Hop til indhold

Endnu et besøg hos en opdrætter


Amocca
 Share

Recommended Posts

Vores hvalpejagt fortsætter ufortrødent efter at manden nedstemte den første hvalp jeg var ude at se på....

 

Nu har vi været en tur nordpå for at se på en hvalp sammen. Det var en blanding af Cavalier, pudel og mops. Både mor og far var ret langbenede, så selv manden var ok med størrelsen. Super sød at se på :-D Og opdrætter var meget sød og imødekommende over mail og sendte fine billeder af den lille tævehvalp... (og ja, jeg forelskede mig hovedkuls igen :oops: )

 

Så selvom det var en lang tur - ca 150 km - var vi meget spændte. Jeg var faktisk ret sikre på, at vi ville komme derfra som hvalpeejere, alt synes perfekt...

 

Men... det gjorde vi ikke. Da vi kom derud var det bare helt helt helt forkert nede i maven. Hos os begge to. Hvalpene var uden deres mor da vi kom, i en kurv der stod mærkværdigt placeret midt i rummet - tydeligvis ikke dens normale plads! Da vi forhørte os om moren blev hun dog lukket ud til os.

 

Hun var en vældig sød hund, venlig og rar, ingenting der. Opdrætter fortalte os om de ting vi "fik med" når vi købte hvalp hos hende, men det føltes bare ikke som om hun mente det :neutral: mere som om det var en remse hun kunne udenad... Jeg er godt klar over at hvis man avler, så siger man sikkert mange af de samme ting til folk hele tiden, men det var bare ikke "følt" hvis I forstår hvad jeg mener....

 

Hun havde et andet sæt hvalpe også, som hun viste os - men vi kunne ikke se tæven til dette kuld, hun var ude og tisse... hmm... De to kuld havde samme far.... man fik lidt en fornemmelse af at "nu hvor de alligevel havde haft ham på besøg, så...."

 

Nå... Men al samtale foregik omkring denne hundekurv der stod der og "flød" midt på gulvet. Vi blev ikke tilbudt at sætte os ned, en kop kaffe el. noget... og hun spurgte os ikke om noget som helst! Det synes jeg var sært... Jeg erkender at jeg kun har været et andet sted på hvalpebesøg, men hun var da interesseret i hvem jeg var og hvad jeg ville med hunden...

 

Så nej, selvom hvalpene var liiige til at knuselske så var det bare ikke det rigtige sted for os overhoevdet. Så vi leder videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Jeg tror ikke det er en dum ide at følge den fornemmelse man har, når man besøger et sted. Det er trods alt en stor beslutning hvilken hvalp der skal vælges. så jeg kan godt forstå det. Det er jo de mennesker som har præget den lille hvalp i den første og vigtige del af den liv og derfor har de jo også en indvirkning på ens valg. Jeg synes også det flot I ikke bare lod jer rive med, af de små vidunderlige hvalpe, som de jo er og valgte én. Det må have været svært, det ved jeg da fra de vi selv har skulle vælge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg er glad for at gik jeres vej uden hvalp!!

Det ville jeg også havde gjort!

 

Da Susi havde hvalpe snakkede jeg først med folk i telefonen, og her fik jeg ryddet de værste ting væk, spurte lidt og fortalte ærligt og åbent om cairner og specielt om mine cairner, for det værste for mine hvalpebasser er hvis de havner de forkerte steder:shock:

 

Så kom folk på besøg, med overvåget samvær :-D

 

For jeg vil ikke have forkert håndtering og forkerte løft m.m., jeg havde ikke ændret noget eller ryddet specielt op :-D

 

 

Som regel stod Susi og havde åben hvalpebar, for hun ville gerne være med på hendes dejlige måde :lun:

 

Så fik vi kaffe eller hvad de ville have, når hvalpene faldt i søvn, og vi kom til at lære hinanden pænt at kende inden de fik en basse med hjem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for at gik jeres vej uden hvalp!!

Det ville jeg også havde gjort!

 

 

 

Så fik vi kaffe eller hvad de ville have, når hvalpene faldt i søvn, og vi kom til at lære hinanden pænt at kende inden de fik en basse med hjem :lol:

 

Altså det med kaffen er sådan lidt en sideting, men synes bare det var så sært kke at blive tilbudt en kop et eller andet, en siddeplads... at vi ikke blev spurgt om noget som helst...

