Siri Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Jeg har lige været i svømmehallen med Otto - 35-40 minutter som altid. Og nu er han altså sær. Og enten er han overanstrengt - eller også er der noget helt, helt galt! Han er træt - ufattelig træt. Han kan næsten sidde op og sove og væltede her for lidt siden, fordi han faldt i søvn siddende. Han kan ikke finde ro - han mosler lidt rundt, ligger sig og mosler rundt igen. Han smasker en del - virker også som om han har lidt opstød. Lige nu sidder han og sover op ad en kuffert! Han giver sig også.. Skal jeg ringe til vagtdyrlægen eller er han blot overanstrengt? og hvordan ser man om en hund er overanstrengt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Har lige snakket med dyrlægevagten som anbefalede mig at vente en halv time... men nu begynder han også at savle... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Kan han have drukket for meget af det vand der er i bassinet, for der er jo lidt klor i?. Jeg synes ikke det lyder godt og ville finde adressen på et dyrehospital. Held og lykke, håber det ikke er noget alvorligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Kan han have drukket for meget af det vand der er i bassinet, for der er jo lidt klor i?. Jeg synes ikke det lyder godt og ville finde adressen på et dyrehospital. Held og lykke, håber det ikke er noget alvorligt. Jo, det har jeg også tænkt.. men han har tisset cirka 2 liter - som han plejer, når han har svømmet. Han plejer altid at drikke meget af vandet uden problemer! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Jeg synes også det lyder unormalt, og ikke som en almindelig overanstrangelse... Og ville også få fat i, og evt. helst tage til dyrlæge... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Lyder lidt vildt til bare at være overanstrængelse eller alm træthed synes jeg Din mavefornemmelse fortæller at der er noget som ikke er som det plejer så jeg ville ta ned og få ham tjekket, hvis nu det viser sig der er noget... Håber han bare er monster træt, og der ingenting er i vejen med ham... Husk at opdatere os.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Og Vupti - så blev han friskere igen. Han er ikke på toppen - men meget bedre!! Han kan både slikke katten og ordne pelsen på sig selv... Hold da op han var godt nok dårlig på et tidspunkt!! Hvis han fortsætter med at få det bedre, så kan jeg vel konstatere, at det er alt det klorvand i maven, der har gjort ham dårlig.. Så kommer spørgsmålet om hvad jeg gør, for at undgå at han drikker så meget klorvand... den er ikke helt let at greje! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Og Vupti - så blev han friskere igen. Han er ikke på toppen - men meget bedre!! Han kan både slikke katten og ordne pelsen på sig selv... Hold da op han var godt nok dårlig på et tidspunkt!!Hvis han fortsætter med at få det bedre, så kan jeg vel konstatere, at det er alt det klorvand i maven, der har gjort ham dårlig.. Så kommer spørgsmålet om hvad jeg gør, for at undgå at han drikker så meget klorvand... den er ikke helt let at greje! Dejligt at høre at han er i bedring. :klap: Er han interesseret i at apportere, for så kan du jo give ham en bold eller andet at svømme med. Så kan han jo ikke drikke vand mens han samtidig skal holde en genstand. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Dejligt at høre at han er i bedring. :klap: Er han interesseret i at apportere, for så kan du jo give ham en bold eller andet at svømme med. Så kan han jo ikke drikke vand mens han samtidig skal holde en genstand. Det kan godt være at han ikke burde kunne drikke vand samtidig.. men Otto er en rigtig multitasker, så det kan han sagtens...:blink: Og især når han fanger bolden i vandet, så ryger der lige en halv liter indenbords.. han elsker i øvrigt at apportere og i svømmehallen har vi sådan et boldsystem i loftet som vi bruger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Puha det lød godt nok også skidt. Godt det har vendt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Puha det lød godt nok også skidt. Godt det har vendt:-D Det var virkelig også skidt - hold op en forskrækkelse:shock: Tænk så mange skrækkelige ting man kan nå at tænke, når ens dyr har det dårligt! Det er næsten ikke til at bære, at holde så meget af dyr! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Dobbeltpost, sorry Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Det var virkelig også skidt - hold op en forskrækkelse:shock: Tænk så mange skrækkelige ting man kan nå at tænke, når ens dyr har det dårligt! Det er næsten ikke til at bære, at holde så meget af dyr! Nej, det er ikke lutter lagkage altid:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Det kan godt være at han ikke burde kunne drikke vand samtidig.. men Otto er en rigtig multitasker, så det kan han sagtens...:blink:Og især når han fanger bolden i vandet, så ryger der lige en halv liter indenbords.. han elsker i øvrigt at apportere og i svømmehallen har vi sådan et boldsystem i loftet som vi bruger. Han lyder til at være en finurlig lille fætter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Måske du skulle ringe til svømmehallen og informere dem om hans tilstand, og samtidig kan du spørge om de har hørt om lignende tilfælde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Måske du skulle ringe til svømmehallen og informere dem om hans tilstand, og samtidig kan du spørge om de har hørt om lignende tilfælde? Det er en rigtig god idé! Det vil jeg gøre i morgen. For jeg har som sagt aldrig oplevet noget lignende hos Otto, selvom han svømmer regelmæssigt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Jeg ved ihvertfald fra mit eget job, at vi bliver kede af det, hvis folk tager deres hund hjem fra pensionen og der er noget der ikke er som det skal være, men vi ikke bliver gjort opmærksom på det.. Nogle gange nævner folk det så næste gang de bringer hunden ind, men vi vil jo gerne gøre det godt hver gang, og vil derfor rigtig gerne informeres om ALT relevant til hundens ophold hos os, hvis noget ikke er helt som det bør. Og tit har man glemt detaljer om opholdet hvis der gå 2-4-6 mdr før man ser hunden igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Januar 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 4, 2011 Stakkels Otto og dig :kys: Dejligt at han er friskere nu - men det lyder da grimt! Jeg tvivler på at det er overanstrengelse - han svømmer jo ofte og virker til at være i topform...kan der måske være for meget klor i vandet denne gang i forhold til de andre gange Håber han er tip top i morgen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Jeg har lige været i svømmehallen med Otto - 35-40 minutter som altid. Og nu er han altså sær. Og enten er han overanstrengt - eller også er der noget helt, helt galt!Han er træt - ufattelig træt. Han kan næsten sidde op og sove og væltede her for lidt siden, fordi han faldt i søvn siddende. Han kan ikke finde ro - han mosler lidt rundt, ligger sig og mosler rundt igen. Han smasker en del - virker også som om han har lidt opstød. Lige nu sidder han og sover op ad en kuffert! Han giver sig også.. Skal jeg ringe til vagtdyrlægen eller er han blot overanstrengt? og hvordan ser man om en hund er overanstrengt? Den er til dig :ae:og den er til Otto:kys: Kan han have slugt en masse luft samtidig med en masse vand ? Ondt i maven passer meget godt med de symptomer som du beskriver. Kan ikke finde ro - bøvser - giver sig - smasker (pga kvalme). Hvis Qiwi har ondt i maven er det de samme symptomer. God bedring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Januar 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Den er til dig :ae:og den er til Otto:kys:Kan han have slugt en masse luft samtidig med en masse vand ? Ondt i maven passer meget godt med de symptomer som du beskriver. Kan ikke finde ro - bøvser - giver sig - smasker (pga kvalme). Hvis Qiwi har ondt i maven er det de samme symptomer. God bedring Det lyder plausibelt med luft i maven - men hold da op, det er voldsomt at de kan blive så dårlige og så friske igen med det samme.. Jeg har aldrig nogensinde før set ham være så træt, at han faldt i søvn mens han sad op, for derefter at vælte ned i et bord... Men, nu er han heldigvis på toppen igen og uanset hvad det var, så ringer jeg lige til svømmehallen i dag og informerer dem. Tusind tak for jeres hjælp:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Det lyder plausibelt med luft i maven - men hold da op, det er voldsomt at de kan blive så dårlige og så friske igen med det samme.. Jeg har aldrig nogensinde før set ham være så træt, at han faldt i søvn mens han sad op, for derefter at vælte ned i et bord... Men, nu er han heldigvis på toppen igen og uanset hvad det var, så ringer jeg lige til svømmehallen i dag og informerer dem. Tusind tak for jeres hjælp:lol: Dejligt at han er frisk igen :banan: For hunde må ondt i maven være meget ubehageligt. Mine reagerer meget tydeligt på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts