Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)


sonja77
 Share

Recommended Posts

Gæst PPP-Pero
:ae: Ih, det håber jeg bare slet ikke bliver aktuelt (altså at skulle af med ham). Det ville da være absolut forfærdeligt.

 

I går var det meningen at min kæreste skulle "arbejde hjemme", fordi Samson jo havde skabt sig mandag. Men han virkede stadig helt rolig efter vores eftermiddagsstrandtur tirsdag, så min kæreste tog på arbejde. Og han var alene i 6 timer uden lyd... Jeg tror du har ret, når du tidligere skrev at vi bare måtte leve med at der er gode og dårlige dage.

 

Vi er i hvert fald seriøst i gang med at kigge på en lille brugt bil - så kan vi køre til stranden 2-3 gange om ugen (det er så besværligt med bus/metro) og så kan det måske være med til at han kan falde til ro.

Han er i hvert fald dejlig træt efter en times leg ved vandet (selvom han absolut ikke mener det er lang tid nok), og han gider ikke rigtig hjernearbejde om morgenen.

 

Så nu bilder vi os ind, at strandture kan gøre underværker:mrgreen:

 

Ej, hvor lækkert :-D Uha, jeg vill også gerne have en lille brugt bil :blink: Sikke mange gode ture man så kunne komme på. Vi bor godt nok kun 100 meter fra skoven og heller ikke mere end 200 meter til vandet, men desværre skal vi gå et godt stykke for at komme hen til en rigtig strand, hvor man kan komme i vandet.

Er Samson et badedyr? Pero er, men helst kun der hvor han kan bunde eller hurtigt komme til at bunde i hvert fald :-)

 

Jeg håber virkelig, at Samson bare har haft en dårlig dag. Noget tyder på det når han oftest er alene uden lyd :-D og så hele 6 timer :shock: :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

STOLT !

 

Det kan man vidst roligt sige jeg er.

I dag gjorde jeg det samme som igår. Hen til nærmeste hjørne og hjem igen. Dette tog kun 3 minutter.

Jeg optog hverken med lyd eller med kamera.

 

I dag gik min kæreste med "hjem" igen for at se om han ku høre noget umiddelbart.

Det kunne han ikke.

 

Godt nok sad Twikkie mit på gulvet som igår og kiggede da jeg kom hjem. og havde ikke rørt ben eller lign.

 

Men hun har næppe sagt ret meget.

 

Allerhøjst ligesom i Tirsdags "klynk........ klynk klynk.."

 

Så 3 minutter går jeg ud fra vi er oppe på.

 

Tillykke! Det var dejligt for jer. Så virker det måske det der med bare at tro på, at hun kan. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Ih, det håber jeg bare slet ikke bliver aktuelt (altså at skulle af med ham). Det ville da være absolut forfærdeligt.

 

I går var det meningen at min kæreste skulle "arbejde hjemme", fordi Samson jo havde skabt sig mandag. Men han virkede stadig helt rolig efter vores eftermiddagsstrandtur tirsdag, så min kæreste tog på arbejde. Og han var alene i 6 timer uden lyd... Jeg tror du har ret, når du tidligere skrev at vi bare måtte leve med at der er gode og dårlige dage.

 

Vi er i hvert fald seriøst i gang med at kigge på en lille brugt bil - så kan vi køre til stranden 2-3 gange om ugen (det er så besværligt med bus/metro) og så kan det måske være med til at han kan falde til ro.

Han er i hvert fald dejlig træt efter en times leg ved vandet (selvom han absolut ikke mener det er lang tid nok), og han gider ikke rigtig hjernearbejde om morgenen.

 

Så nu bilder vi os ind, at strandture kan gøre underværker:mrgreen:

 

Det var da helt fantastisk med de 6 timer! :5up:

 

Hvor tager I til standen - Amager Strandpark? Må hunde gå løs dér? Tyson vil ikke i vandet, men han elsker at lege i sand, så jeg ville gerne kunne tage nogle standture med ham.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor lækkert :-D Uha, jeg vill også gerne have en lille brugt bil :blink: Sikke mange gode ture man så kunne komme på. Vi bor godt nok kun 100 meter fra skoven og heller ikke mere end 200 meter til vandet, men desværre skal vi gå et godt stykke for at komme hen til en rigtig strand, hvor man kan komme i vandet.