 

Nej, det var helt sikkert ikke det rigtige sted....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Altså det med kaffen er sådan lidt en sideting, men synes bare det var så sært kke at blive tilbudt en kop et eller andet, en siddeplads... at vi ikke blev spurgt om noget som helst...

 

Nej, det var helt sikkert ikke det rigtige sted....

 

Det er ikke selve kaffen eller hvad det er, men det der sker imellem folk der sider og snakker, men uanset kaffe eller ikke kaffe, som bestemt ikke er væsentligt, så tor jeg din mavefornemmelse er rigtig!

 

Og så under jeg mig over sådan en produktion nærmest af blandingshunde :shock:

 

og tæver man ikke kan se:shock:

 

Mine hunde er altid hvor jeg er, og jeg ville nok slet ikke overveje køb et sted hvor hundene var mystiske steder henne :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også I er superseje at lytte til maven.. Den taler sandt...

Jeg undrer mig også over at I ikke blev budt ned at sidde eller noget.. Jeg inviterer da altid folk på kaffe eller frokost alt efter hvad tid de kommer.. Og kommer de pænt langt væk fra, oplyser jeg dem altid om at vi gerne giver en bid mad. Så kan de sige ja eller nej, alt efter om de har lyst.

Når først man sidder med det ene eller det andet så slapper folk mere af.

Mine hundekurve står som de altid står når nogen kommer.. Og jeg vasker gulv 2 gange om dagen, så hvis folk kommer mellem 2 gulvvaske og i regnvejr kan det godt være gulvet har (mange) pletter :mrgreen:

Hundene er altid sammen.. Kun under løbetid deler jeg dem. Og jeg gør folk opmærksom på at her er mange hunde, og at de elsker gæster, så tag gammelt tøj på!

Hvalpekøbere skal heller ikke give os besked mens de er her om de vil have en hvalp.. Jeg siger de skal tage hjem og tænke over om det sted her er for dem.. Og jeg gør det samme.. bryder jeg mig om dem eller? Kan de så ikke lide at ringe og sige, de ikke vil have hund herfra, siger jeg mail eller sms er fint nok. Folk skal bare ikke bestemme sig mens jeg står og stirrer på dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Jeg gentager gerne mig selv: Jeg synes I er superseje at I kunne lade være med at vælge en bedårende lille hundebaby og lytte til mavefornemmelsen - det er nemlig den der mave der har ret ...

 

 

Og den mavefornemmelse er svær at lytte til når hjertet banker for de små hvalpe. Enig. Det var flot i kunne sige nej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også I er superseje at lytte til maven.. Den taler sandt...

Jeg undrer mig også over at I ikke blev budt ned at sidde eller noget.. Jeg inviterer da altid folk på kaffe eller frokost alt efter hvad tid de kommer.. Og kommer de pænt langt væk fra, oplyser jeg dem altid om at vi gerne giver en bid mad. Så kan de sige ja eller nej, alt efter om de har lyst.

Når først man sidder med det ene eller det andet så slapper folk mere af.

Mine hundekurve står som de altid står når nogen kommer.. Og jeg vasker gulv 2 gange om dagen, så hvis folk kommer mellem 2 gulvvaske og i regnvejr kan det godt være gulvet har (mange) pletter :mrgreen:

Hundene er altid sammen.. Kun under løbetid deler jeg dem. Og jeg gør folk opmærksom på at her er mange hunde, og at de elsker gæster, så tag gammelt tøj på!

Hvalpekøbere skal heller ikke give os besked mens de er her om de vil have en hvalp.. Jeg siger de skal tage hjem og tænke over om det sted her er for dem.. Og jeg gør det samme.. bryder jeg mig om dem eller? Kan de så ikke lide at ringe og sige, de ikke vil have hund herfra, siger jeg mail eller sms er fint nok. Folk skal bare ikke bestemme sig mens jeg står og stirrer på dem..

 

Så du mener, at hundene altid er, der hvor jeg har set dem når jeg kommer oppe ved jer? ... I farer ikke rundt og hiver dem ind fra stalden inden jeg (eller andre) kommer på besøg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hvalpejagt fortsætter ufortrødent efter at manden nedstemte den første hvalp jeg var ude at se på....

