Hop til indhold

Julius K9 halsbånd/sele


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Gør det..SÅ køber jeg sq et tv..ærger mig også over jeg ikke har set den serie, men den kommer vel på dvd..

Kloghedsstandin :slem: en der er mere sulten end Halfdan..FAtter simpelhen ikke han ikke er mere lærenem..Han er en Dicke baby..Dicke kan alt når der er mad med i spillet..Hun er vores bedste hund til spor..Hun misser aldrig en godbid smidt på jorden! Det må være efter Danne de 2 har fået deres sovende hjerner :mrgreen:

 

Hoooosthosthoooost ... Jeg har også en Dickebaby ...

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan se det på nettet ellers, og bemærk så venligst manden i rulleteksterne :engel:

 

ps. hvis man kaster en godbid, eller smider en bold, ser halfdan sådan heeelt forvirret ud, og sætter sig på sin røv, og venter på, at det kommer flyvende til ham :lol: regner dog stadig med at snart blive meget dygtig og vinde verdensmesterskabet i hvadsomhelst :mrgreen:

Fnis jeg har tjekket ham på nettet..kunne jo godt huske han snakkede om den serie..Og vi er så stolte af ham! især Natascha som praler til hvem som helst med ham..HAm og så din frisure :klap:
Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis jeg har tjekket ham på nettet..kunne jo godt huske han snakkede om den serie..Og vi er så stolte af ham! især Natascha som praler til hvem som helst med ham..HAm og så din frisure :klap:

 

:lol: det fortæller jeg videre, altid godt med lidt egomassage!

 

min frisure er da sådan ret ... uklippet? det burde være nemt at eftergøre :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: det fortæller jeg videre, altid godt med lidt egomassage!

 

min frisure er da sådan ret ... uklippet? det burde være nemt at eftergøre :engel:

Hun var hvertfald vild med den..og farven :roll: jeg aner intet om hår..Så aner ikke hvorfor og hvad :mrgreen: Min ven er en hårelastik..Og når jeg endelig reder mit hår og spørger "ser jeg ud som om jeg har redt mig idag?" Så siger de altid "du ser aldrig ud som du har redt dig" :shock::evil: Og jed hader at rede hår..Det gør ondt :megaked: og stritter til alle sider :damn:
Link til indlæg
Del på andre sites

Janni, har lige søgt på Hunter rundsyet, men det er jo bare et halsbånd? Jeg tænkte en sele med trækket på ryg/bryst var bedre end træk blot på hals/nakke.

 

Hun er ikke for god til at gå i sele, der er krudt i r¨ven på hende og hun hopper og drejer rundt for at komme derhen, hvor hun vil hen :lol:

Til gengæld er hun rigtig dygtig til at gå løs, kommer når jeg kalder og kommer af sig selv, hvis hun er nået lidt for langt væk :klap: Hun er jo klog nok, hun ved moar har godbid, når hun kommer af sig selv og sætter sig og kigger op på mig og slikker sig om munden :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Janni, har lige søgt på Hunter rundsyet, men det er jo bare et halsbånd? Jeg tænkte en sele med trækket på ryg/bryst var bedre end træk blot på hals/nakke.

 

Hun er ikke for god til at gå i sele, der er krudt i r¨ven på hende og hun hopper og drejer rundt for at komme derhen, hvor hun vil hen :lol:

Til gengæld er hun rigtig dygtig til at gå løs, kommer når jeg kalder og kommer af sig selv, hvis hun er nået lidt for langt væk :klap: Hun er jo klog nok, hun ved moar har godbid, når hun kommer af sig selv og sætter sig og kigger op på mig og slikker sig om munden :hjerte:

 

jeg vil tro, at det er dem her:

 

Køb Hunter sele R&S Lux Elglæder 65/0,8cm Cognac/sort - Tilbud: 418,00,-

 

de ser vildt lækre ud, men noget pebrede, tror jeg venter med den investering, til halfdan er endegyldigt færdiggroet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Janni, har lige søgt på Hunter rundsyet, men det er jo bare et halsbånd? Jeg tænkte en sele med trækket på ryg/bryst var bedre end træk blot på hals/nakke.

 

Hun er ikke for god til at gå i sele, der er krudt i r¨ven på hende og hun hopper og drejer rundt for at komme derhen, hvor hun vil hen :lol:

Til gengæld er hun rigtig dygtig til at gå løs, kommer når jeg kalder og kommer af sig selv, hvis hun er nået lidt for langt væk :klap: Hun er jo klog nok, hun ved moar har godbid, når hun kommer af sig selv og sætter sig og kigger op på mig og slikker sig om munden :hjerte:

 

Sele er den bedste løsning- husk at der ikke skal være tvær bånd på bryskassen men hellere y form- såå de store muskler i brystkassen er frie til udfoldelse.

