Hop til indhold

Dårlig Mave!


Manse
 Share

Recommended Posts

Manse har fået dårlig mave, og det har stået på i to dage nu, det begyndte igår, der var ikk noget om morgenen da vi var ude, men da jeg kom hjem fra arbejde, havde han haft to uheld, selvfølgelig bag fjernsynet, så alle ledninger var smut ind i lort :damn: Han havde brækket sig i hans bur, og tisset på gulvet!!

Om aften var jeg lige væk i en time, og en gang bag tvet igen!

Og idag da jeg kom hjem havde han to uheld og en tis... Men han virker til at ha det helt fint, spiser og leger som han altid har gjort...

SKal jeg være bekymeret?

Og hva kan man gøre for det? A38?

Link til indlæg
Del på andre sites

Manse har fået dårlig mave, og det har stået på i to dage nu, det begyndte igår, der var ikk noget om morgenen da vi var ude, men da jeg kom hjem fra arbejde, havde han haft to uheld, selvfølgelig bag fjernsynet, så alle ledninger var smut ind i lort :damn: Han havde brækket sig i hans bur, og tisset på gulvet!!

Om aften var jeg lige væk i en time, og en gang bag tvet igen!

Og idag da jeg kom hjem havde han to uheld og en tis... Men han virker til at ha det helt fint, spiser og leger som han altid har gjort...

SKal jeg være bekymeret?

Og hva kan man gøre for det? A38?

 

du skal gi ham skånekost, ris og kylling(kogt i mange timer) og serveret i kogevandet. Det er også godt at koge vandet han drikker. Man kan få nogle mælkesyrebakterierpiller på apoteket (kan aldrig huske hvad de hedder,) Og fortsætter flere dage må du til dyrlægen,

 

iøvrigt en del hunde får dårlig mave af at spise sne.

 

han har fået ormekur og er vaccineret???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville holde øje med at han får vand nok, og evt. tjekke for feber. Hvis han ellers ser ud til at ha' det ok, og ikke har voldsom diarré, men bare "lidt dårlig mave", så ville jeg gi' det et par dage og se om ikke det gi'r sig af sig selv.

 

Skånekost er godt, selv starter jeg dog altid med at gi' hunden en faste-dag, hvor den kun får vand og zoo-lac (mælkesyre-pasta, fås i håndkøb hos dyrlægen, og ligger altid i mit hundeskab!). Så får maven lidt ro. Næste dag får de kogt ris og kogt fisk, og så plejer de næsten altid at ha' det godt nok til at jeg blander en smule tørfoder i riset/fisken på den tredie dag.

 

God bedring med ham!

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svar.

 

Jeg tror det kun er dårlig mave, hvis man kan sige det, han virker til at ha det helt fint, lige nu ligger han og gnaver ben.

Det render bare ud af ham når det er, men han har kun gjort det inde når jeg ikk er hjemme, og der var heller ikk noget i nat.

Men må heller finde en større vand skål til ham så han kan få noget væske, og så ned og tisse med ham et par gange ekstra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville holde øje med at han får vand nok, og evt. tjekke for feber. Hvis han ellers ser ud til at ha' det ok, og ikke har voldsom diarré, men bare "lidt dårlig mave", så ville jeg gi' det et par dage og se om ikke det gi'r sig af sig selv.

 

Skånekost er godt, selv starter jeg dog altid med at gi' hunden en faste-dag, hvor den kun får vand og zoo-lac (mælkesyre-pasta, fås i håndkøb hos dyrlægen, og ligger altid i mit hundeskab!). Så får maven lidt ro. Næste dag får de kogt ris og kogt fisk, og så plejer de næsten altid at ha' det godt nok til at jeg blander en smule tørfoder i riset/fisken på den tredie dag.

 

God bedring med ham!

 

MVH Korvis

 

Den metode brugte vi i julen da vores havde meget tynd mave og det begyndte allerede at gå fremad på andendagen :5up: han kastede dog ikke op også :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svar.

 

Jeg tror det kun er dårlig mave, hvis man kan sige det, han virker til at ha det helt fint, lige nu ligger han og gnaver ben.

Det render bare ud af ham når det er, men han har kun gjort det inde når jeg ikk er hjemme, og der var heller ikk noget i nat.

Men må heller finde en større vand skål til ham så han kan få noget væske, og så ned og tisse med ham et par gange ekstra.

 

Ja zoolac hedder det- man kan også købe de små drikke cultura ed mælkesyrebak i - det er stort set det samme. Zoolac købes også i håndkøb på apoteket. men de er ret dyre. Man kan også få nogle fiber tabletter samme sted- de hedder noget med carni....

Jeg kan ikke lide det ligefrem løber ud af dem.................

 

hvad giver du den som tyggeben (visse tyggeting og godbider er rigtig slemme ved min hvalps mave)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...