Er Samson et badedyr? Pero er, men helst kun der hvor han kan bunde eller hurtigt komme til at bunde i hvert fald :-)

 

Jeg håber virkelig, at Samson bare har haft en dårlig dag. Noget tyder på det når han oftest er alene uden lyd :-D og så hele 6 timer :shock: :klap2:

 

Ja han er et badedyr i den forstand, at så snart vi kommer ud af metroen på Øresund, så kan det ikke gå stærkt nok med at komme i vandet. Han glemmer pludselig alt om at gå pænt:mrgreen:

Men han vil ikke længere ud end til navlen, de få gange hvor han pludselig ikke har kunnet bunde har han set lidt panikagtig ud. Men han forsøger jo ihærdigt at stå på spidsen af poterne for at nå de pinde vi kaster ud:lol:

 

Men når det kommer til små vandpytter på vejen - og især vandet hjemme i bruseren - så skyr han vandet som pesten. Hvis vi skal ud i regnvejr, så hopper han over alle de små vandpytter han kan og vil ofte gerne bare hjem.

 

Skizofren kan man måske kalde ham...

 

Og ja, en bil ville være fantastisk. Pt. tager det os nok omkring 1/2 time at komme derud, først med bus og så med metro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da helt fantastisk med de 6 timer! :5up:

 

Hvor tager I til standen - Amager Strandpark? Må hunde gå løs dér? Tyson vil ikke i vandet, men han elsker at lege i sand, så jeg ville gerne kunne tage nogle standture med ham.

 

Ja vi tager til Amager Strandpark - hunde må godt nok ikke løbe løs, men vi tager sjældent derned når der er mange mennesker (dvs. svedende varmt), så vi lader ham løbe uden snor hvis der ikke er andre. Ellers har vi en 8 meter flexline til de dage, hvor der er flere mennesker på stranden.

 

Sand er også et stort hit her - hvis du falder i et hul en dag derude, så er det med stor sandsynlighed Samson der har været i gang. Allerbedst er det dog at forsøge at grave huller i vandet - tror aldrig han har hørt om sisyfos-arbejde:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

STOLT !

 

Det kan man vidst roligt sige jeg er.

I dag gjorde jeg det samme som igår. Hen til nærmeste hjørne og hjem igen. Dette tog kun 3 minutter.

Jeg optog hverken med lyd eller med kamera.

 

I dag gik min kæreste med "hjem" igen for at se om han ku høre noget umiddelbart.

Det kunne han ikke.

 

Godt nok sad Twikkie mit på gulvet som igår og kiggede da jeg kom hjem. og havde ikke rørt ben eller lign.

 

Men hun har næppe sagt ret meget.

 

Allerhøjst ligesom i Tirsdags "klynk........ klynk klynk.."

 

Så 3 minutter går jeg ud fra vi er oppe på.

 

Tillykke, tillykke. Det er godt at høre, vi glæder os til at høre om flere fremskridt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja han er et badedyr i den forstand, at så snart vi kommer ud af metroen på Øresund, så kan det ikke gå stærkt nok med at komme i vandet. Han glemmer pludselig alt om at gå pænt:mrgreen:

Men han vil ikke længere ud end til navlen, de få gange hvor han pludselig ikke har kunnet bunde har han set lidt panikagtig ud. Men han forsøger jo ihærdigt at stå på spidsen af poterne for at nå de pinde vi kaster ud:lol:

 

Men når det kommer til små vandpytter på vejen - og især vandet hjemme i bruseren - så skyr han vandet som pesten. Hvis vi skal ud i regnvejr, så hopper han over alle de små vandpytter han kan og vil ofte gerne bare hjem.

 

Skizofren kan man måske kalde ham...

 

Og ja, en bil ville være fantastisk. Pt. tager det os nok omkring 1/2 time at komme derud, først med bus og så med metro.

