Hop til indhold

Julius K9 halsbånd/sele


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Jeg har lidt kig på Julius K9 til Jessie, da almindeligt halsbånd til gåturen bestemt ikke passer damen, man kan nemlig hoppe og dreje rundt 1000 x og synes ikke lige det virker sundt for hendes nakke :cry:

 

Har I gode erfaringer med den både mhp. det lange hår/hvalpepels og brug af den i øvrigt?

 

Er der nogle af jer, der ligger inde med sådan en til en 4 mdr.s løvebaby, jeg kan købe? Jeg synes ikke lige økonomien holder til køb af sådan en både nu og når hun er færdigudvokset :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har en, du gerne må købe, den burde være rigtig størrelse.

 

men jeg synes, at den sidder rigtig, rigtig dårlig på en löwchen, i hvert fald på halfdan. han havde slet ikke bred nok bringe, til at den sad ordentligt fast. du må meget gerne prøve den. ellers har jeg en hurrta y-sele i 45cm, nu ved jeg ikke hvor stor jessie er efterhånden, men den kan hun nok snart passe, og den er altså helt super og filter heller ikke pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige købt en til skipper, det blev hans julegave :genert:, og vi er super glade for den! Den sidder godt på ham, og vi er rigtig glade for det håndtag der er på ryggen hvis han løber løs og man lige hurtigt skal have fat i ham.

 

Jeg kan selvfølgelig ikke sige noget om pels osv da han er en korthåret race, men da den er så bred på alle kontaktpunkter så tænker jeg at den ikke vil filtre ret meget :vedikke:

 

Vi valgte dog også at vente med at købe en så dyr sele til han var næsten færdigudvokset, og den vi har købt kan sagtens spændes mere ud så den holder forhåbentlig i nogle år...

 

Hvis ikke du kan finde en brugt hvad så med en billig sele af rimelig kvalitet indtil hun vokser ud? Vi købte en fin en i petworld til vist 200 kr som holdt indtil han blev 9 måneder, men så kunne den heller ikke spændes 1 mm længere ud :blink:

 

Og p.s. på broderishop.dk kan man bestille specialsyede labels til den med fx hundens navn på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har en, du gerne må købe, den burde være rigtig størrelse.

 

men jeg synes, at den sidder rigtig, rigtig dårlig på en löwchen, i hvert fald på halfdan. han havde slet ikke bred nok bringe, til at den sad ordentligt fast. du må meget gerne prøve den. ellers har jeg en hurrta y-sele i 45cm, nu ved jeg ikke hvor stor jessie er efterhånden, men den kan hun nok snart passe, og den er altså helt super og filter heller ikke pelsen.

 

Det kunne jeg faktisk godt forestille mig var et problem... skipper er jo vældig bred i det og bliver bestemt ikke mindre, men jeg tror du har ret i at hunden skal have en vis bredde for at den sidder godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jeg faktisk godt forestille mig var et problem... skipper er jo vældig bred i det og bliver bestemt ikke mindre, men jeg tror du har ret i at hunden skal have en vis bredde for at den sidder godt...

 

det tror jeg, og jeg oplever problemet med alle typer seler, der har en tværrem over brystet, de sidder bare ikke ordentligt. tilgengæld er y-selen og puppiaseler super.

 

men som sagt billen, i må meget gerne prøve begge mine. mener halfdan er/var mindre end jessie, men han brugte vores k9 fra 4-6mdr ca., og vores hurrta fra ca. 6-8mdr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mollys sidder fint foran og hun er ikke bred. Vi købte den da hun var ca 5 mdr, og hun passer den stadig. Den er bare ikke særlig god når hun skal lege med andre hunde og løbe meget rundt for så nipper den hende på maven, så vi bruger den faktisk ikke så meget mere.

 

Skipper-Odense: De er ikke så dyre til små hunde, jeg gav 200kr for min:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mollys sidder fint foran og hun er ikke bred. Vi købte den da hun var ca 5 mdr, og hun passer den stadig. Den er bare ikke særlig god når hun skal lege med andre hunde og løbe meget rundt for så nipper den hende på maven, så vi bruger den faktisk ikke så meget mere.

 

Skipper-Odense: De er ikke så dyre til små hunde, jeg gav 200kr for min:-D

 

vi gav 300 for vores :hmm: ... eller 279 eller sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Vi har været super glade for vores K9 seler til begge hunde - Men hundene er temmelig "brede" i forhold til deres størrelser.

 

Og så slider den på Bamses pels på skuldrene, så kunne godt forstille mig den ikke var helt så fantastisk til en løves pels. :vedikke:

Selerne har jo rimelig" skarpe kanter både under maven og på bringen, så de kan være hårde ved pelsen på de områder.

 

Fik anbefalet nogle af de lidt "blødere" og justerbare seler, så længe hvalpen stadig vokser. Især H-selerne, fordi de kan justeres alle steder, så de passer perfekt, hvilket er vigtigt når hvalpen vokser - Men om de dur til løve pels, det har jeg ingen anelse om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Jeg ved ikke hvor lille en løwe-hvalp er, men lige nu bruger jeg en dejlig billig kattesele til Njord, han er en dansk svensk gårdhund hvalp :)

 

Jeg har dog skiftet snoren ud med en flexline med flad snor (dem med rund snor har jeg for mange brændsår erfaringer med til jeg turde købe) der kan selv min datter holde fast i snoren uden det svier i hænderne bagefter :)

Link til indlæg
Del på andre sites

K9 selerne synes jeg er elendige til løverne..De er skåret helt forkert så de kommer til at sidde og sluffe nogen steder..Og så filtrer de pelsen helt enormt..