 

Nu har vi været en tur nordpå for at se på en hvalp sammen. Det var en blanding af Cavalier, pudel og mops. Både mor og far var ret langbenede, så selv manden var ok med størrelsen. Super sød at se på :-D Og opdrætter var meget sød og imødekommende over mail og sendte fine billeder af den lille tævehvalp... (og ja, jeg forelskede mig hovedkuls igen :oops: )

 

Så selvom det var en lang tur - ca 150 km - var vi meget spændte. Jeg var faktisk ret sikre på, at vi ville komme derfra som hvalpeejere, alt synes perfekt...

 

Men... det gjorde vi ikke. Da vi kom derud var det bare helt helt helt forkert nede i maven. Hos os begge to. Hvalpene var uden deres mor da vi kom, i en kurv der stod mærkværdigt placeret midt i rummet - tydeligvis ikke dens normale plads! Da vi forhørte os om moren blev hun dog lukket ud til os.

 

Hun var en vældig sød hund, venlig og rar, ingenting der. Opdrætter fortalte os om de ting vi "fik med" når vi købte hvalp hos hende, men det føltes bare ikke som om hun mente det :neutral: mere som om det var en remse hun kunne udenad... Jeg er godt klar over at hvis man avler, så siger man sikkert mange af de samme ting til folk hele tiden, men det var bare ikke "følt" hvis I forstår hvad jeg mener....

 

Hun havde et andet sæt hvalpe også, som hun viste os - men vi kunne ikke se tæven til dette kuld, hun var ude og tisse... hmm... De to kuld havde samme far.... man fik lidt en fornemmelse af at "nu hvor de alligevel havde haft ham på besøg, så...."

 

Nå... Men al samtale foregik omkring denne hundekurv der stod der og "flød" midt på gulvet. Vi blev ikke tilbudt at sætte os ned, en kop kaffe el. noget... og hun spurgte os ikke om noget som helst! Det synes jeg var sært... Jeg erkender at jeg kun har været et andet sted på hvalpebesøg, men hun var da interesseret i hvem jeg var og hvad jeg ville med hunden...

 

Så nej, selvom hvalpene var liiige til at knuselske så var det bare ikke det rigtige sted for os overhoevdet. Så vi leder videre.

 

Uha, det lyder ikke som et godt sted. Jeg synes det er flot i går igen uden hvalp. da vi ledte efter en ny hund var vi også et dumt sted. Allerede da jeg trådte ind f havelågen havde jeg allerede besluttet jeg ville gå uden hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du mener, at hundene altid er, der hvor jeg har set dem når jeg kommer oppe ved jer? ... I farer ikke rundt og hiver dem ind fra stalden inden jeg (eller andre) kommer på besøg :mrgreen:

 

:mrgreen::mrgreen: næ.. Selvom jeg nogen gange ønsker dem længere væk end stalden.. Som fx i dag hvor det nu er 3 dag det regner og haven er et stort mudderhul.. Så så man os gøre hovedrent.. Selv under møblerne.. og så så man også lige hundene komme ind og de synes ikke her pænt når der er rent :mrgreen: nu er der nok kun rent under møblerne :shock:

Nogen gange hiver jeg dem da ud af sengen hvis der kommer nogen og de sover.. Altså hundene :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ind af havelågen? var hundene bundet i haven?

De rendte rundt i haven sammen med forældrene. Hvalpene var søde nok, men jeg brød mig ikke om faderen og ejeren.

Først var vi ude i haven, og så bød hun indenfor på kaffe, sagde nej tak. Havde set/hørt nok. Jan havde det på samme måde, han var dybt rystet. Tænker tit på hvordan det er gået de hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

De rendte rundt i haven sammen med forældrene. Hvalpene var søde nok, men jeg brød mig ikke om faderen og ejeren.

Først var vi ude i haven, og så bød hun indenfor på kaffe, sagde nej tak. Havde set/hørt nok. Jan havde det på samme måde, han var dybt rystet. Tænker tit på hvordan det er gået de hvalpe.

Nåe.. sådan...
Link til indlæg
Del på andre sites

De rendte rundt i haven sammen med forældrene. Hvalpene var søde nok, men jeg brød mig ikke om faderen og ejeren.

Først var vi ude i haven, og så bød hun indenfor på kaffe, sagde nej tak. Havde set/hørt nok. Jan havde det på samme måde, han var dybt rystet. Tænker tit på hvordan det er gået de hvalpe.

 

Jeg tror altså ikke at jeg har fattet hvad der var galt :confused: Ud over at I ikke kunne lide faderen og ejeren (hvilket jo også er argument nok :blink:) Hvad var der galt i at de var i haven???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...