Hvis det er en stor hund- bliver du nødt til at lære den at gå ordentlig i snor- hvis du får et ryk,risikerer du at det er din skulder/ryg arm som skades. Der er meget kraft på en stor hund når den springer derud af i line.

 

(hver gang den trækker, sig du hey og går den anden vej....idag hvis linen er ved at blive stram, siger jeg vente , og så sætter min hastigheden ned - så "hey ,og vend om.....har jeg kun brugt meget meget få gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Er det ikke sådan en Zorro fik med til DK? Jeg er i hvert fald glad for dem. Men Heika er ellers god til at sno sig 'ud af dem', så remmen lige pludselig ikke længere sidder mellem forbenene på hende lige pludselig ;-)

 

Hunter rundsyet er helt formidabel..Ingen filter og den sidder godt, også på de smalle hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sele er den bedste løsning- husk at der ikke skal være tvær bånd på bryskassen men hellere y form- såå de store muskler i brystkassen er frie til udfoldelse.

Hvis det er en stor hund- bliver du nødt til at lære den at gå ordentlig i snor- hvis du får et ryk,risikerer du at det er din skulder/ryg arm som skades. Der er meget kraft på en stor hund når den springer derud af i line.

 

(hver gang den trækker, sig du hey og går den anden vej....idag hvis linen er ved at blive stram, siger jeg vente , og så sætter min hastigheden ned - så "hey ,og vend om.....har jeg kun brugt meget meget få gange.

 

Nej Jessie er ikke en stor hund, men en löwchen hvalp på 4 mdr. Hun skal selvfølgelig lære at gå pænt i snor, men må indrømme, at jeg ikke har gået mange ture med hende endnu. Hun var lang tid om at finde sig til rette og tryg herhjemme (har også en golden retriever der er meget "jaloux") og så kom sneen og kulden, så det har været haven og eng/strand hvor hun har været løs. Jeg har trænet lidt med sele i haven og små ture, men det er som sagt ikke gået så godt. Når hun får en sele, der ikke belaster nakken, kan jeg med god samvittighed træne lidt mere med hende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil tro, at det er dem her:

 

Køb Hunter sele R&S Lux Elglæder 65/0,8cm Cognac/sort - Tilbud: 418,00,-

 

de ser vildt lækre ud, men noget pebrede, tror jeg venter med den investering, til halfdan er endegyldigt færdiggroet.

Jeg er 100 på at jeg ikke giver over 400 for den...

 

Jeg har den i forskellige farver og mønstre :mrgreen: Uanset farve og mønster så filtrer den ikke løverne ved skulderen eller på maven.. Og smitter ikke af på de lyse hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

De ser rigtig gode ud, selvom jeg kunne forestille mig, at spændet på maven kunne irritere hund og sidde fast i pels på maven :vedikke:

 

Men prisen Janni, er da også dobbelt op af den du nævnte i går? Er der i øvrigt noget galt med din mail? Jeg har forsøgt at maile 2 x men har fået retur, at den ikke eksisterer mere :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

De ser rigtig gode ud, selvom jeg kunne forestille mig, at spændet på maven kunne irritere hund og sidde fast i pels på maven :vedikke:

 

Men prisen Janni, er da også dobbelt op af den du nævnte i går? Er der i øvrigt noget galt med din mail? Jeg har forsøgt at maile 2 x men har fået retur, at den ikke eksisterer mere :fornaermet:

Næ det er den pris SL kom med..418 ..jeg tror jeg giver 150 eller måske 200.. Jeg kan ikke huske det, men jeg køber også 10-20 stk af gangen... Jeg kan finde prisen hvis det er..Men 400 har jeg hvertfald ikke givet...

Glemte det med mailen..Skriver du til [email protected]? den virker..jeg får hele tiden mails..Prøv at kigge om du har skrevet den forkert

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en Hunter sele liggende (i sort), da den ikke sad godt på Ling...

 

Du må gerne prøve den på Jessie og se hvordan den sidder - og sidder den godt, kan du få den istedet for det der halsbånd :blink:

Så bliver det vist ikke billigere... ;-)

 

Vi kan evt. komme forbi hos jer lørdag hvis det passer???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan en Hunter sele liggende (i sort), da den ikke sad godt på Ling...

 

Du må gerne prøve den på Jessie og se hvordan den sidder - og sidder den godt, kan du få den istedet for det der halsbånd :blink:

Så bliver det vist ikke billigere... ;-)

 

Vi kan evt. komme forbi hos jer lørdag hvis det passer???

 

Det vil da være konge, hvis den sidder godt, og jeg er hjemme lørdag, så hvis du alligevel skal til byen må du gerne komme forbi, det kunne være rigtig hyggeligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ det er den pris SL kom med..418 ..jeg tror jeg giver 150 eller måske 200.. Jeg kan ikke huske det, men jeg køber også 10-20 stk af gangen... Jeg kan finde prisen hvis det er..Men 400 har jeg hvertfald ikke givet...