 

Han lyder fuldstændig som Pero :-D Han går også udenom vandpytter (med mindre han er tørstig:rolleyes:) og han ligner en der har fået tæsk når vi går tur i regnvejr :lol: Her i mandags regnede det helt sindssygt da vi skulle gå morgentur, men vi bliver jo nødt til at gå den tur for at holde fast i rutinerne. Jeg blev nødt til at hiiiive i Pero for at få ham med. Og når man så fik hevet lidt gang i ham så han tog nogle skridt måtte jeg fodre ham med godbidder... Så gik vi resten af turen (en times gåtur) hvor han gik godbidder hver tredje meter:rolleyes:

 

Men han elsker havet :-D Han bliver altid helt kulret og fjollet når han mærker sand under poterne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Så han brokker sig "bare"?

Jeg skal da ellers love for at han har sin egen måde at at gøre det på!

 

Hvad med nogen til at passe ham? Jeg tænker pensionister og en lille skødehund, han kunne da ikke finde en bedre dagpleje :mrgreen:

 

Kan godt følge jer i at det ikke skal være en mere sorg en glæde situation.

 

Så må vi jo håbe at nødløsninen virker (var der ikke noget med at låne en alene hjemme hund?)

 

:ae::ae::ae::ae::ae:

 

Jeg tror det er brok - men ingen tvivl om han har total selvmedlidenhed :-) Jeg tror han er ked af at han ikke kan være med og jeg tror simpelthen bare ikke han forstår hvorfor han skal være alene. Jeg tror ikke han er bange for at være alene..

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lyder fuldstændig som Pero :-D Han går også udenom vandpytter (med mindre han er tørstig:rolleyes:) og han ligner en der har fået tæsk når vi går tur i regnvejr :lol:

 

Det er præcist ligesom Stella.

Jeg er efterhånden holdt op med at kigge ned af linen hvis det virkeligt regner, for jeg kan slet ikke bære at se hende se sådan ud.

Hun har lært at det ikke nytter noget at strejke, så hun trasker med en halv meter bagefter med hale og hoved sænket og har MEGET ondt af sig selv :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det er præcist ligesom Stella.

Jeg er efterhånden holdt op med at kigge ned af linen hvis det virkeligt regner, for jeg kan slet ikke bære at se hende se sådan ud.

Hun har lært at det ikke nytter noget at strejke, så hun trasker med en halv meter bagefter med hale og hoved sænket og har MEGET ondt af sig selv :???:

 

Ja, vi er onde, onde hundejere sådan som vi tvinger hundene på gåtur :lol: Det underlige er, at hvis Pero er sammen med andre hunde, så er det ligemeget. Regnen er glemt så snart han ser en anden hund :rolleyes:

 

Der er bare aldrig ret mange mennesker og hunde i skoven når det regner (bortset fra ham den hjemløse, der bor i en selvbygget tipi inde midt i skoven :skraek:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi er onde, onde hundejere sådan som vi tvinger hundene på gåtur :lol: Det underlige er, at hvis Pero er sammen med andre hunde, så er det ligemeget. Regnen er glemt så snart han ser en anden hund :rolleyes:

 

Der er bare aldrig ret mange mennesker og hunde i skoven når det regner (bortset fra ham den hjemløse, der bor i en selvbygget tipi inde midt i skoven :skraek:)

 

Ja ja, det ér bare noget andet når der er andre hunde, for så forsvinder det ulykkelige udtryk også her! :rolleyes:

 

Jeg er spændt på at Asta kan inspirere Stella til at glemme regnen lidt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj

Så har jeg snakket med min behandler igen. :)

 

Skal ikke give Twikie mad før imorgen tidlig, fordi hun ikke vil søge i græsset.

Hun skal arbejde lidt for maden.

 

Derudover skal hun prøve at være alene i 15 min imorgen.. Det bliver spændende :D

 

Udover jeg skal gå udenfor i så lang tid kl 6 :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg snakket med min behandler igen. :)

 

Skal ikke give Twikie mad før imorgen tidlig, fordi hun ikke vil søge i græsset.

Hun skal arbejde lidt for maden.

 

Derudover skal hun prøve at være alene i 15 min imorgen.. Det bliver spændende :D

 

Udover jeg skal gå udenfor i så lang tid kl 6 :S

 

Uh, det er spændende med 15 minutter! Jeg krydser fingre. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vi tager til Amager Strandpark - hunde må godt nok ikke løbe løs, men vi tager sjældent derned når der er mange mennesker (dvs. svedende varmt), så vi lader ham løbe uden snor hvis der ikke er andre. Ellers har vi en 8 meter flexline til de dage, hvor der er flere mennesker på stranden.

