Hop til indhold

Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)

sonja77
 Share

Recommended Posts

• Svar 4,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I dag er vi så småt opstartet træningen igen. Louie er stadig ikke særlig meget på toppen, han tisser indenfor hele tiden (:evil:), vasker sig konstant og snapper efter bagpartiet :cry:

Men vi skal jo i gang igen før eller siden, han må jo helst ikke komme helt ud af vanen. Vi øvede tre gang her til eftermiddag.

Først gøede han efter to minutter og havde rejst sig fra puden :???:

Så fik han en lille reminder på 1,5 minut, hvor han blev liggende på puden uden lyd - og hvor der var godbidsfest, da jeg kom ind :5up:

Derefter var han alene i næsten 7 minutter uden lyd og hvor han blev liggende på puden :5up:

Inden alt det her urinstens-pis (haha) var vi jo oppe på stabile 10-12 minutter - håber vi snart kan komme derop igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har googlet mig frem til, at det burde virke, hvis man bruger programmet: http://www.fring.com/default.php

Har du mulighed for at teste det for mig? Overvejer nemlig kraftigt at bruge mine feriepenge på en iPhone... Primært pga. alenehjemme-træningen.

Edit: Virkelig en god undskyldning for at købe en iPhone, ik :genert:

kigger lige på det :-) tak for tip - jeg melder lige tilbage

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad endte du med at vælge?

Tyson kom med på arbejdet. Vi blev enige om, at det alligevel var sidste dag med kun Tyson, så var der jo ikke rigtig grundt til at friste skæbnen. Kommer jo nye rytmer, når Shapi kommer.

I dag er vi så småt opstartet træningen igen. Louie er stadig ikke særlig meget på toppen, han tisser indenfor hele tiden (:evil:), vasker sig konstant og snapper efter bagpartiet :cry:

Men vi skal jo i gang igen før eller siden, han må jo helst ikke komme helt ud af vanen. Vi øvede tre gang her til eftermiddag.

Så fik han en lille reminder på 1,5 minut, hvor han blev liggende på puden uden lyd - og hvor der var godbidsfest, da jeg kom ind :5up:

Derefter var han alene i næsten 7 minutter uden lyd og hvor han blev liggende på puden :5up:

Inden alt det her urinstens-pis (haha) var vi jo oppe på stabile 10-12 minutter - håber vi snart kan komme derop igen.

Aiiii hvor flot:klap: Han kommer hurtigt efter det, tror jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg på! :5up: Også bare ærgeligt, at han sådan skulle blive syg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har googlet mig frem til, at det burde virke, hvis man bruger programmet: http://www.fring.com/default.php

Har du mulighed for at teste det for mig? Overvejer nemlig kraftigt at bruge mine feriepenge på en iPhone... Primært pga. alenehjemme-træningen.

Edit: Virkelig en god undskyldning for at købe en iPhone, ik :genert:

kigger lige på det :-) tak for tip - jeg melder lige tilbage

DET VIRKER:banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

DET VIRKER:banan::banan::banan:

Fedt! Så har jeg snart ingen undskyldning for IKKE at købe den iPhone.. (bortset fra at der måske snart kommer en ny udgave, og det ved jeg ikke om jeg kan vente på :evil:)

Jeg har jo både fået skat tilbage og lidt feriepenge.. Som jeg ikke har tænkt mig at bruge på den vilde ferie alligevel :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt! Så har jeg snart ingen undskyldning for IKKE at købe den iPhone.. (bortset fra at der måske snart kommer en ny udgave, og det ved jeg ikke om jeg kan vente på :evil:)

Jeg har jo både fået skat tilbage og lidt feriepenge.. Som jeg ikke har tænkt mig at bruge på den vilde ferie alligevel :cry:

hehe - svære beslutninger, men 1 ting er sikkert. . . . du er NØDT til at købe en Iphone:mrgreen:

Idag tester jeg Frink fra Bytorvet, når jeg skal ned og shoppe:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe - svære beslutninger, men 1 ting er sikkert. . . . du er NØDT til at købe en Iphone:mrgreen:

Idag tester jeg Frink fra Bytorvet, når jeg skal ned og shoppe:slem:

Hvordan gik det? Både med shoppingen, Fring & Cleo?