Glemte det med mailen..Skriver du til [email protected]? den virker..jeg får hele tiden mails..Prøv at kigge om du har skrevet den forkert

 

BlackGSD har tilbudt jeg kan prøve en hunter sele, hun har liggende, så jeg prøver lige at se, hvilken der passer bedst, så vender lige tilbage :-D

Og nej, selvfølgelig havde jeg ikke skrevet rigtigt - jeg havde lavet bindestreg i stedet for punktum i adressen :damn: men nu er den sendt på ny :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 100 på at jeg ikke giver over 400 for den...

 

Jeg har den i forskellige farver og mønstre :mrgreen: Uanset farve og mønster så filtrer den ikke løverne ved skulderen eller på maven.. Og smitter ikke af på de lyse hunde

 

De der Hunter er super lækre. Janni har vist et billede af en leopart-hunter-sele og vi har lige købt en af samme model bare i zebra:slem: Jeg gav vist 170 i maxizoo i søndags. Den sidder perfekt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav 345 kr. for den rundsyede hunter-sele til Dexter.

Men har faktisk opgivet den igen, for den sad slet ikke ret godt på ham og lagde trækket på halsen. Så der var jo ikke megen ide med en sele så.

Men tror lidt, at det var fordi den blevet for lille:genert:

 

Så jeg lærte at jeg ikke skulle købe en dyr og lækker sele, når hunden er 7 mdr. :roll:

Så nu har jeg en sele, der ikke er af mærket puppia, men har samme figur som den. Og den virker super godt til ham. Jeg kan ligefrem høre og mærke forskel på, når han har en af de to seler på og så trækker til.

(Dexter har med at lave nogle pludselige ryk lige pludseligt, fordi han lugter eller ser et eller andet spændende) (JA, vi mangler også at træne gå-pænt-i-snor. Men må ærligt indrømme, at jeg ikke orker det i kulden)

 

Men det rundsyedehalsbånd er genialt! Dexter har altid halsbånd med hundetegn på. Jeg har bare aldrig snoren til at sidde deri. Og jeg har ALDRIG fundet en filt i hans pels, der er forårsaget af halsbåndet.:klap:

(Pt, er filterne vist mest forårsaget af Boris:mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav 345 kr. for den rundsyede hunter-sele til Dexter.

Men har faktisk opgivet den igen, for den sad slet ikke ret godt på ham og lagde trækket på halsen. Så der var jo ikke megen ide med en sele så.

Men tror lidt, at det var fordi den blevet for lille:genert:

 

Så jeg lærte at jeg ikke skulle købe en dyr og lækker sele, når hunden er 7 mdr. :roll:

Så nu har jeg en sele, der ikke er af mærket puppia, men har samme figur som den. Og den virker super godt til ham. Jeg kan ligefrem høre og mærke forskel på, når han har en af de to seler på og så trækker til.

(Dexter har med at lave nogle pludselige ryk lige pludseligt, fordi han lugter eller ser et eller andet spændende) (JA, vi mangler også at træne gå-pænt-i-snor. Men må ærligt indrømme, at jeg ikke orker det i kulden)

 

Men det rundsyedehalsbånd er genialt! Dexter har altid halsbånd med hundetegn på. Jeg har bare aldrig snoren til at sidde deri. Og jeg har ALDRIG fundet en filt i hans pels, der er forårsaget af halsbåndet.:klap:

(Pt, er filterne vist mest forårsaget af Boris:mrgreen:)

 

Jeg har også et rundsyet halsbånd i blødt kalveskind- men uden filt - det har jeg aldrig set- her er jeg også meget tilfreds og spændet er sådan at jeg kan sætte hundetegnet fast så det ikke dingler rundt som en klokke.

 

Men det er 4. halsbånd ,før jeg blev tilfreds.- og selvom det skulle kunne holde til han er voksen- så er jeg allerede nu, 2 måneder efter købet, ved at se at også det muligvis bliver for kort. Men det er fordi jeg syntes det skal sidde anderledes end de sagde i butikken- jeg vil have det ligger blødt og skjult i pelsen uden nogen chance for at genere eller for at inddele hunden i 2 pølsestykker.

 

Med sikkerhedsselen(som jeg ikke bruger) har jeg også været igennem 4 seler før jeg blev nogenlunde tilfreds. Men den nyeste glider stadig lidt - den er bare i ren filt så det generer ham overhovedet ikke-han kan stadig lave masser af ballade og leg. Min er også stor hvalp/unghund- så det har været irriterende synes jeg,allerede nu at købe så mange ting.

 

Når han er udvokset havde jeg tænkt at købe en lædersele fra kenjan eller en af de rundsyede chowchowseler. Men han er jo vandhund der vil noget- og det har skindet jo ikke så godt af- Det bliver også for tungt,når han er helt våd- så jeg tror jeg ender op med huttas ysele til alm ture og så grønlænderselen til trækturene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...