 

Sand er også et stort hit her - hvis du falder i et hul en dag derude, så er det med stor sandsynlighed Samson der har været i gang. Allerbedst er det dog at forsøge at grave huller i vandet - tror aldrig han har hørt om sisyfos-arbejde:rolleyes:

 

Tyson elsker også at grave i sand. Han bliver simpelthen så optaget af det, det ser bare så sødt ud. :-P

 

Har I været der ude en weekenddag, hvor vejret ikke er super? Altså f.eks. sådan som det nok bliver her lørdag/søndag? Hvor mange mennesker er der på sådan et tidspunkt? Jeg kan desværre ikke nå derud i hverdagene, men det ville være super, hvis jeg kunne tage ham med derud en weekend med overskyet/køligt vejr, hvis der ikke er for mange mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson elsker også at grave i sand. Han bliver simpelthen så optaget af det, det ser bare så sødt ud. :-P

 

Har I været der ude en weekenddag, hvor vejret ikke er super? Altså f.eks. sådan som det nok bliver her lørdag/søndag? Hvor mange mennesker er der på sådan et tidspunkt? Jeg kan desværre ikke nå derud i hverdagene, men det ville være super, hvis jeg kunne tage ham med derud en weekend med overskyet/køligt vejr, hvis der ikke er for mange mennesker.

 

Så snart det bare regner eller blæser lidt, så møder vi ikke ret mange derude. De fleste mennesker går heller ikke nede ved stranden, men går/løber på stien i midten. Så jeg tror sagtens du kan tage derud.

 

Om ikke andet skulle du måske anskaffe dig en lang fleksline, vi bruger vores meget derude, især når der kommer andre hunde. Det er jo ikke sikkert de er lige så vilde for at møde Samson som han er for at møde dem...

 

Vi skal også derud lørdag eftermiddag inden vi skal til fødselsdag om aftenen.

 

Vores eneste problem er at han også er vild med at drikke saltvandet - det giver en forholdsvis tynd og ulækker...:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg snakket med min behandler igen. :)

 

Skal ikke give Twikie mad før imorgen tidlig, fordi hun ikke vil søge i græsset.

Hun skal arbejde lidt for maden.

 

Derudover skal hun prøve at være alene i 15 min imorgen.. Det bliver spændende :D

 

Udover jeg skal gå udenfor i så lang tid kl 6 :S

 

Uh ja, vi krydser fingre for at der er stille hele vejen igennem.

 

Er det rigtigt forstået at du ikke optager for at høre om der er larm, men at meningen bare er, at du skal stole på at Twikie ikke siger noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan det være, at vi ses - jeg tror nemlig, at jeg tager derud på lørdag med Tyson. :vinken:

 

Ih, det kunne da være hyggeligt. Vi skal til grillfest - selvom vejrudsigten mildest talt ikke er fantastisk - så vi tager nok derud ved 16-tiden. Hvis det passer dig så bare kig efter en stor hvid uldtot der graver huller som en sindsyg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, det kunne da være hyggeligt. Vi skal til grillfest - selvom vejrudsigten mildest talt ikke er fantastisk - så vi tager nok derud ved 16-tiden. Hvis det passer dig så bare kig efter en stor hvid uldtot der graver huller som en sindsyg :blink:

 

He he, så kan I kigge efter en lille ræv, der tror, at han er meget stor og farlig, men bliver afsløret af sin skingre lille-hundsgøen. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Steffiaj
Uh ja, vi krydser fingre for at der er stille hele vejen igennem.

 

Er det rigtigt forstået at du ikke optager for at høre om der er larm, men at meningen bare er, at du skal stole på at Twikie ikke siger noget?

 

 

Ja det er sådan set det.

 

man siger jo meget med at hunde føler menneskets følelser.

 

Udover det har vi skulle "vende verden på hovedet" i hendes øjne. nye og anderledes rutiner mm.

 

indtil videre virker det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, men jeg tror det ikke... Desværre...