I dag gik jeg lang tur med Louie og Jacob øvede. De øvede tre gange. Først hurtigt ud og vende i opgangen (han blev nødt til at gå ind igen hurtigt, fordi der var nogle der smækkede en dør meget hårdt, så han ville ikke tage chancen). Anden gang var han væk 1,5 minut. Og tredje gang - dadadadaaaa - 10 minutter :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag gik jeg lang tur med Louie og Jacob øvede. De øvede tre gange. Først hurtigt ud og vende i opgangen (han blev nødt til at gå ind igen hurtigt, fordi der var nogle der smækkede en dør meget hårdt, så han ville ikke tage chancen). Anden gang var han væk 1,5 minut. Og tredje gang - dadadadaaaa - 10 minutter :banan:

:klap::klap: aii hvor flot:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, så er I ved at være tilbage på sporet. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går begyndte jeg at lukke døren, når jeg gik på toilettet. De første gange peb Shabi og skrabede på døren, men efter nogle gange affandt hun sig med det. I dag står hun ikke engang uden for døren og venter, men lægger sig ind i stuen (hun er ellers sådan en hund, der følger en i hælene konstant).

I dag har jeg trænet at gå ind og ud af døren en del gange. De første gange løb hun ud i gangen til mig, når jeg tog overtøj på, og når jeg gik ud, kom der nogle små pibelyde. Det kunne Tyson ikke have, så han sprang ned fra sofaen (hvor han jo ellers var i "bliv") og sagde vov vov til hende.

Jeg havde dog en idé om, at det var lige som med badeværelset, at hun bare lige skulle opleve det nogle gange, og så ville det være ok. Og indtil videre ser det ud til at holde stik. Nu bliver hun liggende i stuen, indtil jeg er ude af døren. Så løber hun godt nok ud til døren, når jeg lukker den, men hun piber ikke. Det betyder, at Tyson så også bliver liggende i sofaen. :5up:

Hun er helt rolig, når jeg kommer ind igen, det var hun også de første gange. Så nu tror jeg snart, at jeg kan prøve at gå lidt ned af trappen. :genert:

Tyson var for øvrigt alene en times tid, mens jeg havde Shabi med nede og købe sele. Dinah holdt øje med ham på Skype (tak Dinah :kys:), så hun kunne sende mig en SOS-sms, hvis han ikke kunne finde ud af det. Men der var ingen problemer. :5up: Det er altså fedt. :banan: Morgenen er jo stadig et problem for ham, men det er skønt, at han kan være alene senere på dagen, også selvom jeg tager Shabi med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, i dag har været en dum dag :cry:

Vi har øvet 4-5 gange, og Louie har gøet efter ca. 1,5 minut hver gang :???: På trods af at jeg efter han havde gøet først gang, gav ham en succes, hvor jeg bare gik i 20 sekunder.. Øv, jeg er sur.. Har bare brugt 4 timer i alt i dag på at gå tur, lave fodersøg, øve osv. Og så er det hele bare noget lort..

Så nu har jeg bestilt Zylkene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har øvet 4-5 gange, og Louie har gøet efter ca. 1,5 minut hver gang :???: På trods af at jeg efter han havde gøet først gang, gav ham en succes, hvor jeg bare gik i 20 sekunder.. Øv, jeg er sur.. Har bare brugt 4 timer i alt i dag på at gå tur, lave fodersøg, øve osv. Og så er det hele bare noget lort..

