirng 170 km stisystem- så man skal somregel være meget heldig hvis man overhovedet møder nogen derude. Det synes jeg så er pragtfuldt:banan:

Men idag mødte vi 3!

Og det hele var bare meget underligt.

To gange kommer jeg gående med min hund i lang snor- som bare nyder sne og liv og glade dage i skoven. Og begge gange kommer en mand, fra en tilstødende sti og ind på stien bagfra og nærmest løber ligeind foran os-jeg mener der er 170km så hvorfor ikke bare dreje til venstre istedet for at vi skal gå i nakken på hinanden.

2. gang gav han endda sin hund mere line, samtidig med de praktisk talt buldrer ind i min snor.

Nu skal min hvalp jo ikke ligefrem have serveret tingene på et sølvfad to gange- så et bombardement af legekammerater- modtages med kyshånd- hvorfor han snildt omringer manden og hans hund- ikke en..... men 4 gange:lol:.

Resultatet var at han stod som en michelinmand viklet ind i snore. Det hele var gået så stærkt og han var sur.

Da jeg sagde til ham at han jo praktisk talt var gået direkte "på" os og at han i det mindste kunne have sagt noget eller ventet de ti sekunder det ville tage mig at samle min hund op- ja så svarede han bare at han mente han gik hurtigere end mig og at han ville den vej.

Hvad er der blevet af hensyn?

Hvad gør I, gider I lufte hund i nakken af andre?

Den sidste mand vi mødte kom så gående med en meget stor schæfer, han stak i vild løb ind mellem træerne- da han så os........men det er nok nærmere fordi min hvalp satte bjørnedræbermasken på:slem:

Selvom han endnu ikke er udlært- men det skal nok komme:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lufter som regel i hundeskov, har så ikke snor på og derfor heller ikke den slags problemer. Men vil folk gå lige i røven på os, så må de da selv om det. Dog er der også en langt større koncentration af hunde og mennesker at det ville være vanskeligt ikke at skulle i nærheden af andre.

Den eneste situation jeg kan finde lidt underlig er, når folk med hunde i snor (sommetider løbetidstæver) bevidst vælger at skulle møde hunde der er løse, når de har mulighed for at undgå det. Så belemrer man jo folk, der skal tage deres hunde i snor og det synes jeg måske ikke er nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeluftning!

Jeg har vanen tro været ude på en lang morgentur med guldklumpen i skoven. Og det er som altid et privillegium at have den tid sammen.

Men her mellem jul og nytår, kan man godt mærke at årets øvrige 50 ugers dårlige samvittighed skal udbedres- så vi møder mange ukendte hundeejere der er ude og lufte hunde.

Vores skov er på omkirng 170 km stisystem- så man skal somregel være meget heldig hvis man overhovedet møder nogen derude. Det synes jeg så er pragtfuldt:banan:

Men idag mødte vi 3!

Og det hele var bare meget underligt.

To gange kommer jeg gående med min hund i lang snor- som bare nyder sne og liv og glade dage i skoven. Og begge gange kommer en mand, fra en tilstødende sti og ind på stien bagfra og nærmest løber ligeind foran os-jeg mener der er 170km så hvorfor ikke bare dreje til venstre istedet for at vi skal gå i nakken på hinanden.

2. gang gav han endda sin hund mere line, samtidig med de praktisk talt buldrer ind i min snor.

Nu skal min hvalp jo ikke ligefrem have serveret tingene på et sølvfad to gange- så et bombardement af legekammerater- modtages med kyshånd- hvorfor han snildt omringer manden og hans hund- ikke en..... men 4 gange:lol:.

Resultatet var at han stod som en michelinmand viklet ind i snore. Det hele var gået så stærkt og han var sur.

Da jeg sagde til ham at han jo praktisk talt var gået direkte "på" os og at han i det mindste kunne have sagt noget eller ventet de ti sekunder det ville tage mig at samle min hund op- ja så svarede han bare at han mente han gik hurtigere end mig og at han ville den vej.

Hvad er der blevet af hensyn?

Hvad gør I, gider I lufte hund i nakken af andre?

Den sidste mand vi mødte kom så gående med en meget stor schæfer, han stak i vild løb ind mellem træerne- da han så os........men det er nok nærmere fordi min hvalp satte bjørnedræbermasken på:slem:

Selvom han endnu ikke er udlært- men det skal nok komme:vuf:

Jeg kan også mærke, at der er "nye" hunde på tur her mellem jul og nytår.

Normalt møder vi 3-4 hundeluftere om formiddagen. Men her mellem jul og nytår vrimler der med "nye" hunde. Og alle tager ikke lige meget hensyn.