Og hvis jeg kunne er jeg ikke sikker på at jeg ville gøre det. Jeg bliver ved med at udskyde og udskyde og hvis Pero bare ikke kan være alene, så er der ikke nogen grund til at trække det i langdrag. Jeg har jo ligegyldigt hvad ikke mulighed for ikke at lade ham være alene de næste 15+ år :(

 

For 4 måneder siden aftalte min kæreste og jeg at hvis han ikke havde lært det d. 1. september, så kunne vi ikke længere have ham. Det skal ikke ende med at blive til mere sorg end glæde. Vi har hverken tid, penge eller overskud til at arbejde videre. Efter 8 måneders fiasko er man altså bare færdig :neutral:

 

Jeg tror ikke jeg nogensinde får mulighed for at tage 4 måneder fri igen til at træne ham.

 

Det værste er, at jeg ikke helt tror på, at han er ulykkelig. Der er ingen tvivl om, at han synes det er træls og meget hellere vil med os (som du også siger med Mysla), men jeg tror altså ikke at han er direkte angst...

Derfor vil jeg også som aller aller sidste nødløsning forsøge mig med "hold bøtte"-metoden. Hvis jeg var overbevist om, at han var direkte ræd ville det ikke komme på tale.

 

Det kan jeg godt forstå. I har dælme også forsøgt alt og man bliver nemlig træt. Træt af altid at skulle planlægge ovs.

 

Hvordan går det nu, er han over sine dårlige dage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det kan jeg godt forstå. I har dælme også forsøgt alt og man bliver nemlig træt. Træt af altid at skulle planlægge ovs.

 

Hvordan går det nu, er han over sine dårlige dage?

 

 

Nej, ikke helt... :neutral: Han sover gerne de første 25-30 minutter han er i stuen, men vågner så og går fra sted til sted. Dog lægger han sig mere end han sætter sig. Men det er som om han ikke rigtig kan finde ro - som om han godt ved at han skal sove, men ikke kan. Dog er der ikke nogen reaktion på hoveddøren, hvilket jo er meget fint...

 

Hvordan gik det med Mysla-træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Uha, det er altså nu I skal krydse fingre for Pero :mrgreen:

 

Han har været i stuen i over en halv time nu og sover stadig :-D OG jeg har været ude af lejligheden i 10 minutter og han reagerede ikke på noget tidspunkt - ikke engang da jeg smækkede døren eller kom ind igen :5up: De eneste bevægelser han har lavet har været "uuuh, jeg strækker mig" og "splat-om-på-siden" :blink:

Og han har sovet fra både larm i opgangen og vores tlf, der ringede :shock::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, det er altså nu I skal krydse fingre for Pero :mrgreen:

 

Han har været i stuen i over en halv time nu og sover stadig :-D OG jeg har været ude af lejligheden i 10 minutter og han reagerede ikke på noget tidspunkt - ikke engang da jeg smækkede døren eller kom ind igen :5up: De eneste bevægelser han har lavet har været "uuuh, jeg strækker mig" og "splat-om-på-siden" :blink:

Og han har sovet fra både larm i opgangen og vores tlf, der ringede :shock::mrgreen:

 

Hvor er Pero dygtig!! :-D Bitten er også splattet idag efter igår - hun tabte en tyggestang ud af munden og sad bare og gloede på den, som om hun var for træt til at samle den op igen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvor er Pero dygtig!! :-D Bitten er også splattet idag efter igår - hun tabte en tyggestang ud af munden og sad bare og gloede på den, som om hun var for træt til at samle den op igen :lol:

 

 

Åh, hun er altså sød hende Bitten :-D Kan lige se det for mig :hjerte: Og igår da hun løb i cirkler igen og igen og gik i playbow foran Pero :lun:

 

Pero var også træt efter træning igår og her til morgen gad han ikke engang med på tur selvom han havde sovet næsten 12 timer :shock: Det ligner ikke ham.

 

Det underlige er bare, at de andre gange hvor vi har gået længere ture og i det hele taget aktiveret ham mere, så har han haft sværere ved at være alene :hmm:

 

Jeg håber det her bare er en naturlig udvikling og ikke "bare" pga. igår. Man har vel lov at håbe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...