Jeg er ret vild med Puppia-selerne..De sidder godt, men filtrer også pelsen alt for meget..Især på skuldrene og bryst/mave..

Hunter rundsyet er helt formidabel..Ingen filter og den sidder godt, også på de smalle hunde.. Og så har jeg lige købt en i noget totalt blødt elgskind.. Dyr, men hamrende god (den er også rundsyet)

Så hvis jeg skal anbefale dig en så må det blive Hunter rundsyet.. Jeg tror jeg plejer at give lige omkring 150-200 kr for dem (er ikke helt sikker, fordi jeg jo bestiller en hel bunke af gangen..Men jeg kan finde ud af det, hvis det er)

Redigeret af kennel-lowchen
Link til indlæg
Del på andre sites

K9 selerne synes jeg er elendige til løverne..De er skåret helt forkert så de kommer til at sidde og sluffe nogen steder..Og så filtrer de pelsen helt enormt..

Jeg er ret vild med Puppia-selerne..De sidder godt, men filtrer også pelsen alt for meget..Især på skuldrene og bryst/mave..

Hunter rundsyet er helt formidabel..Ingen filter og den sidder godt, også på de smalle hunde.. Og så har jeg lige købt en i noget totalt blødt elgskind.. Dyr, men hamrende god (den er også rundsyet)

Så hvis jeg skal anbefale dig en så må det blive Hunter rundsyet.. Jeg tror jeg plejer at give lige omkring 150-200 kr for dem (er ikke helt sikker, fordi jeg jo bestiller en hel bunke af gangen..Men jeg kan finde ud af det, hvis det er)

 

janni, har du prøvet hurrtas y-seler? jeg synes, at de er virkelig, virkelig gode, og fordi de ikke har bare nylonremme som puppia, filter de meget mindre. puppias sidder godt, det er jeg enig i, men de er altså hårde ved pelsen, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

janni, har du prøvet hurrtas y-seler? jeg synes, at de er virkelig, virkelig gode, og fordi de ikke har bare nylonremme som puppia, filter de meget mindre. puppias sidder godt, det er jeg enig i, men de er altså hårde ved pelsen, synes jeg.
Ja jeg bruger Hurrta y-selen i bilen (til sikkerhedsseler) og til de hunde som er hvalpeklippede eller kortklippede.. Men udstillingshundene, især dem med de "perfekte" udstillingspelse, filtrer alt for meget af y-selen, og så får jeg en ødelagt pels.. Men den sidder godt og ligger også trækket perfekt (hvis de altså trækker)
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg bruger Hurrta y-selen i bilen (til sikkerhedsseler) og til de hunde som er hvalpeklippede eller kortklippede.. Men udstillingshundene, især dem med de "perfekte" udstillingspelse, filtrer alt for meget af y-selen, og så får jeg en ødelagt pels.. Men den sidder godt og ligger også trækket perfekt (hvis de altså trækker)

 

min hund trækker selvfølgelig ikke :engel:

 

(arj det er pjat, han er et lille slæbemonster :evil::mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske han kan komme med i en film? Og blive kendt og alt muligt :mrgreen: og hvis der skal bruges en standin til nogle klogere scener så har jeg en I kan låne..Bare det involverer mad :mrgreen:

 

hvad mener du med en kloghedsstandin?! :evil:

 

(vi har faktisk talt om at snige ham med på nogle afsnit af borgen, men så skal han altså løveklippes, så du kan få noget reklame :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad mener du med en kloghedsstandin?! :evil:

 

(vi har faktisk talt om at snige ham med på nogle afsnit af borgen, men så skal han altså løveklippes, så du kan få noget reklame :mrgreen:)

Gør det..SÅ køber jeg sq et tv..ærger mig også over jeg ikke har set den serie, men den kommer vel på dvd..

Kloghedsstandin :slem: en der er mere sulten end Halfdan..FAtter simpelhen ikke han ikke er mere lærenem..Han er en Dicke baby..Dicke kan alt når der er mad med i spillet..Hun er vores bedste hund til spor..Hun misser aldrig en godbid smidt på jorden! Det må være efter Danne de 2 har fået deres sovende hjerner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gør det..SÅ køber jeg sq et tv..ærger mig også over jeg ikke har set den serie, men den kommer vel på dvd..

Kloghedsstandin :slem: en der er mere sulten end Halfdan..FAtter simpelhen ikke han ikke er mere lærenem..Han er en Dicke baby..Dicke kan alt når der er mad med i spillet..Hun er vores bedste hund til spor..Hun misser aldrig en godbid smidt på jorden! Det må være efter Danne de 2 har fået deres sovende hjerner :mrgreen:

 

du kan se det på nettet ellers, og bemærk så venligst manden i rulleteksterne :engel:

 

ps. hvis man kaster en godbid, eller smider en bold, ser halfdan sådan heeelt forvirret ud, og sætter sig på sin røv, og venter på, at det kommer flyvende til ham :lol: regner dog stadig med at snart blive meget dygtig og vinde verdensmesterskabet i hvadsomhelst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...