Hop til indhold

Jeg er ny, brug for hjælp ang. vasektomi


Gæst Ferdinand
 Share

Recommended Posts

Gæst Ferdinand

Jeg er ny i dette forum.

Jeg har en Cane Corso Italiano. Han er lige blevet 7 år og er stadig frisk og hurtig i vendingen og så snorker han højere end min mand.

Jeg planlægger at få en tæve i løbet af dette år. Derfor vil jeg gerne have foretaget en vasektomi på ham vi har nu. Desværre siger de fleste dyrlæger at de ikke har erfaring med indgrebet, men at de godt kan udføre det.

Da min hund er nærmest mit første barn, søger jeg en dyrlæge der har erfaring med indgrebet.

Hvis nogen af jer kender en dyrlæge der har erfaring med vasektomi, så må i meget gerne henvise mig til ham/hende eller klinikken.

Håber i kan hjælpe mig.

Ferdinand :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til HF :vinken:

 

Kan godt forestille mig, at de fleste dyrlæger ikke har foretaget ret mange vasektomier, når normen foreskriver en komplet kastration :???:

 

Hvor i landet bor du, bare så du ikke oversvømmes med forskellige forslag i den modsatte ende af landet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ferdinand

Hej A9.

Jeg bor københavnsområdet, så alt på sjælland har interesse. Jeg er blevet anbefalet at tage til karslunde dyrehospital, der er en dyrlæge der har foretaget 3-4 vasektomier.

Jeg har hørt om en dygtig dyrlæge i jylland som hedder noget med Mølbak, men min mand er ikke helt indstillet på at køre til jylland, hvis det kan klares på sjælland.

Hvis du har nogen forslag, er jeg meget interesseret i at høre dem.

mvh Ferdinand

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej A9.

Jeg bor københavnsområdet, så alt på sjælland har interesse. Jeg er blevet anbefalet at tage til karslunde dyrehospital, der er en dyrlæge der har foretaget 3-4 vasektomier.

Jeg har hørt om en dygtig dyrlæge i jylland som hedder noget med Mølbak, men min mand er ikke helt indstillet på at køre til jylland, hvis det kan klares på sjælland.

Hvis du har nogen forslag, er jeg meget interesseret i at høre dem.

mvh Ferdinand

 

Orv, er det virkelig sjældent at denne type operation foretages :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ferdinand
Orv, er det virkelig sjældent at denne type operation foretages :shock:

 

De fleste for kastreret hunden ofte pga. adfærdsproblemer, så der er ikke så mange der har erfaringen.

På københavns dyrehospital var svaret også at de havde ikke erfaring, men kunne godt foretage indgrebet.

Link til indlæg
Del på andre sites

De fleste for kastreret hunden ofte pga. adfærdsproblemer, så der er ikke så mange der har erfaringen.

På københavns dyrehospital var svaret også at de havde ikke erfaring, men kunne godt foretage indgrebet.

 

Jeg er godt nok overrasket over at så få for lavet det indgreb...

 

prøv at ringe til Faxe dyrehospital og hør om de måske har mere erfaring på området, for jeg ville da ikke selv bryde mig om at en med så lidt erfaring skulle foretage indgrebet

 

Faxe Dyrehospital - Den bedste behandling til dig og dine dyr

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej A9.

Jeg bor københavnsområdet, så alt på sjælland har interesse. Jeg er blevet anbefalet at tage til karslunde dyrehospital, der er en dyrlæge der har foretaget 3-4 vasektomier.

Jeg har hørt om en dygtig dyrlæge i jylland som hedder noget med Mølbak, men min mand er ikke helt indstillet på at køre til jylland, hvis det kan klares på sjælland.

Hvis du har nogen forslag, er jeg meget interesseret i at høre dem.

mvh Ferdinand

 

Beklager, har ingen forslag :genert: og er jyde oven i, så jeg overlader dig trygt til andre øbo'ere :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ferdinand
Jeg er simpelthen så nysgerrig: hvorfor vasektomi og ikke kastration?

Årsagen til at vi ikke vil kastrere ham er pga. han er 7 år og vi har aldrig haft nogle adfærdsproblemer med ham. Så vil vil ikke risikere at han ændre adfærd, hvilket godt kan ske ved kastration. Tæven vil vi gerne have nu, så han kan nå at præge hende med sit gode sind og væremåde. Vi vil ikke sterilisere hende, da hun skal bruges til avl, og han kan ikke være far til eventuelle valpe, da vi ikke har stambog til ham.

Derfor vil vi have lavet en vasektomi, for hans skyld, så han bliver ved med at være som han er, men uden at der kommer valpe. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig spurgt, men du kunne prøve at høre min dyrlæge - hun er ekspert i kastrering og sterilisering, laver minimale huller i dyret hun opererer (ligner kikkertoperation), mine to små tæver fik hhv et og to sting efter deres sterilisering.

 

Vasektomi er selvfølgelig noget andet, men prøv at høre hende ad.

 

http://www.dyreklinikken-vaernedamsvej.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke lige se mit 1 ste indlæg.

Jeg fik foretaget dette indgreb for ca. 25 år siden på en genbrugshund, der var pzykisk svag. Og i forbindelse med, at vi anskaffede en tævehvalp til ham.

Og så igen på anden hanhund for nogle år siden. Han havde været i avl, og min hundepasser mht løbetider havde fået andet arbejde, så derfor nemmest at han ikke mere var fertil.Men, men, hans ynglingstæve blev drægtig og desværre havde hun lige haft hvalpe i forige løbetid.

Jeg havde ikke efterfølgende fået foretaget en sædprøve for evt fertilitet.

Nå ,hundene blev øjenlyst igen og med en dispensation pga den sene øjenlysning fik jeg da papirer på hvalpene.Og selvfølgelig medsendte erklæring fra den dyrlæge, der havde foretaget indgrebet.

Sædstrengen var vokset sammen igen, måske skulle der have været underbundet?? måske taget for kort stykke ud.

Synes det er en god måde, hvis man ønsker et par hunde, der ikke skal i avl. Men dur så ikke til hanner der er udbryderer eller stikker af efter tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til.

 

Det er korrekt at der er meget få dyrlæger der foretager vasektomi. De fleste afviser faktisk at lave operationen "fordi det er for noget besværligt pillearbejde". Med de hunde jeg har tror jeg nu ikke de skulle bruge mikroskop...

Jeg havde selv haft vasektomi af mine hunde i tankerne ifb med anskaffelse af en tæve. Men hidtil er det også gået uden, selv om der naturligvis skal holdes vagt.

Selv om jeg ville få mine egne hanhunde neutraliseret forhindrer det jo ikke en anden hanhund i at ordne sagerne, selv om den skulle være fandens modig for at komme forbi mine drenge.

I stedet bruger jeg klorofyltabletter, og pansrede løbetidsbukser. Det virker også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være, at det er et lidt pillearbejde med denne operation.Da jeg for 25 år siden blev bekendt med den, måtte jeg ringe en del rundt og en gammel dyrlæge , der havde udført det, sagde han var for gammel og havde for lidt personele til det, men kunne så henvise til andre.

Og da nr 2 skulle have det, så fik de åbenbart for lidt sædtreng udtaget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...