Hop til indhold

Hundetegn - tekst ?


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Så skal du være opmærksom på, at da det ikke er et EU land, skal du betale told og moms.

Hvis det opdages selvfølgelig.... Ellers er det bare ulovlig indførsel :drille:

 

Tror ikke jeg skal det på et hundeskilt?? Jeg gik ind via ebay.dk og den fortalte at visse varer skulle lægges told og moms oven i prisen (det gør "den" automatisk, ligesom den automatisk smider porto oveni prisen...) - fx var der noget elektronisk gps udstyr til hunde, som den forlangte told og moms oveni prisen. Men ikke dette skilt.....:engel:

 

Har ikke en s... forstand på det:engel::oops:. Men som sagt gjorde den det automatisk for andre varer, så tror ikke?? :engel::engel::engel: Men vi får at se :blink:

 

Nå men hvis du har ret er der jo sikkert ikke den store besparelse i det :evil: :damn: :blink: Man kunne også finde langt billigere hundetegn i UK, men de var ikke lige så fine at se på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes at loven er helt klar.

 

 

§ 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

 

Det er der ingen tvivl om er lovens krav.

Som der blev skrevet, hvad hvis der ikke er nogen hjemme ?

Der er telefonnummeret så rigtigt godt at have på.

Da der på mange mindre hundetegn kun er plads til 3 linier, opstår så et problem, og man må vælge.....

 

Opfyld loven

Køb andet hundetegn

Eller som jeg - vælge hvad der er vigtigst at få med.

 

Jeg tvivler på at der nogensinde er eller vil blive givet bøde, for at hundetegnet ikke opfyldte lovens krav, sålænge ejeren kan lokaliseres uden problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke jeg skal det på et hundeskilt?? Jeg gik ind via ebay.dk og den fortalte at visse varer skulle lægges told og moms oven i prisen (det gør "den" automatisk, ligesom den automatisk smider porto oveni prisen...) - fx var der noget elektronisk gps udstyr til hunde, som den forlangte told og moms oveni prisen. Men ikke dette skilt.....:engel:

 

Har ikke en s... forstand på det:engel::oops:. Men som sagt gjorde den det automatisk for andre varer, så tror ikke?? :engel::engel::engel: Men vi får at se :blink:

 

Nå men hvis du har ret er der jo sikkert ikke den store besparelse i det :evil: :damn: :blink: Man kunne også finde langt billigere hundetegn i UK, men de var ikke lige så fine at se på :blink:

 

Jeg mener bestemt ikke der er nogen mindstepris/varegrupper på, hvornår der skal betales.

Men det er jo slet ikke sikkert det bliver opdaget...... og selvom det bliver vil det jo stadig være billigere, så koldt vand i blodet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener bestemt ikke der er nogen mindstepris/varegrupper på, hvornår der skal betales.

Men det er jo slet ikke sikkert det bliver opdaget...... og selvom det bliver vil det jo stadig være billigere, så koldt vand i blodet....

 

Nåhh æv - som sagt aner jeg intet om det. Bestilte bare da jeg så at det var væsentligt billigere :lol:

 

Edit: Googlede lige nu og kunne ikke finde noget på Told og Skat, men fandt dette svar sakset fra Told og Skat (2008)

 

"Udkast fra Told og skat's hjemmeside:

 

Køber du en vare i et land uden for EU, fx USA, skal du som hovedregel betale told og dansk moms til ToldSkat ved indførslen. For visse varer skal du også betale punktafgift. Hovedreglen er, at når en vare er belagt med punktafgift i Danmark, skal du betale punktafgift ved indførslen.

 

Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.), men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak."

 

Det markerede: Mon ikke mine to små hundetegn til en værdi af 101 kr hører ind under der :banan: Jeg håber :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhh æv - som sagt aner jeg intet om det. Bestilte bare da jeg så at det var væsentligt billigere :lol:

 

Edit: Googlede lige nu og kunne ikke finde noget på Told og Skat, men fandt dette svar sakset fra Told og Skat (2008)

 

 

 

Det markerede: Mon ikke mine to små hundetegn til en værdi af 101 kr hører ind under der :banan: Jeg håber :slem:

 

Det vil jeg bestemt tro - og der ER altså så mindsteværdi (165/80kr.) på. Man skal jo lære så længe man lever, bare en lille smule hver dag ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener bestemt ikke der er nogen mindstepris/varegrupper på, hvornår der skal betales.

Men det er jo slet ikke sikkert det bliver opdaget...... og selvom det bliver vil det jo stadig være billigere, så koldt vand i blodet....

 

jo, 80 kr.

 

Beløbet er højere hvis det bliver sendt som en gave :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg anede faktisk ikke at det var lovpligtigt, at der skal være ens adresse på:shock:

Så jeg er ulovlig uden at vide det;-) Og jeg har ellers lige fået lavet et nyt hundetegn til Dexter idag og et til Boris:genert:

 

Jeg har hundens navn til at stå på hundetegnet og så mit og min kærestes mobilnr.

-Min tanke er, at så vil den eventuelle finder af hunden, kunne få fat i en af os.

 

Mht. navn, så tror jeg at folk 'med forkerte intentioner' er ligeglade med det navn, der står på skiltet. Hvis de vil stjæle hunden, så vil de da også bare kalde hunden, hvad de har lyst til og jeg tror næppe, at de vil vælge det navn, som hunden allerede hedder. Og som nævnt tidligere i tråden, så skal man jo have fat i hunden for at kunne se dens navn. Så forstår ikke lige den der påstand med " man må jo ikke have hundens navn til at stå på skiltet, for så kan fremmede jo kalde hunden til sig":vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Jeg synes at loven er helt klar.

 

LBK nr 259 af 12/04/2005 Gældende

(Hundeloven)

Offentliggørelsesdato: 21-04-2005

Justitsministeriet

printHS.pngprintHS.pngVis mere...

 

 

 

 

Senere ændringer til forskriften

 

 

 

 

 

Dokumentets indarbejdede forskrifter

 

 

 

 

 

Yderligere dokumenter:

 

 

 

Den fulde tekst

Bekendtgørelse af lov om hunde

 

Herved bekendtgøres lov om hunde, jf. lovbekendtgørelse nr. 380 af 26. juni 1969, med de ændringer, der følger af lov nr. 335 af 14. maj 1992, lov nr. 1064 af 23. december 1992 og lov nr. 385 af 28. maj 2003.

§ 1. Besidderen af en hund skal sørge for, at hunden, fra den er 4 måneder gammel, er mærket og registreret samt bærer halsbånd forsynet med et skilt, der angiver besidderens navn og adresse.

Stk. 2. Justitsministeren fastsætter nærmere bestemmelser om mærkning, registrering og gebyr og om udformningen af skiltet, jf. stk. 1. Justitsministeren kan herunder bestemme, at mærknings- og registreringsordningen skal administreres af en eller flere private organisationer, og at besidderen af en hund skal give de nødvendige oplysninger samt indbetale gebyr til disse organisationer.

Stk. 3. Politiet kan lade en hund mærke og registrere for besidderens regning, hvis hunden i strid med stk. 1 ikke er mærket og registreret.

 

Det betyder da ikke at der ikke også må stå telefonnummer :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. navn, så tror jeg at folk 'med forkerte intentioner' er ligeglade med det navn, der står på skiltet. Hvis de vil stjæle hunden, så vil de da også bare kalde hunden, hvad de har lyst til og jeg tror næppe, at de vil vælge det navn, som hunden allerede hedder. Og som nævnt tidligere i tråden, så skal man jo have fat i hunden for at kunne se dens navn. Så forstår ikke lige den der påstand med " man må jo ikke have hundens navn til at stå på skiltet, for så kan fremmede jo kalde hunden til sig":vedikke:

 

Jeg tænker det samme :hmm:... Her står Obelixs navn på hans skilt OG adresse samt tlf nr :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg anede faktisk ikke at det var lovpligtigt, at der skal være ens adresse på:shock:

Så jeg er ulovlig uden at vide det;-) Og jeg har ellers lige fået lavet et nyt hundetegn til Dexter idag og et til Boris:genert:

 

Jeg har hundens navn til at stå på hundetegnet og så mit og min kærestes mobilnr.

-Min tanke er, at så vil den eventuelle finder af hunden, kunne få fat i en af os.

 

Mht. navn, så tror jeg at folk 'med forkerte intentioner' er ligeglade med det navn, der står på skiltet. Hvis de vil stjæle hunden, så vil de da også bare kalde hunden, hvad de har lyst til og jeg tror næppe, at de vil vælge det navn, som hunden allerede hedder. Og som nævnt tidligere i tråden, så skal man jo have fat i hunden for at kunne se dens navn. Så forstår ikke lige den der påstand med " man må jo ikke have hundens navn til at stå på skiltet, for så kan fremmede jo kalde hunden til sig":vedikke:

Det problem har du heller ikke med en løve..Den kommer sq uanset hvad man kalder den :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Det problem har du heller ikke med en løve..Den kommer sq uanset hvad man kalder den :mrgreen:

 

Jep, Dexter er hammer god til, at komme når vi kalder. Lige meget om han bliver kaldt Dexter, Jesper eller Boris.. -Medmindre der er andet spændende i nærheden:stupid:

 

Men lille Boris har ikke helt forstået pointen endnu med at komme, når vi kalder på ham.. Tror lidt, at det er fordi han altid frygter, at han skal udenfor, når jeg kalder:rolleyes: men det skal han jo også 50% af gangene:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bailey skal nu have nyt hundetegn, da mit mobil nr. skiftes.