Jeg gider heller ikke lufte mine hunde med en anden lige i hælene.

Jeg forventer at andre respekterer min måde at lufte mine hunde på. Og holder en afstand, så kan de spørge om hundene må hilse og jeg kan til/fra vælge. Det er så langtfra altid at mine forventninger bliver indfriet :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er sjovt nok ikke et problem jeg har, det der med andre hundeluftere lige bag os.

Men det skyldes nok, at Bamse ofte giver gevaldig udtryk for, at han så absolut ikke vil følges med andre end mig og Kaia :oops:

Så enten stopper vi op og afventer at folk kommer forbi os og går så en anden vej end de gør, eller også vælger folk en anden vej end os.

Så lidt godt kommer der ud af, en hund som ikke kan med ret mange andre hunde. :engel:

Men selv når jeg går med Kaia alene oplever jeg det ikke som et problem.

Ofte er Kaia utrooooolig sløv til at få snust færdig eller går fuldstændig i stå indtil den anden hund har passeret os eller hilst.

Og så går vi bare den anden vej mm. det er nogle hundevenner vi gerne vil følges med.

For helt ærligt, så gider jeg heller ikke det der med andre hunde lige i bagdelen, eller lige foran når jeg går med to hunde i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg ville gøre. Min ene hund hyler og skriger fuldstændig vildt når den møder en anden hund. Ikke fordi den er sur, men fordi den enormt gerne vil snakke. Hvis det er en hun vi må hilse på er det fint og hun holder mund, men ellers har jeg et moslende og skrigende "bæst" der teer sig fuldstændig vildt... :oops:

Vi går til træning en gang om ugen og hun "snakker" med en hund på vores gåtur og vi går i water walker, så jeg ved ikke lige... Jeg tror at jeg ville blive meget irriteret, hvis jeg mødte mig og Sille på en gåtur. Det er så flovt at hun skaber sig sådan. Jeg har prøvet at berolige hende...

Så vi går mest turer til dagligt, hvor der ikke rigtig er så mange hunde.

Jeg ville bestemt heller ikke vælge at gå i nakken af en anden med hund (hvilket også ville være ret umuligt), så jeg kan godt forstå du er træt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg plejer ikke at gå op og ned af folk, for så ved jeg at Njord ikke har alle 4 poter på jorden :)

Lige nu går vi heller ikke så lange ture, Njord er nemlig kun lige begyndt at vænne sig til at biler ikke vil æde ham, vi mangler stadig busser og lastbiler før jeg går lidt længere med ham, da vi bor i byen og de 2 slags køretøjer ikke kan undgåes..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundeluftning!

Jeg tror nu ikke det er dårlig samvittighed, bare bedre tid til at køre afsted (mens det er lyst) for at gå en tur. En alm. hverdag når jeg kommer hjem kl. 17 og det er blevet mørkt gider jeg ikke køre afsted til skoven eller andre steder, men i helligdage og weekender har man jo større mulighed for at komme afsted og nyde lyset. Det betyder jo ikke, at Elvis får mindre motion til daglig - bare at det foregår i nærområdet i stedet.

Undskyld, hvis det ikke var det citerede, der var pointen med dit indlæg, men jeg kom bare til at tænke på det, mens jeg gik tur med Elvis i formiddag :blink: Langs vandet, forresten - hvor jeg også mødte lidt flere mennesker end jeg plejer. Dog var jeg den eneste, der havde hund med :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu ikke det er dårlig samvittighed, bare bedre tid til at køre afsted (mens det er lyst) for at gå en tur. En alm. hverdag når jeg kommer hjem kl. 17 og det er blevet mørkt gider jeg ikke køre afsted til skoven eller andre steder, men i helligdage og weekender har man jo større mulighed for at komme afsted og nyde lyset. Det betyder jo ikke, at Elvis får mindre motion til daglig - bare at det foregår i nærområdet i stedet.

Undskyld, hvis det ikke var det citerede, der var pointen med dit indlæg, men jeg kom bare til at tænke på det, mens jeg gik tur med Elvis i formiddag :blink: Langs vandet, forresten - hvor jeg også mødte lidt flere mennesker end jeg plejer. Dog var jeg den eneste, der havde hund med :blink:

Sådan er det også herhjemme. Jeg er også først hjemme kl: 17 og min mand først kl: 18-19 og inden vi har spist og ungerne er puttet er klokken tit 20 inden en af os når ud med Obelix. Så her foregår hverdagens hundeluftning altså også kun i nærområdet.

Vi fare også i skoven i weekender og helligdage hvor vi har mulighed for at nyde lyset :cool:.

Link til indlæg
Del på andre sites