Øv noget møg. :cry:

Hvad er der dog med ham, hvorfor mon det er så svært for ham? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg nået ned til stueetagen, det er halvvejs nede. Jeg håber på at nå at træne et par gange til her til aften og nå helt uden for opgangsdøren. Det kunne være fedt at kunne starte der i morgen!

Jeg har for øvrigt på fornemmelsen, at det er ret godt for Tyson med alle de gange ind og ud af døren. :hmm:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Er han blevet helt rask og smertefri?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik trænet et par gange til og nåede uden for opgangsdøren. Christ hvor er jeg træt af at gå ind og ud af døren hele tiden. :lol:

Nu bliver jeg altså nødt til at spørge om noget... og det er ikke for at være kritisk eller negativ... spørgsmålet er stillet i REN nysgerrighed.

Noget jeg altid har lagt meget vægt på i min alene-hjemme træning er at hunden under indlæring skal have tid til at forholde sig til det at være alene og når vi kommer op i tid (og over "forholde sig til"-delen) gerne være sovende under hele seperationen.

Men noget jeg har oplevet at være lige så vigtigt få formidlet til hunden under alene hjemme processen er, at jeg aldrig aldrig aldrig nogensinde går fra den mere end én gang og den kan regne med at jeg er kommet tilbage "for good" når jeg kommer ind af døren. Ligemeget om den har været alene i 5 minutter eller 9 timer.

Dette for at forhindre at hunden går og "afventer" signaler på om jeg nu går igen og på den måde på sigt får opbygget et anspændt forhold til det at blive forladt, ved at gå og "vente".

Efter at have fulgt denne tråd igennem tiden, kan jeg nu ikke lade være med at spørge... Er du ikke bange for at du spænder ben for dig selv, ved at gå fra dem så mange gange i løbet af dagen? :-)

Jeg går ud fra at det er din adfærdsbehandler der har rådet dig? Ved du hvad tanken bag dette er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg altså nødt til at spørge om noget... og det er ikke for at være kritisk eller negativ... spørgsmålet er stillet i REN nysgerrighed.

Noget jeg altid har lagt meget vægt på i min alene-hjemme træning er at hunden under indlæring skal have tid til at forholde sig til det at være alene og når vi kommer op i tid (og over "forholde sig til"-delen) gerne være sovende under hele seperationen.

Men noget jeg har oplevet at være lige så vigtigt få formidlet til hunden under alene hjemme processen er, at jeg aldrig aldrig aldrig nogensinde går fra den mere end én gang og den kan regne med at jeg er kommet tilbage "for good" når jeg kommer ind af døren. Ligemeget om den har været alene i 5 minutter eller 9 timer.

Dette for at forhindre at hunden går og "afventer" signaler på om jeg nu går igen og på den måde på sigt får opbygget et anspændt forhold til det at blive forladt, ved at gå og "vente".

Efter at have fulgt denne tråd igennem tiden, kan jeg nu ikke lade være med at spørge... Er du ikke bange for at du spænder ben for dig selv, ved at gå fra dem så mange gange i løbet af dagen? :-)

Jeg går ud fra at det er din adfærdsbehandler der har rådet dig? Ved du hvad tanken bag dette er?

Så længe man arbejder under hundens tolerancetærskel, burde det ikke være noget problem at gå mange gange på en dag - både ifølge den første adfærdsbehandler, jeg benyttede, og ifølge Ninjamor, som jeg benytter nu. :-)

Og nej, jeg er ikke bange for at spænde ben for mig selv, for jeg kan jo se, at det virker. :blink:

F.eks. i går blev Shabi mere og mere ligeglad med, at jeg gik, og havde ikke behov for at følge mig i røven hele tiden. Heller ikke når jeg bare rejser mig for at gå ud på toilettet e.l.

Når jeg er oppe på flere timer, går jeg aldrig mere end én gang om dagen. Men det er så en anden sag.

Hunde er selvfølgelig individuelle. For Cleo fungerer det f.eks. ikke at blive efterladt mange gange på en dag.

Link til indlæg
Del på andre sites