 

Hun skal have det her:

 

H01968.tif.png

 

Men hvad skal der stå på det ?

Jeg er med på at loven kræver navn og adresse, men jeg er altså vant til at have hjem- og mobil nummer stående på hver sin side (pga. læsbarheden (skriftstørrelse)).

På dette hundetegn kan der skrives 3 linier - og kun på den ene side.

Hvad ville I gøre ?

* Skrive de to tlf. numre på den ene side og lade sidste linie være blank ?

* Opfylde lovens bogstav ?

* noget andet ?

 

jeg havde sådan et i beg. jeg syntes det blev alt for hurtigt grimt og hærget- så nu har jeg købt et gammeldags mere robust et- tlf + adresse er det eneste der står på......

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg havde sådan et i beg. jeg syntes det blev alt for hurtigt grimt og hærget- så nu har jeg købt et gammeldags mere robust et- tlf + adresse er det eneste der står på......

 

Øv !

Hun har et lignende nu i alu, uden sølv, og det har lidt samme problem - coatningen ryger af i kanterne.

Jeg håber at dette er lidt bedre - det skulle være messing, med et H925 (sølv) lag.

Og det er jo flot - vi tager chancen :5up:

 

Der var i øvrigt super hurtig service - skrev meget sent i går aftes til dem med et spørgsmål om skriften - de svarede inden for 5 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får aldrig skrevet hundenes navn på skiltene, oprindelig fordi "så kan folk kalde dem til sig". Yeah right - Frostie ville sq da gå med hvem som helst, uanset hvad de kaldte hende... :stupid: Men synes nu det er lidt praktisk alligevel, for så kan jeg skifte tegn mellem hundene uden det gør noget. F.eks. fik Iso som hvalp overtage gamle Daiwas hundetegn, frem for at jeg skulle købe et nyt, som hun alligevel ville vokse fra på et tidspunkt.

 

Jeg følger hundeloven, og har mit navn og adresse på - men også telefonnummer, helst begge, ellers mobilnummer som minimum. Når vi er på besøg hos familien i Sverige får hundene svenske hundetegn på, med adresse og tlf.nr. til forældrene. Frostie har et kanongodt hundetegn, med en bordercollie på forsiden. På bagsiden er plads til hele 6 linier med tekst! Desværre har jeg ikke kunnet finde det igen, ellers havde jeg nok købt et helt lager. Ikke at det behøves, for det holder også rigtig godt! Iso's er et billigt lyserødt ét, med plads til to linier på hver side, og det er allerede slidt...

 

Noget der virkelig p***er mig af er at så mange dyrehandlere ikke har styr på hvad hundeloven siger om hundetegn! Jeg har så mange gange stået og hørt på hvordan ekspedienten står og fortæller at "der skal stå hundens navn og dit telefonnummer, det siger hundeloven" og lignende vrøvl! Jeg kan sådan set være ligeglad med hvad andre hundeejere skriver på sine hundetegn - men det er for dårligt at uvidende førstegangsejere bli'r fyldt med løgn på den måde, det kan virkelig gøre mig rasende!

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Jeg får aldrig skrevet hundenes navn på skiltene, oprindelig fordi "så kan folk kalde dem til sig". Yeah right - Frostie ville sq da gå med hvem som helst, uanset hvad de kaldte hende... :stupid: Men synes nu det er lidt praktisk alligevel, for så kan jeg skifte tegn mellem hundene uden det gør noget. F.eks. fik Iso som hvalp overtage gamle Daiwas hundetegn, frem for at jeg skulle købe et nyt, som hun alligevel ville vokse fra på et tidspunkt.

 

Jeg følger hundeloven, og har mit navn og adresse på - men også telefonnummer, helst begge, ellers mobilnummer som minimum. Når vi er på besøg hos familien i Sverige får hundene svenske hundetegn på, med adresse og tlf.nr. til forældrene. Frostie har et kanongodt hundetegn, med en bordercollie på forsiden. På bagsiden er plads til hele 6 linier med tekst! Desværre har jeg ikke kunnet finde det igen, ellers havde jeg nok købt et helt lager. Ikke at det behøves, for det holder også rigtig godt! Iso's er et billigt lyserødt ét, med plads til to linier på hver side, og det er allerede slidt...

