Hop til indhold

Skytter har lukket af

Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jeg bor tæt på en skydebane som benyttes af en skytteforening. Der går en grussti forbi skydebanen, som selvfølglig er indhegnet og låst. Den grussti fører om til en brakmark, som jeg har fået lov til at benytte af bundemanden til at lufte hund løs på.

Jeg har altid hunden i snor på grusstiene, men er alligevel blevet stoppet to gange af en sur mand, som mener at min hund ikke skal rende og overskide den grusvej ned til skydebanen. Min hund skider kun i krat, han er en rigtig skovskider :slem: og i øvrigt, så samler jeg op efter ham.

Så kom jeg derned i går, ville om på marken, men hovsa, så har skytteforeningen sat et kæmpe skilt op, hvor der står ADGANG FORBUDT FOR UVEDKOMMENDE.

Det kan man sku da ikke ?? Man kan da ikke bare sætte et skilt op, fordi man er træt af at folk går på stien, som i øvrigt overhovedet ikke har noget med skytteforeningen at gøre. Skytteforeningen har lejet sig ind på skydebanerne.

Nu kan jeg så ikke længere lufte hund på brakmarken, da det er den eneste vej derom, medmindre man ville gå 1 km over landmandens såede mark, og det bliver man nok ikke populær af.

Skal jeg bare være kold i r... og gå over på marken som jeg plejer ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor tæt på en skydebane som benyttes af en skytteforening. Der går en grussti forbi skydebanen, som selvfølglig er indhegnet og låst. Den grussti fører om til en brakmark, som jeg har fået lov til at benytte af bundemanden til at lufte hund løs på.

Jeg har altid hunden i snor på grusstiene, men er alligevel blevet stoppet to gange af en sur mand, som mener at min hund ikke skal rende og overskide den grusvej ned til skydebanen. Min hund skider kun i krat, han er en rigtig skovskider :slem: og i øvrigt, så samler jeg op efter ham.

Så kom jeg derned i går, ville om på marken, men hovsa, så har skytteforeningen sat et kæmpe skilt op, hvor der står ADGANG FORBUDT FOR UVEDKOMMENDE.

Det kan man sku da ikke ?? Man kan da ikke bare sætte et skilt op, fordi man er træt af at folk går på stien, som i øvrigt overhovedet ikke har noget med skytteforeningen at gøre. Skytteforeningen har lejet sig ind på skydebanerne.

Nu kan jeg så ikke længere lufte hund på brakmarken, da det er den eneste vej derom, medmindre man ville gå 1 km over landmandens såede mark, og det bliver man nok ikke populær af.

Skal jeg bare være kold i r... og gå over på marken som jeg plejer ??

Hvis det er en offentlig sti eller en privat sti, du har tilladelse til at benytte, så blæs på skiltet og gå den vej ned til marken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig!..

Blæs på dem og gå over.. Medmindre de ejer det, eller har fået tilladelse af ejeren, kan de ikke gøre en skid..

Og var jeg dig ville jeg ringe til foreningen/kommunen/hvem der nu end ejer den grussti, og spørge om du og din søde velopdragne hund i snor, virkelig ikke må gå få minutter der, når I skal ud at gå tur..

Link til indlæg
Del på andre sites

ring til kommunen de kan fortælle dig om der er tale om en privat vej hvor adgang er forbudt eller om skiltet er ulovligt.

Er der tale om en privat vej så skal man respektere at folk altså har lov til at forbyde andre adgang, jeg går jo heller ikke ind i din have:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det et midlertidigt skilt? Så kan det være fordi der skydes.

Her bliver vores skov lukket af, når der er jagt derovre.. Jeg tænker om det er lidt sådan?

Men hvis det er konstant og stien ikke tilhøre skydeklubben, så ville jeg gå..

hvis det nu er en bonde som ejer vejen og som altså har ladet skydeklubben bruge den, så kan skiltet være lovligt og det skal man i mine øjne respektere, jeg ville være meget ked af at få alle mulige hundeluftere ned af vores private vej, der kan være mange grunde til at man ønsker sin private ejendomsret respekteret ;-)

men igen, ring til kommunen de kan fortælle om vejen er privat og ikke må benyttes offentligt, det er faktisk ikke ret mange veje som er private:hmm:.

Derfor det kan nemt være at skiltet er ulovligt, men er det lovligt så kan jeg slet ikke forstå hvordan man kan finde på ikke at respektere det:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

De skyder på banen året rundt. Stien bliver benyttet af mange.

Det er svært at forklare , men stien buer på et tidspunkt og skydebanen ligger i svinget, og 500 meter derfra ligger marken. Så har de lige sat et skilt op hvor svinget starter, og hvor sviget slutter, som er en strækning på ca 1 km. Så jeg kan ikke komme om til marken, medmindre jeg benytter svinget, de nu har sat skilte op hos.

Jeg har set flere bare gå igennem. Er fristet til at gøre det samme, men er bange for at få skæld ud.

Jeg har boet her i 3 år og har daligt gået på den sti, ligesom mange andre. Så blev noget overrasket da jeg stødte ind i et skilt.

Link til indlæg
Del på andre sites