 

Noget der virkelig p***er mig af er at så mange dyrehandlere ikke har styr på hvad hundeloven siger om hundetegn! Jeg har så mange gange stået og hørt på hvordan ekspedienten står og fortæller at "der skal stå hundens navn og dit telefonnummer, det siger hundeloven" og lignende vrøvl! Jeg kan sådan set være ligeglad med hvad andre hundeejere skriver på sine hundetegn - men det er for dårligt at uvidende førstegangsejere bli'r fyldt med løgn på den måde, det kan virkelig gøre mig rasende!

 

MVH Korvis

 

De fleste dyrehandlere vil bare sælge, de sætter sig slet ikke ind i andet end at sælge.. Det er hvertfald min oplevelse..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

På Qiwi og Selma`s hundeskilt står mit navn og adresse samt mobil nr.

 

Jeg har sat mobil nr. på da jeg jo højst sandsynlig ville være ude og lede, hvis en af dem var blevet væk :5up:

 

Er jeg på fam. besøg o.l har jeg min mobil med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu bestilt et nyt hundetegn.

Der skal jo være navn og adresse på iflg. loven.

Jeg har dog (grundet max 3 liniers tekst) fravalgt navn, og sat mobilnr. på i stedet.

Altså:

Minvej 123

Byen, DK

+45 00 980 980

 

DK og +45 blev sat på så det også kan bruges under ferier i udlandet.

 

Vi takker for alle de gode input :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal vi bare have købt et nyt halsbånd også.

 

Øv :evil:

Vores lokale dyrehandel havde det ikke hjemme i den størrelse.

Det er bestilt, men vi må så vente 1-2 uger.

Vi kunne godt have købt det online f.eks. her:

HUNTER Modern Art Deluxe halsbånd - Sort, str. 50

men valgte at støtte den lokale shop.

 

Nå, det er altid rart at have noget at se frem til :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk det er lidt risikabelt at have ens navn stående på :hmm: altså nu er mit efternavn jo lidt specielt og kan ikke lide tanken om at folk kan finde mig og finde frem til min hund :genert:

 

Ved godt at de jo sådan set også bare kan kigge på adressen, men det ér nu lidt svære at huske sådan lige :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får aldrig skrevet hundenes navn på skiltene, oprindelig fordi "så kan folk kalde dem til sig". Yeah right - Frostie ville sq da gå med hvem som helst, uanset hvad de kaldte hende... :stupid: Men synes nu det er lidt praktisk alligevel, for så kan jeg skifte tegn mellem hundene uden det gør noget. F.eks. fik Iso som hvalp overtage gamle Daiwas hundetegn, frem for at jeg skulle købe et nyt, som hun alligevel ville vokse fra på et tidspunkt.

 

Jeg følger hundeloven, og har mit navn og adresse på - men også telefonnummer, helst begge, ellers mobilnummer som minimum. Når vi er på besøg hos familien i Sverige får hundene svenske hundetegn på, med adresse og tlf.nr. til forældrene. Frostie har et kanongodt hundetegn, med en bordercollie på forsiden. På bagsiden er plads til hele 6 linier med tekst! Desværre har jeg ikke kunnet finde det igen, ellers havde jeg nok købt et helt lager. Ikke at det behøves, for det holder også rigtig godt! Iso's er et billigt lyserødt ét, med plads til to linier på hver side, og det er allerede slidt...

 

Noget der virkelig p***er mig af er at så mange dyrehandlere ikke har styr på hvad hundeloven siger om hundetegn! Jeg har så mange gange stået og hørt på hvordan ekspedienten står og fortæller at "der skal stå hundens navn og dit telefonnummer, det siger hundeloven" og lignende vrøvl! Jeg kan sådan set være ligeglad med hvad andre hundeejere skriver på sine hundetegn - men det er for dårligt at uvidende førstegangsejere bli'r fyldt med løgn på den måde, det kan virkelig gøre mig rasende!

 

MVH Korvis

 

Hej Korvis

 

Ved ikke om det er såda et du søger, men her er der hundens race på forsiden og plads til ret meget tekst bagpå :5up:.

Kirstens Dyrebutik - Hundetegn med din hunderace ingraveret. Hundeskilt et virkeligt sødt skilt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...